Noticias
Itàlia instal·larà detectors de metalls a les escoles per lluitar contra la violència juvenil
Itàlia instal·larà detectors de metalls als centres escolars per evitar la introducció d'armes blanques, després que un jove de 18 anys matés un company de classe amb un ganivet de cuina en un institut de la regió de La Spezia, al nord del país. Els primers controls experimentals van començar divendres a l'entrada de l'Institut Einaudi Chiodo, on Youssef Abanoub, de 18 anys, va ser apunyalat mortalment fa dues setmanes per un company de classe, Zouhair Atif, de 19 anys. Agents de la policia amb unitats canines i detectors de metalls portàtils van escanejar, una a una, les motxilles de tots els estudiants davant de les portes de l'escola.
Mor Margalida Capellà, la campanetera que va revolucionar l’ensenyament del grec i el llatí amb les noves tecnologies
El món de les clàssiques està de dol per la mort de Margalida Capellà Soler, natural de Campanet, catedràtica de grec de Secundària i una de les veus més influents en la modernització de l’ensenyament del grec i el llatí a Catalunya.
Desmanteallada una xarxa que explotava dones en prostíbuls clandestins a Barcelona i París
Els Mossos d'Esquadra han desmantellat una xarxa criminal d'explotació sexual a dones en prostíbuls clandestins a Barcelona i que també en van obrir un a París. Les víctimes estaven forçades a prostituir-se en qualsevol moment del dia i a vendre droga o consumir-ne amb els clients si ells ho volien. Després de gairebé un any i mig d'investigació, la policia ha detingut la dona que regentava els prostíbuls i hi ha vuit persones més investigades per aquest cas. La dona que ha quedat arrestada suposadament dirigia l'entramat juntament amb la seva parella i la seva mare. A més, hi estaven implicades altres dones que es dedicaven a controlar els prostíbuls, on les víctimes estaven sota control amb circuits tancats de videovigilància.
Una nova escalada de violència al Pakistan deixa gairebé 200 morts
Una nova escalada de violència a la província del Balutxistan, al sud-oest del Pakistan, ha deixat uns 200 morts aquest cap de setmana. L'exèrcit pakistanès intenta recuperar el control després d'una sèrie d'atacs coordinats amb bombes i armes de foc en diverses localitats d'aquesta regió. Els atemptats han provocat la mort de 31 civils i 17 agents de les forces de seguretat, segons el ministre en cap del Balutxistan, Sarfraz Bugti. I l'exèrcit hi ha respost amb més violència i ha matat almenys 145 milicians.
Està en risc el Govern davant del caos de Rodalies?
Rodalies va pel camí de convertir-se en la llosa més difícil d'arrossegar per al govern de Salvador Illa. Fa un any, una setmana caòtica al sistema ja va desembocar en un ple monogràfic al Parlament i amb l'oposició demanant la dimissió de la consellera de Territori i portaveu de l'executiu, Sílvia Paneque. Les inversions que pregona el govern espanyol de moment no tenen resultats visibles; al contrari, el fatídic accident de Gelida va evidenciar encara més la fragilitat de la infraestructura. Rodalies va col·lapsar i va quedar sumida en la crisi més greu que ha patit el sistema. La situació va fer inevitable que l'oposició tornés a exigir la dimissió de Paneque i que, aquesta vegada, també s'hi sumés un dels socis, Esquerra. Rodalies serà probablement el principal maldecap del Govern durant tota la legislatura, però ¿pot acabar amb l'executiu de Salvador Illa?
16/11/1989 