Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • Com parla un mateix cervell dues llengües?
    Si parles una llengua durant tota la vida, les seves regles gramaticals acaben quedant profundament interioritzades al teu cervell. Per això, fins i tot si et trobes amb un verb que no has sentit mai, és probable que en puguis deduir la conjugació, com ara engiponar o atupar.
  • Banca privada, terres en usdefruit i fi dels subsidis: reformes històriques a Cuba
    Cuba ha aprovat un paquet de reformes econòmiques que busca liberalitzar i descentralitzar la seva economia, marcada per una profunda crisi des de fa sis anys, i ha introduït modificacions significatives que van des de l'aprovació de la banca privada fins a canvis per atraure el capital de la diàspora.
  • Culer de dia, madridista de nit
    Encara no ha arrencat oficialment el mercat, però ja hem viscut el primer corrent de moda de l’estiu: futbolistes que un dia somiaven ser del Barça l'endemà fitxen pel Reial Madrid. Sí, José Mourinho, l’anticrist del dit a l’ull aliè i les provocacions insaciables, és capaç de convèncer nens forjats al planter blaugrana o portuguesos perfeccionats sota el mestratge de Pep Guardiola sense cap mena de resistència. Amb la seva retòrica i, sobretot, amb un bon sac de diners del ferit Florentino Pérez, fa màgia amb una sola trucada. Entre la cançoneta persistent de Bernardo Silva o el retorn de Marc Cucurella, però, el que farà més mal al barcelonisme serà veure el lateral d’Alella vestit de blanc. És fàcil preguntar-se: “Com hem deixat que passi això?” La resposta és senzilla: ni ara, ni mai, ha sentit que el Barça el volgués de debò.
  • Exposició permanent (1)
    .
  • Un humanista al cor de l'huracà del segle XVI
    La cascada d’esdeveniments transformadors, de progressos tècnics, de sismes ideològics i religiosos (tot anava junt) i de desenvolupaments intel·lectuals i culturals que es va donar entre les acaballes del segle XV i la primera meitat del XVI, en el que se sol considerar la florida pletòrica del Renaixement humanista i el naixement oficial del món modern, va ser inaudita i prodigiosa. La recuperació estètica i intel·lectual del món clàssic grecoromà posat al dia, l’expansió dels coneixements en medicina i astronomia, l’ampliació del camp d’actuació en termes geogràfics i comercials (amb la descoberta europea del Nou Món), la invenció pictòrica crucial de la perspectiva, la trencadissa del cristianisme causada pel reformista Martí Luter: tot això, si bé en molts casos no va representar un tall amb l’Edat Mitjana sinó més aviat una continuació i una culminació de dinàmiques, maneres de fer i idees medievals, fa d’aquella època un moment singularment radiant en la història de