Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
P08-09
CATASTROFEA ITALIA
TRAMPA
I MORTAL
L'enfonsament d'un tram de 250 metres del viaducte
d'una autopista a Gènova provoca almenys 35 morts
ara.cat
DIMECRES
15 D'AGOST DEL 2018
NCMERO 2792
130 EUROS
QUADERN D'ESTIU
ELS MILLORS
SECRETS PER
GAUDIR DE L'AIGUA
com mai has
Acord per repartir-se els migrants
de l'Aquarius' entre sis països
Espanya n'acollirà 60, una part dels quals vindran a Catalunya
QUADERN DESTIU PO6
CULTURA
ESPORTS
GRACIA:
UN FESTIVAL
DE MUSICA
A CADA CARRER
FERNANDO
ALONSO ANUNCIA
QUE ES RETIRA DE
LA FORMULA1
El pilot asturià se'n va amb
dos Mundials i 32 victòries
DE TORO
Escriptor
Sha pervertit l entitLes festes milloren any rere
d'aquells acords mínims
amb els quals es va
reformar l'Estat
franquista
any l'oferta de concerts

Noticias
  • El que es va perdre Richard Gere a la fira de Guadalajara
    Al pavelló de Barcelona, els autors són un mapa canviant. L’Ajuntament de Barcelona ofereix a la majoria dels participants quatre nits d’allotjament, a més dels vols. Igual que la majoria dels escriptors joves i sense fills, jo he decidit allargar l’estada, i cada tarda passejo cap a la FIL, com els nostres pares, suposo, anaven al cinema, aviam què hi posen. Primer vaig mirar de voltar-la tota, de no ser injust ni parcial, però la FIL, com a fira, és un mastodont inabastable, i un muntatge essencialment antiliterari. Una gran estesa de parades amb els llibres embotits en plàstic, impossibles de fullejar. Cinc o sis vegades hi passejo intentant comprar-hi un llibre i sempre aquesta visió dels llibres plastificats me’n desactiva les ganes. Em rendeixo definitivament quan em trobo, mig desubicat, davant l’estand d’una empresa mexicana d’intel·ligència artificial per a l’edició dita “tirant lo blanch”. El seu eslogan diu “lo vemos diferente”. Penso que sí. En comparació, el pave
  • Com construir-se les eines per fugir del poble
    Una mica a l’ombra de l’enorme Carson McCullers i d’aquells personatges de noies adolescents que vaguen per pobles polsegosos plens de secrets criminals mentre estan a punt d’entrar en el món adult, Siri Hustvedt, per a la seva segona novel·la, fins ara inèdita en català, va construir una Lily Dahl de dinou anys i la va col·locar en un poble de Minnesota (que no devia ser gaire diferent del seu) on serveix cafès al diner que hi ha sota casa seva mentre observa el comportament dels clients habituals. És aspirant a actriu, té somnis de fugir per anar a la gran ciutat i triomfar-hi, però la seva realitat és fer els ous remenats per a en Franck i en Dick, una parella de germans grangers que gairebé no parlen, o una mica de bacó per a en Martin Petersen, un antic company de jocs infantils que s’ha convertit en un excèntric. Té una veïna que és una actriu retirada que l’ajuda a preparar-se el paper per a una representació local del Somni d’una nit d’estiu i, sobretot, un inquilí de l�
  • Tres bons escriptors catalans que defugen la fama
    La fama no tenia mala premsa als segles de les cultures clàssiques de Grècia i Roma –així ho llegireu a qualsevol Aurea dicta, com la que es va editar a la Bernat Metge–, però va començar a resultar sospitosa a partir del Renaixement. Erasme i Montaigne, del període final de l’humanisme, no l’apreciaven. Potser el fenomen té a veure amb el fet que la impremta havia posat a l’abast de molts lectors els llibres que s’escrivien: la quantitat fa més remor que la qualitat.
  • Primera batuda després de l’anunci del setge al senglar: “Són bèsties, però no són ximples”
    No són ni les vuit del matí i ja hi són tots. Han esmorzat, però fan un cafè per escalfar-se i acabar d'organitzar-se. Els més joves són amb els gossers ideant l'estratègia de la batuda. A dins del seu local, un espai de pocs metres quadrats i que té les parets farcides de caps de senglars i cabirols, hi ha els més grans davant la llar de foc. Ells també participen en la cacera que organitza la Colla del Senglar El Pi de Berga, però són veterans i s'ho miren amb distància.
  • "Tot té un preu i el preu a vegades és la soledat"
    L’última vegada que vam veure l’Oriol Pla Solina (Barcelona, 1993) rebia, amb americana i pletòric, l’Emmy Internacional a millor actor per la sèrie Yo, adicto. Dues setmanes després, apareix vestit de paisà a la Casa Orlandai de Sarrià, proper i parlador. Aquí hi havia l’Escola Orlandai, on va estudiar primària. Després, entitats del barri i artistes com la seva mare van batallar perquè es convertís en un centre cívic; fins i tot hi va estrenar el seu primer espectacle de creació, Be God is. Després de la voràgine, Oriol Pla torna a ser al teatre: actua per Europa amb Falaise, de Baró d’Evel (aquest Nadal, al Piccolo de Milà), per Catalunya amb Gola i l’any que ve a Madrid i tot l’Estat amb el ja mític Travy.