Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • El tortell d’Olot de Can Carbasseres: “Soc la primera dona de la família en cinc generacions que treballa a l’obrador”
    És dilluns, dia de mercat a Olot, i el carrer de Sant Rafel és un eixam de gent que entra i surt de la pastisseria Can Carbasseres. Té un aparador gran, on hi ha una mostra del que es pot comprar a l’interior. Al rètol, amb el nom, hi ha una data: 1884. Entro a dins, i em trobo amb tota una família treballant-hi. El pare, Jordi Vilanova, està jubilat, i parla amb els clients que fan cua per comprar; la mare, Judith Ribera, despatxa darrere del taulell, i els fills, l’Alba i el Nil Vilanova, són a l’obrador. “Soc la primera dona de la família en cinc generacions que treballa a l’obrador”, diu l’Alba. És la primera que trena els tortells de Can Carbasseres, que són coneguts arreu de Catalunya, i que es poden menjar tant en versió dolça com salada.
  • L'operació més cara de la història de l'esport: el germà del gendre de Trump compra els Lakers
    Els Lakers han arribat a un acord per canviar de propietaris per uns 12.500 milions de dòlars, en una operació que es convertiria en la venda més cara de la història de l’esport nord-americà. Qui ha fet l'oferta a la històrica franquícia de Los Angeles són Bob Iger, exdirector executiu de Disney, i Joshua Kushner, germà de Jared Kushner, gendre de Donald Trump. L’acord, però, encara ha de rebre l’aprovació final de la junta de governadors de la NBA.
  • L'encariment del gasoil retorna la rebaixa de l'impost al dièsel fins als 20 cèntims
    La tensió al mercat dels carburants provocada per la guerra a l'Orient Mitjà continua pressionant les butxaques dels consumidors. Segons ha confirmat aquest dijous el govern espanyol, el dièsel s'ha encarit prou durant el mes de juliol per retornar la rebaixa de l'impost als hidrocarburs aplicable a aquest segment fins als 20 cèntims per litre. La clàusula del decret s'activarà a partir del setembre.
  • Un terratrèmol de magnitud 5,7 sacseja El Salvador sense causar víctimes ni danys
    Un sisme de magnitud 5,7 ha sacsejat aquest dimecres El Salvador, amb l’epicentre davant la costa d’Usulután, al Pacífic, segons el ministeri de Medi Ambient del país. El tremolor s’ha sentit en pràcticament tot el territori salvadorenc.
  • Consulta els refugis climàtics que tens més a prop de casa teva
    Enmig d'una onada de calor, un refugi climàtic pot arribar a ser clau per poder descansar unes hores i refrescar-se fora de casa. Especialment per aquells que viuen sense aire acondicionat, en ciutats atapeïdes o habitatges poc preparats per fer front a temperatures que superen els 40 graus. Un refugi climàtic pot ser una piscina o un parc, però també un poliesportiu, una biblioteca o un centre cívic.