Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • Els bombers treballen en un incendi en una cooperativa de la fruita a Lleida
    Els bombers treballen en un incendi que s'ha declarat aquest dilluns a la nit a Lleida. El foc crema les instal·lacions de la cooperativa fructícola Arcofrut, que és veïna d'una altra cooperativa. Les flames són a tocar d'algunes cases del barri de Ciutat Jardí, tot i que Protecció Civil de la Generalitat ha confirmat que no hi ha persones afectades.
  • Creix el perill per a la indústria catalana (1906)
    De l’article de Ferran Agulló (Girona, 1863 - Santa Coloma de Farners, 1933) a La Veu de Catalunya (6-VI-1906). Convergien en aquell juny de fa cent vint anys dos moviments unitaris del catalanisme creixent: les reivindicacions polítiques de Solidaritat Catalana i les reivindicacions econòmiques i socials a favor del proteccionisme comercial enfront del lliurecanvisme que potenciava el govern espanyol. Agulló, periodista que solia signar amb el pseudònim ‘Pol’, jurista expert en eleccions, poeta i gastrònom, va ser secretari general de la Lliga Regionalista. Se li atribueix la “invenció” del topònim Costa Brava.
  • Rescaten a Blanes una dona francesa segrestada i agredida pel seu ex
    Diumenge a la nit algú va avisar la policia perquè havia vist en una benzinera del centre de Blanes com un home colpejava un cotxe on hi havia una noia tancada. Unes hores més tard, la policia local del municipi detenia aquest mateix home, de nacionalitat francesa, per presumptament haver segrestat i agredit la dona que hi havia al cotxe. Es tracta de la seva exparella, també francesa, i que constava com a desapareguda al seu país.
  • El Bernabéu ovaciona una família peruana
    A l'estadi Santiago Bernabéu fa temps que s'aclamen jugadors estrangers, els més importants de la plantilla. Vinícius, Rodrygo, Valverde i Mbappé van arribar a Madrid com a esportistes professionals i, malgrat alguns episodis racistes inherents al món del futbol, la integració de persones privilegiades no ha estat mai un gran problema. Però aquest dilluns al Bernabéu s'aclamava un altre tipus d'estrangers, aquells que van haver de deixar la seva terra per trobar "millors oportunitats".
  • Trump té algun control sobre Netanyahu?
    “Ets boig”, “si no fos per mi, series a la presó”, “tothom t'odia”. Aquestes van ser algunes de les paraules que el president dels Estats Units, Donald Trump, va dirigir al primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, la setmana passada. Les hi va dir directament en una trucada de telèfon, i després ell mateix ho va confirmar als mitjans.