Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 01-05
BLOQUEIG PARLAMENTARI
ERCi PDECat
vetaran els
pressupostos de
Pedro Sánchez
ara.cat
Reclamen al president espanyolLa ministra d'Hisenda critica la
"pinça" dels partits sobiranistes
mediadors si vol tenir comptes catalans amb el PP i Ciutadans
que s'avingui a un diàleg amb
DIMARTS
DE FEBRER DEL 2019
NUMER0 296
1.50 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PER ALS SURSCRIPTORS
DE PAPER
SURSCRIPCIONS ARACAT
B. CULLA
El video This is the real
Spain' és una
confessió
de feblesa exterior sense
precedents des de la mort
de Franco
Pendents de l'aiuda humanitaria
Després d'acoseguir el suport de la majoria de paisos europeus, amb excepcions com Itàlia, l'opositor Juan Guaidó manté
el pols amb Nicolas Maduro-a la foto-pressionant lexèrcit venecolà perquè deixi entrar lajuda humanitària dels EUA
JAVIER PEREZ ROYO
cntearatic de dref constituchonal
P 10 11
ESTILS
El 080
reivindica la dona
femenina, forta i
amb personalitat
Sita Murt torna
dos anys després
ue foesin el CnstiicioaProva pilot d'agents
a poitieaterhtaralguinde la Guàrdia Urbana
amb càmeres al pit
ell no volia fer
MONTSERRATTURA
metger i excunsellerr
Una exnedadora acusa
i de l'acció dels cossos de
seguretat on s'estableix el
traç del que una societat
permet o limita
de e tdd'abusos el president
del CN L'Hospitalet

Noticias
  • El ministre, la manta i la frustració
    Hi havia una mínima intriga per saber si José Luis Ábalos engegaria els aspersors en la seva declaració judicial, però l’acusat va optar per més aviat el contrari i va desafiar la Guàrdia Civil a trobar el botí de tota la corrupció que se li imputa. Segons va dir, i destaca El Periódico en portada, que no tragués ni una sola vegada efectiu entre els anys 2018 i 2023 s’explica perquè un ministre “no va pagant per allà”. En tot cas, resulta interessant veure què fa la premsa que voldria posar Sánchez a la masmorra amb aquest magre testimoni d’Ábalos.
  • El Govern destina 251 M€ addicionals a la promoció d'habitatge públic assequible
    El Govern reforça el seu objectiu de construir 50.000 habitatges públics fins al 2030 amb l'anunci d'una nova inversió. Aquest dimarts, l'executiu català ha autoritzat l'Institut Català del Sòl (Incasòl) a destinar 251,8 milions d'euros addicionals a la promoció de llars públiques assequibles, una xifra que surt dels romanents de tresoreria de l'exercici 2025 i que es podrà utilitzar al llarg d'aquest 2026. "Aquesta mesura ha de permetre ampliar la contribució de l'Incasòl per fer front a la situació del mercat de l'habitatge, així com la necessitat d'ampliar el parc públic", especifiquen els acords de Govern publicats aquest dimarts, on també s'indica que l'executiu està treballant en "altres vies" per ampliar l'oferta d'habitatge actual.
  • Ayuso incendia les relacions amb Mèxic elogiant el conqueridor Hernán Cortés
    A Isabel Díaz Ayuso no semblen preocupar-li gaire els maldecaps diplomàtics entre Espanya i Mèxic. Més enllà del que va significar per l'esquerra la trobada progressista a Barcelona, aquella cimera també va ser rellevant per un altre motiu: la visita de la presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, a l'Estat. La seva presència va significar una represa de relacions diplomàtiques després d'anys de xoc per la negativa espanyola de demanar perdó per la Conquesta. El govern espanyol va reconèixer per primer cop la "injustícia" del passat colonial amb Mèxic i després va ser el rei Felip VI qui va admetre "abusos" amb un gest que va ser molt ben rebut per les autoritats mexicanes. Ara bé, enmig d'aquest clima de reconciliació, ha irromput la presidenta de la Comunitat de Madrid.
  • Presó provisional per a l'acusat de la mort d'una dona a Esplugues
    El presumpte autor de la mort d'una dona a Esplugues de Llobregat dissabte passat entrarà a presó provisional, comunicada i sense fiança, segons ha informat aquest dimarts el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El jutjat d'instrucció ha obert una causa contra aquest home pels delictes d'assassinat d'una dona d'origen xinès de 41 anys a plena llum del dia.
  • Un terç dels adolescents admeten haver estat agressors a les xarxes
    Assetjaments, insults, fotografies manipulades per fer mofa o l'espionatge del telèfon d'algú altre. Són les violències digitals que exerceixen els joves espanyols, majoritàriament contra persones de la seva mateixa edat, amistats o companys de feina i oci i també contra la parella. Un estudi elaborat per FAD Joventut assenyala que el 26% dels que tenen entre 15 i 29 anys han estat agressors digitals en els últims 15 anys, sense que hi hagi grans diferències pel que fa al gènere, però sí pel que fa a l'edat: el 32% dels adolescents (15-19 anys) afirmen haver tingut conductes ciberviolentes pel 24% dels de 20-24 anys i el 20% del tram entre 24 i 29 anys. El perfil de la víctima és un adolescent que pertany a un col·lectiu vulnerable, com una persona immigrant, del col·lectiu LGBTIQ+, amb una discapacitat o de família vulnerable socialment.