Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • El club de lectura que només llegeix llibres a bord d’un vaixell
    Blanca Pujals es va convertir en editora per una decisió valenta. S’havia cansat de la feina d’advocada i es va matricular en un màster d’edició, que era el que sempre havia volgut fer de petita: viure envoltada de llibres. Del treball de final de màster en va sortir un projecte que va presentar a l’editorial Viena, així va néixer Petits Plaers, una col·lecció de nouvelles, llibres curts d’alta qualitat literària. Una de les nits d’estiu més especials de la seva vida va ser, justament, compartint la lectura d’un dels llibres més emblemàtics de la col·lecció –Bon dia, tristesa, de Françóise Sagan– a bord d’un vaixell a l’Escala. 
  • “Les ‘influencers’ som l’equivalent a la teva amiga que et recomana coses”
    Hereva d’una de les pastisseries més icòniques de la seva ciutat natal, Anna Callís (Olot, 1994) –coneguda a les xarxes com a Caliui– no té precisament un perfil baix. Finalista de MasterChef, periodista de formació i creadora de contingut d’ofici, reconeix que la paraula que defineix més bé la seva tasca professional des de fa dos anys és influencer, tot i que "fa una mica de sensació de showoff i de cringe". En conversa amb l’ARA, la primera distinció que fa és entre microinfluencers –“entre 30 i 50.000 seguidors”, l’espai en què es mou des que es van fer virals els seus primers vídeos– i macroinfluencers, com Maria Pombo, per posar un exemple de referència, que fan “un contingut més general, que és més fàcil que agradi a tothom, però no agradarà moltíssim a ningú”, explica. “Les influencers complementem el boca-orella de tota la vida. Som l’equivalent a la teva amiga que et recomana coses –afegeix–. Les marques aposten cada cop més per microinfluencers per
  • Allau de comentaris masclistes a la regidora de la CUP a Moià
    La regidora de la CUP a Moià, Lakshmi Roset Sala, ha estat víctima d'una campanya d'assetjament i de comentaris obertament masclistes a les xarxes socials després de publicar un videoclip a través del canal de la formació, CUP Moià - Capgirem. L'objectiu de la publicació era denunciar la polèmica ampliació d'un escorxador que està generant molèsties al municipi i que ha provocat que aquest dijous s'hagi pogut veure sang al terra dels carrers de la localitat vessada pels camions carnis.
  • A la contra
  • Boko Haram s'apodera del llac Txad
    El grup jihadista Boko Haram no trobarà condicions més idònies per prosperar que les que li ofereix el llac Txad. A la vora d’aquesta massa d’aigua de 2.000 km² entre el Camerun, el Níger, Nigèria i el Txad, s’hi barregen inseguretat climàtica, alimentària i econòmica, amb una nul·la presència dels governs i les administracions.