P01-07 PROCES AL SOBIRANISME ara.cat DIMARTS 12 DE FEBRER DEL 2019 1.50 EUROS FINS A UN 30% D'ESTALVI PER ALS SURSCRIPTORS DE PAPER SURSCRIPCIONS ARACAT UN JUDIC RA LA HISTORIA JOAN B. CULLA És inútil que alguns s'esforcin a buscar en la concentració de diumenge motivacions que no siguin la fobia a la catalanitat Sánchez pressiona lindependentisme amb la convocatòria d'eleccions el 14 dabril la vigília del judicii a dos dies de la presentació dels pressup JOSÉ BOVÉ És necessari que les na soninerotslEI TC arxiva 25 centres més , 100 milions solució política i democeritica a Catanya un recurs clau contra la llei de primària per fer de la ona Franca també faran JULIA MIRALLES DEd'habitatge un 'hub' digital Les entitats celebren que es consolidi la normativa catalana El departament farà obres d'ampliació en edificis ja existents Sinaugura un espai pera 30 empreses dimpressióen 3D avançar en la lluita contra la corrupció cal minimitzar els espais de secret al sector públic, com són els fons reservats
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Junts denunciarà a Europa la "marginació" del català en la regularització de migrants
Després de reclamar l'enduriment dels criteris per a la regularització extraordinària de migrants a Espanya, Junts fa un pas més contra la mesura que ha aprovat el govern de Pedro Sánchez i de la qual es beneficiaran mig milió de persones. El partit de Carles Puigdemont ha anunciat que portarà la regularització a Europa perquè "ignora el requisit de conèixer el català". La formació ha encarregat al seu departament jurídic que prepari "la presentació d’una denúncia davant les institucions europees per la vulneració de diverses directives i la marginació d’una llengua cooficial com a criteri d’integració", segons ha detallat aquest divendres en un comunicat.
La CNMC obre expedients sancionadors arran de l'apagada elèctrica
Pocs dies abans del primer aniversari de l'apagada elèctrica del passat 28 d'abril segueixen apareixent nous detalls de les seves possibles causes. Aquest divendres, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha explicat que ha iniciat diversos expedients sancionadors per tal de determinar les circumstàncies de l'apagada. Així, l'organisme regulador assegura que, com a resultat de les investigacions, s'han detectat "diversos indicis d'incompliment", alguns d'ells mantinguts en "períodes perllongats de temps", que podrien ser constitutius d'infraccions administratives.
L'operatiu contra la banda que operava a l'aeroport del Prat
Detinguts tres treballadors de l'aeroport del Prat que col·laboraven en l'entrada de cocaïna des del Brasil
La Policia Nacional va detenir el novembre del 2025 tres treballadors de l'aeroport del Prat per la seva presumpta pertinença a una organització que introduïa cocaïna des del Brasil. Els tres empleats pretenien introduir tres maletes que portaven 162 kg de droga evitant els controls que habitualment han de passar els equipatges. La banda desarticulada operava des de l'aeroport de São Paulo - Guarulhos del Brasil, on gràcies a les gravacions es va poder observar com una persona introduïa les maletes amb un tractor i un remolc directament a la bodega de l'avió, saltant-se també tots els controls. Un empresari del Baix Llobregat coordinava l'activitat criminal de la banda. En total s'han detingut cinc persones, quatre a Catalunya i una al Brasil.
Xantal Llavina: “S’ha de tenir més respecte als emprenedors”
Des dels 15 anys que Xantal Llavina (1975) té clar que vol ser periodista, però amb una família d’emprenedors va optar per graduar-se en periodisme i empresarials: "Jo soc de lletres i se’m va complicar una mica comptabilitat. De fet, vaig suplicar a la professora que em fes la mitjana amb els exàmens teòrics perquè jo mai seria comptable sinó periodista. Al cap d’un any, quan ja estava a la televisió, em vaig trobar la professora i em va dir que tenia raó que volia ser periodista", explica. Inquieta i treballadora, Llavina ha acabat construint una carrera que va molt més enllà del periodisme.
Sitio web