INANÇAMENT Catalunya, la tercera comunitat que més paga i la desena en retorns La liquidació dels comptes del de la Generalitat un cop més ara.cat Cada ciutadà català aporta a lany dels que acaba rebent DISSABTE 1 D'AGOST DEL 2018 NUMERO 2788 2016 constata l'infrafinançament Estat gairebé 300 euros més a 1,80 EUROS QUADERN D'ESTIU RONALDWITTEK/EFE RYANAIR RIGHTS RYANAIR CHANGE! estiu CHANGE!RYANAIR! TRIKI STRIKE ON ON ON HERE ST ON HERE HERE STRIKE STI ON STRIKE STRIKE STRIKE HEREHER CRIATURES aracriatures STRIKE STRIKE HEh Rights ts Rights UNES VACANCES FAMILY FUENDLY STRIKE STRIKE Vaga global a Ryanair El del 2018 ja s'ha convertit en lestiu en què el model laboral de la companyia èa de low cost Ryanair ha dit prou Ahir va patir la vaga de comandants més global de la seva història, amb afectacions arreu, inclòs l'aeroport del Prat P 14-15 La policia va perdre la pista a Younes durant tres dies No el vanlocalitzar fins a la nit del 20 en una gasolinera de Cervelló CARILES3.500 e MUNDO Laridícula xifra Aceptar que Pespaj pobque va costar fer advocat, exconseller de Justieia la dentinper fer invisible la denúncia de centenars els atemptats de milers de ciutadans
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Nou caps dels Mossos en nou anys: "I si això passés en una empresa amb 20.000 treballadors?"
L'any 2017 va canviar moltes coses, també el cos de Mossos d'Esquadra. Des de l'inici del desplegament per Catalunya els anys 90 fins al referèndum de l'1 d'octubre, la policia catalana només va tenir quatre caps del cos, el darrer, Josep Lluís Trapero. El processament del major dels Mossos pels fets de la tardor del 2017 va obrir un període d'inestabilitat que encara no s'ha tancat –si bé ara es deu estrictament a les tensions internes de la política catalana i del propi cos–. Des del 2017 hi ha hagut nou nomenaments de cap dels Mossos, un per any. "T'imagines una empresa amb més de 20.000 treballadors que cada any canvia de CEO? No seria sostenible", comenta una font policial.
Dimiteix el cap de gabinet de la delegació de Ceuta que va parlar amb el CNI
Primera dimissió després de la desclassificació dels documents sobre la crisi de Ceuta. Segons confirmen fonts del govern espanyol a l'ARA, el cap de gabinet del delegat del govern a la ciutat autònoma, Carlos Sanz, ha dimitit després que es conegués que va parlar amb el CNI el dia abans de l'entrada massiva de migrants a Ceuta. Uns missatges on se l'advertia de convocatòries massives per creuar la frontera. Segons el delegat del govern ceutí, Miguel Ángel Pérez Triano, no el va informar d'aquesta conversa amb els serveis d'intel·ligència espanyols.
El PSC cau en picat i Aliança s'apropa a la primera posició, segons una enquesta de ''El Mundo'
Dels 42 diputats actuals a una forquilla d'entre 31 i 33. Tot i que les últimes enquestes publicades ja apuntaven un retrocés del PSC, la que publica aquest divendres El Mundo pronostica una caiguda en picat dels socialistes i un creixement d'Aliança (25-28), consolidada en la segona posició.
El PP respon al Marroc: "No ha res per damunt de la defensa d'Espanya"
El PP ha manifestat aquest divendres que "no hi ha res per damunt de la defensa d'Espanya". Ho ha fet en resposta a la declaració del Ministeri d'Exteriors marroquí que dijous lamentava que partits polítics espanyols "de llarga trajectòria" hagin "caigut en una escalada irracional i populista".
Monika Zgustova: "Quan abandones la llengua materna, a vegades també has d'abandonar els teus somnis"
"Sentia la necessitat d'explicar a algú la meva vida, de repassar-la per a mi mateixa, de valorar-la i de compartir-la", escriu Monika Zgustova (Praga, 1957) a la seva última novel·la, La traductora dels haikus (Galàxia Gutenberg, 2026). L'escriptora i traductora atribueix la frase a la protagonista, la Jana, una dona nascuda a Praga el 1939 que abandona el seu país per començar una nova vida als Estats Units. La Jana és l'alter ego de la seva mare, viu sota un règim comunista i té un dilema profund: ¿què ha de passar per davant, els principis ètics o la seguretat dels seus fills? A través d'ella, Zgustova ficciona la història d'exili dels seus pares, d'ella mateixa i del seu germà amb una novel·la que es mira de cara una realitat crua i que, alhora, busca la reconciliació.
Sitio web