Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
INANÇAMENT
Catalunya, la
tercera comunitat
que més paga i la
desena en retorns
La liquidació dels comptes del
de la Generalitat un cop més
ara.cat
Cada ciutadà català aporta a
lany dels que acaba rebent
DISSABTE
1 D'AGOST DEL 2018
NUMERO 2788
2016 constata l'infrafinançament Estat gairebé 300 euros més a
1,80 EUROS
QUADERN
D'ESTIU
RONALDWITTEK/EFE
RYANAIR
RIGHTS
RYANAIR
CHANGE!
estiu
CHANGE!RYANAIR!
TRIKI STRIKE ON
ON ON HERE ST ON
HERE HERE
STRIKE
STI ON
STRIKE STRIKE
STRIKE
HEREHER
CRIATURES
aracriatures
STRIKE
STRIKE
HEh Rights
ts Rights
UNES VACANCES
FAMILY FUENDLY
STRIKE
STRIKE
Vaga global a Ryanair
El del 2018 ja s'ha convertit en lestiu en què el model laboral de la companyia èa de low cost Ryanair ha dit prou
Ahir va patir la vaga de comandants més global de la seva història, amb afectacions arreu, inclòs l'aeroport del Prat
P 14-15
La policia va perdre
la pista a Younes
durant tres dies
No el vanlocalitzar fins a la nit del
20 en una gasolinera de Cervelló
CARILES3.500 e
MUNDO Laridícula xifra
Aceptar que Pespaj pobque va costar fer
advocat, exconseller de Justieia
la dentinper fer invisible
la denúncia de centenars
els atemptats
de milers de ciutadans

Noticias
  • "Una oficina d'espionatge volia posar micròfons als insectes per aconseguir informació secreta"
    El pas del temps no ha aigualit la timidesa de Jean Echenoz, però tampoc ha aconseguit convertir-lo en un autor cínic ni desencantat. Nascut a Orange el 1947, l'escriptor francès ha estat un dels caps de cartell del festival Mot d'enguany, però abans ha passat per Barcelona amb un nou llibre sota el braç. Bristol (Raig Verd, 2026; traducció d'Anna Casassas) narra uns mesos decisius en la vida de Robert Bristol, un director de cinema que ultima el rodatge de la seva última pel·lícula. Hi apareixen actrius efervescents, consolidades i mig retirades, una amant sol·lícita però inconstant, un policia inspirat, un general xantatgista arribat de Sud-àfrica, una escriptora supervendes que viu en un palau i una llarga llista de secundaris, humans i animals, que amplien una mica més l'univers d'Echenoz. El gust habitual pels detalls, l'ofici innegable de l'autor i un sentit de l'humor més subtil que els nostres temps fan de Bristol una experiència de lectura plaent i recomanable.
  • Ayuso contra el progressisme: les claus de la seva guerra cultural
    El de batalla cultural és un concepte que en l'última dècada ha estat inherent a l'auge de l'extrema dreta mundial. A Espanya, Vox fa anys que la lliura per tractar de canviar el marc del debat sobre afers com el feminisme, l'ecologisme o els drets LGTBI i normalitzar discursos que abans no eren acceptables. N'és un exemple el tractament mediàtic que ha tingut el procés d'eutanàsia a Noelia Castillo aquesta setmana i, en aquest context, criden l'atenció les declaracions de la consellera de Sanitat madrilenya, Fátima Matute, parlant de la importància que les institucions també s'enfoquin en "sanar l'ànima". A mesura que s'apropen les eleccions a la Comunitat de Madrid, previstes el 2027, la seva presidenta, Isabel Díaz Ayuso, i el seu executiu, adopten cada cop més elements de la guerra cultural contra el progressisme. Ayuso ha demanat recentment als seus que extremin la vigilància per evitar perdre la majoria absoluta amb la vista posada en Vox.
  • "La gestió cultural del govern d’Ayuso està sent desastrosa"
    Aquest 2026 un dels edificis més icònics del centre de Madrid celebra el seu centenari. Es tracta de la seu del Círculo de Bellas Artes (CBA), una institució cultural privada i sense ànim de lucre que es reivindica com una "referència de llibertat i independència" a la capital de l'Estat. En els últims anys s'ha focalitzat en "obrir-se a la ciutadania" amb iniciatives com el refugi climàtic —habiliten un espai verd i gratuït que l'estiu passat van fer servir 60.000 persones per protegir-se de la calor; el Festival de les Idees, que porta la filosofia als carrers, o la Biennal Ciutat i Ciència, organitzada en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona.
  • Topografia sensible (4)
    .
  • Els houthis del Iemen ataquen Israel per primera vegada en la guerra contra l'Iran
    Els houthis del Iemen, aliats de l’Iran, han anunciat aquest dissabte que han llançat una onada de míssils balístics cap al sud d’Israel. Diuen que es tracta de la primera fase d’una intervenció militar directa en suport de Teheran i dels seus grups aliats a l’Orient Mitjà. En una declaració televisada, el portaveu de la branca militar dels houthis, Yahya Sarea, ha declarat que els atacs són contra “objectius militars sensibles” al sud d’Israel i que s'han llançat en coordinació amb l’Iran i de Hezbol·là al Líban.