P 01-07 GOVERNABILITAT PRESSUPOSTOS DE L'ESTAT Més inversió sense arribar a complii amb l'Estatut L'Estat ofereix a Catalunya el 16,8% per a infraestructures, per sota del 19,2% que suposa el PIB catal L'independentisme pressiona amb una esmena a la totalitat si no s'obre una negociació política ara.cat DIMARTS 15 DE GENER DEL 2019 NUMER0 2943 1.50 EUROS FINS A UN 30% D'ESTALVI PER ALS SURSCRIPTORS DE PAPER SURSCRIPCIONS ARACAT May, a la desesperada JOAN B. CULLA La premier britànica pràcticament va implorar ahir als diputats que aprovin l'acord amb la UE o va dir, "hi ha risc que no hi hagi Brexit". Avui el Parlament de Westminster emet el seu veredicte Des de l'arrencada del Procés, especialment a partir del 2012, el no nacionalisme de Ciutadans és un oxímoron Els Mossos detecten lladres que arriben en dhnavió, roben en cases i se'n tornen al seu país ERNEST BENACH expresident del Parlament fer és com ens posicionem, com a nació que vol esdevenir estat, davant tedefutur gl Prat supera els bu L'ECO DE MONCHO RESSONA ENTRE AMICS ALBERT CORTINA dvoco iurba milions de passatgers La hibridació que lai frega els seus límits L'aeroport tanca l'any a tocar de la seva capacitat màxima ens proposa fer entre humans i organismes biotecnologics obre un camí evolutiu desconegut
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Marta Mata i la recuperació de l’escola catalana (2008)
De l’article de la mestra d’educació infantil i pedagoga Irene Balaguer (Barcelona, 1948 - 2018) a Estudis Romànics (n. 30, 2008), revista editada per l’IEC, arran de la mort de Marta Mata (Barcelona, 1926-2006). Avui s’escau el centenari del naixement i dissabte vinent els vint anys del traspàs d’aquesta pedagoga rellevant i influent en l’àmbit professional i també en el compromís polític, com a diputada i senadora socialista. Balaguer, autora d’aquest obituari, presidia l’Associació de Mestres Rosa Sensat i havia estat vicepresidenta de la Fundació Marta Mata.
Begoña Gómez, passaport a l’escarni
“No digas nunca de este agua no beberé ni este cura no es mi padre”. La dita castissa me la repetia sovint el meu pare (!) i la tinc present sempre com a vacuna abans d’escriure un vaticini. Però convindrem que les probabilitats que Begoña Gómez toqui el dos direcció a Pernambuco mentre el seu marit és president d’Espanya són francament remotes. Per això, la seva retirada de passaport per ordre del jutge Peinado ha causat sorpresa a la premsa, fins i tot a la de dretes. N’hi ha que fins i tot aventuren una maniobra maquiavèl·lica: li tomben aquesta provisió malgrat tot innòcua, el sistema queda reforçat com a garantista i ja poden atacar el fons, que és mirar d’enviar-la a la garjola. Passat de voltes? No diguis mai d’aquesta aigua, etcètera. En tot cas, sobtava veure aquest subtítol a El Mundo: “L’instructor prohibeix sortir del país a Begoña Gómez i indigna la policia a l'afirmar que els seus escortes poden ajudar-la a escapar”. És revelador que el diari manifesta més fi
Lamine Yamal surt al rescat d'Espanya amb la seva primera gran actuació a un Mundial
Només Pelé havia aconseguit fer el primer gol d'un partit del Mundial amb divuit anys o menys. Fins que ha arribat Lamine Yamal. El geni de Rocafonda s'ha encarregat de marcar el primer gol de la golejada d'Espanya davant l'Aràbia Saudita a Atlanta (4-0), partit on la selecció dirigida per Luis de la Fuente s'ha tret de sobre les males sensacions del fluix debut contra Cap Verd. Si contra els africans Espanya no va saber fer ni un sol gol, contra els saudites ja en portaven tres en 25 minuts. Entre Lamine Yamal i un Mikel Oyarzabal brillant, Espanya ha golejat en un partit que s'ha anat desdibuixant amb el pas dels minuts, ja que l'equip de Luis De la Fuente havia enllestit la feina ràpidament. De fet, ha substituït Lamine Yamal al descans per protegir-lo, perquè el futur de la selecció estatal al Mundial depèn molt d'ell.
Cap de setmana d’estrenes i consolidació a diverses places
Cap de setmana tranquil al calendari casteller abans de Sant Joan, tot i que amb actuacions sòlides i algun moviment destacat.
Mínimes tòrrides i màximes de 43 °C: a les portes del punt àlgid de l'onada de calor
La calor s'ha intensificat aquest diumenge, coincidint amb l'inici de l'estiu astronòmic, amb màximes que ja han superat per primer cop enguany els 40 °C a les comarques de Ponent. Aquesta situació es mantindrà i agreujarà de cara a dilluns, amb una calor encara més intensa i la possibilitat de superar els 42 °C o 43 °C a Ponent i l'interior de l'Ebre. Una onada de calor amb valors poc habituals que ens acompanyarà, com a mínim, fins dimarts, tot i que després en cap cas tindrem valors tèrmics per sota de la mitjana climàtica. Molta precaució, doncs, amb l'elevat risc d'incendi forestal en una setmana marcada per l'ús de la pirotècnia a tots els Països Catalans.
Sitio web