Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
CRISI MUNDIAL
T ruimp encen
el Pròxim Orient
LA DECISIÓ
El president dels EUA
firma el reconeixement
de lerusalem com a
capital dlsrael
LA REACCIÓ
Indignació entre els
líders palestins i al món
àrabi preocupació a
rONU, la Xina i Europa
ara.cat
DIJOUS
UMKRO 3344
130 EURCOs
EL CCIONS 21-D
COMARQUES
GIRONINES
Carta
d'Oriol
Junqueras
Aquest conficte
no va de banderes:
defensem els drets
civils i polítics. P
a Grand-Place de
Brusseles es va omplir ahir
a la nit d'independentistes
catalans.A
La campanyaA
ABEYISTAARajoy refreda
s un canvi
viatja a
Brussel-les"En algunconstitucional
moment
XAVIER
ANTICH
La Moncloa tem un
referèndum sobre la
carta magna a Catalunya
L'independentisme fa c
avui una demostració de
co uoia a la capital dEuropa
caldrà parlar
d'indults"
El temps demostrarà
i ln seva submissió indigna
a les instruccions
polftiques del govern

Noticias
  • Per què Salvini té més poder que el primer ministre italià sobre el desembarcament de l''Open Arms'?
    El rebuig del ministre de l’Interior italià, Matteo Salvini, a permetre el desembarcament d’un centenar de migrants a bord del vaixell 'Open Arms' ha qüestionat una vegada més la capacitat del primer ministre d’Itàlia, Giuseppe Conte, d’actuar contra les ordres del ministre i un dels dos vicepresidents del govern transalpí. De fet, hi ha diversos factors que expliquen per què el ministre de l’Interior i líder de la Lliga sembla actuar per sobre del cap de govern.
  • L’art exquisit de Marià Andreu surt de l’oblit
    Marià Andreu (Mataró, 1888 - Biarritz, 1976) va ser un artista total: va destacar com a pintor, esmaltador, gravador, il·lustrador, escenògraf i figurinista. Va tenir èxit tant a Catalunya com internacionalment, i en el camp del teatre i el cinema va vestir dos intèrprets llegendaris, John Gielgud i Olivia de Havilland. Tot i així, és un artista que no va seguir els corrents dominants del seu temps i va caure en l’oblit institucional des dels anys 60, malgrat que va fer una donació a l’Institut del Teatre; que el Museu de Mataró guarda L’Orb, una peça que durant anys va ser considerada l’esmalt més gran, i que el Museu del Disseny conserva un altre dels seus esmalts.
  • Forjar espases i la moda dels ‘realities’ singulars
    Veure quatre persones forjant espases, catanes japoneses o destrals no sembla, d’entrada, el tipus de xou que pot arrossegar espectadors a la televisió. I, malgrat tot, Forjado a fuego ho aconsegueix. Aquest reality show, originari dels Estats Units, s’ha convertit en les últimes temporades en el programa estrella de Mega, l’autodenominada “cadena masculina” del grup Atresmedia.
  • Hélder Nunes: “Vull donar-ho tot pels meus companys, si no és així aquí no hi faig res”
    El Barça d’hoquei ha canviat enguany El Montanyà per Encamp per fer l’ stage de pretemporada. Com les altres seccions del club, la temporada passada va acabar amb el regust amarg de l’eliminació a la Copa d’Europa. Coses del destí, el botxí a la final four de Lisboa va ser el portuguès Hélder Nunes (Barcelos, 1994), únic fitxatge d’aquesta temporada i que va transformar l’únic penal d’una tanda polèmica entre el Porto i el Barça.
  • Els viatgers que expliquen i fan llegible el món
    Una quimera. Així concep el viatge la professora universitària colombiana Juliana González-Rivera, que va dedicar la tesi doctoral a investigar sobre la història del viatge i el seu relat, i ara ha publicat el treball reformulat per al gran públic: La invención del viaje (Alizanza). Una quimera perquè en realitat, considera González-Rivera, “tot és moviment i viatge”.