P01-07 PROCES AL SOBIRANISME ara.cat DIMARTS 12 DE FEBRER DEL 2019 1.50 EUROS FINS A UN 30% D'ESTALVI PER ALS SURSCRIPTORS DE PAPER SURSCRIPCIONS ARACAT UN JUDIC RA LA HISTORIA JOAN B. CULLA És inútil que alguns s'esforcin a buscar en la concentració de diumenge motivacions que no siguin la fobia a la catalanitat Sánchez pressiona lindependentisme amb la convocatòria d'eleccions el 14 dabril la vigília del judicii a dos dies de la presentació dels pressup JOSÉ BOVÉ És necessari que les na soninerotslEI TC arxiva 25 centres més , 100 milions solució política i democeritica a Catanya un recurs clau contra la llei de primària per fer de la ona Franca també faran JULIA MIRALLES DEd'habitatge un 'hub' digital Les entitats celebren que es consolidi la normativa catalana El departament farà obres d'ampliació en edificis ja existents Sinaugura un espai pera 30 empreses dimpressióen 3D avançar en la lluita contra la corrupció cal minimitzar els espais de secret al sector públic, com són els fons reservats
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
La disciplina olímpica que pot canviar la història de l'esport català
Divendres que ve ningú cridarà cap gol a l’estadi Giuseppe Meazza de Milà. Per un cop, San Siro oblidarà el futbol per ser l’escenari de la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics d’Hivern 2026, esdeveniment que s’allargarà del 6 al 22 de febrer als Alps italians i la capital llombarda, amb l’estació de Cortina d’Ampezzo com a seu central de moltes proves d’esquí.
El Govern reclama que l'Estat pagui la factura del caos ferroviari
El caos ferroviari a Catalunya, tant en Rodalies com en mercaderies, més el tall de l'AP-7, té un cost, de moment incalculable, per a l'economia catalana. Possiblement, l'impacte es coneixerà quan es calculi el PIB del primer trimestre, però de moment les conseqüències són hores de feina perdudes, mercaderies que no arriben i fins i tot paralitzen indústries, i recursos públics per pagar l'aixecament de peatges de la C-32 –pel capbaix ja són uns 9 milions d'euros– o el lloguer d'autobusos per suplir els trens que no funcionen –aquest dimarts el Govern va aprovar una partida de més de 4 milions d'euros.
La feina provoca almenys 16.000 càncers anuals a Espanya, segons CCOO
Aquest 2026 a Espanya s'estima que es detectaran 301.884 casos de càncer, 166.764 en homes i 133.120 en dones, segons dades de la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM). D'aquests, hi ha al voltant d'un 5% que no s'haurien produït mai sense l'exposició a agents cancerígens a la feina. El sindicat CCOO ha publicat aquest dimarts l'informe El cáncer laboral, primera causa de muerte en el trabajo, coincidint amb el Dia Mundial del Càncer, en el qual afirma, segons els seus propis càlculs, que enguany hi haurà 15.999 càncers i 6.126 morts per aquesta malaltia atribuïbles a exposicions laborals a l'Estat.
Cadena perpètua per a l'home que va intentar matar Trump en un camp de golf
Ryan Routh, l’home acusat d'intent d'assassinat frustrat contra Donald Trump en un camp de golf de Florida l'any 2024, ha estat condemnat a cadena perpètua. Routh va ser descobert pels agents del servei secret entre els arbustos del voltant apuntant al republicà amb un fusell semiautomàtic. L'atemptat frustrat era el segon que es produïa contra el magnat en el marc de la campanya electoral que el va retornar a la Casa Blanca.
A la contra
Sitio web