Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
Divorci a l'europea
Theresa May renuncia a les seves línies vermelles i accepta un Brexit
tou per desbloquejar les negociacions entre el Regne Unit i la UE
ara.cat
80 EUROS
EMPORTAT
ELSUPLEMENT
P01 14
EL CCIONS 21-D
JxCat i ERC
inicien la pugna
pel lideratge
TREURE PARTT DE
LES MINIVAGANCIES
Puigdemont avisa Esquerra
Carles Mundó replica que cal ser
que no restiGoveeaistes perquè el president
a l'exili no podrà ser investit
seria avalar l'article 155
MIQUEL
La independència no
garanteix que Catnlunya
construeixi una economia
més productiva, però faria
El repte d'aplicar un sistema
d'envasos plàstic retornables
possible proposa

Noticias
  • Sánchez s'aferra a l'exemple del Brasil i els EUA: "Si allí han pogut vèncer a l'ultradreta, ací també es podrà"
    "Després del de Brasil o Estats Units, ací també anem a guanyar l'ultradreta". El president espanyol, Pedro Sánchez, ha aprofitat les últimes victòries progressistes per pronosticar que a l'Estat els socialistes. "Si al Brasil i Estats Units s'ha pogut, ací també es podrà", ha insistit.
  • El despropòsit de La Séptima amb els gràfics
    “Dato mata relato!”, clamava Javier Ruiz, director editorial del nou canal La Séptima el dia de la seva estrena. Però aquest és un mantra buit, amb la mateixa veritat que “Gato aplasta pato con un zapato barato”, perquè que una cosa rimi no la fa més certa, Berta. Les primeres impressions del nou canal ja les ha deixat escrites la camarada Mònica Planas, amb el seu precís bisturí habitual. Jo només vull fer notar l’ús intensiu de les enquestes electorals: cada nit, el canal presenta un tracking que presumptament captura el moment, com si els electors en massa pensessin una cosa dilluns i una de molt diferent l’endemà. En la nit de debut, Ruiz va dir que les enquestes dels mitjans busquen més modelar la realitat que no pas descriure-la. I que la seva –en la qual, oh sorpresa, guanyava el PSOE–, en canvi, sí que era acurada. El partit beneficiat s’afanyava a retuitejar-la, esclar. Però l’espectador no tenia recursos per avaluar-ne la fiabilitat. Almenys El País, per exemple, té
  • De fit a fit
  • Mor als 52 anys el director Sebastián Lelio, guanyador de l'Oscar per 'Una mujer fantástica'
    Commoció al cinema xilè amb la mort sobtada de Sebastián Lelio, el director de l'oscaritzada Una mujer fantástica, entre altres pel·lícules. Lelio era un dels grans directors llatinoamericans de la seva generació, un nom habitual de festivals com la Berlinale i Toronto que va fer el salt a Hollywood el 2017. Segons fonts de CNN Chile, el cineasta va ser trobat sense vida a casa seva, al barri Las Condes de Santiago de Xile. La família ha confirmat el traspàs: "Amb molta tristesa comuniquem la mort per motius de salut del cineasta xilè Sebastián Lelio. Estem vivint un moment de molt dolor i el seu record estarà per sempre amb nosaltres". El director estava treballant en la seva pròxima pel·lícula, l'adaptació al cinema de la novel·la d'Alejandro Zambra Poeta chileno, que es va començar a rodar a finals de setembre amb un repartiment liderat per Felipe Zepeda i Clemente Rodríguez.
  • La victòria demòcrata als EUA, un triomf també per a Ucraïna?
    Si les eleccions de mig mandat eren una oportunitat per frenar les "males idees" de Donald Trump –en paraules del diplomàtic estatunidenc Daniel Fried–, la victòria demòcrata es podria llegir com un contrapès als vaivens del president estatunidenc en el posicionament respecte a Ucraïna. I ho serà, en part, però possiblement no tant com voldrien els ucraïnesos perquè el magnat novaiorquès continuarà tenint l'última paraula en matèria exterior. Ara bé, paradoxalment, un Trump debilitat internament també podria fer servir la política exterior per projectar poder i buscar victòries que el puguin reforçar també internament.