Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 01-05
BLOQUEIG PARLAMENTARI
ERCi PDECat
vetaran els
pressupostos de
Pedro Sánchez
ara.cat
Reclamen al president espanyolLa ministra d'Hisenda critica la
"pinça" dels partits sobiranistes
mediadors si vol tenir comptes catalans amb el PP i Ciutadans
que s'avingui a un diàleg amb
DIMARTS
DE FEBRER DEL 2019
NUMER0 296
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
B. CULLA
El video This is the real
Spain' és una
confessió
de feblesa exterior sense
precedents des de la mort
de Franco
Pendents de l'aiuda humanitaria
Després d'acoseguir el suport de la majoria de paisos europeus, amb excepcions com Itàlia, l'opositor Juan Guaidó manté
el pols amb Nicolas Maduro-a la foto-pressionant lexèrcit venecolà perquè deixi entrar lajuda humanitària dels EUA
JAVIER PEREZ ROYO
cntearatic de dref constituchonal
P 10 11
ESTILS
El 080
reivindica la dona
femenina, forta i
amb personalitat
Sita Murt torna
dos anys després
ue foesin el CnstiicioaProva pilot d'agents
a poitieaterhtaralguinde la Guàrdia Urbana
amb càmeres al pit
ell no volia fer
MONTSERRATTURA
metger i excunsellerr
Una exnedadora acusa
i de l'acció dels cossos de
seguretat on s'estableix el
traç del que una societat
permet o limita
de e tdd'abusos el president
del CN L'Hospitalet

Noticias
  • Espanya proposa a la UE acabar amb el canvi horari a partir de l'any vinent
    La nit del 25 al 26 d'octubre, el pròxim cap de setmana, arriba l'horari d'hivern. Això vol dir que, com és habitual, caldrà endarrerir una hora el rellotge. Si fos per al govern espanyol, però, seria l'últim cop: Pedro Sánchez ha anunciat que aquest mateix dilluns demanarà al Consell Europeu posar fi al canvi horari. "Francament, jo ja no li veig sentit", ha dit en un missatge en vídeo a la xarxa social X.
  • Veritats i mentides dels impostos dels autònoms
    Aquesta setmana els autònoms han estat els protagonistes del debat polític i econòmic. La causa? Una proposta del govern espanyol per apujar les quotes que paguen a la Seguretat Social (SS) durant els pròxims sis anys. Aquest cop, han aconseguit un fet ben estrany: posar d’acord tota l’oposició en contra seva. La veritat és que la xarxa s’ha omplert de fal·làcies, així que posem-hi una mica de llum.
  • "L’èxit de les deu Mantequerías Pirenaicas és que poso a la carta els plats que m'agrada menjar-hi"
    El restaurador Miguel Puchol (Barcelona, 1990), juntament amb els seus sogres, va obrir Mantequerías Pirenaicas fa deu anys. Aleshores no imaginava que seria restaurador, però la vida va fer un gir de guió que el va portar a crear la seva primera carta de plats: entrepans, truites de patates, cafès. Tot bo, de qualitat, perquè seria el bar on ell aniria a menjar, i per tant pensava en el que a ell li agradava. Així va néixer la primera Mantequerías Pirinaicas, al carrer de Muntaner número 460. Avui en té nou més, sota la mateixa marca, i nou restaurants més, d’estil diferent, amb altres socis, perquè en Miguel és un generador d'idees, de trobar locals i equips.
  • Ens podem fiar de la intuïció?
    Cada dia prenem més de 35.000 decisions i més del 99% es produeixen de forma inconscient. És a dir, utilitzem la intuïció pràcticament sense adonar-nos-en. I més enllà del que puguem pensar, la intuïció no té res a veure amb la màgia o els pressentiments, sinó que és una capacitat real, precisa i cultivable. De tot això en parla l’investigador i expert en neurociència aplicada al comportament Mikel Alonso, autor del llibre El valor de la intuición (Ariel, 2025).
  • "Si Espanya hagués estat comunista... qui sap què hauria passat amb Catalunya"
    El nacionalisme ultraconservador està en auge. Ho veiem ràpidament esmentant alguns noms: Trump, Orbán, Milei... És en aquest context que l’historiador Eric Storm (Països Baixos, 1966) publica Nacionalismos, una historia mundial (Crítica), un llibre que no se centra ni en un país ni en un continent, sinó que radiografia, com el seu nom indica, la història dels nacionalismes a escala mundial en un exhaustiu treball que permet dibuixar les similituds que hi ha entre regions i entendre per què avança mundialment.