Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web





Noticias
  • Ecologistes, entitats socials i veïnals es manifesten a Barcelona contra l'ampliació del Prat
    Milers de persones es manifesten aquest diumenge a Barcelona contra la futura ampliació de l'aeroport del Prat, en una mobilització convocada per Zeroport, la plataforma contra l'ampliació, i que té el suport de 210 entitats, col·lectius socials, veïnals i ambientals, a més de diverses personalitats i acadèmics i alguns partits polítics, com per exemple Comuns, ERC o la CUP. En la manifestació també hi participen pagesos del Baix Llobregat que s'han desplaçat a Barcelona amb els seus tractors, i altres habitants de la zona arribats en bicicleta a la capital catalana.
  • La gran nit dels Crim a la catedral de Vic
    "Ha sigut el millor concert de la nostra vida", va dir el cantant i guitarrista Adri Bertran dissabte al final de l'actuació del grup Crim al Mercat de Música Viva de Vic. La banda tarragonina va projectar la contundència del punk-rock amb una execució impecable. Fins i tot l'afonia lleu de Bertran va contribuir a fer més emocionant el concert a l'escenari de la catedral davant d'un públic implicat en la causa de cap a peus. La dimensió emocional era molt important. Els Crim van comunicar dimecres que pleguen, que després de setze anys hi ha massa "desgast acumulat" per "l’exigència" d'una indústria musical que "és una piconadora d’estats d’ànim que asseca les llimones que abans treien suc". Ho deixaran l'any que ve després d'uns quants concerts de comiat inclosos dins la gira del disc Futur medieval (BCore, 2025). Amb aquest context van actuar a Vic.
  • Puigdemont ultima "dos o tres escenaris" per al seu retorn: "Vull olorar el país"
    L'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont vol fer una "immersió a la realitat" de Catalunya si torna de l'exili, cosa que "està per veure", admet en una entrevista al diari britànic The Sunday Times. El líder de Junts ha explicat que vol "palpar de nou, sentir i olorar" el país quan hi torni a posar un peu, ja que "Catalunya no és la mateixa" que quan va marxar fa nou anys. Puigdemont preveu "dos o tres escenaris" sobre els seus primers passos en cas d'un retorn, tot i que no n'ha donat més detalls.
  • Ucraïna llança un dels seus atacs més grans contra Moscou coincidint amb les eleccions russes
    Dues persones han mort i sis més, entre elles dues menors, han resultat ferides aquest diumenge a la regió de Moscou per un atac ucraïnès amb drons durant la principal jornada de les eleccions parlamentàries a Rússia. El governador de la regió de Moscou, Andrei Voroviov, ha afirmat que les víctimes mortals són una dona de 44 anys i un home ancià que eren a casa seva en el moment de l'atac.
  • "Europa ja no té la unitat d'acció que hem vist en altres crisis migratòries"
    La periodista ceutí Carmela Ríos és experta en xarxes socials i desinformació. Des del darrer cap de setmana de juliol segueix amb preocupació la crisi sense precedents que viu la ciutat autònoma, i també el tractament que s'està fent des de les xarxes socials, que han tingut un paper determinant en l'entrada massiva de persones provinents del Marroc.