P 04-08 DIA DE LAHISPANITA BOOM UNIONISTA Apareixen desenes d'entitats per combatre l'independentisme LA FÓRMULA VOX Incorpora elements del trumpisme per fer "gran" Espanya PP, Csi Vox exigeixen penes exemplars per als presos catalans ara.cat DISSABTE 13 D'OCTUBRE DEL 2018 NUMERO 285 L'espanyolisme reuneix 65.000 manifestants a Barcelonai demana mà dura als jutges Sánchez, esbroncat a Madrid durant la seva primera desfilada del 12 d'Octubre com a president 2 EUROS FINS A UN 30% D'ESTALVI PERAIS SUBSCRIPTORS DE PAPER SUBSCRIPCIONS ARACAT P 20-21 ELS PRINT INNOVATION AWARDS PREMIEN L'ARA PER PARTIDA DOBLE Mallorca es mobilitra A LA PERIFERIA DEL DESASTRE Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent" Per Sebastià Alanora P 12-13 JORDI SANCHEZ president delgrup parlamentari JxCat REPORTATGE LESBOS: L'ILLA PRESO Hem de dir prou a urn Suprem que vol legislar i regular la vida 11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta d'un Parlament
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
El cementiri del Poblenou, un llibre obert del que ha passat a Barcelona els últims dos segles
Les làpides, els panteons, les escultures... del cementiri del Poblenou "expliquen" moltes històries de la Barcelona dels últims dos segles. Adrià Terol, historiador de cementiris de Barcelona, ha guiat un nombrós grup del Club Prèmium (les places estaven exhaurides) i els ha revelat una pila d’històries relacionades amb aquesta necròpolis que, quan va obrir, no era gens ben vista per bona part dels barcelonins, perquè suposava enterrar els seus familiars fora de les muralles i molt lluny.
Els alumnes que podran fer vaga després de portar el seu institut al Síndic de Greuges
A principis d'octubre del 2025 diverses ciutats d'Europa s'omplien de protestes contra el genocidi a Gaza i en resposta a l'assalt per part de vaixells militars israelians a la Flotilla de Barcelona davant Gaza. A l'Hospitalet de Llobregat un grup d'adolescents vivien la seva pròpia disputa relacionada amb el conflicte internacional: el seu institut els havia prohibit secundar la vaga d'estudiants que es va convocar en contra del genocidi el 2 d'octubre.
“La vida m’ha donat unes quantes bufetades”
Després d’una discussió aparentment intranscendent, l’Antonio trenca amb la Marta, a qui la vida colpeja poc després amb el diagnòstic d’un càncer en estat avançat. La possibilitat d’una mort imminent l’empeny a aparcar els drames sentimentals i a gaudir dels petits plaers del dia a dia. Basada en Tres cuencos, el recull pòstum de contes de l’escriptora italiana Michela Murgia, i protagonitzada per actors italians de primera línia com Alba Rohrwacher i Elio Germano, Tres adioses té una lluminositat agredolça que fa de la primera pel·lícula italiana d’Isabel Coixet una de les més inspirades de la directora barcelonina, amb una serenor emocional i tocs d'humor adult que rebaixen la foscor i gravetat del tema.
La cultura del nyap i la xaronada
La televisió pública espanyola, La 1, ha apostat per un concurs d’interiorisme que celebra el nyap i la precarietat com a solucions creatives. No pot ser més adequat en un país en el qual la crisi de l’habitatge és una de les principals preocupacions socials i l’assignatura pendent de la política. Decomasters és un programa de reformes a l’estil de MasterChef però en versió bricolatge. Deu parelles de concursants, escollits per garantir l’esperpent, cooperen i competeixen per decorar les cases d’uns voluntaris anònims. Esperem que aquesta gent rebi una compensació pels desastres que els famosos perpetren a casa seva, perquè el resultat estètic fa venir ganes d’arrencar-se els ulls.
Occident necessita els migrants
Imagina que ets el líder d’un país i t’enfrontes a un dilema. Al teu país hi viuen al voltant de mig milió de persones que són crucials per a la vida quotidiana de tothom. Cuiden els nostres avis, treballen en petites i grans empreses, conreen els aliments que arriben a taula. També formen part de la teva comunitat. Els caps de setmana passegen pels teus parcs, sopen als mateixos restaurants que tu i juguen a l’equip de futbol del teu barri.
Sitio web