Noticias
Barcelona busca la clau que resolgui el problema de l'habitatge
L'habitatge és una de les principals preocupacions dels barcelonins i també un dels temes clau en el debat polític a la ciutat. El fet que els barcelonins puguin viure a Barcelona, els pisos turístics i el lloguer protegit –en resum, el problema de l'habitatge– han centrat el debat amb motiu de l'equador del mandat entre les formacions amb més representació al consistori. Jordi Martí (Junts per Barcelona), Laia Bonet (PSC), Janet Sanz (Barcelona en Comú) i Elisenda Alamany (ERC) han debatut aquest dijous a l'Ateneu Barcelonès, en una conversa moderada pel periodista de l'ARA Gerard Pruna, les discrepàncies al voltant de la reserva del 30% per a habitatge protegit i la regulació dels pisos turístics.Els advocats reclamen que els expedients de risc de menors no s'allarguin
Justícia gratuïta des que s’inicia un procés de desemparament i limitar el temps que les famílies tenen un obert un expedient de risc i se’ls fa un seguiment per part dels serveis socials. Són dues de les propostes que fa el Consell de l’Advocacia Catalana per millorar i modernitzar el sistema de protecció dels menors, que considera que ha quedat obsolet i no s’adapta a les necessitats socials actuals.La viciada atmosfera madrilenya i la incongruència de Feijóo
La política espanyola ja fa temps que s'ha convertit en un estany d'aigües pantanoses on és impossible tenir un debat civilitzat i l'insult i l'intercanvi d'acusacions gravíssimes són el nostre pa de cada dia. Les suposades trames de corrupció s'amunteguen una sobre l'altra fins que ja no és possible distingir el gra de la palla i es necessita un GPS per orientar-se. Madrid sempre ha sigut la ciutat dels dossiers i els àudios, de les conspiracions i les maniobres tèrboles, però ara realment l'ambient s'ha convertit en irrespirable i els titulars dels mitjans que hi tenen la seu són sovint indesxifrables per al comú de la gent.Instants televisius que et deixen atònit
Dilluns, al Tot es mou, l’Helena Garcia Melero va parlar d’una mesura del govern de Turquia contra l’obesitat que havia generat polèmica. Per conscienciar la població dels efectes adversos del sobrepès, aturen les persones grasses pel carrer, les fan pesar en una bàscula i les conviden a posar solució al seu problema. El motiu de la controvèrsia és evident. Els temes de salut no s’han d’abordar al mig del carrer ni ningú ha de tenir el dret de qüestionar-te el cos en moments i espais que tu no has previst. El mateix programa tenia clar que era una iniciativa dubtosa, però, així i tot, van fer una connexió amb un carrer de Barcelona per veure si la gent estava disposada a pesar-se en una bàscula allà al mig i davant de les càmeres. En un primer moment van intentar fer-ho en directe, i tots els vianants excepte un noi jove van esquivar els esforços de la periodista per aturar-los. Ningú en volia saber res, no ja de pujar a la bàscula sinó de posar-se davant d’un micròfon. Com que l�Quan la tecnologia del cotxe elèctric és el més petit dels problemes
En un context de brots verds pel que fa al cotxe elèctric a Europa i d'un enfonsament de les vendes de vehicles dièsel al conjunt de l'estat espanyol, ajuntar tres ferris defensors de l'electromobilitat i la descarbonització només pot alimentar l'optimisme. És el que ha planat aquest dijous per sobre del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Girona durant la taula rodona organitzada per l'ARA, amb la col·laboració de Bassols Energia, per debatre si aquesta forma de transport és una oportunitat real. Amb l'horitzó del 2035, quan la Unió Europea deixarà de matricular els vehicles de combustió, el principal repte ara mateix són els punts de distribució de recàrrega, no la tecnologia pròpia dels vehicles elèctrics. I més tenint en compte que en 10 anys s'ha passat d'autonomies d'entre 150 i 170 km a 350 i fins a 600.