Dimecres, 13 de setembre de 2017 Número 1.158 Any XXXII l’Escola [email protected] Redacció i col·laboradors: Jaume Mateu, Bartomeu Font, Biel Gomila i Guillem Monserrat. INICI DE CURS CONSELLS PER AFRONTAR-LO Aquest curs... aprofita el temps Ara, a principi de curs, és el temps de planificar, el moment de reflexionar com organitzar-se perquè l’èxit escolar no estigui barallat ni amb el descans necessari, ni amb el temps d’esplai convenient i ni amb la diversió que ens agrada BIEL GOMILA PALMA Avui comença el curs. Has de saber que els bons estudiants planifiquen el seu temps per no arribar al final amb la llengua fora. Els fabulistes inventaren el conte de la cigala i de la formiga; confiada, la primera i previsora, la segona. Aquest és el missatge d'aquest article, dirigit especialment als pares i als estudiants de secundària i darrers cursos de primària. El temps passarà aviat i fuig sense que ens adonem. A principi de curs tots pensam allò que és el millor i ha de ser així. Ara bé, cal posar-se a fer feina des del primer moment per aconseguir precisament allò millor que volem i no confiar-nos. No s’ha d’esperar al maig per fermar-se les sabates i fer l’esprintada. El treball ha de ser diari. Per tant, ara és el temps de planificar-se, el moment de reflexionar com muntar-se la vida perquè l’èxit escolar no estigui barallat ni amb el descans necessari, ni amb el temps d’esplai convenient i ni amb la diversió que ens agrada. Hi ha temps per a tot si cadascú dedica el temps que pertoca a cada activitat. Organitzar-se L’aprofitament del temps és un dels problemes que tenen els escolars. Unes vegades sembla que sobren les hores i es passa al “dolce far niente”. D’altres vegades, el temps corre ben aviat i sembla que el dia no té les hores suficients per fer el que volem perquè el treball s’ha anat acumulant. A grans i petits ens passa que empram temps en coses que no importen, ni tenen excessiu valor, com per exemple, els programes fems de la televisió o l'abús dels jocs i xarxes socials. El secret rau en ser capaços de controlar el temps del que disposam, que és, Els bons estudiants planifiquen el seu temps per no arribar al final amb la llengua fora. INGIMAGE indubtablement, la millor forma d’aprofitar-lo. Existeixen tres regles d’or per planificar-se adequadament: saber quines coses volem fer de veritat; establir dins aquestes un ordre de prioritat i començar sempre per dur a terme aquelles que ocupen llocs de preferència. Quan una persona és capaç de confeccionar una llista ordenada de totes les tasques que ha de fer i sap classificar-les per ordre d’importància, coneix el que vol i comença a ser capaç d’aconseguir-lo. Has de ser tu Cal que els estudiants sàpiguen realment el que volen. No basta que coneguin els que els altres es- peren d’ells, pares, professors, amics ... S’han de fer seus els objectius proposats i aconseguir-los ha de ser la meta on s’ha d’arribar. Possiblement, molts d’estudiants no s’hagin aturat mai a pensar amb això. No han interioritzat, ni fet seus els objectius escolars. Fan les tasques perquè els altres ho diuen. Per això, no tenen motivació ni interès que són les peces fonamentals que fan moure tot el procés d’aprenentatge. Un bon exercici per a aquests alumnes podria ser que avui mateix s’asseguessin i pensassin sobre els seus projectes personals i se’ls formulassin no solament de forma mental, sinó per escrit. Què vull fer?, quines coses puc dur realment a terme?, què he de fer per aconseguir-ho? Endavant En aquest inici de curs, volem animar-te, jove estudiant, a obtenir el que vols, agafar l’escola amb interès des del primer moment, a aprofitar cada moment del dia – tant dins com fora de l’escola- per formar-te. Ve’t aquí algunes reflexions: -Si t’esforces dins la teva vida, et sentiràs satisfet i si aconsegueixes uns bons resultats encara més satisfet et sentiràs. -Com més formació tenguis, més lliure seràs. Pensa que les dictadures no volen que la gent estigui preparada intel·lectualment perquè “si no saben, faran el que els diguin” i no els poden fer front a les seves idees . -Si a la teva feina ara d’estudiant o més endavant al teu ofici, ets una persona preparada, la gent et valorarà més. -Si la gent et valora, la teva autoconfiança i autoestima augmentaran. -Si tu et compromets com a estudiant o com a treballador, n’estaràs gojós i les relacions amb els altres seran més fàcils i millors. Hi ha gent que no mereixeria estudiar ni tampoc tendria dret a treballar per aquesta absència de responsabilitat. Assumeix amb ganes, coratge i alegria la teva tasca. N’estaràs content. CURS 2017-2018 LES XIFRES 20’5 165.519 alumnes Aquesta xifra suposa un 5’86% més d’alumnes matriculats des del curs 2010-2011 DOCENTS Ràtio d’alumnes per aula a Infantil, la més baixa dels darrers deu anys 12,2 Ràtio d’alumnes mitjana d’alumnes/professor a Educació Infantil i Primària 14.977 docents Hi ha 202 professors nous a l’ensenyament públic, que afegits als 600 recuperats des del 2015, han suposat més de 800 nous docents en tres cursos 28 Orientadors 40 Professors especialistes més que el curs passat En 7 anys el 140 34,1% ha crescut en més de 10.000 alumnes Nombre de docents nous incorporats a Mallorca aquest curs. A Eivissa n’hi ha 53 de nous, a Formentera se n’han incorporat 5 i a Menorca, 4. Percentatge de professors interins aquest curs a les Illes Balears, encara molt allunyat de la mitjana estatal del 19% 1.000 sistema educatiu nouvinguts de les Illes Balears
Día anterior
Día siguiente
Recognized text:
Noticias
- España suma 8.866 nuevos casos, 4.410 en el último día
Según Sanidad, casi el 40% de los nuevos contagios en las últimas 24 horas se registran en Madrid - Pisos de dos dormitorios a la venta en Palma
Inmuebles listos para entrar en vivir en algunas de las zonas más céntricas de la ciudad - Felipe VI se deshace del yate 'Somni'
Era la embarcación preferida de la reina Sofía, con la que siguió durante años las regatas de la Copa del Rey de vela - Luis García exige extremos para reforzar el ataque, donde solo le encaja Lago
Dani Rodríguez, Trajkovski o Luka son las otras opciones que maneja para el debut ante el Rayo - Acepta dos años por atracar a un hombre y robarle 2.000 euros
El asaltante abordó a la víctima, que acababa de sacar el dinero de un cajero en Son Servera, le agredió y le arrebató la cartera