Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P01-07
PROCES AL SOBIRANISME
ara.cat
DIMARTS
12 DE FEBRER DEL 2019
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
UN JUDIC
RA LA
HISTORIA
JOAN B.
CULLA
És inútil que alguns
s'esforcin a buscar en la
concentració de diumenge
motivacions que no siguin
la fobia a la catalanitat
Sánchez pressiona lindependentisme amb la convocatòria d'eleccions el
14 dabril la vigília del judicii a dos dies de la presentació dels pressup
JOSÉ BOVÉ
És necessari que les
na soninerotslEI TC arxiva 25 centres més ,
100 milions
solució política i
democeritica a Catanya un recurs clau
contra la llei
de primària
per fer de la
ona Franca
també faran
JULIA MIRALLES
DEd'habitatge
un 'hub' digital
Les entitats celebren
que es consolidi la
normativa catalana
El departament farà
obres d'ampliació en
edificis ja existents
Sinaugura un espai
pera 30 empreses
dimpressióen 3D
avançar en la lluita
contra la corrupció cal
minimitzar els espais de
secret al sector públic,
com són els fons reservats

Noticias
  • L'empremta cultural, sorprenent i poc coneguda, dels catalans a l'Argentina
    "A aquest ambient solitari, a aquest desert infinit avui poblat per homes de totes les nissagues del món, també hi fem cap, a milers, els catalans (...) Sortim de Barcelona sense tenir consciència de ço que deixem ni de ço que trobarem en arribar... i l'arribada a la gran urbs de la Plata és trista... per a l'emigrant". Aquestes paraules sintetitzen l'enyor profund que va sentir, durant anys, Enric Martí i Muntaner (Vilanova i la Geltrú, 1889-Buenos Aires, 1954): encara que va marxar a l'Argentina a principis del segle XX amb l'objectiu de fer-hi fortuna, només va aconseguir sobreviure enmig de la Pampa durant gairebé tres dècades, i guiat per l'amor al seu país –i, sobretot, a la seva llengua– va emprendre la traducció en vers d'un poema emblemàtic de José Hernández, Martín Fierro (1872), que va aconseguir publicar el 1936, després d'unes quantes vicissituds.
  • La refrescada encara trigarà uns dies a arribar
    Les temperatures han baixat aquest dijous, i per primer cop aquesta setmana ja no s’han assolit els 40 ºC enlloc. Hem deixat enrere l’onada de calor, però la calor s’ha mantingut intensa i plenament canicular, amb xafogor pesada a la costa. L’extraordinària i perllongada glopada d’aire càlid provinent del nord de l’Àfrica continua afectant casa nostra i part d’Europa, amb el plat fort ara mateix al centre del continent, després de deixar molts rècords de calor en un mes de juny en diversos països. Els pròxims dies els termòmetres es mantindran semblants i clarament per sobre de la mitjana, amb sol i calma. Però els mapes van dibuixant una refrescada de cara a la setmana que ve. Per tant, sembla que el juliol començarà amb un ambient molt més respirable, tant de dia com de nit.
  • La supernoia que volia salvar el seu gos
    Enrere han quedat l’esperança i la lluminositat de l’últim film de James Gunn. Si Superman (2025) apostava per la inspiració optimista de creure en la humanitat, a Supergirl ens trobem amb un descarnat retrat del trauma i la set de venjança. L’excusa de la Kara per abandonar l’alcoholisme és la seva trobada amb Ruthye, una adolescent òrfena que necessita ajuda per executar l’assassí de la seva família. Aquesta tragèdia desperta els records d’infància d’una Supergirl que és als antípodes del que coneixíem fins ara: un desastre amb potes que, tot i respondre als cànons de bellesa normatius (és rossa, prima i bonica), no està construïda per ser sexualitzada. La Kara és més aviat una tomboy amb trets depressius que té una única preocupació: el benestar del seu gos Krypto.
  • Coquetejant amb l'assalt al Congrés
    Les pituïtàries estan foses dels diferents humors que emanen dels cercles més immediats a Pedro Sánchez, però la democràcia té normes garantistes que blinden els governs davant d'impulsos diversos. En moments així potser costen de raonar, però hi són per a alguna cosa. Per això em sembla perillosa la constant apel·lació de la caverna a la suposada il·legitimitat del líder del PSOE. L’última andanada la propina l’Abc amb un editorial titulat “Un president contra la democràcia”. Situar-lo fora de la democràcia és francament perillós, perquè convida a l’acció contundent, la torxa i la forca. Tots cap al Capitoli a restituir la llibertat! Venint d’un diari que va viure la Guerra Civil, encara resulta més inquietant. I per acabar d’encendre els ànims, la primera pàgina s’obre amb un altre titular que atia l’ofensa: “Sánchez menysprea la justícia i el Parlament”. El relat des d’aquesta trinxera té sempre el mateix angle mort: la incapacitat d’analitzar seriosament p
  • Els motius que han portat Alexia Putellas a decantar-se per Londres
    Alexia Putellas jugarà la pròxima temporada al London City de la magnat Michele Kang. L'exblaugrana —que acaba contracte el pròxim 30 de juny— provarà sort a la lliga anglesa després de catorze temporades vestint la samarreta del Barça. Allà es retrobarà amb Jana Fernández, Lucía Corrales, María Pérez i Mapi León, que també farà el mateix trajecte que Alexia aquest estiu.