Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
INFRAESTRUCTURES
L'Estat es dona un
mes per solucionar
a el caos del Prat
El delegat del govern espanyol
Enric Millo no convida la
anuncia l'arribada de 40 equips
Generalitat ni els ajuntaments verificadors i 50 nous policies a reunió per pactar les solucions
ara cat
DIJOUS
130 EUROS
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
Barcelona 92:
lmatges simetriques
de l'abansiel despré
Investiguen la mort d'un detingut
CoHecció de 40 fotos
sobre la tran
formació
pels urbans del crim del panta de Foix
de la capital catalana
Targeta regal
Inclou10 vals per a
CAS PALAU
l'edició en paper
2 mesos
d'accés digital
Pressió al PDECat El fiscal rebaixa a la
perque la Generalitat
meitat les penes contra
es personi contra CDC
Millet i Montull

Noticias
  • Albares anuncia l'evacuació de 40 espanyols des de l'Iran
    El ministre d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació del Govern espanyol, José Manuel Albares, ha anunciat l'evacuació d'aproximadament una quarantena de ciutadans espanyols des de l'Iran a Armènia, en el context de l'escalada bèl·lica amb Israel i els bombardejos mutus de l'última setmana.
  • Sobre la universalitat de la sardana (1907)
    Article d’Eugeni d’Ors, ‘Xènius’ (Barcelona, 1881 - Vilanova i la Geltrú, 1954) a La Veu de Catalunya (25-IX-1907). Moltes peces que el filòsof i periodista Eugeni d’Ors va publicar cada dia durant quinze anys a la seva columna “Glosari” eren divagacions metafísiques sobre diversitat de matèries. En aquest cas a propòsit de la sardana que ell escrivia amb la inicial en majúscula quan l’esmentava com una institució. Per a demà, al parc d’atraccions Tibidabo, hi ha programat l’acte central del Dia Universal de la Sardana. El passat 6 de juny va sortir en aquesta secció una crònica sobre una festa sardanista a la Nova York del 1933.
  • El Govern defensa l'autosuficiència energètica davant del sector
    El Govern aposta clarament per l'autosuficiència energètica i no és favorable a la importació d'electricitat d'altres comunitats a través de línies de molt alta tensió. Ho ha deixat clar la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, durant la celebració de la Nit de l'Eficiència, organitzada pel Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya (CEEC). Ha aplegat més de 600 persones representants d'empreses del sector energètic al Teatre Nacional de Catalunya, i el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, s'ha encarregat de la clausura de l'acte.
  • Trump decidirà "en les pròximes dues setmanes" si ataca l'Iran
    El president Donald Trump decidirà si atacar l'Iran en les pròximes dues setmanes, segons ha anunciat aquest dijous en roda de premsa la portaveu de la Casa Blanca, Karoline Leavitt. La secretària de premsa ha transmès el missatge que directament li ha donat el mandatari. “Tenint en compte que hi ha una possibilitat considerable que tinguin lloc negociacions –o no– amb l’Iran en un futur pròxim, prendré la meva decisió sobre si intervenir o no en les pròximes dues setmanes”, ha llegit Leavitt citant Trump. L'anunci arriba després de dies de suspens per part del republicà, que ha volgut deixar clar a Teheran que preveu totes les possibilitats. "Ningú sap què faré", deia dimarts als periodistes. I afegia: "Podria fer-ho, podria no fer-ho".
  • Fordow: la planta subterrània iraniana que només els EUA podrien bombardejar
    La instal·lació d’enriquiment d’urani de Fordow, a tres hores en cotxe de Teheran, és un dels llocs clau de les activitats nuclears de l'Iran. Així ho creuen els serveis d’intel·ligència israelians i estatunidencs, que consideren que l’Iran hi enriqueix urani fins al 60 %, molt per sobre del necessari per a finalitats civils, malgrat que les autoritats ho neguen.