Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • L'islam com a mirall de la dreta americana
    Un article sobre l’islam que ha publicat recentment el Washington Post ha suscitat una certa controvèrsia arreu. És un article que presenta l’islam des d’un punt de vista positiu i es pregunta què ha passat perquè una part de la dreta americana de sobte vegi amb bons ulls aquesta religió, i en alguns casos la presenti com una alternativa al model liberal judeocristià prevalent a Occident.
  • "No crec que els motors de combustió desapareguin"
    L'automoció és una de les principals indústries a casa nostra. En els últims anys, però, el sector ha viscut canvis molt importants, i s'ha transformat. L'electrificació i l'aparició dels cotxes xinesos ha revolucionat el mercat de vehicles i els fabricants s'estan havent d'adaptar a marxes forçades. En parlem amb Josep Maria Vall (Barcelona, 1947), president del Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya (CIAC).
  • "La concentració de riquesa és un risc per a la democràcia"
    El seu llibre El capital al segle XXI (2013) el va catapultar a la fama mundial. Però ja llavors feia més d'una dècada que l'economista francès Thomas Piketty era un dels noms més respectats de la teoria econòmica, com a cofundador de la Paris School of Economics i cocreador del World Inequality Database. Especialista en l'estudi de les desigualtats i la distribució de la riquesa, Piketty presenta ara l'Informe sobre la justícia global (Global Justice Report), un ambiciós full de ruta econòmic que planteja com es pot eliminar la desigualtat mundial i frenar la crisi climàtica abans del 2100.
  • Thomas Piketty: 'La concentració de riquesa és un risc per a la democràcia'
  • Irlanda del Nord cau en el "pogrom modern" contra els immigrants
    El papa Lleó XIV pot dir missa i alertar Europa i el món que cal acollir els immigrants, ja arribin a Arguineguín, a Dover o a Sicília, però les seves paraules no compten per als moviments d'extrema dreta, com alguns col·lectius d'Irlanda del Nord, que els últims anys han protagonitzat episodis de violència xenòfoba. No pas perquè els radicals siguin protestants i no catòlics, sinó perquè manifesten unes actituds "racistes", segons les va definir dijous el ministre britànic per a la província, Hilary Benn.