P 04-08 DIA DE LAHISPANITA BOOM UNIONISTA Apareixen desenes d'entitats per combatre l'independentisme LA FÓRMULA VOX Incorpora elements del trumpisme per fer "gran" Espanya PP, Csi Vox exigeixen penes exemplars per als presos catalans ara.cat DISSABTE 13 D'OCTUBRE DEL 2018 NUMERO 285 L'espanyolisme reuneix 65.000 manifestants a Barcelonai demana mà dura als jutges Sánchez, esbroncat a Madrid durant la seva primera desfilada del 12 d'Octubre com a president 2 EUROS FINS A UN 30% D'ESTALVI PERAIS SUBSCRIPTORS DE PAPER SUBSCRIPCIONS ARACAT P 20-21 ELS PRINT INNOVATION AWARDS PREMIEN L'ARA PER PARTIDA DOBLE Mallorca es mobilitra A LA PERIFERIA DEL DESASTRE Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent" Per Sebastià Alanora P 12-13 JORDI SANCHEZ president delgrup parlamentari JxCat REPORTATGE LESBOS: L'ILLA PRESO Hem de dir prou a urn Suprem que vol legislar i regular la vida 11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta d'un Parlament
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Creus de Sant Jordi per "mirar-nos com a país i reconèixer els nostres referents"
Manel Gasch, pare abat de Montserrat i president de la Fundació Pau Casals, s'ha passat la pantalla dels discursos d'agraïment. Alhora, ha fulminat la falsa modèstia que sovint apareix en cerimònies de lliurament de premis. En l'acte d'entrega de les Creus de Sant Jordi 2026, Gasch era un dels triats per parlar en representació de les vint personalitats i deu entitats guardonades. Al final del discurs, i amb la seguretat apresa en litúrgies mil·lenàries, ha explicat una anècdota sobre un monjo que, quan tenia 99 anys, i en ser distingit com a doctor honoris causa, va dir: "Ara quedaria molt bé dir allò que no ho mereixo, però si ho digués faria quedar molt malament aquests senyors que han pensat en mi. Per tant, no diré que no ho mereixo. Senzillament, donaré les gràcies per haver-me tingut en compte. Doncs això, moltes gràcies". Aquest agraïment, vitamina d'autoestima, ha fet somriure la resta de premiats, tothom cerimoniosament assegut a la Sala Oval del MNAC, "un espai insígnia de la cultur
Aprendre política nord-americana i dret a través del cinema
L'editorial valenciana Tirant lo Blanch, dirigida al públic universitari, té una col·lecció molt interessant en què barreja dos conceptes aparentment llunyans com el cinema i el dret. La idea és aparentment simple, però molt efectiva per enganxar els lectors que busquin una manera més amena d'aproximar-se a qüestions que poden resultar àrides. La clau és trobar un expert jurídic que vulgui entrar en el joc. Fins ara ho han fet molts, i així trobem, per exemple, el penalista Jordi Nieva dissertant sobre institucions democràtiques a partir del clàssic de John Ford L'home que va matar Liberty Valance. El darrer fitxatge de l'editorial ha estat Joan Ridao, professor de Dret Constitucional a la UB i lletrat al Parlament (i dirigent d'ERC en una vida anterior), que s'atreveix amb una de les seves especialitats, la regulació dels lobis, a partir de la pel·lícula El cas Sloane (2016), dirigida per John Madden i protagonitzada per Jessica Chastain.
Amor a primera IA
Dilluns al vespre, a la pausa del Telenotícies, TV3 anunciava per dimarts l’estrena de La gran cita a la plataforma 3Cat. Però Toni Cruanyes ens va recordar, en dues ocasions, que aquell mateix dilluns ja podíem veure el programa. Una descoordinació dins de la cadena que provocava confusió a l’espectador.
La Casa Blanca suspèn el viatge a Islamabad i augmenta la incertesa sobre les negociacions
L'esperança d'evitar una nova escalada bèl·lica entre els EUA i l'Iran s'aprima. L'única part que sembla seguir remant per evitar que l'alto el foc s'acabi sense una nova ampliació és el Pakistan, país mediador, que encara treballa per portar a la taula els dos països. Però l'Iran encara no ha respost oficialment si tornarà a la taula de negociació, i la predisposició de la Casa Blanca sembla refredar-se. De moment, el vicepresident J.D. Vance no ha volat a Islamabad, tal com s'havia anunciat. El republicà té previst participar en diverses reunions de govern al llarg del dia per decidir els passos següents, segons informen fonts coneixedores a la CNN. Per al moment, la trobada està suspesa per lart de la Casa Blanca. Però no cancel•lada.
Una dona secretària general de l'ONU?
A finals d'aquest any s'esgota el mandat d'António Guterres, actual secretari general de l'Organització de les Nacions Unides (ONU). I la cursa per succeir-lo ha començat amb una pregunta ben present: l'organització estarà liderada per una dona per primera vegada en els seus 80 anys d'història?
Sitio web