Noticias
Es cancel·la final de futbol entre Espanya i l'Argentina després dels atacs sobre l'Iran
L'escalada militar entre els Estats Units, Israel i l'Iran ja es fa notar al món dels esports just en un any de mundial. La Federació de Futbol de Qatar ha anunciat aquest diumenge que suspèn totes les competicions al seu territori, a causa de la inestabilitat a la regió. Espanya i Argentina tenien previst disputar un partit, la Finalissima, com a campiones d'Europa i Amèrica el proper 27 de març. S'havien venut més de 80.000 entrades per aquest partit previst a l'estadi de Lusail, però en veure com els drons iranians cauen a Qatar, s'ha decidit suspendre el partit.
45 anys de la petició de mà reial més recordada: Carles, Lady Di i un anell blau (de catàleg)
Diuen algunes cròniques reials que l'actual rei Carles III li va dir una vegada a la seva exdona, Diana de Gal·les, abans de separar-se'n, que ja es podria assemblar una mica a Sarah Ferguson, que tenia molt de carisma amb la gent i que era molt pragmàtica amb les coses de palau. Més somriure de cara enfora i menys fragilitat de portes endins era el que li reclamava a la mare dels seus fills, una dona que va arribar a passar-ho molt malament al seu costat no per la seva pròpia personalitat sinó pel tracte que ell li dispensava. Aquesta frase ressona més que mai aquests dies, quan hem sabut que la riallera i pragmàtica Fergie era, fins i tot, pitjor del que suposàvem: una cara dura capaç d'actuar sense cap mena de principi per tal d'assolir els seus objectius, que eren pràcticament sempre materials. Només per posar un exemple: després que Epstein fos condemnat per proxenetisme i per haver intentat prostituir una menor el 2008, ella va portar les seves dues filles a conèixer-lo a la mansió de Florida
Uns Goya avorridíssims
L’obertura musical de la gala dels Goya anticipava la fragilitat de l’espectacle que veuríem a continuació. Tot i la bona voluntat dels presentadors, la parella no transmetia sintonia. Tant Rigoberta Bandini com Luis Tosar semblaven incòmodes i insegurs en un xou que ni a ells semblava fer-los el pes. Tosar estava encarcarat i semblava resignat a executar el deure. Malgrat l’esforç de tots dos per fingir divertiment i familiaritat, les seves aparicions feien patir. La realització insistia en ensenyar Susan Sarandon observant l’espectacle. L’actriu, agraïda i disposada a col·laborar, semblava sempre amb dificultats per entendre i gaudir de tot el que passava al seu davant. Va ser incomprensible que en cap ocasió s’unís la presència de l’actriu de doblatge Maria Lluïsa Solà i la intèrpret nord-americana, tenint en compte que Solà ha sigut la seva veu en castellà. La realització, en serioses dificultats en alguns moments, semblava insistir en connectar-les visualment. El trencadís gaud
L'Iran afronta la inèdita successió de Khamenei mentre la guerra continua
La mort aquest dissabte del líder suprem de l'Iran, Ali Khamenei, en el bombardeig dels Estats Units i Israel a la seva residència del centre de Teheran ha desencadenat un procés de successió inèdit a la República Islàmica, mentre la guerra continua. Washington i Tel-Aviv han tornat a bombardejar la capital iraniana, mentre que l'Iran ha llançat atacs a Israel, l'Aràbia Saudita, els Emirats Àrabs Units, Bahrain i Qatar.
Com s'ho va fer Israel per matar Ali Khamenei? La clau la va tenir la CIA
Poc abans que els Estats Units i Israel estiguessin a punt de llançar un atac contra l’Iran, la CIA va localitzar la ubicació del que potser era l’objectiu més important: l’aiatol·là Ali Khamenei, el líder suprem del país. La CIA havia estat seguint l’aiatol·là Khamenei durant mesos, guanyant cada cop més confiança sobre les seves ubicacions i els seus patrons, segons persones familiaritzades amb l’operació. Després, l’agència va saber que una reunió d’alts càrrecs iranians tindria lloc dissabte al matí en un complex de lideratge al cor de Teheran. El més important era que la CIA va saber que el líder suprem seria allà.
15/02/1913 