Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
INANÇAMENT
Catalunya, la
tercera comunitat
que més paga i la
desena en retorns
La liquidació dels comptes del
de la Generalitat un cop més
ara.cat
Cada ciutadà català aporta a
lany dels que acaba rebent
DISSABTE
1 D'AGOST DEL 2018
NUMERO 2788
2016 constata l'infrafinançament Estat gairebé 300 euros més a
1,80 EUROS
QUADERN
D'ESTIU
RONALDWITTEK/EFE
RYANAIR
RIGHTS
RYANAIR
CHANGE!
estiu
CHANGE!RYANAIR!
TRIKI STRIKE ON
ON ON HERE ST ON
HERE HERE
STRIKE
STI ON
STRIKE STRIKE
STRIKE
HEREHER
CRIATURES
aracriatures
STRIKE
STRIKE
HEh Rights
ts Rights
UNES VACANCES
FAMILY FUENDLY
STRIKE
STRIKE
Vaga global a Ryanair
El del 2018 ja s'ha convertit en lestiu en què el model laboral de la companyia èa de low cost Ryanair ha dit prou
Ahir va patir la vaga de comandants més global de la seva història, amb afectacions arreu, inclòs l'aeroport del Prat
P 14-15
La policia va perdre
la pista a Younes
durant tres dies
No el vanlocalitzar fins a la nit del
20 en una gasolinera de Cervelló
CARILES3.500 e
MUNDO Laridícula xifra
Aceptar que Pespaj pobque va costar fer
advocat, exconseller de Justieia
la dentinper fer invisible
la denúncia de centenars
els atemptats
de milers de ciutadans

Noticias
  • A la contra
  • "Hi ha qui pensa que, per donar òrgans, et tornen el cadàver desfigurat"
    La fotografia del WhatsApp enganya: Olga Gavaldà no penja mai la bata, és a dir, no apaga mai el mòbil de feina. Quan tenia 11 anys va patir un accident de cotxe i va passar molt de temps ingressada. Allà va tenir claríssim que la infermeria seria la seva vocació. El que no sabia és que exerciria tota la carrera a l'hospital on va néixer per cesària. Fa 35 anys que forma part de l'equip de trasplantaments de la Vall d'Hebron, el centre líder a Catalunya amb 387 intervencions el 2025 i un referent a l'Estat. S'ocupa de coordinar un engranatge trepidant.
  • Jane Goodall, la pionera que va sacsejar la nostra idea de què és ser humà
    "El gen egoista", Richard Dawkins (Veles i Vents, 2026)Aquest mes de setembre es publica a casa nostra un clàssic de la divulgació científica del segle XX, El gen egoista. Tot i que ha estat traduït a més de trenta llengües, no és fins ara que el podrem llegir per primer cop en català. L'obra agafa la teoria de Darwin, l'aplica als gens i afirma que ells són l'autèntica unitat evolutiva fonamental: nosaltres, els individus, només som les seves màquines de supervivència. Amb aquesta idea, l'autor explora les arrels biològiques de l'egoisme i l'altruisme per intentar desentrellar la lògica que regeix el món natural. De la mà de l'editorial Veles i Vents, amb traducció d'Oriol Ràfols Grifell i la portada il·lustrada per Blanca Martí, aquesta edició commemora el cinquanta aniversari de la publicació original incloent-hi un nou epíleg de l'autor, Richard Dawkins.
  • Els pediatres catalans avaluaran el risc d'addicció a les pantalles dels infants
    Subvencions per incorporar el català als videojocs, un pacte nacional contra els discursos d'odi i limitar fins als 14 anys l'ús d'eines d'intel·ligència artificial generativa en serveis i equipaments públics. Aquestes són algunes de les 67 mesures que vol desplegar el Govern en els pròxims anys per combatre l'ús inadequat de les tecnologies digitals entre infants i adolescents i assegurar el seu benestar digital. Entre les diferents accions, l'executiu català preveu implantar un cribratge a l'atenció primària per detectar riscos d'addicció fins als 15 anys i recomanar un pla digital a les famílies.
  • El que més s’assembla a un ultradretà d’Espanya...
    S’atribueix a Josep Pla la frase “El que més s’assembla a un espanyol de dretes és un espanyol d’esquerres”, tot i que el de Palafrugell mai ho va deixar escrit. A El quadern gris sí que hi ha, en canvi, un diàleg amb el seu pare, que li diu: “El que s’assembla més a un home d’esquerra, en aquest país, és un home de dreta”. Tenint en compte el context de la conversa –parlen de les traves que el pare de l'escriptor es va trobar a l’hora de cultivar arròs a l’Empordà– resulta venturós ficar-hi el concepte d’Espanya pel mig. Però un article conjunt de Crític i El Salto permet parafrasejar aquest apòcrif per fonamentar la temença que el que més s’assembla a un ultradretà espanyolista pot ser un ultradretà independentista.