INANÇAMENT Catalunya, la tercera comunitat que més paga i la desena en retorns La liquidació dels comptes del de la Generalitat un cop més ara.cat Cada ciutadà català aporta a lany dels que acaba rebent DISSABTE 1 D'AGOST DEL 2018 NUMERO 2788 2016 constata l'infrafinançament Estat gairebé 300 euros més a 1,80 EUROS QUADERN D'ESTIU RONALDWITTEK/EFE RYANAIR RIGHTS RYANAIR CHANGE! estiu CHANGE!RYANAIR! TRIKI STRIKE ON ON ON HERE ST ON HERE HERE STRIKE STI ON STRIKE STRIKE STRIKE HEREHER CRIATURES aracriatures STRIKE STRIKE HEh Rights ts Rights UNES VACANCES FAMILY FUENDLY STRIKE STRIKE Vaga global a Ryanair El del 2018 ja s'ha convertit en lestiu en què el model laboral de la companyia èa de low cost Ryanair ha dit prou Ahir va patir la vaga de comandants més global de la seva història, amb afectacions arreu, inclòs l'aeroport del Prat P 14-15 La policia va perdre la pista a Younes durant tres dies No el vanlocalitzar fins a la nit del 20 en una gasolinera de Cervelló CARILES3.500 e MUNDO Laridícula xifra Aceptar que Pespaj pobque va costar fer advocat, exconseller de Justieia la dentinper fer invisible la denúncia de centenars els atemptats de milers de ciutadans
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Guia per entendre què està passant a l'esquerra del PSOE
Divendres acaba el termini per presentar les coalicions per les pròximes eleccions generals i, a hores d'ara, les negociacions entre els partits a l'esquerra del PSOE continuen obertes. El 2023 l'acord per configurar Sumar va arribar sobre la botzina (amb Podem a dins, tot i el veto a Irene Montero) i, aquest any, va camí de resoldre's per bé o per mal també a última hora. De fet, l'escull torna a ser com unir els partits que conformen el Front Ampli –Moviment Sumar, Esquerra Unida, Més Madrid i Comuns– amb Podem, que ara mateix es presentaria en solitari. Els liles, però, s'han buscat una aliança amb Gabriel Rufián i ERC, que volen que els sigui un revulsiu i una manera de posar pressió al Front Ampli en la negociació. ¿Hi ha possibilitats d'una candidatura conjunta? ¿Què passaria amb ERC si Podem s'integra al Front Ampli?
L'estiu del 2026, el més mortífer de l'última dècada a Espanya
L'estiu que acabem de deixar enrere és el que més víctimes mortals per calor ha causat en l'última dècada a Espanya. El Sistema de Monitoratge de la Mortalitat Diària per totes les Causes (MoMo) de l'Institut de Salut Carlos III (ISCIII) estima que entre el 15 de maig i el 30 de setembre s'han produït 5.807 morts atribuïbles a les altes temperatures.
La unitat soc jo
Probablement no hi ha cap referent històric més allunyat del que volen representar les esquerres espanyoles que Lluís XIV. El rei Sol, l'avi de Felip V, és la principal icona de l'absolutisme, del centralisme, i de la falta de respecte per les minories. El seu poder a França –i més enllà– va arribar a ser tan gran que, per definir-lo, se li atribueix una frase que segurament no va dir mai: "L'Estat soc jo".
Indra i l'Estat inverteixen gairebé 20 milions d'euros en la catalana Qilimanjaro
Qilimanjaro Quantum Tech, la companyia catalana de computació quàntica que consta entre les líders europees en el seu sector, ha anunciat aquest dimecres un primer tancament de la seva ronda de finançament de sèrie A, per un valor de 19,6 milions d'euros. Aquesta primera operació l'ha liderat el gegant de la defensa Indra, que hi ha invertit 10 milions d'euros a través d'IndraMind, la iniciativa tecnològica del grup que desenvolupa intel·ligència artificial sobirana. També ha servit perquè la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica (SETT), el vehicle inversor del ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, redobli la seva aposta per l'empresa amb una nova inversió de 9,6 milions.
Cuina catalana contemporània a Barcelona i un porró per tirar-ho avall
Ja estàvem en temps de descompte dels tomàquets –pràcticament són els últims de la temporada–, i el Roger Viñas els ha fet servir per preparar un gaspatxo meravellós. Em diu que la gent no el demana gaire, i això que els tomàquets són del Xavier Carbó, de la finca agrícola Mas Rabassa, a Sant Genís de Palafolls. “Tant de bo ho sabessin”, em dic. I les mandonguilles de xai? Són de Cal Tomàs, de la Pobla de Segur. Mandonguilles de carn magra feta de xisqueta ecològica que serveixen amb salsa de pa i all. Un plat rodó: per la qualitat i pels valors que desprèn. Tot plegat ho trobareu al passeig de Sant Joan de Barcelona.
Sitio web