Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P01-07
PROCES AL SOBIRANISME
ara.cat
DIMARTS
12 DE FEBRER DEL 2019
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
UN JUDIC
RA LA
HISTORIA
JOAN B.
CULLA
És inútil que alguns
s'esforcin a buscar en la
concentració de diumenge
motivacions que no siguin
la fobia a la catalanitat
Sánchez pressiona lindependentisme amb la convocatòria d'eleccions el
14 dabril la vigília del judicii a dos dies de la presentació dels pressup
JOSÉ BOVÉ
És necessari que les
na soninerotslEI TC arxiva 25 centres més ,
100 milions
solució política i
democeritica a Catanya un recurs clau
contra la llei
de primària
per fer de la
ona Franca
també faran
JULIA MIRALLES
DEd'habitatge
un 'hub' digital
Les entitats celebren
que es consolidi la
normativa catalana
El departament farà
obres d'ampliació en
edificis ja existents
Sinaugura un espai
pera 30 empreses
dimpressióen 3D
avançar en la lluita
contra la corrupció cal
minimitzar els espais de
secret al sector públic,
com són els fons reservats

Noticias
  • Hem pres mal, Lamine Yamal: els apunts en calent del Barça-Celta
    Tres punts d'or per al Barça en un partit marcat per la lesió de Lamine Yamal i una primera part que va durar 67 minuts (1-0). La Lliga, més a prop. A continuació, uns apunts en calent.
  • La Diada del Llibre Català (1936)
    De l’article de l’escriptor i editor Joan Teixidor (Olot, 1913-Barcelona, 1992) a La Publicitat (18-IV-1936). Fa una al·lusió molt continguda a una polèmica sobre com anomenar la festa del 23 d’abril. La Diada de Sant Jordi perillava fa noranta anys quan el triomf del Front d’Esquerres a les eleccions del 16 de febrer del 1936 va esbravar un vell fanatisme laic infiltrat en algunes institucions. Tres mesos després l’integrisme iconoclasta esclataria arrauxadament.
  • L'Iran intercepta vaixells a Ormuz després de l'ampliació unilateral de Trump de l'alto el foc
    Sembla que l'alto el foc a la guerra de l'Iran es converteix cada cop més en una mena de cinturó de seguretat enmig d'una caiguda lliure. L'ampliació unilateral de la treva per part de Donald Trump segueix sense desactivar la bomba de rellotgeria en què s'ha convertit l'estret d'Ormuz. Dimarts el republicà deia que donava més temps a l'Iran perquè li pogués presentar una proposta d'acord, però mantenia el seu cordó militar al pas marítim. Teheran fa dies que exigeix l'aixecament del bloqueig com a primer pas per descongelar les converses. Però Washington ha optat per mantenir-lo. Aquest dimecres l'Iran contestava: la Guàrdia Revolucionària ha anunciat que ha confiscat dues naus de càrrega prop d'Ormuz.
  • Mishima i les amistats poètiques celebren Sant Jordi
    Els Mishima han completat aquest dimecres el seu primer cicle olímpic de La Nit de les Roses. Ja fa quatre anys que van ser la primera banda que actuava en la històrica sala La Paloma al cor del Raval barceloní després de la seva rehabilitació i ho feien proposant una festa de pre Sant Jordi que fusiona paraules i música, tal com correspon a la banda més literària del panorama català contemporani. Com deia Manuel de Pedrolo, si són roses, floriran. I aquestes han esclatat ufanes: si les veus corejant els temes de Mishima i els aplaudiments als escriptors que feien de teloners són el baròmetre, aquesta és una tradició que ha arribat per quedar-se. 
  • Les perles de La Masia donen una nova Lliga al Barça
    "L'extraordinari és que sembli normal". Amb aquest lema va celebrar el Barça la Lliga masculina la temporada 2018-19. L'aleshores equip dirigit per Ernesto Valverde acabava d'alçar la vuitena Lliga en onze temporades. En aquell moment, el primer equip femení només tenia quatre Lligues al palmarès. Des d'aleshores, les blaugranes s'han proclamat campiones de la competició estatal totes les temporades i ja sumen onze Lligues. L'última, aquest dimecres després d'imposar-se 1 a 4 al camp de l'Espanyol. Amb més de deu punts de marge respecte al Reial Madrid, i quan falten quatre jornades per acabar la competició, el Barça ja té a les vitrines el segon trofeu del curs, després de la Supercopa d'Espanya.