Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
REPORTATGE
El secret
encriptat
del cens
de l'1-O
P01-13/DERAT
EL CCIONS 21-D
Llarena fa marxa
El veritable motiu de la
enrere per no perdre rxretirada de l'euroordre,
ara.cat
Ernesto Ekaizer
lavier Pérez Royo
Suprem s'evita
una derrota
DIMECRES
130 EURCOs
judicial a Belgica
Aixeca la petició de detenció de Puigdemont i els consellers a Brusselles
davant la possibilitat que fossin extradits només per desobediència
FERRAN SAEZ
MATEU
La Nova Planta del 2017
existeix: és un estat d'inim
Fa de mal dir, però feiem
i continuem fent nosa
al eap de tres segles
SEBASTIAALZAMORA
Que el jutge Llarena retiri
les curoordres de detenció
no és cap girde guió, sinó
un perfeecionament de
l'esperpent en què vivim
JOSEP RAMONEDA
La notícia no està en els
netes electoral
s sinó en els
jutjats. És la consequència
de l'estratègia de Mariano
Rajoy a Catalunya
Josep Rui Jordi Turu,acabats de sortir de presó, van participar ahir al mati en la seva primera roda de premsa de campanya,
que van compartir amb Puigdemontiels consellers que són a Belgica, connectats via satél lit a través d'una pantalla CALC

Noticias
  • Tornar a començar després d'un sotrac: el paper clau de la inserció laboral
    El mercat laboral espanyol travessa un moment d’expansió sostinguda: l’ocupació s’ha situat en màxims històrics i la taxa d’atur ha assolit el nivell més baix dels últims 18 anys, segons les darreres dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA). Però el creixement no s’explica només per la dinàmica del mercat. També hi influeixen polítiques capaces d’activar talent que havia quedat desconnectat. En aquest context, la inserció laboral emergeix com una peça clau de l’equació. Des de fa anys, iniciatives com Incorpora demostren que l’acompanyament personalitzat i la intermediació amb les empreses poden transformar trajectòries laborals després d’un sotrac vital.
  • Almenys 15 miners moren per un atac rus al centre d'Ucraïna
    Almenys 15 persones han mort i set han quedat ferides en un atac rus amb un dron a Pavlograd, a la regió central ucraïnesa de Dnipropetrovsk, segons han anunciat les autoritats locals. L'empresa energètica DTEK ha assegurat que les víctimes eren miners que havien acabat el seu torn i esperaven ser transportats de tornada a casa en un autocar de la companyia. El governador de la regió, Oleksandr Ganzha, ha detallat que el dron ha impactat al costat del vehicle.
  • El gran tresor del Poblenou arriba al mig segle de vida
    La identitat del Poblenou ha estat forjada a cops de martell, entre el vapor de les calderes i el soroll de les llançadores, però també a través d'una lluita veïnal des de les acaballes de la dictadura –herència de moltes altres dels obrers i de les treballadores del Manchester català– i per la transformació urbana més radical que ha viscut Barcelona al llarg de l’últim segle. En especial, a partir de la dècada dels 80, amb els Jocs Olímpics a l'horitzó. Per adonar-se'n només cal regirar el més gran tresor del barri que és, alhora, un dels més valuosos de la ciutat.
  • Més de 660 persones amb un alt grau de discapacitat es queden sense monitors de suport per falta de fons: "I ara què fem?"
    Un cop acabat el 2025, també s’ha acabat el pressupost del Pla que donava “aire” a les famílies amb persones amb un alt grau de discapacitat. “Ara què hem de fer?”, es pregunten, exhaustes, per l’escassetat dels anomenats respirs, programes d’estades temporals en residències per a les persones amb discapacitat perquè les famílies descansin. A més, són famílies empobrides a la força perquè la dependència o la discapacitat suposa un sobrecost econòmic en teràpies, pròtesis i cuidadores que no sempre cobreix l'administració pública.
  • Dues víctimes al dia i 46 violacions múltiples en el primer any amb forenses de guàrdia per casos de violència sexual
    Des de fa un any les ciutats de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat tenen un servei de forenses de guàrdia dedicats exclusivament a atendre víctimes de violència sexual. Els professionals que treballen en aquest servei únic a tot l'Estat han dut a terme 661 actuacions durant aquest primer any. Això vol dir que han atès, de mitjana, dues víctimes al dia. De totes les intervencions que han fet des de l'1 de febrer del 2025, 46 han estat a víctimes d'agressions múltiples.