Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 01-07
GOVERNABILITAT
PRESSUPOSTOS DE L'ESTAT
Més inversió sense
arribar a complii
amb l'Estatut
L'Estat ofereix a Catalunya el 16,8%
per a infraestructures, per sota
del 19,2% que suposa el PIB catal
L'independentisme pressiona
amb una esmena a la totalitat
si no s'obre una negociació política
ara.cat
DIMARTS
15 DE GENER DEL 2019
NUMER0 2943
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
May, a la desesperada
JOAN B.
CULLA
La premier britànica pràcticament va implorar
ahir als diputats que aprovin l'acord amb la UE o
va dir, "hi ha risc que no hi hagi Brexit". Avui el
Parlament de Westminster emet el seu veredicte
Des de l'arrencada del
Procés, especialment a
partir del 2012, el no
nacionalisme
de Ciutadans
és un oxímoron
Els Mossos detecten lladres que arriben en
dhnavió, roben en cases i se'n tornen al seu país
ERNEST BENACH
expresident del Parlament
fer és com ens posicionem,
com a nació que vol
esdevenir estat, davant
tedefutur gl Prat supera els bu
L'ECO
DE MONCHO
RESSONA
ENTRE AMICS
ALBERT CORTINA
dvoco iurba
milions de passatgers
La hibridació que lai frega els seus límits
L'aeroport tanca l'any a tocar
de la seva capacitat màxima
ens proposa fer
entre humans i organismes
biotecnologics obre un camí
evolutiu desconegut

Noticias
  • Un llibre excepcional sobre la Guerra Civil a Mallorca
    Aquest estiu farà 90 anys del fracassat desembarcament a Mallorca d’un conjunt de tropes republicanes, majoritàriament catalanes, encapçalat pel capità Alberto Bayo. A redós de l’aniversari, han aparegut noves edicions de dos recomanables clàssics: El desembarcament de Bayo a Mallorca (Publicacions de l'Abadia de Montserrat) del desaparegut pare Josep Massot i Muntaner i Els grans cementiris sota la lluna de Georges Bernanos (Nova Editorial Moll, traducció d’Antoni-Lluc Ferrer). Aquestes necessàries recuperacions coincideixen amb l’aparició d’un llibre excepcional: Una isla brutalizada (Documenta Balear).
  • Luis, 13 anys: "Estic fart que no em convidin als aniversaris"
    “Amb el meu fill gran, el Luis, vaig viure com, a poc a poc, es quedava sol. Al principi, per la seva discapacitat intel·lectual i el seu autisme, no ho percebia tant, no ho entenia. Però a mesura que creixia se’n va adonar, i això va causar un impacte molt gran en la seva salut mental”, explica la Denisse, mare del Luis, de 13 anys; de l’Izan, de 12, i de l’Hugo, de 6. Aquesta mare conviu amb la discapacitat de dos dels seus fills: el gran, el Luis, que a més d’autisme té una malaltia rara, i el petit, que també té autisme i TDAH.
  • Per què al jutge espanyol no se'l sanciona quasi mai?
    El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha obert la via per expedientar el jutge Juan Carlos Peinado, per argumentar que els escortes de la dona del president, Begoña Gómez, podrien ajudar-la a fugir. Tot i el soroll mediàtic, l'historial demostra que sancionar un magistrat és gairebé una quimera. Exemples recents ho avalen: el CGPJ va acabar arxivant el 2024 l'expedient a un jutge que va dir "psicòpata" al president del govern espanyol Pedro Sánchez, i el febrer del 2026 la majoria conservadora va fer els ulls grossos amb els magistrats Eloy Velasco i Manuel Ruiz de Lara, que van anomenar "Barbigoña" a l'esposa del president, emparant-se en la llibertat d'expressió.
  • Hipra supera per primer cop els 500 milions d'euros de facturació
    Hipra va batre el 2025 el seu rècord de negoci. La farmacèutica gironina va facturar el curs passat 516 milions d'euros, el seu màxim històric, i és el primer cop que supera els 500 milions en ingressos en més de cinc dècades d'història. Es tracta d'un increment del 17% respecte de les xifres del 2024, en línia amb les aspiracions de la companyia de "créixer per sobre del mercat". Sobre aquestes vendes, Hipra ha assolit un benefici a tocar dels 54 milions d'euros, i ha aconseguit rebaixar l'endeutament fins als 145,5 milions.
  • Grosses, vermelles i dolces: així ens agraden les cireres
    Les cireres marquen l’inici del bon temps, dels dies llargs, de la calor. Són la fruita sàvia, que aporta mil i un beneficis a l’organisme, i la que ens permet jugar-hi, tant en forma d’arracada com a la cuina, amb plats salats i dolços.