Divorci a l'europea Theresa May renuncia a les seves línies vermelles i accepta un Brexit tou per desbloquejar les negociacions entre el Regne Unit i la UE ara.cat 80 EUROS EMPORTAT ELSUPLEMENT P01 14 EL CCIONS 21-D JxCat i ERC inicien la pugna pel lideratge TREURE PARTT DE LES MINIVAGANCIES Puigdemont avisa Esquerra Carles Mundó replica que cal ser que no restiGoveeaistes perquè el president a l'exili no podrà ser investit seria avalar l'article 155 MIQUEL La independència no garanteix que Catnlunya construeixi una economia més productiva, però faria El repte d'aplicar un sistema d'envasos plàstic retornables possible proposa
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Trump anuncia que amplia l'alto el foc amb l'Iran, però manté el bloqueig a Ormuz
A propòsit d’un cert travestisme lingüístic (1982)
Article de Josep Maria Puigjaner (Barcelona, 1937-2016) publicat a El Correo Catalán (2-V-1982) i que el mateix autor va traduir al català. Avui fa deu anys de la mort d’aquell periodista vinculat al Club Arnau de Vilanova, col·lectiu d’opinió promogut el 1981 per Antoni M. Güell. En aquesta peça de fa poc més de quaranta anys Puigjaner tractava d’uns complexos socials en matèria de llengua que encara no s’han superat.
Un eclipsi inesperat no enfosqueix la nota del Barça
Primer caixa o faixa superat. El Barça va estrenar el play-in amb bona nota. L'equip blaugrana va eliminar l'Estrella Roja (80-72) i es jugarà un bitllet en la lluita pel títol contra el Mònaco, que va perdre contra el Panathinaikos (87-79). Tot i un inesperat eclipsi quan guanyava per 22 punts de diferència, el conjunt culer va jugar amb personalitat per assegurar-se el triomf al Palau Blaugrana.
El PSC torna a intentar prohibir el burca a Lleida
Després que ho intentés Àngel Ros en la seva etapa com a alcalde de Lleida, el PSC torna a intentar prohibir el burca i el nicab a la capital del Segrià de la mà de l'alcalde socialista Fèlix Larrosa. En ple creixement de l'extrema dreta, que ha posat sobre la taula els últims anys la prohibició del burca i la lluita contra l'islam, el govern de la Paeria de Lleida ha presentat aquest dimarts la proposta d'ordenança de civisme i convivència, que preveu, entre d'altres, prohibir l'ús del vel integral a l'espai públic i en oficines municipals. L'anterior intent de vetar el burca va topar amb el Suprem, que va tombar la iniciativa al considerar que un ajuntament no podia regular-ho.
Cambó des de la intimitat de casa seva
Quin millor espai per parlar de Francesc Cambó (1876-1947) que el lloc que va ser casa seva? En concret, la seva biblioteca, que es conserva intacta, amb totes les lleixes i tots els llibres. Aquest va ser l’escenari d’una conversa entre Borja de Riquer, l’historiador que més en sap sobre el factòtum de la Lliga i la seva complexa trajectòria, i el director adjunt de l'ARA, Ignasi Aragay.
Sitio web