Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
EL CCIONS 21-D
ara.cat
DIVENDRES
SUMKRD 234
50 EUROS
LA SATIRA POLÍTICA
TORNA AL PUNT DE
MIRA DELA JUSTICIA
aBusse-les
Demostració de força independentista amb 45.000 manifestants al cor d'Europa
La violència
Cas Sixena: el
esclata al
Pròxim Orient
Primers incidents entre
israelians i palestins arran
de l'anunci de Trump
ESTHER
jutge autoritza
l'ús de la força
La policia podrà entrar al
Museu de Lleida dilluns per
emportar-se les peces
Milers de persones van
demostrur ahir que la
de l'Estat té un efecte

Noticias
  • Vicenç Albert Ballester, el capità a qui s'atribueix la creació de l'estelada
    Abans de donar nom a places i carrers, Vicenç Albert Ballester va ser capità de la Marina Mercant. L'ofici el va portar a viure uns anys a Cuba, d'on va tornar el 1898, l'any en què es va esfondrar el projecte colonial espanyol amb la independència de l'illa. Aquell viratge li va marcar el rumb polític: "Des de molt aviat es va relacionar amb els sectors incipients de l'independentisme català", explica l'historiador i coautor de la biografia de Ballester, Fermí Rubiralta.
  • Com va arribar a Catalunya l'estelada?
    La senyera és la bandera que representa el conjunt del poble català, més enllà de sensibilitats polítiques: la fan servir tant els partits independentistes com els que no ho són, i onegen igual als balcons durant la Diada que als edificis institucionals de la Generalitat. Formada per quatre barres vermelles sobre fons groc, el símbol beu de l'escut dels comtes de Barcelona i, més tard, de la Corona d'Aragó, documentat almenys des del segle XII. La llegenda popular, però, l'atribueix a Guifré el Pilós, que hauria mullat els dits en la seva pròpia sang per marcar un escut daurat.
  • Von der Leyen anunciarà la proposta de Brussel·les per limitar l'accés dels menors a les xarxes socials dimecres vinent
    La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, presentarà els detalls sobre la proposta de Brussel·les per limitar l'accés dels menors a les xarxes socials dimecres que ve durant el seu discurs anual sobre l'estat de la UE, que pronunciarà davant el ple del Parlament Europeu.
  • Centenars de persones homenatgen Salvador Allende a Barcelona en el 53è aniversari de la seva mort
    Centenars de persones s'han aplegat aquest Onze de Setembre a Barcelona per recordar el 53è aniversari de la mort del president xilè, Salvador Allende, a mans de la dictadura de Pinochet.
  • Vance mira al 2028 i demana als republicans que no ho "tirin tot per la borda" per les decisions de Trump
    Al novembre del 2028, i no al novembre del 2026. És aquí on el vicepresident J.D. Vance tenia fixada la mirada aquest divendres a la matinada. La seva intervenció de cloenda a la convenció de Dallas ha confirmat el que ja s'intuïa: que la cita de Texas seria més una qüestió personalista que no pas de partit. Si el president estatunidenc dijous va convertir les eleccions de mig mandat en un referèndum sobre la seva persona –actualment la seva popularitat està en hores baixes–, Vance ha aprofitat l'ocasió per parlar del seu llibre. Concretament, de la seva possible candidatura presidencial d'aquí dos anys.