Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
Divorci a l'europea
Theresa May renuncia a les seves línies vermelles i accepta un Brexit
tou per desbloquejar les negociacions entre el Regne Unit i la UE
ara.cat
80 EUROS
EMPORTAT
ELSUPLEMENT
P01 14
EL CCIONS 21-D
JxCat i ERC
inicien la pugna
pel lideratge
TREURE PARTT DE
LES MINIVAGANCIES
Puigdemont avisa Esquerra
Carles Mundó replica que cal ser
que no restiGoveeaistes perquè el president
a l'exili no podrà ser investit
seria avalar l'article 155
MIQUEL
La independència no
garanteix que Catnlunya
construeixi una economia
més productiva, però faria
El repte d'aplicar un sistema
d'envasos plàstic retornables
possible proposa

Noticias
  • Aventures que deixen empremta:
viatges per descobrir i viure experiències inoblidables
    El segon semestre de l’any s’obre com una finestra a l’aventura, amb una selecció de grans viatges pensats per a aquells que volen descobrir el món amb intensitat, autenticitat i comoditat. Des de paisatges espirituals a l'Àsia fins a meravelles naturals a Amèrica, passant per safaris africans i rutes culturals a Europa, la programació de Viatges Eurovacances ofereix experiències úniques per a viatgers exigents.
  • Abdó Terrades i la repressió del 1828 (1962)
    De l’article del poeta i assagista Joaquim Marco (Barcelona, 1935-2020) a la revista Estudis Romànics (1962) sobre el polític Abdó Terrades (Figueres, 1812 - Medina Sidonia, Andalusia, 1856). El passat 1 de maig va ser el 170è aniversari de la mort de Terrades, pioner del republicanisme federal. Marco centra aquest treball en una novel·la en castellà de Terrades: La esplanada (1835), basada en les execucions en massa el 1828 a l’esplanada de la Ciutadella de Barcelona, dirigides pel capità general comte d’Espanya a les ordres del rei absolutista Ferran VII.
  • Vinícius allarga l'agonia del Madrid i deixa l'Espanyol sense oxigen
    Ni jugant bé ni jugant malament. L’Espanyol ja no sap què fer per acabar amb el malefici que el persegueix des de finals de l’any passat. Contra un Reial Madrid a mig gas va tornar a perdre (0-2), així que evita que el Barça sigui ja campió de Lliga i allarga l'agonia, que podria acabar-se al clàssic de diumenge. Dos golassos de Vinícius en van tenir la culpa. Disset jornades sense guanyar i sis punts de 51 condemnen els blanc-i-blaus a lluitar fins al final per una permanència que semblava feta ara fa quatre mesos. Se li acaba l’oxigen, a l’Espanyol, que podria acabar la jornada a tres de la zona de descens i que dissabte que ve visita el Sevilla en un duel que el pot ensorrar definitivament.
  • Merz a Trump: "Si vols que t'ajudem a la guerra, ens hauries d'haver trucat abans d'iniciar-la"
    El canceller alemany, Friedrich Merz, no creu que les relacions germano-estatunidenques estiguin en crisi, després de l’anunci del president dels Estats Units, Donald Trump, que ha dit que retirarà 5.000 soldats d’Alemanya. Washington va prendre aquesta decisió divendres enmig d’una disputa pública entre Trump i el canceller sobre la guerra dels Estats Units i Israel contra l’Iran. “Potser s’està exagerant una mica, però [la retirada de soldats] no és res de nou”, va sostenir Merz diumenge a la nit en una entrevista concedida a la cadena pública ARD, un any després de la seva arribada a la cancelleria i el contingut de la qual va avançar la premsa alemanya.
  • Com podem evitar que Barcelona perdi més infants
    Els tentacles de la crisi de l'habitatge arriben a tots els racons de la vida col·lectiva. Segons les dades a les quals ha tingut accés l'ARA, s'està consolidant com a tendència la pèrdua de població escolar a Barcelona. La preinscripció a infantil 3 (I3) ha tornat a baixar als nivells de la pandèmia. És preocupant. I, alhora, no és fàcil de revertir, ja que estem parlant d'una realitat socioeconòmica estructural.