Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P01-15
JUDICI A L'INDEPENDENTISME
ara.cat
DIMECRES
13 DE FEBRER DEL 2019
NÜMERO 2972
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
"Facin de jutges
h i no de salvadors
JOSEP
RAMONEDA
Sigui quina sigui la
sentència del tribunal,
serà molt important qui
hi hagi al poder per
gestionar-la
Les defenses obren el judici denunciant irregularitats en la instrucció, la
vulneració de drets fonamentals i el prejudici polític del Tribunal Suprem
RAMIN JAHANBEGLOO
Centre Gamahi Uiversitat de ina
Amb el judici als líders
Absolts tots els
acusats pels sous
de CatalunyaCaixa
ornstur-een yola'Església catalana
disjuntiva moral
denunciarà els
abusadors
FERRAN SAEZMATEU
Què passaria si algun partit
espanyol proposés un
projecte de futur basat enel
caracter plurinacional i
plurilingüístic de l'Estat?
Els tretze bisbes condemnern
els abusos i animen les víctime:s
a denunciar els fets
El TSJC no veu"caràcter
delictiu" en els augments
salarials fets en plena crisi

Noticias
  • David Byrne torna a meravellar al Cruïlla
    David Byrne ha reflexionat sobre la música amb molt de senderi. Per exemple, al llibre How music works (2012), disponible en castellà a Reservoir Books. I la posada en escena dels seus concerts necessàriament ha de ser fruit d'una reflexió molt profunda sobre com acompanyar la música en directe. Quan formava part de Talking Heads, ja va promoure gestos escènics que cercaven noves maneres de mostrar-se, i en la carrera en solitari hi ha anat més enllà. Ja ho va demostrar al Cruïlla el 2018, i ho va tornar a fer divendres amb una evolució del format que es va veure fa vuit anys: un escenari buit, sense attrezzo ni elements instrumentals fixos; només unes pantalles gegants que poden projectar imatges o simplement il·luminar-se amb colors, i una dotzena de músics-ballarins, o més ben dit, de músics coreografiats, cadascú movent-se amb el seu instrument, inclosos els percussionistes, la violoncel·lista i el teclista. Tothom vestit de blau, com els operaris especialitzats d'un laboratori secret, o com
  • Exposició permanent (3)
    .
  • "Si Europa vol ser un actor de pau i una potència econòmica, necessita els veïns del sud"
    El diplomàtic egipci Nasser Kamel (el Caire, 1959) ha estat els últims vuit anys el secretari general de la Unió per la Mediterrània (UpM), l'únic fòrum que agrupa els 43 països de la regió (inclosos Palestina i Israel), sota una copresidència europea i jordana. L'organisme, amb seu a Barcelona, navega en un context molt difícil per mirar de facilitar la cooperació entre les dues ribes d'un Mediterrani marcat per la crisi política, social i climàtica. Ha acceptat atendre l'ARA en els últims dies del seu mandat, abans de jubilar-se.
  • Vicenç Riera Llorca i l'exili català a la República Dominicana
    La victòria del feixisme espanyolista a la guerra civil, la consegüent dictadura franquista i la continuïtat que, en qüestions identitàries i lingüístico-culturals, s’ha donat des de les institucions diguem-ne democràtiques a l’espanyolisme de ressons franquistes fan que quan llegim els llibres i revisem la figura i la trajectòria vital d’un Avel·lí Artís Gener “Tísner” o d’un Vicenç Riera Llorca (Barcelona, 1903–Pineda de Mar, 1991) ens semblin d’un radicalisme i d’una coherència heroiques i puríssimes. ¿És perquè els hem posat en un pedestal o perquè objectivament nosaltres ens hem deixat rebaixar?
  • L'incendi d'Almeria deixa 12 morts, 23 persones sense localitzar i 6.600 hectàrees cremades
    L'incendi d'Almeria ha deixat 12 morts, 23 desapareguts i 1448 desapareguts. A més, durant la nit, van haver d'ampliar la zona de treball per l'extinció de l'incendi perquè va haver-hi "avenços molt importants" de les flames al territori, el que va elevar la superfície cremada a 6.600 hectàrees. Així ho ha conclòs aquest dissabte durant una roda de premsa Antonio Sanz, conseller de Presidència, Sanitat i Emergències de la Junta d'Andalusia.