Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 01-05
BLOQUEIG PARLAMENTARI
ERCi PDECat
vetaran els
pressupostos de
Pedro Sánchez
ara.cat
Reclamen al president espanyolLa ministra d'Hisenda critica la
"pinça" dels partits sobiranistes
mediadors si vol tenir comptes catalans amb el PP i Ciutadans
que s'avingui a un diàleg amb
DIMARTS
DE FEBRER DEL 2019
NUMER0 296
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
B. CULLA
El video This is the real
Spain' és una
confessió
de feblesa exterior sense
precedents des de la mort
de Franco
Pendents de l'aiuda humanitaria
Després d'acoseguir el suport de la majoria de paisos europeus, amb excepcions com Itàlia, l'opositor Juan Guaidó manté
el pols amb Nicolas Maduro-a la foto-pressionant lexèrcit venecolà perquè deixi entrar lajuda humanitària dels EUA
JAVIER PEREZ ROYO
cntearatic de dref constituchonal
P 10 11
ESTILS
El 080
reivindica la dona
femenina, forta i
amb personalitat
Sita Murt torna
dos anys després
ue foesin el CnstiicioaProva pilot d'agents
a poitieaterhtaralguinde la Guàrdia Urbana
amb càmeres al pit
ell no volia fer
MONTSERRATTURA
metger i excunsellerr
Una exnedadora acusa
i de l'acció dels cossos de
seguretat on s'estableix el
traç del que una societat
permet o limita
de e tdd'abusos el president
del CN L'Hospitalet

Noticias
  • Marta Mata i la recuperació de l’escola catalana (2008)
    De l’article de la mestra d’educació infantil i pedagoga Irene Balaguer (Barcelona, 1948 - 2018) a Estudis Romànics (n. 30, 2008), revista editada per l’IEC, arran de la mort de Marta Mata (Barcelona, 1926-2006). Avui s’escau el centenari del naixement i dissabte vinent els vint anys del traspàs d’aquesta pedagoga rellevant i influent en l’àmbit professional i també en el compromís polític, com a diputada i senadora socialista. Balaguer, autora d’aquest obituari, presidia l’Associació de Mestres Rosa Sensat i havia estat vicepresidenta de la Fundació Marta Mata.
  • Begoña Gómez, passaport a l’escarni
    “No digas nunca de este agua no beberé ni este cura no es mi padre”. La dita castissa me la repetia sovint el meu pare (!) i la tinc present sempre com a vacuna abans d’escriure un vaticini. Però convindrem que les probabilitats que Begoña Gómez toqui el dos direcció a Pernambuco mentre el seu marit és president d’Espanya són francament remotes. Per això, la seva retirada de passaport per ordre del jutge Peinado ha causat sorpresa a la premsa, fins i tot a la de dretes. N’hi ha que fins i tot aventuren una maniobra maquiavèl·lica: li tomben aquesta provisió malgrat tot innòcua, el sistema queda reforçat com a garantista i ja poden atacar el fons, que és mirar d’enviar-la a la garjola. Passat de voltes? No diguis mai d’aquesta aigua, etcètera. En tot cas, sobtava veure aquest subtítol a El Mundo: “L’instructor prohibeix sortir del país a Begoña Gómez i indigna la policia a l'afirmar que els seus escortes poden ajudar-la a escapar”. És revelador que el diari manifesta més fi
  • Lamine Yamal surt al rescat d'Espanya amb la seva primera gran actuació a un Mundial
    Només Pelé havia aconseguit fer el primer gol d'un partit del Mundial amb divuit anys o menys. Fins que ha arribat Lamine Yamal. El geni de Rocafonda s'ha encarregat de marcar el primer gol de la golejada d'Espanya davant l'Aràbia Saudita a Atlanta (4-0), partit on la selecció dirigida per Luis de la Fuente s'ha tret de sobre les males sensacions del fluix debut contra Cap Verd. Si contra els africans Espanya no va saber fer ni un sol gol, contra els saudites ja en portaven tres en 25 minuts. Entre Lamine Yamal i un Mikel Oyarzabal brillant, Espanya ha golejat en un partit que s'ha anat desdibuixant amb el pas dels minuts, ja que l'equip de Luis De la Fuente havia enllestit la feina ràpidament. De fet, ha substituït Lamine Yamal al descans per protegir-lo, perquè el futur de la selecció estatal al Mundial depèn molt d'ell.
  • Cap de setmana d’estrenes i consolidació a diverses places
    Cap de setmana tranquil al calendari casteller abans de Sant Joan, tot i que amb actuacions sòlides i algun moviment destacat.
  • Mínimes tòrrides i màximes de 43 °C: a les portes del punt àlgid de l'onada de calor
    La calor s'ha intensificat aquest diumenge, coincidint amb l'inici de l'estiu astronòmic, amb màximes que ja han superat per primer cop enguany els 40 °C a les comarques de Ponent. Aquesta situació es mantindrà i agreujarà de cara a dilluns, amb una calor encara més intensa i la possibilitat de superar els 42 °C o 43 °C a Ponent i l'interior de l'Ebre. Una onada de calor amb valors poc habituals que ens acompanyarà, com a mínim, fins dimarts, tot i que després en cap cas tindrem valors tèrmics per sota de la mitjana climàtica. Molta precaució, doncs, amb l'elevat risc d'incendi forestal en una setmana marcada per l'ús de la pirotècnia a tots els Països Catalans.