Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
REPORTATGE
El secret
encriptat
del cens
de l'1-O
P01-13/DERAT
EL CCIONS 21-D
Llarena fa marxa
El veritable motiu de la
enrere per no perdre rxretirada de l'euroordre,
ara.cat
Ernesto Ekaizer
lavier Pérez Royo
Suprem s'evita
una derrota
DIMECRES
130 EURCOs
judicial a Belgica
Aixeca la petició de detenció de Puigdemont i els consellers a Brusselles
davant la possibilitat que fossin extradits només per desobediència
FERRAN SAEZ
MATEU
La Nova Planta del 2017
existeix: és un estat d'inim
Fa de mal dir, però feiem
i continuem fent nosa
al eap de tres segles
SEBASTIAALZAMORA
Que el jutge Llarena retiri
les curoordres de detenció
no és cap girde guió, sinó
un perfeecionament de
l'esperpent en què vivim
JOSEP RAMONEDA
La notícia no està en els
netes electoral
s sinó en els
jutjats. És la consequència
de l'estratègia de Mariano
Rajoy a Catalunya
Josep Rui Jordi Turu,acabats de sortir de presó, van participar ahir al mati en la seva primera roda de premsa de campanya,
que van compartir amb Puigdemontiels consellers que són a Belgica, connectats via satél lit a través d'una pantalla CALC

Noticias
  • Els Castellers d'Esparreguera culminen una remuntada històrica i guanyen la primera jornada del Concurs a Torredembarra
    Els Castellers d’Esparreguera han guanyat la primera jornada del XXX Concurs de Castells a Torredembarra amb 1.940 punts, en una jornada que s’ha decidit pràcticament a l’últim moment. Els de la camisa bordeus han superat per només quinze punts els Castellers de Figueres, mentre que els Castellers de Cerdanyola han completat el podi amb 1.735 punts. En total, s’han vist 44 castells en menys de tres hores, i atenció, només hi ha hagut dues caigudes.
  • L'Iran diu que la guerra entra en "una fase crítica i decisiva" per "consolidar la victòria"
    La guerra entre l’Iran i els Estats Units torna a entrar en una fase d’alta tensió. Després de setmanes en què els contactes indirectes han mantingut oberta una via diplomàtica, Washington ha rebutjat la proposta de Teheran per reobrir l’estret d’Ormuz, mentre l’Iran endureix el discurs militar i avisa que està preparat per a una nova ofensiva nord-americana.
  • Sánchez se la juga amb el 'decret Maricarmen'
    La pressió al carrer perquè el govern espanyol aprovi el nou decret d'habitatge que freni els desnonaments s'ha incrementat aquest cap de setmana. La mobilització ciutadana ha estat un èxit incontestable. Com han dit els mateixos promotors de la manifestació i de l'acampada a la Puerta del Sol de Madrid, no es pot comparar amb el 15-M del 2011. Hi ha menys moviment ideològic de fons i més reivindicació concreta. En realitat, el crit d'ara té un objectiu perfectament descriptible: resoldre l'accés a l'habitatge, convertit en el principal motiu de precarietat i desigualtat. I respon a un malestar molt generalitzat que és interclassista i intergeneracional. La imatge de Maricarmen Abascal, de 87 anys, sent desnonada en llitera del pis on ha viscut tota la vida, ha fet forat en l'opinió pública: molts ciutadans d'edat avançada s'han imaginat ells en la seva situació i molts joves i adults hi han projectat l'àvia o la mare.
  • L'entrenador més jove despulla el campió: l'Instant Replay de l'ARA
    L'iLerna Lleida va donar la gran sorpresa al Roig Arena, on es va imposar per primera vegada al València Basket (100-105). L'equip lleidatà va recuperar una renda de 9 punts per aigualir l'estrena de Nikola Mirotic. Gerard Encuentra, l'entrenador més jove de la Lliga Endesa (al gener farà 37 anys), va moure les seves peces amb molta intel·ligència. James Batemon i Darius McGhee van combinar-se per sumar 44 punts a la pista del vigent campió.
  • Raptar i apallissar per un deute de drogues: un mètode a l'alça a Europa
    "Si no ens ajudes, et matarem. Saps què és ser un gàngster? Et tallarem les dues mans perquè te'n facin una orella". És el 15 de novembre del 2022 i suposats membres dels Casuals, el grup criminal que va néixer dels Boixos Nois, van retenir un home en una casa després de raptar-lo per la força i col·locar-lo a dins d'un cotxe. Era un amic d'un cuidador d'una plantació de marihuana que devia diners als temuts Casuals. El van lligar en una casa i el van amenaçar: "Ningú juga amb els Boixos Nois", el van advertir. Finalment, el van deixar en llibertat i aquesta detenció il·legal va ser un dels punts de partida d'una macrocausa judicial dels Mossos d'Esquadra contra els Casuals.