Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • Nobel de Física per a Francis Halzel, el caçador de les “partícules fantasma” de l’univers
    La Reial Acadèmia Sueca de les Ciències ha anunciat aquest dimarts que el guanyador del Premi Nobel de Física d'enguany és l'investigador de la Universitat de Wisconsin-Madison (Estats Units), Francis Halzen (1944, Bèlgica). Halzen ha estat guardonat per les seves contribucions decisives a l’Observatori de Neutrins IceCube i pel descobriment de neutrins d’alta energia d’origen astrofísic. Durant dècades, Halzen ha dedicat la seva carrera a perseguir els neutrins, unes partícules gairebé indetectables, que travessen la Terra sencera i també el nostre cos sense que ens n’adonem.
  • Detenen un excap de la intel·ligència alemanya acusat d'espiar per a un país estranger
    Un antic cap del Servei d'Informació Federal (BND) d'Alemanya, August Hanning, ha estat detingut aquest dimarts acusat d'espiar per a un país estranger, segons ha informat la Fiscalia General. Les autoritats sospiten que Hanning, que va presidir el BND entre el 1998 i el 2005, va intentar cometre alta traïció a l'actuar al servei d'una agència d'espionatge d'un altre país un cop ja havia deixat d'ocupar el càrrec. Segons el comunicat de la Fiscalia, se l'investiga per suposat espionatge constitutiu d'alta traïció, obtenció de secrets d'estat, intent d'alta traïció i activitats com a agent d'espionatge.
  • El TC sentencia i Puigdemont arribarà a temps per a la campanya
    El Tribunal Constitucional té previst aprovar avui la sentència per la qual ordenarà al Tribunal Suprem que apliqui l’amnistia d’una vegada. Després d’aquesta sentència, caldrà esperar que el Suprem arxivi la causa i que el jutge Llarena anul·li l'ordre de detenció de Puigdemont, Puig i Comín perquè puguin tornar a Catalunya sense risc de ser detinguts.
  • Junts assegura que no facilitarà un govern del PP i Vox: "Amb els nostres vots no governaran"
    La publicació de la convocatòria d'eleccions anticipades al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha donat aquest dimarts el tret de sortida a la precampanya. Pedro Sánchez busca arrossegar el vot progressista mobilitzat per la crisi d'habitatge i capgirar el resultat que auguren les enquestes, que donen majoria a la dreta i l'extrema dreta. Tot dependrà, però, de la correlació de forces resultant de les urnes el 29 de novembre, i gran part de les mirades en campanya estaran sobre Junts, que ja va fer decantar la balança en aquesta última legislatura espanyola. S'espera una posició d'equilibris i equidistància calculada dels juntaires en campanya, però la portaveu a Madrid, Miriam Nogueras, ha assegurat ja que no facilitaran un govern del PP i Vox.
  • Aznar assegura que si Sánchez formés govern Espanya aniria a "una república"
    L'expresident del govern espanyol José María Aznar ha dit que les eleccions del 29-N són les "més importants des de l'inici de la Transició", ja que Pedro Sánchez i els seus "aliats" volen donar-li un caràcter "pràcticament constituent" i si tornessin a governar, Espanya seria "una república".