Noticias
  • Operació policial a Gelida contra uns lladres de coure que han fugit
    Des de mitja tarda els veïns de Gelida, a l'Alt Penedès, han començat a inquietar-se en veure que un helicòpter dels Mossos d'Esquadra sobrevolava el poble sense parar. El fet que la presó de Brians estigui a pocs quilòmetres del municipi ha fet que molts ciutadans s'alarmessin per si el motiu de la presència policial era que al poble hi havia algú que havia fugit del centre penitenciari i s'havia amagat per algun dels carrers estrets del municipi o dintre algun dels boscos que el rodegen. Ara bé, aquesta hipòtesi s'allunya molt de la realitat, ja que, per entendre què hi feia un dispositiu policial d'aquestes dimensions en una població de poc més de 6.000 habitants calia mirar cap a l'autopista AP-7 que passa a tocar del poble.
  • Jugar-se el cap per dir la veritat: els apunts en calent de l'Almeria-Barça
    Victòria del Barça a l'estadi del cuer de Primera en un partit sense gaire història. Amb aquest marcador (0-2), els culers asseguren virtualment la segona plaça a la Lliga. Amb sis punts per disputar-se, són quatre els que tenen d'avantatge sobre el Girona. A continuació, uns apunts en calent del partit i també sobre l'actualitat de les últimes hores al club.
  • La tauromàquia torna (per un dia) a la Monumental de Barcelona
    Envellit, masculinitzat i, sobretot, molt taurí. Així és el públic que s'ha congregat aquest dijous a la Monumental de Barcelona per rememorar el passat de tradició i sang de la plaça de toros catalana. Gairebé 300 persones embriagades de nostàlgia i encara enfadades per l'eliminació del Premi Nacional de tauromàquia han acudit a la cita organitzada per la Federació d'Entitats Taurines de Catalunya. L'objectiu? Reivindicar el toreig a la capital catalana, que fa 13 anys que no celebra la mort en directe de cap animal. Aquesta vegada tampoc hi ha hagut toros, però sí els ole, els capots i les banderes d'Espanya, que han tornat a l'arena una dècada després de la prohibició de les corrides de toros.
  • Suzanne Valadon, de model a pintora (1938)
    De l’article de Just Cabot (Barcelona, 1898 - París, 1961) publicat aquest mes fa seixanta-sis anys a la 'Revista de Catalunya' (V-1938), periòdic que durant la guerra contribuïa a mantenir la moral a la rereguarda amb textos d’alta divulgació cultural. Fins al pròxim 1 de setembre el MNAC, amb la col·laboració del Centre Pompidou-Metz i del Musée d’Art de Nantes, exposa obres de Suzanne Valadon (Becinas, Llemosí, 1865 - París, 1938), pintora, dibuixant i gravadora, un referent del Montmartre de la bohèmia. 
  • Francis Ford Coppola reivindica la llibertat del creador amb la desmesurada 'Megalopolis'
    "L'objecte de la vida no és situar-te al costat de la majoria, sinó evitar trobar-te entre els insensats". La frase és de Marc Aureli, l'emperador filòsof que va governar Roma del 161 al 180 dC, però és esgrimida per defensar el protagonista de Megalopolis, que s'ha presentat aquest dijous al Festival de Canes. I, tanmateix, es tracta d'una pel·lícula tocada per la insensatesa de Francis Ford Coppola, que, després de 40 anys intentant produir la pel·lícula amb un estudi, s'ha acabat venent la meitat del seu profitós imperi vinícola per finançar ell mateix aquesta desmesurada superproducció en forma d'al·legoria política i ambientada en un futur pròxim que el públic de Canes ha rebut amb xiulets, aplaudiments i molts silencis incrèduls.