Noticias
El Tribunal de Comerç Internacional dels EUA bloqueja els nous aranzels globals del 10% de Trump
El Tribunal de Comerç Internacional dels Estats Units ha declarat il·legal l'aranzel del 10% global que Donald Trump va aplicar en substitució dels aranzels universals que va tombar el Tribunal Suprem. Es tracta d'un nou revés legal per a un dels pilars de l'agenda econòmica del president estatunidenc, que ha submergit el país en una guerra comercial que no ha fet més que encarir el cistell de la compra del ciutadà.
Les millors imatges de l'últim ball de Manolo i Quimi: l'idil·li etern de l'Estadi Olímpic
Tres dècades de silenci discogràfic i d'escenaris separats no han estat suficients per refredar la flama. El Último de la Fila ha tornat a fer seu l'Estadi Olímpic de Montjuïc aquest dijous, repetint la fita de diumenge passat en una doble cita que ja és història de la música a casa nostra. L’última vegada que el grup va trepitjar la gespa de l’Anella Olímpica va ser el 6 d’octubre del 1990, en un cartell compartit amb Tina Turner i Sopa de Cabra. Trenta-sis anys després, el gra de les fotografies en blanc i negre ha donat pas a una explosió de color i nostàlgia viva: Manolo García i Quimi Portet davant d'una legió de seguidors que no només recorden les cançons, sinó que les habiten. L'ambient, com ja apuntava Xavier Cervantes a la crònica del primer concert, ha estat extraordinari. Sobre l'escenari, la química entre el duet barceloní s’ha contagiat a un estadi entregat, tancant un cercle emocional iniciat a finals dels vuitanta i que aquest 2026 ha viscut el seu capítol més emotiu
L’arquitectura de Josep Maria Jujol (1990)
De l’article de l’arquitecte Manuel Gausa (Barcelona, 1959-2025) a Diari de Girona (1-III-1990) sobre Josep Maria Jujol (Tarragona, 1879 - Barcelona, 1949), arquitecte, dibuixant, pintor i dissenyador. Fins divendres vinent, 15 de maig, hi ha oberta a Tarragona (a les seus del Gremi de Pagesos i del COAC) una exposició documentada sobre la forma de treballar de Jujol. Està comissariada per Roger Miralles Jori, director de l’Escola d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili, expert en obra de Jujol, el qual l'1 de maig va fer setanta-set anys que va morir.
'La gran cita' i la lògica del voyeurisme
Ja està disponible a 3Cat la temporada completa de La gran cita, el dating show que ha posat a prova la capacitat de la intel·ligència artificial per predir la compatibilitat entre persones. Els tres capítols inicials van promoure els primers emparellaments. Els tres següents van servir per posar a provar aquests vincles amb la intriga de si eren fruit de la intuïció humana o de la determinació de l’algoritme. En aquesta fase es va perdre la rauxa de l’arrencada i es va agafar una inèrcia més feixuga pròpia d’aquests psicodrames televisius, en què els diàlegs deriven a allò tan avorrit de “No sé si estic preparat per tenir una relació”, “M’han fet molt de mal”, “Estic en un moment en què vull una altra cosa”, “No vull tornar a patir”, “Necessito una relació oberta” i aquestes vicissituds que fan mandra, sobretot quan no sents un interès especial per la vida dels protagonistes.
Trump i Lula esquiven la premsa després de reunir-se a la Casa Blanca
El president del Brasil, Luiz Inácio Lula da Silva, ha arribat aquest dijous a les onze del matí a la Casa Blanca, s'ha reunit amb el president estatunidenc Donald Trump, i ha marxat sense fer la compareixença conjunta prevista davant la premsa. Després de tenir els periodistes més de tres hores esperant sense donar explicacions del que estava passant rere la porta, el republicà ha publicat un missatge a Truth Social en què ha donat per conclosa la visita: "Hem discutit molts temes, inclòs el comerç i els aranzels. La trobada ha anat molt bé". Segons el magnat, en els mesos vinents "s'acordaran reunions addicionals".
15/07/1995 