Noticias
El boom del cotxe xinès continua impulsant el tràfic al port de Barcelona
La importació de cotxes, especialment dels provinents de la Xina, impulsa el tràfic de mercaderies al port de Barcelona, que ha tancat els 10 primers mesos de l’any amb un creixement del 4,6% respecte al mateix període del 2024. Aquestes dades consoliden el creixement iniciat el mes de setembre. Aquesta evolució és deguda al fort increment de les importacions, que han augmentat un 35,6%, a les quals contribueixen bona part del boom experimentat per l'arribada de vehicles procedents del gegant asiàtic.
El jutge envia a judici Íñigo Errejón per la presumpta agressió sexual a l'actriu Elisa Mouliaá
El jutge Adolfo Carretero ha acordat processar l'exdiputat Íñigo Errejón per un presumpte delicte d'agressió sexual contra l'actriu Elisa Mouliaá a finals de setembre de 2021. Així consta en una interlocutòria, a la qual ha tingut accés Europa Press, que ha dictat aquest mateix divendres el titular del Jutjat d'Instrucció número 47 de Madrid. El magistrat considera que hi ha indicis que hi podria haver actes amb contingut sexual sense consentiment de la víctima i proposa, per tant, que sigui enviat a judici. A la interlocutòria, el jutge parla de tres episodis diferents en què l'exdirigent de Sumar hauria comès un delicte d'agressions sexuals. Primer, a l'ascensor de la casa dels amics on van anar després de la presentació del llibre d'Errejon, després en aquest domicili i finalment al taxi que els portaria a casa de l'actriu. Per això, a la interlocutòria el jutge parla en plural d'aquest delicte d'agressions sexuals.
Els Mossos investiguen un presumpte parricidi a Barcelona
Els Mossos d'Esquadra investiguen la mort violenta d'un home a Barcelona, presumptament a mans del seu fill. Els fets van tenir lloc ahir a primera hora de la tarda al carrer Nàpols, al districte de Sant Martí. Agents de la policia catalana es van desplaçar fins al lloc dels fets després de saber que a l’interior d’un pis s’havia localitzat el cos sense vida d’un home amb signes de violència. Fonts policials apunten a l'ARA que el crim s'hauria comès amb una arma blanca.
"Comparar 'La casa nostra' i 'Plats bruts' em sembla absurd"
Betsy Túrnez (Barcelona, 1974) és protagonista de dues sèries diametralment oposades. A Pubertat, que es pot veure a HBO Max i en uns mesos arribarà al 3Cat, és l'Estel, la mare d'un nen de 13 anys acusat d'haver participat en una agressió sexual a una amiga, també menor d'edat. Mentre a la sèrie dirigida per Leticia Dolera mostra la seva faceta més dramàtica, a la sitcom de 3Cat La casa nostra recupera el seu vessant còmic amb el paper de la Candela, la propietària del bar on passa bona part de l'acció.
Un concert del Barnasants rememorarà les actuacions de Lluís Llach al Palau d'Esports fa 50 anys
Entre el 15 i el 17 de gener del 1976, Lluís Llach va oferir tres concerts històrics al Palau d'Esports de Barcelona que es van convertir en un clam de llibertat i una fita de la cançó d'autor catalana, i van quedar immortalitzats en un directe vibrant al disc Gener 76. Cinquanta anys després, el Barnasants 2026 rememorarà aquells concerts amb la veu de Gemma Humet i Joan Reig al concert Llach - Gener 76. 50 anys, que ja té les entrades a la venda. La cita serà al Palau de la Música el dia 27 de gener. El cantant de Verges serà al Palau de la Música aquella nit. La seva participació en el concert l’explicarà pròximament el festival. Llach també rebrà el premi Trajectòria del festival aquest diumenge, 16 de novembre, en el concert de Giulia Valle a l'Atrium de Viladecans.
06/11/1913 