Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • L'Iran diu que respodrà a l'assalt d'un vaixell per la marina dels EUA
  • La IA millorarà els nostres salaris?
    Sembla que la intel·ligència artificial ha arribat per quedar-se. Com ja va passar amb altres revolucions tecnològiques, s’ha instal·lat la por que acabarà destruint llocs de treball de manera massiva. Res de nou. Quan va aparèixer internet, també es va anunciar la fi de moltes professions.
  • Rhodèsia: el referent d'Aliança Catalana per assolir la independència
    "Avui Lituània, demà Catalunya". Pintades amb aquest lema van aflorar arreu de Catalunya als anys noranta. Aquesta i les altres repúbliques bàltiques que es van independitzar de l'antiga URSS simbolitzaven l'esperança que Catalunya seguís el mateix camí. Els referents internacionals de l’independentisme català, però, han anat canviant segons l’època, el context polític i les estratègies. Cuba va ser el primer mirall a principis del segle passat (l'estelada s'inspira en la seva bandera) com a símbol del final de l'imperi espanyol. Posteriorment ho va ser Irlanda. Més recentment ho han estat el Quebec i Escòcia per la celebració de referèndums pactats, o Kosovo, per assolir la independència unilateralment i amb un reconeixement internacional parcial.
  • La peça més cotitzada per a la davantera del Barça
    La tornada dels quarts de final de la Champions al Metropolitano va fer palesa, un cop més, una de les grans mancances del Barça: l'absència d'un davanter centre de referència que no generi dubtes en l'onze titular. Si bé és cert que Ferran Torres va rendir a un bon nivell a Madrid en una posició en la qual va començar a treure el cap al City amb Pep Guardiola i que s'ha acabat fent seva al Barça, la cúpula esportiva té clar que la posició de nou no passa ni pel valencià ni tampoc per Robert Lewandowski.
  • Comencen els tràmits presencials per a la regularització d'immigrants
    Nou pas per sol·licitar la regularització extraordinària d'immigrants. A partir d'aquest dilluns dia 20 s'obren les finestretes per fer els tràmits de manera presencial. Serà, però, amb cita prèvia obligatòria a les oficines de la Seguretat Social i a Correus. Des de dijous dia 16, les sol·licituds també es poden fer ja telemàticament. Més de mig milió de persones que viuen a Catalunya i Espanya de manera irregular podran acollir-se a la nova mesura fins al 30 de juny.