Noticias
  • El gegant Kraft Heinz es divideix en dues empreses cotitzades
    El gegant alimentari dels EUA Kraft Heinz ha anunciat un pla per dividir-se en dues empreses després de més d'una dècada de la seva integració. Una companyia se centrarà en salses, condiments i untables, amb marques com el quètxup Heinz i el formatge Philadelphia, i l'altra en els productes d'alimentació com les salsitxes Oscar Mayer a Nord-amèrica.
  • Le Pen deixarà caure el govern francès i demana eleccions anticipades
    El govern de François Bayrou té els dies comptats. Si el primer ministre francès encara conservava alguna esperança de poder superar el pròxim dilluns la moció de confiança a la qual se sotmetrà (per voluntat pròpia) a l'Assemblea Nacional, la líder de l'extrema dreta francesa, Marine Le Pen, li ha deixat ben clar aquest dimarts que deixarà caure el govern. "No hi ha hagut miracle", ha assegurat el president del Reagrupament Nacional i mà dreta de Le Pen, Jordan Bardella, després de reunir-se, juntament amb Le Pen, amb el primer ministre.
  • Un estudi internacional associa les nits caloroses amb un augment de la mortalitat
    Les nits caloroses no només impedeixen descansar, sinó que influeixen directament en la salut i en els índexs de mortalitat arreu del món. És la principal conclusió d'un estudi internacional liderat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) que ha analitzat els efectes de la temperatura de l'aire nocturn en 178 localitats de 44 països entre el 1990 i el 2018. La investigació, feta a través d'instituts de recerca de Catalunya, Galícia i Andalusia, revela que les nits caloroses estan associades amb un augment de la mortalitat de fins al 3%.
  • Sánchez en responsabilitzarà els socis si la legislatura continua sense pressupostos
    Pedro Sánchez va deixar clar aquest dilluns en una entrevista a TVE que la legislatura continuarà encara que no aconsegueixi aprovar els pressupostos de l'Estat per al 2026. Sense desmerèixer el valor polític dels comptes, considera que són un "instrument" per tirar endavant l'acció de govern, però "no un fi en si mateix", i que pot anar desplegant les seves polítiques amb els pressupostos del 2023 prorrogats. D'aquesta manera, anticipava una hipotètica derrota parlamentària –a hores d'ara no surten els números i no sembla que Podem s'avingui a donar oxigen al PSOE– i el govern espanyol ja comença a bastir un relat en el qual siguin els socis els que també hagin d'assumir la responsabilitat que la legislatura continuï sense uns comptes actualitzats.
  • Woody Allen vol tornar a dirigir Trump en una pel·lícula: "Podria fer meravelles"
    A Woody Allen li agrada Donald Trump, com a actor. El cineasta nord-americà ja va comptar amb Trump a la pel·lícula Celebrity (1998) i ha afirmat que li agradaria tornar-lo a dirigir: "Si em deixés, crec que podria fer meravelles", ha assegurat. Allen, que té 89 anys, ho ha explicat al pòdcast Club Random, del còmic i presentador Bill Maher. A Trump li deu haver fet gràcia, perquè ha compartit la notícia a la seva xarxa social, Truth Social.