Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico El Periódico de Catalunya(Castellano):
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
130OEENERO DEL 2010 OINKELONE TEL www.gluapo oiao0
DNRECHERNANDEZ
GRUPO ZETA
el Periódico 7
PARA GENTE COMPROMETIDA
EN BARCELONA Y OTRAS LOCALIDADES CATALANAS
Los delitos de los niños
de la calle se disparan
Páginas 2 a 6 yeditorial
Alerta policial por los
hurtos cometidos por 300
ALBERTBERTRAN
Estás unos
días enel centro
yluego sales a
ganarte la vida»
ores de 13 a 18 años
Muchos adolescentes
burlan sin problemas la
tutela de la Generalitat
Ousama Habali, de 12 años.
ALBERT BERTRAN
DILEMA POSCONVERGENTE
El apoyo a los
Presupuestos
11 42
IREMI
de Sánchez
aviva el cisma
en el PDECat
La conveniencia de la
continuidad del Gobierno
del PSOE divide al partido
PANORAMA
Páginas 18 y 19
LA SUERTE SONRIE A CATALUNYA El primer y tercer premio del sorteo del Niño recayeron ayer integramente en
Barcelona y Sabadell. En la foto, Cosmin Rotariu, de 15 años, que tenía un décimo del gordo. COSAS DE LA VIDA Página 28
El éxito de
FPaGuillermo
El Barça
El Prat choca s Marc Artigau
CUELLOS
Martínezy
kimod
pone a
con problemas
de puntualidad
y saturación
PANORAMA Págs. 22 y 23, y editorial
al contrataque
e puntualidad 10 puntos Marc Artigau
Este fin de
semana, primer
cuello, por solo
del Madrid Nadaly el Pla
PRIMERA FILA
Págs. 38 a 41
PRIMERA FILA
Págs. 48 y 49
aque Hablar por hablar
CARLES FRANCINO

Noticias
  • L’hora de les dones en la diplomàcia
    "Que mai no hi hagi hagut una dona a les Nacions Unides com a secretària general crida l’atenció". Amb aquestes paraules, la candidata nord-americana al càrrec Rebeca Grynspan reflexionava a EL PERIÓDICO sobre aquesta anomalia que fa que 80 anys d’aquesta alta institució hagin sigut inaccessibles per a les dones malgrat ser la meitat de la societat.Seguir leyendo....
  • El mirall cultural del 2025
    EL PERIÓDICO publica avui una selecció del més destacat de la producció cultural de l’any segons el parer dels seus especialistes (en camps com la música, sèries, exposicions, arts escèniques, cine) que anirà seguida els pròxims dies d’una altra entrega en què es repassaran les aportacions més destacades de l’any en el sector editorial. Més enllà dels noms propis, dels discos més celebrats, de les obres de teatre amb més projecció, dels premis i les ovacions, el resum permet observar uns quants paràmetres que ajuden a definir aquest any. El consum cultural no és només entreteniment, sinó que reflecteix en bona part el batec d’una època, les inquietuds dels artistes i les línies que prescriuen els comissaris per definir el temps en què vivim, un panorama inquietant per moltes raons: des de l’emergència climàtica fins a la necessitat d’alguna mena de reflexió espiritual; des de l’auge dels extremismes fins a l’angoixa moral d’un món carregat de dubtes i mancat de referen
  • José Antonio Álvarez de Arcaya, de Thales Alenia Space: "Canàries reuneix totes les condicions per liderar el sector dels pseudosatèl·lits a Europa"
    Thales Alenia Space ha triat Canàries com a base per impulsar les seves plataformes HAPS (pseudosatèl·lits de gran altitud), amb Fuerteventura com a peça clau per integrar i provar el seu Stratobus, un dirigible estratosfèric capaç de mantenir-se fix durant mesos.Seguir leyendo....
  • Beatriz Calvo (Nunsys): "Canàries és un autèntic hub tecnològic i empresarial"
    Per què van triar expandir-se a Canàries?Seguir leyendo....
  • Mil imatges, una paraula
    Tot i que ja fa uns quants anys que funciona i es perfecciona a costa de robar continguts, el 2025 ha estat l’any en què la intel·ligència artificial ha fet el salt cap al gran públic. Aquests dies de festa, a les converses de sobretaula, molts admetíem que la fem servir. Per experimentar, dèiem, per jugar i prou, com a prova per saber de què va. Veurem si el 2026 continuarà la mateixa dèria o ens traurem la bena dels ulls. Cada cop és més difícil saber si algunes imatges, sobretot a les xarxes socials, són reals o les ha generat la IA. Ara, per exemple, circulen uns vídeos en què algú es fa un selfie amb músics, actors o celebritats històriques, com si viatjar en el temps fos molt senzill. A part de ser una mostra de narcisisme, el joc és tan evident que ja entens que es tracta d’una ficció curiosa, però alhora hi ha qui utilitza la IA per crear imatges d’impacte, desastres i accidents que busquen l’atenció morbosa. D’entrada semblen versemblants, però l’hiperrealisme ens alert