Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P01-07
PROCES AL SOBIRANISME
ara.cat
DIMARTS
12 DE FEBRER DEL 2019
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
UN JUDIC
RA LA
HISTORIA
JOAN B.
CULLA
És inútil que alguns
s'esforcin a buscar en la
concentració de diumenge
motivacions que no siguin
la fobia a la catalanitat
Sánchez pressiona lindependentisme amb la convocatòria d'eleccions el
14 dabril la vigília del judicii a dos dies de la presentació dels pressup
JOSÉ BOVÉ
És necessari que les
na soninerotslEI TC arxiva 25 centres més ,
100 milions
solució política i
democeritica a Catanya un recurs clau
contra la llei
de primària
per fer de la
ona Franca
també faran
JULIA MIRALLES
DEd'habitatge
un 'hub' digital
Les entitats celebren
que es consolidi la
normativa catalana
El departament farà
obres d'ampliació en
edificis ja existents
Sinaugura un espai
pera 30 empreses
dimpressióen 3D
avançar en la lluita
contra la corrupció cal
minimitzar els espais de
secret al sector públic,
com són els fons reservats

Noticias
  • Porten l'Ajuntament de Barcelona als tribunals per no fer complir la reserva del 30% d'habitatge protegit
    El conflicte entre veïns de Barcelona afectats pel coallotjament i l'Ajuntament de Barcelona acabarà als tribunals. Aquest dissabte, el Sindicat de Llogateres ha anunciat la presentació d'un contenciós administratiu contra el consistori davant la "inactivitat municipal" per fer complir la reserva del 30% d'habitatge protegit en diversos edificis propietat del fons Vandor.
  • I tu, com els anomenes, aquests bolets?
    Ens agraden els bolets, i un senyal que ho assegura és la variació que trobem al país a l’hora d’anomenar-los. Per entendre’ns tots els parlants de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó us expliquem quins són tots aquests noms.
  • L'habitatge encén la campanya
  • Habitatge: massa preu per tant poc sou
    La setmana que ve es viurà la primera vaga general sota el mandat de Pedro Sánchez al govern espanyol. Per qüestió de dies, la convocatòria formarà part d'aquesta legislatura. La protesta té com a fons un increment del cost de la vida molt vinculat als conflictes a Ucraïna i al golf Pèrsic, i que afecta especialment l'alimentació. I els ciutadans ho perceben quan van a fer la compra. Però l'altre motiu que ha fet esclatar el descontentament té un origen més llunyà, i té a veure amb la diferència entre l'augment dels salaris i el d'un element que és un dret bàsic recollit a la Constitució espanyola. En concret, en l'article 47, que defensa el dret de tots els ciutadans a un habitatge digne i adequat.
  • La renúncia de Puente no ho arregla tot
    Aquesta vegada, els experts en demoscòpia són més prudents que el 2023, però l’opinió majoritària és que ara per ara el PP i Vox poden mantenir l’esperança d’una victòria prou àmplia per governar el pròxim 29-N. Tot i això, els altaveus de l’esquerra no defalleixen i busquen intensament un lloc on agafar-se. Ho fan amb els arguments habituals, com la capacitat de resistència i supervivència de Pedro Sánchez, però sobretot amb la idea que Espanya no pot haver canviat tant i que la sensibilitat de centreesquerra continua sent majoritària. Són conscients, en tot cas, que aquest cop no n'hi haurà prou amb la pujada de les pensions i del salari mínim com a reclam central del vot. Vivim una precampanya recorreguda per tragèdies i alhora acompanyada d'estirabots i llampecs. Tot passa a una velocitat hipersònica, i gairebé cada dia canvia el focus d’atenció principal.