Noticias
Un govern sense dones (1977)
De l’article de Teresa Pàmies (Balaguer, 1919 - Granada, 2012) a l’Avui (10-XII-1977). Aquest dissabte fa quaranta-vuit anys que el president Josep Tarradellas va constituir el primer consell de govern de la restaurada Generalitat de Catalunya. Quatre dies després, l’escriptora Teresa Pàmies va publicar aquesta peça, amb una significativa frase al·lusiva a algun home del novell govern: “No cal donar noms, tots ens coneixem”.
El Barça de Xavi Pascual ja mastega amb personalitat
El Barça va trencar la ratxa de set victòries consecutives com a local de l'Estrella Roja amb una victòria majúscula a Belgrad (79-89). Xavi Pascual va trobar la fórmula per desactivar un dels equips més en forma de l'Eurolliga. El conjunt català va oferir un rendiment molt sòlid i va sobreposar-se als moments de dificultat.
El Zoo ja busca arquitectes per dissenyar la seva "joia de la corona"
El Zoo de Barcelona ja busca arquitectes per dissenyar la seva "joia de la corona". L'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Serveis Municipals (BSM) han posat en marxa aquest divendres el concurs internacional d'arquitectura per dissenyar el Bioscope, que ha de ser una de les principals atraccions del parc del futur. L'equipament, que vol oferir "un viatge interactiu a l'origen i l'evolució de les espècies", serà un híbrid que combinarà la presència d'algunes espècies amb l'última tecnologia en experiències immersives.
Mor Frank Gehry, l'arquitecte del Museu Guggenheim de Bilbao
"Em plantejo cada edifici com un objecte escultòric", va afirmar l'arquitecte Frank O. Gehry, que ha mort aquest divendres als 96 anys al seu domicili de Santa Mònica, Califòrnia, després de patir una breu malaltia respiratòria, segons ha fet públic la seva cap de gabinet, Meaghan Lloyd. Gehry va fer història des del començament de la seva trajectòria amb obres com la seva pròpia casa a Santa Mònica, i a finals dels anys noranta va reblar el seu impacte amb el Museu Guggenheim de Bilbao, una de les seves grans fites i obres més estimades per l'impacte que va tenir en la seva carrera. De fet, un dels grans degans de l'arquitectura nord-americana, Philip Johnson, el va considerar com "l'edifici més important del nostre temps". Precisament, un dels treballs més recents és el Museu Guggenheim d'Abu Dhabi, el més gegantí de la família de museus Guggenheim: té 80.000 metres quadrats i arriba als 80 metres d'altura. Està previst que obri les portes l'any que ve. Ell mateix, que ha estat en actiu fins
Així serà el primer Mundial de Lamine Yamal (i l'últim de Messi)
Després de guanyar la Lliga amb el Barça i l'Eurocopa amb Espanya, a Lamine Yamal encara li queden tres grans reptes que té entre cella i cella: guanyar una Pilota d'Or, la Champions i un Mundial. Per a això últim, ja coneix el camí que haurà de seguir aquest estiu amb la selecció espanyola, en què s'enfrontarà a les seleccions de l'Uruguai, Aràbia Saudita i Cap Verd a la fase de grups.
05/11/1985 