Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico El Periódico de Catalunya(Castellano):
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
al contrataque
No seamos flojos
primera fila Páginas 42y43
On Barcelona
manana
15 puestos de
mercado obligados
Las películas delos
Superlópez', el héroe
con esquijama de saldo
Goya 2018, por 9,95
ANTONIO FRANCO
1,50GERw dapiae
coDRC DOTND
GRUPO ZETA
elPeriódico 12
PARA GENTE COMPROMETIDA
INICIATIVA DE LOS COMUNS' EN LA CÁMARA CATALANA ORAO
El soberanismo abre otro
frente al reprobar al Rey
PANORAMA
Páginas 16y 17
El Gobierno llevará al Parlament ante elTC |EI PDECat apuesta por Forn para la alcaldía
en defensa de las instituciones del EstadoIde BCN y complica el plan de Puigdemont
JOSE LUIS ROCA
Las cuentas de Sánchez e lglesias
suben el salario mínimo a 90
TEMA DEL DIA
Págs. 2 a6 yeditorial
ORDICOTRNA
Cientos de
productos
químicos en
la UE, fuera
de control
PANORAMA
Páginas 22 y 23, y editorial
Compramos
tu piso
Arras en 48h
(10% del precio)
Resto ante
notario
Rastreo angustioso en Mallorca
donpiso
12 muertos por la riada mientras sigue la búsqueda del niño desaparecido coSAS DE LAVIDA
93 306 90 90
www.donpiso.com
Páginas 26y27

Noticias
  • L’hora de les dones en la diplomàcia
    "Que mai no hi hagi hagut una dona a les Nacions Unides com a secretària general crida l’atenció". Amb aquestes paraules, la candidata nord-americana al càrrec Rebeca Grynspan reflexionava a EL PERIÓDICO sobre aquesta anomalia que fa que 80 anys d’aquesta alta institució hagin sigut inaccessibles per a les dones malgrat ser la meitat de la societat.Seguir leyendo....
  • El mirall cultural del 2025
    EL PERIÓDICO publica avui una selecció del més destacat de la producció cultural de l’any segons el parer dels seus especialistes (en camps com la música, sèries, exposicions, arts escèniques, cine) que anirà seguida els pròxims dies d’una altra entrega en què es repassaran les aportacions més destacades de l’any en el sector editorial. Més enllà dels noms propis, dels discos més celebrats, de les obres de teatre amb més projecció, dels premis i les ovacions, el resum permet observar uns quants paràmetres que ajuden a definir aquest any. El consum cultural no és només entreteniment, sinó que reflecteix en bona part el batec d’una època, les inquietuds dels artistes i les línies que prescriuen els comissaris per definir el temps en què vivim, un panorama inquietant per moltes raons: des de l’emergència climàtica fins a la necessitat d’alguna mena de reflexió espiritual; des de l’auge dels extremismes fins a l’angoixa moral d’un món carregat de dubtes i mancat de referen
  • José Antonio Álvarez de Arcaya, de Thales Alenia Space: "Canàries reuneix totes les condicions per liderar el sector dels pseudosatèl·lits a Europa"
    Thales Alenia Space ha triat Canàries com a base per impulsar les seves plataformes HAPS (pseudosatèl·lits de gran altitud), amb Fuerteventura com a peça clau per integrar i provar el seu Stratobus, un dirigible estratosfèric capaç de mantenir-se fix durant mesos.Seguir leyendo....
  • Beatriz Calvo (Nunsys): "Canàries és un autèntic hub tecnològic i empresarial"
    Per què van triar expandir-se a Canàries?Seguir leyendo....
  • Mil imatges, una paraula
    Tot i que ja fa uns quants anys que funciona i es perfecciona a costa de robar continguts, el 2025 ha estat l’any en què la intel·ligència artificial ha fet el salt cap al gran públic. Aquests dies de festa, a les converses de sobretaula, molts admetíem que la fem servir. Per experimentar, dèiem, per jugar i prou, com a prova per saber de què va. Veurem si el 2026 continuarà la mateixa dèria o ens traurem la bena dels ulls. Cada cop és més difícil saber si algunes imatges, sobretot a les xarxes socials, són reals o les ha generat la IA. Ara, per exemple, circulen uns vídeos en què algú es fa un selfie amb músics, actors o celebritats històriques, com si viatjar en el temps fos molt senzill. A part de ser una mostra de narcisisme, el joc és tan evident que ja entens que es tracta d’una ficció curiosa, però alhora hi ha qui utilitza la IA per crear imatges d’impacte, desastres i accidents que busquen l’atenció morbosa. D’entrada semblen versemblants, però l’hiperrealisme ens alert