Noticias
  • Sònia Fernández-Vidal: "Les matemàtiques tenen una bellesa que en el moment en què l'entens les gaudeixes moltíssim"
    Sònia Fernández-Vidal (Barcelona, 1978) és doctora en informació i òptica quàntica per la UAB. És també escriptora i divulgadora científica. Autora de la trilogia “La porta dels tres panys”, destinada tant a nens com a adults. Va créixer a Mataró, al barri de Palau. Va anar a l’escola Angela Bransuela, on el seu pare treballava de mestre. "Jo m'ho passava molt bé, m'agradava molt aprendre. Era d'aquests nens a qui els agrada l'escola”. De seguida es va interessar per les ciències. “Recordo que esperava a la biblioteca que el meu pare acabés de treballar, i de molt petita va caure a les meves mans un llibre: Bibliografia de científics. Era per a nens i estava il·lustrat per la Pilarín Bayés, amb qui després de gran jo faria un llibre. Aquestes coses del destí... I recordo que em va impactar molt, perquè vaig pensar, quines persones tan importants. I des d'aleshores, vaig dir: vull ser científica”.
  • Muts i a la gàbia!
    Fins fa no gaire, quan el Barça fitxava un jugador, s’organitzava un acte de presentació en què, a més de signar el contracte i fer-se fotos amb el president, parlava de les seves aspiracions. Fins i tot, hi havia un temps en què es podien fer preguntes periodístiques als protagonistes: no només al futbolista, sinó també als responsables de la política de fitxatges. Per això es va poder qüestionar el preu desorbitat de Coutinho a l’exdirector d’esports professionals Albert Soler el 2018, o bé, l’estiu del 2023, en plena gira pels Estats Units, l'exdirector de futbol Mateu Alemany va donar detalls del que el Barça havia pagat al Girona per endur-se Oriol Romeu a baix cost. Aquesta, la d’Oriol Romeu a Los Angeles (!), és la darrera presentació amb roda de premsa que el Barça ha fet d’un fitxatge –Hansi Flick al marge.
  • Llum verda per la mínima a l'Agència Estatal de Salut Pública
    El projecte de llei per crear l'Agència Estatal de Salut Pública ha superat per la mínima el primer tràmit al Congrés dels Diputats. La proposta ha tirat endavant en el seu segon intent a la cambra i malgrat el vot en contra del PP, Vox i Junts, de manera que la tramitació continuarà al Senat.
  • Felip VI designa Rafel Nadal marquès del Llevant de Mallorca
    El rei Felip VI ha concedit aquest dijous els primers títols nobiliaris del seu regnat, i ha designat marquesos, entre d'altres el tennista Rafel Nadal, la nedadora Teresa Perales i la cantant Llum Casal, segons ha informat la Sarsuela. En concret, ha designat Rafel Nadal com a marquès del Llevant de Mallorca, un títol de nova creació i que podrà transmetre's de generació en generació a la família Nadal.
  • Apareix al cor de Montjuïc un espectacular tram de pedrera romana
    La muntanya de Montjuïc no té gaire alçada, fa tan sols 177 metres, però té una llarga història i un cordó umbilical amb Barcelona. La majoria dels edificis més emblemàtics de la ciutat han estat construïts amb pedra de Montjuïc: la muralla romana, el temple romà, la primera església cristiana, la catedral romànica i gòtica, els palaus gòtics de la Ribera... La troballa de les restes d’un front de pedrera d’època romana datat entre els segles II i I aC de grans dimensions –fa 30 metres de llargada i cinc metres d’alçada (set, si es compten els dos que s’amaguen al subsol)–, pot explicar moltes coses sobre com va ser explotada. És la pedrera romana més antiga documentada de Barcelona i de les més antigues d'Europa, i se’n conservarà una part: uns vuit metres que formaran part de l’aparcament d’uns pisos que s’estan construint a l’avinguda dels Ferrocarrils Catalans, entre els números 11 i 19. Tanmateix, només la podran veure els veïns i els tècnics de l’Ajuntament