Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P01-15
JUDICI A L'INDEPENDENTISME
ara.cat
DIMECRES
13 DE FEBRER DEL 2019
NÜMERO 2972
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
"Facin de jutges
h i no de salvadors
JOSEP
RAMONEDA
Sigui quina sigui la
sentència del tribunal,
serà molt important qui
hi hagi al poder per
gestionar-la
Les defenses obren el judici denunciant irregularitats en la instrucció, la
vulneració de drets fonamentals i el prejudici polític del Tribunal Suprem
RAMIN JAHANBEGLOO
Centre Gamahi Uiversitat de ina
Amb el judici als líders
Absolts tots els
acusats pels sous
de CatalunyaCaixa
ornstur-een yola'Església catalana
disjuntiva moral
denunciarà els
abusadors
FERRAN SAEZMATEU
Què passaria si algun partit
espanyol proposés un
projecte de futur basat enel
caracter plurinacional i
plurilingüístic de l'Estat?
Els tretze bisbes condemnern
els abusos i animen les víctime:s
a denunciar els fets
El TSJC no veu"caràcter
delictiu" en els augments
salarials fets en plena crisi

Noticias
  • RAC1 torna a batre el rècord d'audiència i Basté s'enfila al màxim històric amb 809.000 oients
    Sembla que no hi ha sostre per a RAC1. Després de superar la barrera psicològica del milió d'oients que se li resistia, ara no només la supera per quarta vegada consecutiva, sinó que amb 1.098.000 seguidors aspira ja a la següent fita dels 1,1 milions. El resultat comporta sumar 97.000 oients més dels que tenia l'abril de l'any passat. Són dades de l'EGM fetes públiques aquest dimecres, que certifiquen la bona salut del català a la ràdio i que situen Catalunya Ràdio com a segona emissora del país amb 696.000 oients, 20.000 menys que fa un any però 70.000 més que en fa dos. La pública millora en diverses franges. La SER és tercera, amb 450.000 oients (en tenia 386.000).
  • Tesla acomiada els Model S i Model X per fabricar robots
    L’any 2012, un aleshores desconegut Elon Musk va reptar els gegants de l’automoció amb la presentació del Model S, una berlina elèctrica esportiva que volia esdevenir una glopada d’aire fresc en un món on els cotxes dièsel i gasolina semblaven els reis indiscutibles del mercat. Més d’un s’ho devia prendre de broma. Catorze anys després, el món de l’automoció ha canviat força, i una part important de la palanca de canvi ha estat, convé reconèixer-ho, l’èxit eixordador del Model S i del seu germà bessó en format SUV, el Tesla Model X.
  • Un pres amb alt risc de reincidir sortirà de presó: "Ningú li pot fer cap control formal"
    Cada dia surten de presó persones que ja han complert condemna i normalment no és notícia com sí que ho és l'alliberament aquest dijous d'un pres del centre penitenciari de Ponent. Ja era conegut als anys 80 pels seus atracaments i ha passat mitja vida entre reixes. Va complir condemna per matar dues persones, entre elles un agent quan fugia d'un atracament, i també per disparar un expolicia que va morir mesos després. Després de cinc mesos en llibertat va tornar a presó per un atracament, i aquesta setmana recupera la llibertat. Ara els treballadors que l'han tractat a la presó han alertat que veuen risc que reincideixi, entre altres motius perquè no ha volgut seguir cap programa de tractament.
  • Junts i el PP declaren la guerra a "l'infern fiscal" de Salvador Illa i Pedro Sánchez
    Infern fiscal és un concepte que ha anat fent fortuna a la dreta dels arcs parlamentaris. El va popularitzar el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, i ara l'han assumit com a propi des del PP fins a Junts, passant per l'extrema dreta de Vox i Aliança Catalana. No cal gaire imaginació per concloure que es tracta d'una crítica frontal a l'actual model impositiu tant a Catalunya com a l'Estat. Ara arriba el torn de la formació de Carles Puigdemont, que en el ple d'aquesta setmana al Parlament s'ha posat entre cella i cella atacar la fiscalitat que manté la Generalitat amb una doble iniciativa: deflactar l'IRPF (eliminar la inflació de la recaptació del Govern) i bonificar l'impost de successions i donacions. Junts sap que perdrà la votació (probablement només tindrà el PP, Vox i Aliança al seu bàndol), però pretén que sigui l'inici d'una batalla cultural contra les esquerres.
  • Tres anys de la guerra més ignorada: "S'estan cometent crims atroços"
    "Abans de la guerra, tenia una bona vida. [...] Un dia un projectil va caure a casa. Va matar el meu pare i la meva mare a l'instant". Aquest és el testimoni recollit per Metges Sense Fronteres de l'Amna, una nena de tretze anys que ara viu amb la seva germana, de quinze anys, al camp de refugiats de Tawila, al Darfur. Com ella, 14 milions de persones han estat desplaçades al Sudan per culpa de la guerra. Com els seus pares, unes 150.000 persones han mort víctimes del conflicte.