Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
PRIMARIES SOCIALISTES
La vella guardia del
r PSOE anca Díaz
contra Sánchez
La presidenta andalusa promet un L'ex secretari general reclama triar
PSOE guanyador en la presentació
entre un "partit del segle XX iun
ara.cat de la seva candidatura a Madrid
l del XXI en un acte al País Valencia
DILLUNS
EMARK DEL 2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
STORICS
El primer repte de la UE és
Dirigents hi
Felipe Go
Rodrig
Zapat
Alfredo Pe
spanv
recuperar els que se senten
Rubalcaba van donar suport ahir a l'andalusa Susana Diaz en un acte a Madrid que va aplegar més de 7.000 persones.
abandonats per les seves
politiques, els que mostren
hostilitat eontra l'eurocracia
Merkel guanya el primer pols a Schulz
JORDI ANGUSTO
Els cristianodemocrates escombren l'SPD ales eleccions a Saarland
Per a Espanya és tard pero
pera Europa no: haurem de
triar entre una solidaritat
mal entesa ouninteris.
comuque satisfaci tothom
13.000 ea canvi
MOTOGP
VINALES
MARTA TAFALLA
d'abandonar la casa
SIMPOSAAL
on has viscut sempre
Volem viure cada cop
GRAN PREMI
més ysifer cada
cop Unbloc del Raval reppressions per
coses, consu
DE QATAR
deixar els seus pisos de lloguer
Així intentem combatre
ENEOS
la nostra finitud

Noticias
  • Marta Mata i la recuperació de l’escola catalana (2008)
    De l’article de la mestra d’educació infantil i pedagoga Irene Balaguer (Barcelona, 1948 - 2018) a Estudis Romànics (n. 30, 2008), revista editada per l’IEC, arran de la mort de Marta Mata (Barcelona, 1926-2006). Avui s’escau el centenari del naixement i dissabte vinent els vint anys del traspàs d’aquesta pedagoga rellevant i influent en l’àmbit professional i també en el compromís polític, com a diputada i senadora socialista. Balaguer, autora d’aquest obituari, presidia l’Associació de Mestres Rosa Sensat i havia estat vicepresidenta de la Fundació Marta Mata.
  • Begoña Gómez, passaport a l’escarni
    “No digas nunca de este agua no beberé ni este cura no es mi padre”. La dita castissa me la repetia sovint el meu pare (!) i la tinc present sempre com a vacuna abans d’escriure un vaticini. Però convindrem que les probabilitats que Begoña Gómez toqui el dos direcció a Pernambuco mentre el seu marit és president d’Espanya són francament remotes. Per això, la seva retirada de passaport per ordre del jutge Peinado ha causat sorpresa a la premsa, fins i tot a la de dretes. N’hi ha que fins i tot aventuren una maniobra maquiavèl·lica: li tomben aquesta provisió malgrat tot innòcua, el sistema queda reforçat com a garantista i ja poden atacar el fons, que és mirar d’enviar-la a la garjola. Passat de voltes? No diguis mai d’aquesta aigua, etcètera. En tot cas, sobtava veure aquest subtítol a El Mundo: “L’instructor prohibeix sortir del país a Begoña Gómez i indigna la policia a l'afirmar que els seus escortes poden ajudar-la a escapar”. És revelador que el diari manifesta més fi
  • Lamine Yamal surt al rescat d'Espanya amb la seva primera gran actuació a un Mundial
    Només Pelé havia aconseguit fer el primer gol d'un partit del Mundial amb divuit anys o menys. Fins que ha arribat Lamine Yamal. El geni de Rocafonda s'ha encarregat de marcar el primer gol de la golejada d'Espanya davant l'Aràbia Saudita a Atlanta (4-0), partit on la selecció dirigida per Luis de la Fuente s'ha tret de sobre les males sensacions del fluix debut contra Cap Verd. Si contra els africans Espanya no va saber fer ni un sol gol, contra els saudites ja en portaven tres en 25 minuts. Entre Lamine Yamal i un Mikel Oyarzabal brillant, Espanya ha golejat en un partit que s'ha anat desdibuixant amb el pas dels minuts, ja que l'equip de Luis De la Fuente havia enllestit la feina ràpidament. De fet, ha substituït Lamine Yamal al descans per protegir-lo, perquè el futur de la selecció estatal al Mundial depèn molt d'ell.
  • Cap de setmana d’estrenes i consolidació a diverses places
    Cap de setmana tranquil al calendari casteller abans de Sant Joan, tot i que amb actuacions sòlides i algun moviment destacat.
  • Mínimes tòrrides i màximes de 43 °C: a les portes del punt àlgid de l'onada de calor
    La calor s'ha intensificat aquest diumenge, coincidint amb l'inici de l'estiu astronòmic, amb màximes que ja han superat per primer cop enguany els 40 °C a les comarques de Ponent. Aquesta situació es mantindrà i agreujarà de cara a dilluns, amb una calor encara més intensa i la possibilitat de superar els 42 °C o 43 °C a Ponent i l'interior de l'Ebre. Una onada de calor amb valors poc habituals que ens acompanyarà, com a mínim, fins dimarts, tot i que després en cap cas tindrem valors tèrmics per sota de la mitjana climàtica. Molta precaució, doncs, amb l'elevat risc d'incendi forestal en una setmana marcada per l'ús de la pirotècnia a tots els Països Catalans.