Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P01-07
PROCES AL SOBIRANISME
ara.cat
DIMARTS
12 DE FEBRER DEL 2019
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
UN JUDIC
RA LA
HISTORIA
JOAN B.
CULLA
És inútil que alguns
s'esforcin a buscar en la
concentració de diumenge
motivacions que no siguin
la fobia a la catalanitat
Sánchez pressiona lindependentisme amb la convocatòria d'eleccions el
14 dabril la vigília del judicii a dos dies de la presentació dels pressup
JOSÉ BOVÉ
És necessari que les
na soninerotslEI TC arxiva 25 centres més ,
100 milions
solució política i
democeritica a Catanya un recurs clau
contra la llei
de primària
per fer de la
ona Franca
també faran
JULIA MIRALLES
DEd'habitatge
un 'hub' digital
Les entitats celebren
que es consolidi la
normativa catalana
El departament farà
obres d'ampliació en
edificis ja existents
Sinaugura un espai
pera 30 empreses
dimpressióen 3D
avançar en la lluita
contra la corrupció cal
minimitzar els espais de
secret al sector públic,
com són els fons reservats

Noticias
  • "El dia que vaig descobrir que teníem el 'Kamasutra' a casa vaig flipar"
    Fins ara, i des de fa gairebé trenta anys, havíem conegut Josep Pedrals (Barcelona, 1979) com a poeta, com a rapsode, com a conferenciant i com a gestor cultural. Amb Poeticismes (Arcàdia, 2026) debuta com a assagista amb la mateixa combinació d'amenitat, erudició i humor que abunda en els seus versos. Al calaix de sastre que és el nou llibre de Pedrals hi trobem reflexions sobre emperadors enterrats en mel o sobre el monument a Jacint Verdaguer al passeig de Sant Joan, cròniques d'algun dels milers de recitals en què ha participat arreu del món —com el que el va portar fins a Macedònia acompanyat d'Adam Zagajewski—, reivindicacions d'autors menys coneguts pels lectors del que caldria i un gavadal de llegívoles elucubracions tècniques sobre l'escriptura de poesia, una de les seves grans passions, juntament amb la lectura omnívora i l'amor pels escenaris.
  • Les converses entre els Estats Units i l'Iran es posposen
    Les converses previstes per aquest divendres entre els Estats Units i l’Iran a Suïssa no tindran lloc, segons un comunicat del Ministeri d’Afers Exteriors suís. L’anunci arriba després que un portaveu de la Casa Blanca digués durant la nit que el vicepresident dels EUA, JD Vance, havia cancel·lat un viatge previst per reunir-se divendres amb negociadors iranians a Suïssa per iniciar converses sobre la implementació d’un acord assolit entre Teheran i Washington per posar fi a la guerra.
  • Cinc milions d'aficionats i un repte sanitari: el Mundial activa una xarxa per detectar brots
    Aquesta setmana ha començat el Mundial de la FIFA a l’Amèrica del Nord. Es preveu que cinc milions d’aficionats de tot el món es desplaçaran a les 16 ciutats amfitriones, de tres països diferents, per animar la seva selecció en estadis plens a vessar: serà, doncs, un caldo de cultiu perfecte per a la propagació de malalties.
  • Andy Burnham irromp a Westminster i posa contra les cordes el 'premier' Keir Starmer
    Bona notícia per al laborisme britànic i, al mateix temps, mala notícia per al primer ministre, Keir Starmer, i també per a l'ultra Nigel Farage. La incontestable victòria al districte de Makerfield d'Andy Burnham en l'elecció parcial a la Cambra dels Comuns celebrada aquest dijous, obre una nova fase en la crisi del partit, i situa l'alcalde de Manchester com el principal aspirant a rellevar Starmer a Downing Street. Burnham ha obtingut el 54,8% dels vots (9.231 paperetes), derrotant molt còmodament el candidat del Partit Reformista, Robert Kenyon. Després de gairebé una dècada centrat en la política local, l'anomenat King of the North podrà tornar a Westminster, on ja va intentar fer-se amb les regnes del Partit després de la derrota electoral del 2010.
  • "Els bàrbars són dins. Ara els tenim a la butxaca"
    El periodista Claudi Pérez, corresponsal internacional d'El País, publica el llibre Las invasiones bárbaras, una barreja entre assaig i crònica periodística sobre les crisis que han sacsejat el món durant el primer quart d'aquest segle, amb el focus posat especialment en Europa i el seu paper en el nou ordre internacional.