Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
EL CCIONS 21-D
ara.cat
DIVENDRES
SUMKRD 234
50 EUROS
LA SATIRA POLÍTICA
TORNA AL PUNT DE
MIRA DELA JUSTICIA
aBusse-les
Demostració de força independentista amb 45.000 manifestants al cor d'Europa
La violència
Cas Sixena: el
esclata al
Pròxim Orient
Primers incidents entre
israelians i palestins arran
de l'anunci de Trump
ESTHER
jutge autoritza
l'ús de la força
La policia podrà entrar al
Museu de Lleida dilluns per
emportar-se les peces
Milers de persones van
demostrur ahir que la
de l'Estat té un efecte

Noticias
  • Theodor Kallifatides: "Un bon diari no menteix, no persegueix agendes ocultes"
    Theodor Kallifatides ha deixat la seva icònica pipa per pujar a l’escenari a rebre el primer Premi Internacional Diari ARA, un guardó que vol ser un reconeixement a la contribució de persones o institucions al progrés i la convivència globals. L'hi ha entregat la directora del diari, Esther Vera, que ha afirmat que l'escriptor "encarna els valors d’una Europa plural, oberta al diàleg entre cultures i identitats complexes, l’Europa que en Kallifatides troba el pòsit del pensament humanístic i el bagatge ètic de l’Antiga Grècia". Per a l'ARA, el seu testimoni "irradia tolerància, capacitat de treball, integració en la societat d’acollida i alhora fidelitat als orígens", que tan bé ha retratat a través del "batec humà de les seves històries".
  • Restablerta la circulació de trens entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra
    Els Bombers de la Generalitat treballen en un incendi ja controlat en una zona propera a les vies del tren entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra. Aquest foc ha tallat la circulació a les línies R14, R15, R16 i R17, però al cap d'unes hores ja s'ha restablert.
  • De trencar amb el Vaticà a acabar detinguda: el cas de l'exabadessa de Belorado
    La Guàrdia Civil ha detingut aquest dijous Laura García de Viedma, l'exabadessa del convent de monges de Belorado, a la província de Burgos. L'arrest s'ha produït després d'un escorcoll fet per ordre del jutjat de Briviesca, que investiga la seva implicació en la venda d'obres d'art del polèmic monestir, segons han informat fonts de la investigació consultades per Efe.
  • Juan Carlos Unzué, premi Carles Capdevila: "No deixeu que les persones malaltes se sentin soles"
    Costa trobar persones més càlides que Juan Carlos Unzué. Escoltar-lo és un goig. La seva mirada i la seva veu abracen a tothom que se'l troba, encara que sigui a través d'una petita pantalla. Amb aquest esperit, l'exporter i exentrenador dedica un missatge d'agraïment amb motiu del sisè Premi Carles Capdevila, un guardó que rep enguany per la seva extraordinària tasca de visibilització de l'esclerosi lateral amiotròfica, la temuda i maleïda ELA, una malaltia que pateix des de fa més de cinc anys. Ara en té 58.
  • Openchip, l'aposta catalana per la sobirania tecnològica, premi Ignasi Pujol
    La història d'Openchip, que aquest dijous a la nit ha rebut el premi Ignasi Pujol del diari ARA, dedicat a destacar una iniciativa empresarial, va començar durant la pandèmia de la covid, un moment en què també es va forjar en l'imaginari popular un nou diccionari farcit de paraules com xips i semiconductors. L'escassetat de components de microelectrònica, com aquests xips, va passar a ser de cop i volta un problema mundial i local. La societat va aprendre aleshores que aquests components eren imprescindibles per tirar endavant l'economia i van començar a sonar les alarmes.