Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P 04-08
DIA DE LAHISPANITA
BOOM UNIONISTA
Apareixen desenes
d'entitats per combatre
l'independentisme
LA FÓRMULA VOX
Incorpora elements del
trumpisme per fer
"gran" Espanya
PP, Csi Vox exigeixen
penes exemplars per
als presos catalans
ara.cat
DISSABTE
13 D'OCTUBRE DEL 2018
NUMERO 285
L'espanyolisme reuneix 65.000
manifestants a Barcelonai
demana mà dura als jutges
Sánchez, esbroncat a Madrid
durant la seva primera desfilada
del 12 d'Octubre com a president
2 EUROS
FINS A UN 30% D'ESTALVI
PERAIS SUBSCRIPTORS
DE PAPER
SUBSCRIPCIONS ARACAT
P 20-21
ELS PRINT
INNOVATION AWARDS
PREMIEN L'ARA PER
PARTIDA DOBLE
Mallorca es mobilitra
A LA PERIFERIA DEL DESASTRE
Una de les parts més belles de Mallorca es troba ara embrutida pel fang i les deixalles i la gent
texplica histories increibles, com la de la Maria Bel: "He tornat a néixer de dins d'un torrent"
Per Sebastià Alanora
P 12-13
JORDI
SANCHEZ
president delgrup parlamentari JxCat
REPORTATGE
LESBOS: L'ILLA PRESO
Hem de dir prou a urn
Suprem que vol legislar
i regular la vida
11.000 migrants continuen atrapats en aquest petit
enclavament grec, on comença a créixer la ultradreta
d'un Parlament

Noticias
  • "Quan em vaig prejubilar, va ser el moment de fer realitat el meu somni"
    Durant dècades, Antònia Carré-Pons (Terrassa, 1960) va compaginar la docència a secundària amb les classes a la Universitat Oberta de Catalunya, l'escriptura de novel·les com Jo també vull ser funcionària (Proa, 2010) i l'edició de llibres com Espill, de Jaume Roig (Quaderns Crema, 2006). "Quan em vaig prejubilar, va ser el moment de fer realitat el meu somni, que era muntar una editorial", recorda des de la llibreria Casa Usher, que ha acollit la celebració del cinquè aniversari de Cal Carré, el projecte que va arrencar l'octubre del 2021 amb Dos relats, escrit per Virginia i Leonard Woolf. "Des de llavors hem publicat cinquanta títols –explica–. Sento un gran orgull per la feina feta durant aquest temps perquè connecta amb els pares i avis, que havien tingut la carnisseria de Terrassa que l'editorial homenatja des del títol. Si ells tenien un gran respecte pels clients, Cal Carré el té pel públic lector: mai no li donem gat per llebre".
  • El desconcert s'apodera del PSOE: "Necessitem uns dies per digerir-ho"
    Fa temps que es diu que la política espanyola està immersa en un estat "d'ai al cor". El motiu: fets sobrevinguts, alguns fins i tot difícils de creure o assumir, que suposen un gir de 180 graus a l'agenda pública. L'últim, l'accident ferroviari a Urda, a la província de Toledo, que per ara ha deixat 69 víctimes mortals. La diferència amb altres moments és que l'accident agafa al govern espanyol i al PSOE en plena precampanya electoral. I tot i que encara queda un mes per a les eleccions a l'Estat, la magnitud de la tragèdia suposa un cop difícil d'entomar. L'estratègia política de Pedro Sánchez també es veu obligada a canviar per complet.
  • Tens assegurat el teu enterrament i potser no ho saps
    Al voltant d'un terç dels catalans estan coberts per una assegurança de decessos. L'any passat eren uns 2,5 milions de persones, gairebé un terç de la població. Es tracta d'usuaris subjectes a una pòlissa amb una prima que cobreix les despeses relacionades amb el seu enterrament o incineració i el de familiars i els serveis que hi van associats. Els preus poden anar dels 20 o 35 euros a l'any per persones de 30 a 40 anys a 600 a 800 per qui té més de 70 anys. A més edat, més preu. També hi ha les primes anivellades (una quota constant només actualitzada amb la inflació, des d'uns 30 euros a l'any per persones entre 30 i 40 anys fins a més de 300 per majors de 65). I finalment hi ha la prima única, per gent de més de 65 anys que no tenia assegurança, i que pot anar de més de 4.000 a 6.000 euros.
  • Un “batzac impressionant” i trucades als familiars: la tragèdia viscuda pels veïns d'Urda
    En els últims dies veïns i veïnes d'Urda s'han convertit en protagonistes involuntaris d'un accident que deixarà seqüeles inesborrables en aquest petit poble a setanta quilòmetres de Toledo. Són un munt de persones anònimes que no van dubtar en acostar-se al lloc dels fets, que van estar al peu del canó des del primer moment per ajudar les víctimes. Ara, encara commocionats, recorden unes hores que els han canviat la vida. Tampoc ho oblidarà el passatger d'un altre AVE que cobria el trajecte de Sevilla a Madrid i que va aturar-se a 500 metres del sinistre.
  • L’habitatge necessita pressupost, inversió i sòl
    L’habitatge condiciona l’emancipació dels joves, les decisions de les famílies i la capacitat de les empreses per atraure treballadors. La resposta exigeix assumir responsabilitats públiques i ampliar l’oferta. Buscar culpables entre els qui poden aportar estalvi, sòl i capacitat de construir difícilment ens acostarà a la solució.