Noticias
  • El renaixement del club de futbol més rebel de Barcelona
    Ara fa just un segle molta gent va entendre que això del futbol no era un esport qualsevol. Fa cent anys les autoritats espanyoles van rebre indignades un telegrama que els informava que a Barcelona una gentada havia xiulat la marxa reial, l'himne estatal. I ho feien en plena dictadura de Primo de Rivera. La xiulada es va fer el 14 de juny del 1925 abans d'un partit amistós entre el Barça i el Júpiter a l'estadi de Les Corts, organitzat per retre homenatge a l'orfeó català, que tornava d'una gira exitosa per Roma. A la llotja, al costat del president barcelonista Joan Gamper, hi eren presents els dirigents de la Lliga Regionalista de Catalunya Francesc Cambó i Joan Ventosa i Calvell, llestos per veure el duel entre un Barça que s'havia proclamat campió d'Espanya a la Copa i el Júpiter, campió d'Espanya B. La xiulada va provocar una forta repressió de les autoritats contra el Barça, que gairebé desapareix. Però ha quedat més amagat en els llibres d'història que la nombrosa afició del Júpiter tam
  • El 'thriller' psicològic que recupera un dels grans títols del cinema català
    Els sense nom, un dels títols més cèlebres del cinema català i la història que va iniciar la fructífera carrera de Jaume Balagueró, fa el salt a la pantalla petita. Pau Freixas i Pol Cortecans han adaptat la novel·la de Ramsey Campbell per donar-li una nova vida televisiva, i el resultat és una minisèrie que es mou més pel terreny del thriller psicològic i fantàstic que no pas pel gènere del terror, com passava en la cinta del 1999. Los sin nombre (la producció s'ha rodat a Catalunya però és en castellà) arriba aquest dijous a Movistar Plus + i consta de sis episodis.
  • González-Bueno, del Sabadell: "La venda de TSB no té res a veure amb l'opa"
    El Banc Sabadell desvincula la possible venda de la seva filial britànica TSB del procés d'opa hostil en què està immers. "Amb total rotunditat, la decisió sobre TSB es prendrà en absoluta independència de l'opa [...]. La venda de TSB només es farà si crea valor per als accionistes del Sabadell", ha dit aquest dimecres el conseller delegat del banc, César González-Bueno, durant la seva participació en el curs d'estiu que l'Associació de Periodistes d'Informació Econòmica (APIE) organitza a la Universidad Menéndez Pelayo, i que patrocina el mateix BBVA. L'any passat González-Bueno no va assistir a aquestes jornades perquè feia menys de dos mesos que el BBVA havia llançat l'opa i el Sabadell mesurava molt les seves intervencions públiques.
  • L'Audiència de Madrid avala que Peinado investigui el "pla delictiu" de Begoña Gómez i la seva assistent
    L'endemà que el jutge del cas Begoña Gómez es mogués per intentar imputar el ministre de la Presidència i Justícia, Félix Bolaños, l'Audiència Provincial de Madrid ha avalat la investigació contra l'assistent de la parella de Pedro Sánchez a la Moncloa, Cristina Álvarez. Precisament la contractació d'aquesta persona és el motiu pel qual Juan Carlos Peinado vol imputar Bolaños. L'òrgan d'instància superior anul·la la declaració com a testimoni d'Álvarez –estava obligada a dir la veritat– a partir de la qual Peinado la va imputar, però sí que ratifica la instrucció contra ella per presumpte tràfic d'influències.
  • Un melodrama danès sobre les segones oportunitats quan la vida colpeja
    Una dona i un home ballen junts en una animada vetllada. És estiu, estan contents, flirtegen i acaben embolicant-se. Aquesta imatge és una estampa habitual en moltes comèdies romàntiques, però a Begyndelser [Els inicis] planteja un enorme interrogant dramàtic, perquè els protagonistes no són uns desconeguts, sinó una parella que s’està divorciant al mateix temps que ella s’està recuperant d’un accident cerebrovascular que ha trasbalsat la seva vida i l'ha convertit en una persona dependent. El doble tabú de la dona amb una malaltia, així doncs, ocupa aquesta pel·lícula dirigida per Jeanette Nordahl que celebra, d’altra banda, el significat més profund de l’amor i el compromís. Ara bé, si els primers compassos de la cinta, dominats per la tensió tranquil·la amb què es relacionen l’Ane i el Thomas –ja en procés de separació–, ens fan imaginar un possible lligam de la cineasta amb el naturalisme més minimalista, una sèrie de cops d’efecte dramàtics vinculen aquesta històr