Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • Una heroïna contra el menyspreu de l’Església catòlica, apostòlica i romana
    Maria Magdalena no va ser una prostituta pecadora, sinó una més entre els apòstols, i companya de Jesucrist. Ella va estar al peu de la creu i li va donar la bona nova el Crist ressuscitat. A més, és el centre d’una proposta teatral que reivindica el veritable paper de les dones a la història en un espectacle on el fascinant vessant audiovisual sutura en bona part les mancances del text i la dramatúrgia.
  • Per un traspàs complet i immediat de Rodalies
    La crisi que ha arribat a bloquejar tota la xarxa ferroviària de Rodalies no l'ha provocada l'accident de Gelida, ni tampoc el mal temps dels últims dies. Tan sols han estat la gota que ha fet vessar el got. Perquè la situació actual és una tempesta perfecta que feia anys que es covava, amb la manca crònica –durant dècades– d'inversions i del manteniment adequat. El més trist de la crisi actual és que molt probablement s'hauria pogut evitar, com a mínim en la major part, si en el seu moment el govern espanyol, Renfe i Adif haguessin actuat com corresponia.
  • Un zelador de l'Hospital de Bellvitge, acusat d'abusar d'una pacient amb anorèxia greu
    Un zelador de l'hospital de Bellvitge, O.M.V., s'asseurà aquesta setmana al banc dels acusats de l'Audiència de Barcelona com a presumpte autor d'un delicte continuat d'abusos sexuals a una pacient. Segons ha pogut saber l'ARA, els fets es remunten a l'estiu de l'any 2020 i la denunciant, major d'edat, estava ingressada a la unitat de trastorns de conducta alimentària (TCA) de Bellvitge, un centre de l'Institut Català de la Salut (ICS) de la Generalitat de Catalunya. Patia un trastorn greu d'anorèxia.
  • De fit a fit
  • 100 anys dels Cinemes Verdi: “Si fem bé la feina les sales de cine no moriran "
    100 anys dels cinemes Verdi s’han de celebrar com una festassa. I quina millor festassa que una ampliació de sales? Sembla una broma, oi? Doncs no ho és, no cal que ningú es fregui els ulls. Dins d’un farcidíssim programa d’actes, s’ha de destacar per sobre de tots que el supermercat veí dels Verdi es convertirà en dues noves sales. O sigui que l’estimat cinema del barri de Gràcia passarà de nou sales a onze. Xoca la notícia d’aquest viatge just a la inversa del que acostuma a passar des de fa dues dècades. Cinemes que tanquen i es converteixen en supermercats. Exemples? Doncs l’Urgell, potser el tancament més dolorós de tots. Però també l’ABC del carrer Balmes i la part posterior dels Lauren Universitat (abans Pelayo). I si no són supermercats, esdevenen franquícies, la llista és interminable: Alexandra, Fantasio, Publi, París... “És un acte de justícia poètica!”, exclama entusiasmat Adolfo Blanco, fundador i ànima d’A Contracorriente, que des del 2019 és la propietà