Día siguiente Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web





Noticias
  • Les sardanes del compositor Eduard Toldrà (1924)
    De l’article del músic, metge i escriptor Jeroni de Moragas (Barcelona, 1901-1965) a La Publicitat (19-III-1924) sobre l’obra sardanística del compositor, violinista i director musical Eduard Toldrà (Vilanova i la Geltrú, 1895 - Barcelona, 1962). Diumenge és el Dia Universal de la Sardana. Enguany és el centenari de grans peces de Toldrà per a cobla: Empúries, El roserar i La maledicció del Comte Arnau. Com a crític de música, Moragas va excel·lir a tractar la sardana com un gènere amb autors i obres que, sobretot des del noucentisme, es poden vincular a l’alta cultura musical. El mateix dia del 1924 en què Moragas publicava aquest article, Stravinsky admirava com la Cobla Barcelona interpretava a l’Ateneu Barcelonès la sardana Juny, de Juli Garreta.
  • El Sónar 2026 comença amb sexe explícit, tecno i nostàlgia
    Sensació de canvi de cicle en la primera jornada del Sónar 2026, la primera edició des del 1994 sense els tres fundadors (Sergio i Enric Palau i Ricard Robles). Per tant, la primera amb François Jozic com a director, i també la primera sense distinció entre Sónar de Dia i Sónar de Nit perquè ara tota l’activitat es concentra en un únic recinte, la Fira Gran Via, a l’Hospitalet de Llobregat, tot i que la part professional del Sónar+D estrena ubicació a la Llotja de Mar i es recupera el Sónar Kids, que es fa al Parc del Fòrum. Malgrat l'aroma de full girat, hi ha coses invariables, com l'agradable sensació de deixar-se portar per l'hedonisme i la descoberta inesperada.
  • Irene Reig, Antoni Ros Marbà i Alosa, entre els guardonats als Premis Alícia
    La saxofonista Irene Reig, el compositor Antoni Ros Marbà, el korista Momi Maiga i el duo Alosa són alguns dels guardonats en la setena edició dels Premis Alícia que atorga l'Acadèmia Catalana de la Música. En la gala celebrada aquest dijous a L'Auditori de Barcelona, també es va lliurar el premi a la trajectòria a l'organista Montserrat Torrent, que acaba de fer 100 anys.
  • Un Barça valent s'endú un partit per recordar durant anys
    Partidàs al Roig Arena. Després de recuperar un desavantatge de 14 punts, el Barça va superar el València Basket a la pròrroga en un dels millors partits que s'ha vist mai a unes finals de la Lliga Endesa (112-113). L'equip blaugrana va anar de menys a més en una nit en què els veterans Will Clyburn i Nico Laprovittola es van convertir en els herois culers.
  • Pimec reclama a Hereu una llei que eviti obstacles al creixement empresarial
    El president de Pimec, Antoni Cañete, ha aprofitat la presència del ministre d'Indústria, Jordi Hereu, en un acte d'aquesta patronal a Rubí per demanar una llei destinada a evitar obstacles que impedeixen el creixement de les petites i mitjanes empreses (pimes). Aquesta llei d'impuls del creixement empresarial hauria de servir per afavorir que les pimes puguin guanyar dimensió, productivitat i competitivitat. Hereu, que ha defensat en el mateix acte augmentar el pes de la indústria i el comerç local, ha defensat que les polítiques públiques vagin encaminades al creixement empresarial, reforçant la dimensió, la productivitat i la competitivitat del teixit de pimes per afrontar els reptes globals.