Noticias
Un grup de veïns bloqueja l’entrada a la parròquia de Badalona on han de pernoctar desallotjats del B9
Un grup de veïns bloqueja l’entrada a la parròquia de Badalona on han de pernoctar desallotjats del B9
Un grup d’una cinquantena de veïns bloquegen l’entrada de la parròquia Mare de Déu de Montserrat de Badalona, on les entitats socials han organitzat, amb el suport econòmic de Drets Socials, un dispositiu per acollir 15 desallotjats de l’antic Institut B9 de la ciutat. Durant la tarda, les entitats han organitzat el dispositiu dins de la parròquia, gestionat per Creu Roja, però des d’una mica abans de les vuit del vespre, un grup de veïns hi està protestant davant i impedint que s'obri l'espai per acollir-hi els migrants.
La nova reina que guia el Barça cap als quarts de final
Les lesions al Barça han obert pas a una fornada de joves futbolistes que han demostrat estar més que preparades per competir a l’elit. Clara Serrajordi ha tornat a liderar el mig del camp blaugrana i amb un gol i dues assistències, que demostren la seva gran visió de joc, ha encarrilat el triomf al camp de l’Alabès (1-6), l’únic equip de Segona Divisió que quedava a la competició després de l’eliminació de l’Europa contra l’Athletic Club (0-3). Les catalanes han fet la feina en el darrer partit del 2025 –que tanquen amb un 90% de victòries– i continuen el seu camí a la Copa de la Reina.
Mor Patricia López, la periodista que va investigar a fons les clavegueres de l'Estat
La periodista Patricia López Lucio ha mort aquest diumenge a causa d'un càncer agressiu. López va dedicar la seva carrera periodística a la investigació. Va fer successos, però sobretot va posar el focus en l'extrema dreta i en un entramat de corrupció que implicava polítics, periodistes, jutges i policies. Va indagar a fons en temes relacionats amb les clavegueres de l’Estat, com els vinculats amb el cas Villarejo, i va destapar enregistraments que implicaven l’exministre de l’Interior Jorge Fernández Díaz, del Partit Popular, en la creació de la coneguda “policia patriòtica”. La periodista no va deixar de treballar mai i va estar publicant fins fa tan sols dues setmanes a Diario Red.
Marihuana de Tailàndia i el Canadà: Catalunya n'importa tot i ser la gran productora d'Europa
Catalunya és el gran centre de producció de marihuana d'Europa. Se'n produeix en masies abandonades de les Garrigues, als boscos del Pallars, en naus industrials abandonades de l'àrea metropolitana de Barcelona o en xalets aixecats a la perifèria de molts pobles de la Selva. "A Vidreres i a Maçanet hi ha urbanitzacions on una casa sí, una no, tenen plantacions de cànnabis a l'interior", expliquen els cossos policials. Tot i això, malgrat que Catalunya s'ha convertit en el gran graner del continent, ara la marihuana arriba també de fora. L'Agència Tributària ha comissat a l'aeroport del Prat i al Port de Barcelona 1.214 quilos de marihuana provinents de Tailàndia i el Canadà. Aquí, però, cal sumar-hi 467 quilos que van entrar pel port de Huelva i 642 kg més que la policia canadenca va aturar al port de Montreal i que es dirigien cap a Barcelona. Són més de dues tones de droga intervingudes en set operatius durant els últims sis mesos.
06/04/1949 