P01-15 JUDICI A L'INDEPENDENTISME ara.cat DIMECRES 13 DE FEBRER DEL 2019 NÜMERO 2972 1.50 EUROS FINS A UN 30% D'ESTALVI PER ALS SURSCRIPTORS DE PAPER SURSCRIPCIONS ARACAT "Facin de jutges h i no de salvadors JOSEP RAMONEDA Sigui quina sigui la sentència del tribunal, serà molt important qui hi hagi al poder per gestionar-la Les defenses obren el judici denunciant irregularitats en la instrucció, la vulneració de drets fonamentals i el prejudici polític del Tribunal Suprem RAMIN JAHANBEGLOO Centre Gamahi Uiversitat de ina Amb el judici als líders Absolts tots els acusats pels sous de CatalunyaCaixa ornstur-een yola'Església catalana disjuntiva moral denunciarà els abusadors FERRAN SAEZMATEU Què passaria si algun partit espanyol proposés un projecte de futur basat enel caracter plurinacional i plurilingüístic de l'Estat? Els tretze bisbes condemnern els abusos i animen les víctime:s a denunciar els fets El TSJC no veu"caràcter delictiu" en els augments salarials fets en plena crisi
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
L'euríbor torna a encarir les hipoteques a l'abril
L'euríbor diari a un any, la principal referència de les hipoteques a interès variable, ha tancat l'abril amb una nova pujada, fins al 2,848%. La mitjana s'ha situat en el 2,747%%, davant el 2,143% d'un any enrere i un nou increment que se suma al de març. A conseqüència d'aquesta evolució, que situa aquesta referència als nivells de setembre de 2024, la hipoteca mitjana (173.280 euros, segons l'INE amb dades del febrer a 25 anys) augmentarà la seva quota mensual en 55,94 euros o 671,28 anuals, fins a 890,60 euros al mes o 10.687,2 euros a l'any.
Seat-Cupra ven menys, però augmenta els beneficis al primer trimestre
Seat-Cupra ha aconseguit capgirar els resultats el primer trimestre d'aquest any. Tot i el descens en la venda de cotxes i en la facturació, la companyia ha aconseguit un benefici operatiu de 43 milions d'euros, 38 milions més que en el mateix període de l'any passat, segons ha informat aquest dijous l'empresa.
José Luis Garci: “Jo vaig copiar ‘Casablanca’ i ningú se’n va adonar”
Durant la seva visita a Barcelona fa unes setmanes per rebre el Premi d’Honor del BCN Film Fest, José Luis Garci (Madrid, 1944) va atendre la premsa amb ganes de parlar de cinema i la tranquil·litat de no haver de defensar cap pel·lícula pròpia. En teoria, Garci va tancar la seva filmografia el 2019 amb El crack cero, i no sembla delerós per tornar a dirigir. “Ja no em ve de gust fer cinema, prefereixo un món sense reunions –assegura–. A més, caldria reunir-se amb les plataformes, que no sé ben bé el que són. Quan jo estudiava, les plataformes eren el que portava Bogart per estar a l’altura d’Ingrid Bergman”. Es nota que a Garci li diverteix presentar-se com una relíquia del passat, però després admet que sí, que ell també està subscrit a Netflix i a “totes” les plataformes, però “sobretot a Movistar+ pel futbol i DAZN per la boxa”. I fins i tot veu sèries. “Em vaig enganxar a Succession i em va agradar molt el primer episodi deTrue Detective, i també El Pingüino. És
‘007 First Light’ i ‘Forza Horizon 6’, entre els vuit videojocs més destacats del maig
El mes de maig torna a portar grans llançaments, entre els quals trobem varietat de gèneres i de valors de producció. Repassem en ordre cronològic tots els videojocs més rellevants que aterren durant les pròximes setmanes.
La justícia reobre la investigació per trobar qui va incendiar la mesquita de Piera
L'Audiència de Barcelona ha ordenat reobrir la investigació sobre l'incendi a la mesquita de Piera la matinada del 12 de juliol del 2025 per identificar els responsables del foc. L'incident, que va coincidir en el temps amb els aldarulls racistes al municipi murcià de Torre Pacheco, va tenir lloc quan a la mesquita li faltava només un últim permís municipal per estrenar-se. Tot i que fins ara no s'han trobat els autors del foc, l'acusació particular que exerceix la comunitat islàmica de Piera sosté que va ser un delicte d'odi.
Sitio web