Noticias
Santos Cerdán compareix al Senat un mes després de sortir de presó
L'expectació és alta aquest matí al Senat. L'exnúmero dos del PSOE Santos Cerdán, investigat per presumpta corrupció, compareix a la cambra alta un mes després de sortir de presó. Ha estat citat a les 10:00 hores a la comissió del cas Koldo, per on ja va passar un primer cop el 30 d'abril de l'any passat, i la incògnita principal és si aquest cop tornarà a respondre les preguntes dels senadors o si, per la seva condició d'investigat, s'acollirà al seu dret a no declarar.
"Per què el foc es va menjar la mare?"
El fotògraf Fadi A Thabet va captar una imatge que per si sola diu moltes coses: l’afany d’un exèrcit per destruir una infància, i la resistència d’una nena, l'Amira, que va sortir corrents de casa seva, perquè hi queien les bombes, amb una única cosa a les mans: els seus llibres de text, el seu futur. La història de l'Amira la recull Un crit pels infants de Gaza. Veus, imatges i testimonis del genocidi (Ara Llibres), coordinat i amb pròleg de Txell Feixas i Cristina Mas, que ahir es va llegir al Teatre Lliure. El llibre porta les veus de persones que des de la mateixa Gaza, però també des de fora, parlen d’aquesta infància sota les bombes: l’exèrcit d’Israel, que ha esborrat el futur d'unes 20.000 criatures i adolescents. El Lliure se sumava així a una acció solidària amb una lectura dramatitzada de llibre que forma part de la campanya Actua x Palestina.
Els Mossos durant l'entrada al B9
¿Es pot matar algú per un cop de sol?
Cap cineasta francès havia gosat fins ara adaptar al cinema L'estranger d'Albert Camus, potser per respecte a aquesta obra referencial de la literatura moderna que s'articula des d'una subjectivitat alienada de les formes de socialització convencionals, una perspectiva difícil de traduir a la gran pantalla. François Ozon ens trasllada a l'Algèria ocupada pels francesos mitjançant un blanc i negre estilitzat que l'ajuda a reconstruir una idea idealitzada en l'imaginari francès d'aquell període colonial. És en aquesta imatge tan bella com falsa que inscriu el seu protagonista, Meursault, el jove que desestabilitza aquesta aparença de normalitat quan assassina un noi àrab per un presumpte cop de sol.
Comença el desallotjament de l'institut abandonat de Badalona
10/07/1955 