Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
PROCES SOBIRANISTA
Art. 155
T COMPTE
a ENRERE
ara.cat
idsdandre Pisegencondionesaneces
Rajoy ignora l'oferta de diàleg
inicia els tràmits per
Puigdemont s'obre a negociar
"sense condicions prèvies"
amb un mediador pactat
DIJOUS
E VOCTUBRE DEL 2017
UMKRO 2489
l'autonomia catalana
130 EURCOs
EL SUPLEMENT
COMARQUES
GIRONINES
Trelalladors ambb
POLICIA
AMIA POLICIA NACIONAL
El president espanyol, Mariano Rajoy, va fer el gest de saludar un agent de la Policia Nacional en arribar al Congrés.
ECONOMIA
Els treballadors dels bancs catalans
atrapats entre dos focs
XAVIER
ANTICH
Més de 20 empreses faran
es obres de les Glòries, que
no s'acabaran fins al 2021
CULTURA
SITGES REP ELS
GRANOTOTS DE
LA PELL FREDA'
Peral queel Parlan
de Catalunyn pugui
determinar no hi ha més
legitimitat que "el poble de
Catalunya". Fi del debat

Noticias
  • Banc Sabadell guanya el 29% menys, fins a 347 milions
    Banc Sabadell comença l'any amb un benefici net de 347 milions el primer trimestre, la qual cosa suposa un descens del 29% respecte a un any enrere per l'impacte de mesures com el pla de prejubilacions que implica unes 300 persones; o la reducció ja prevista del marge d'interessos (fruit de la diferència entre el que cobra pels crèdits i el que remunera pels dipòsits) per la baixada dels tipus.
  • L'últim lloc on Siri Hustvedt pot trobar-se amb Paul Auster
    Històries de fantasmes, de Siri Hustvedt (Northfield, 1955), no és només un llibre sobre la pèrdua: també és una obra escrita des de la cambra que deixa l’absència quan una vida compartida es trenca per sempre, un llibre capaç de fer del dol un lloc habitable. La carta d’amor que és Històries de fantasmes reflexiona sobre la desaparició amorosa amb la lucidesa de qui sap que el dolor no es pot domesticar amb grans gestos, sinó que s’instal·la en les escletxes minúscules de la quotidianitat: en una cadira buida, en una frase interrompuda, en el pes insospitat d’un objecte que abans no significava res i que, de sobte, es converteix en una relíquia.
  • Hansi Flick és un home agraït
    Hansi Flick tenia previst anar a veure l'espectacle del Mago Pop diumenge al vespre, però un problema tècnic "de força major" va fer que l'il·lusionista vallesà suspengués la funció. En conseqüència, el tècnic del Barça es va quedar sense cap més pla que seguir l'Espanyol-Madrid, en què només un triomf blanc impedia la consecució matemàtica de la seva segona Lliga en dues temporades a la banqueta blaugrana. Per culpa de dues dianes de Vinícius, la festa s'endarrerirà com a mínim una setmana i quedarà pendent d'assolir només un punt dels dotze que queden en joc. La via més ràpida –i també la més plaent– serà sumar-lo aquest diumenge al Camp Nou, en un clàssic que els culers afrontaran amb el cinturó deslligat.
  • El govern espanyol llança l'oferta d'ocupació pública del 2026 sense acord amb els sindicats
    El govern espanyol té previst aprovar aquest dimarts una nova convocatòria de llocs de treball públics. En concret, el consell de ministres aprovarà les places públiques per aquest 2026, tal com va avançar ahir dilluns el ministre per a la Transformació Digital i Funció Pública, Óscar López. La convocatòria, però, arribarà sense l'aval dels sindicats majoritaris a la funció pública, que han denunciat la falta de negociació. L'any 2025, el govern va aprovar 36.588 places públiques a l'Estat, una convocatòria lleugerament inferior a la del 2024, que va ser històrica amb l'oferta de 40.146 places. En declaracions a TVE, López va assegurar que la convocatòria d'aquest exercici serà "un exemple de com transformar els llocs de feina a l'administració pública, tenir experts en intel·ligència artificial (IA) i a la vegada no destruir llocs de fina". Tanmateix, López també va indicar que "no té sentit continuar creixent eternament".
  • La candidatura conjunta de l'oposició d'Israel es queda curta en el desafiament a Netanyahu
    En un Israel marcat per mesos de guerra sense un horitzó de sortida, el país celebra eleccions aquesta tardor, les primeres en què el primer ministre Benjamin Netanyahu s'enfrontarà a les urnes des dels atacs palestins del 7 d'octubre del 2023. La perspectiva que, tot i el seu desgast, pugui tornar a guanyar ha portat l'oposició a aliar-se contra ell. Naftali Bennett i Yair Lapid, dos dels principals rivals del primer ministre, han anunciat una coalició per desbancar-lo després de 25 anys gairebé ininterromputs de domini de la política israeliana.