Noticias
  • La guerra híbrida també és fregir-nos a titulars alarmistes
    La Rússia de Putin ha fet prou mèrits per merèixer el desprestigi internacional que té, però sovint detecto que la necessitat de plantar cara al seu autòcrata presidencial fa que es rebaixi l’exigència periodística a l’hora de perfilar el país. Per exemple, em va semblar un error que la UE censurés Russia Today. No pas perquè consideri que és una font mínimament fiable de notícies, sinó perquè hi ha mitjans que intoxiquen igualment altres països democràticament més sanejats, o no, i ningú es plantejaria vetar-los. La celeritat amb què es va expulsar d’Eurovisió o de les competicions esportives, comparada amb Israel, és un altre exemple d’aquest tracte desigual.
  • Els periodistes de TV3 denuncien la censura d'un documental sobre zones inundables
    Alerta inundable és un documental que il·lumina les pressions rebudes presumptament per tècnics de l'Agència Catalana de l’Aigua (ACA) perquè firmessin informes favorables a projectes de construcció en zones amb risc d’inundació, en plena bombolla immobiliària. La peça s’havia d’estrenar aquest dimarts a TV3, però la direcció d’informatius l’ha ajornat, sense data, i ha argumentat que no compleix els estàndards periodístics de la casa. Les responsables del treball, segons avançava Octuvre.cat, creuen que són víctimes d’una “censura disfressada” i han aconseguit el suport tant del Nits sense ficció que havia d’oferir-lo com del consell professional, l’òrgan que representa els periodistes de la televisió pública catalana.
  • Xabi Alonso nota una suor freda a l'esquena...: els apunts en calent del Barça-Reial Societat
    Nova remuntada del Barça, la tercera de la temporada, per enfilar-se al capdamunt de la classificació. Sense jugar un gran partit, l'equip de Flick ja marca el ritme de la competició tot i les baixes. Baixes que queden en segon pla quan torna la llum de Lamine Yamal, la millor notícia d'un partit que hauria pogut acabar malament si els bascos haguessin tingut més punteria. Aquesta és la bona notícia del Barça: saber guanyar i ser primers en un context advers.
  • El nombre de morts a Gaza supera els 66.000 el dia abans que Netanyahu es reuneixi amb Trump
    El clamor internacional cada cop més fort en contra de la guerra d'Israel a Gaza no ha fet que l'exèrcit hebreu aixequés el peu de l'accelerador. Aquest diumenge, almenys 40 persones més han mort pels bombardejos a l'enclavament palestí, i el balanç total de víctimes mortals registrat supera ja les 66.000.
  • Triplet de manilles a la Mercè, amb protagonisme pel 5de9f a Barcelona i Lleida
    El focus casteller d'aquest cap de setmana ha estat focalitzat a Barcelona i Lleida on s'ha pogut veure un bon repertori de gammes extres. A la capital catalana, tant Minyons de Terrassa com Castellers de Vilafranca i Joves de Valls han descarregat el 2de9fm. Una construcció que ha requerit un esforç extra en la baixada pels egarencs i vilafranquins. Aquestes dues colles també han destacat amb el 5de9f, mentre els vermells hi han fet el pde8fm.