Noticias
"Ser bona persona no és el més important, ara mateix"
Amb el delta del Llobregat tinc una vinculació emocional perquè jo soc del Prat. Hi he viscut més de vint anys. La platja que forma part del delta sempre ha estat un oasi de pau per a mi. Hi anava a jugar de petita amb mon pare, quan estava prohibit banyar-s'hi i mai hi havia ningú. Hi anava a l’adolescència i postadolescència per reflexionar mentre mirava les onades, amb la meva parella o els amics. Era un paradís perquè ningú de fora el coneixia. Ara hi vaig amb el meu fill.
Totes les dates clau de la declaració de la renda 2026
La nova campanya de la declaració de la renda s'acosta. Segons ha informat l'Agència Tributària, el 8 d'abril serà el primer dia en què es podran presentar les declaracions de renda i patrimoni per internet. La campanya s'allargarà fins al 30 de juny, moment en què tots els contribuents obligats per llei hauran d'haver regulat el seu balanç anual. Enguany, després d'un intens debat polític, finalment les persones que cobren l'atur no hauran de presentar la declaració davant l'Agència Tributària. Malgrat que inicialment el govern espanyol va plantejar la mesura per motius de seguretat jurídica i per augmentar la transparència del sistema, finalment va admetre que l'exigència excedia "la intenció de la norma".
Musk vincula la derrota del PSOE a l'Aragó amb la regularització de migrants
L'extrema dreta somriu aquest dilluns després dels bons resultats a l'Artagó i, amb ella, també ho fa Elon Musk. El propietari de X, que ha declarat la guerra al govern de Sánchez, ha tornat a carregar contra el govern espanyol després dels comicis autonòmics, en els quals el PSOE ha igualat els seu pitjor resultat històric.
Rufián i la solució anti-Vox
La setmana comença sota el signe de dues notícies, una de bona i una de dolenta. La dolenta? Vaga de maquinistes. La bona? Aquesta matinada ha reobert l'AP-7 després d’estar tallada tres setmanes. Ja estan operatius els tres carrils entre Martorell i Gelida en sentit Tarragona.
"Quan he explicat el meu dolor, moltes vegades m'han dit que soc massa intensa"
La primera vegada que Mariona Esplugues va trepitjar la consulta d'un psiquiatre tenia 10 anys. L'home va preguntar-li si sabia multiplicar i, quan ella es va posar a plorar, li va donar una coca-cola. Han passat dues dècades des d'aquell moment, que ara Esplugues es mira amb sentit de l'humor i, fins i tot, ha transformat en teatre. Ella és l'artífex de Boja, un espectacle que va arrencar amb només dues funcions programades al Teatre Eòlia i que ben aviat es va convertir en un petit fenomen: des d'aleshores, ja fa més de quatre anys que es representa. Reconegut amb el premi BBVA de teatre 2025 i amb el premi al millor espectacle per a joves de la Mostra d'Igualada 2025, el muntatge arriba el 10 de febrer a La Villarroel, on celebrarà la funció número 100 i on es podrà veure fins a l'1 de març.
01/03/1927 