Noticias
  • Els pensionistes catalans ja poden reservar els viatges de l'Imserso
    En marxa una nova temporada de viatges de l'Institut de Gent Gran i Serveis Socials (Imserso per les sigles en castellà). La comercialització dels viatges ha començat aquest dilluns a Catalunya, on els pensionistes poden començar a reservar els viatges que vulguin a partir de les 9 del matí.
  • Els símptomes que el Barça necessita curar urgentment
    Acaba de començar el mes d'octubre, el Reial Madrid està només dos punts per sobre en la classificació de la Lliga i a la Champions un calendari bastant benevolent concedirà al Barça diverses oportunitats per recol·locar-se a les primeres posicions. Tanmateix, les sensacions que el conjunt de Hansi Flick ha deixat aquesta última setmana, amb dues derrotes doloroses davant del PSG (1-2) i el Sevilla (4-1), no es corresponen amb la brillant trajectòria que va exhibir la campanya passada, en què només una mala ratxa –més centrada en la falta d'encert que no pas en el joc– entre el novembre i el desembre va sembrar algun dubte.
  • Pendents d’un nou canvi de temps a partir de mitjans de setmana
    La setmana ha començat molt plàcida, amb sol en general i un marcat contrast tèrmic. Hem passat del fred matinal a la suavitat al migdia. Fins i tot hi ha hagut alguna glaçada local aquesta matinada, com ara -2,5 ºC de mínima a Das (Cerdanya) o -1 ºC a Prades (Baix Camp). Les temperatures pujaran més aquest dimarts, tant de dia com de nit, amb ambient més càlid al centre de la jornada. La calma i el sol dominaran, amb algunes excepcions poc importants. Però estem pendents del nou canvi de temps que arribarà a partir de dijous. Un embossament d’aire fred tornarà a fer augmentar la inestabilitat, i sembla que el plat fort de precipitacions afectaria una vegada més el País Valencià, l’Ebre i les Balears.
  • Més moral que l’alcoià o que ‘El País’ fent enquestes
    Es diu que les enquestes tenen cuina, però caldria especificar que hi ha dos jocs de fogons. D’una banda, el marge creatiu que dona ponderar la mostra i introduir-hi correccions. I de l’altra, la cuina de les espècies, la que es fa a redacció tirant-li el pebre d’uns titulars intencionats o dissimulant un mal sabor amb la cúrcuma de la dada enterrada a l’última línia. Aquest dilluns concorren tres enquestes electorals, i n’hi ha per sucar-hi pa. Els oracles fa temps que pronostiquen una victòria còmoda del PP, que sumant-hi Vox s’assegura una majoria també còmoda de govern. Però això no deprimeix El País, que titula “El PSOE trepitja els talons al PP com a primera força política” i inclou un gràfic on els socialistes amarren el 29,4% dels sufragis, pel 30,5 dels populars. Però resulta que el percentatge de vots només serveix per tustar-se l’esquena, ja que els governs es construeixen amb majories de diputats. I, coses de la distribució d’escons, tot i l’empat tècnic en vo
  • El MNAC demana al ministeri de Cultura un informe sobre el risc de traslladar els murals de Sixena
    El ministeri de Cultura s'haurà de posicionar explícitament sobre els riscos de traslladar els murals de la sala capitular de Sixena. Un escrit del MNAC presentat aquest dilluns al jutjat d'Osca recull que divendres el president del museu, Joan Oliveras, va demanar per carta al ministre Ernest Urtasun un informe de l'Institut del Patrimoni Cultural d'Espanya (IPCE) sobre la idoneïtat de traslladar les pintures. Tot i que els tècnics del ministeri han format part del grup de treball sobre els murals, és la primera vegada que el museu fa aquesta petició a l'IPCE, que és considerat com la màxima autoritat en preservació artística de l'Estat.