Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
REPORTATGE
El secret
encriptat
del cens
de l'1-O
P01-13/DERAT
EL CCIONS 21-D
Llarena fa marxa
El veritable motiu de la
enrere per no perdre rxretirada de l'euroordre,
ara.cat
Ernesto Ekaizer
lavier Pérez Royo
Suprem s'evita
una derrota
DIMECRES
130 EURCOs
judicial a Belgica
Aixeca la petició de detenció de Puigdemont i els consellers a Brusselles
davant la possibilitat que fossin extradits només per desobediència
FERRAN SAEZ
MATEU
La Nova Planta del 2017
existeix: és un estat d'inim
Fa de mal dir, però feiem
i continuem fent nosa
al eap de tres segles
SEBASTIAALZAMORA
Que el jutge Llarena retiri
les curoordres de detenció
no és cap girde guió, sinó
un perfeecionament de
l'esperpent en què vivim
JOSEP RAMONEDA
La notícia no està en els
netes electoral
s sinó en els
jutjats. És la consequència
de l'estratègia de Mariano
Rajoy a Catalunya
Josep Rui Jordi Turu,acabats de sortir de presó, van participar ahir al mati en la seva primera roda de premsa de campanya,
que van compartir amb Puigdemontiels consellers que són a Belgica, connectats via satél lit a través d'una pantalla CALC

Noticias
  • "Després de mirar la sèrie ‘Gènesi’, tinc ganes de fer una escudella i un vi amb Ferran Adrià per parlar de tot plegat"
    L’enfrontament entre els cuiners Santi Santamaria i Ferran Adrià ha estat un dels fils narratius de la sèrie Gènesi, que TV3 va acabar d’emetre el dilluns 5 d'octubre. “He rebut moltes trucades i preguntes de gent que volia fer sang sobre el que va passar, però jo ja ho dono tot per tancat, i he dit a tothom que és ficció”, afirma Pau Santamaria, fill de Santi Santamaria. Ell ho dona per acabat, i també el cuiner Ferran Adrià, que en l’estrena en públic de la sèrie va donar les gràcies a Pau Santamaria i la seva família per ser-hi. Per això, “després de mirar Gènesi, tinc ganes de fer una escudella i un vi amb el Ferran per parlar de tot plegat”.
  • La UGT i CCOO demanen apujar el salari mínim almenys un 7%
    Els sindicats majoritaris demanen apujar el salari mínim interprofessional (SMI) almenys un 7% de cara al 2027 i situar-lo així per sobre dels 1.300 euros al mes. En una roda de premsa conjunta de la UGT i CCOO a Madrid, les dues organitzacions han defensat un increment que duria a actualitzar el llindar, com a mínim, fins als 1.306 euros bruts en 14 pagues, o 1.524 euros en dotze. Actualment el salari mínim a l'Estat és de 1.221 euros bruts en catorze pagues, cosa que equival a 1.424 euros en dotze mensualitats.
  • L'anglès guanya terreny al castellà en les ofertes de feina a Catalunya
    La globalització i l'auge del teletreball han reformulat el component lingüístic del mercat laboral català. Així ho revela un estudi de Pimec i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) presentat aquest mateix dimarts, que apunta que l'anglès ja supera el català com a idioma en el qual es publiquen les ofertes de feina al país. De fet, passa des de la pandèmia: el 2020 va ser l'últim any en el qual encara hi havia més propostes laborals redactades en català que en anglès, d'acord amb el mateix baròmetre.
  • Salvador Illa, cap de programes de TV3
    Dilluns, Salvador Illa va fer una piulada a la xarxa X per protestar contra l’enfocament del programa Vèrtex per haver donat veu als antivacunes i exigint responsabilitat per no posar en risc la salut pública. El dia abans, Ramon Pellicer havia introduït el debat sobre la vacunació amb un plantejament molt fràgil: “Aquesta setmana ha començat la campanya de vacunació de la grip i la covid i nosaltres hem volgut fixar-nos en l’altra cara d’aquesta realitat: la de les persones que desconfien de les vacunes”. El programa converteix una posició minoritària com a contrapartida a la campanya de vacunació, avalada amb el clixé periodístic de “l’altra cara de la realitat”. Aquesta altra cara potser no justifica tanta atenció. En qualsevol cas, el vídeo del matrimoni antivacunes que van entrevistar no durava més de tres minuts i feien servir arguments molt vagues. L’home va dir que per ell era més important el somriure i les abraçades per mantenir una bona salut. Ni se’ls presentava co
  • Brussel·les preveu un vot "molt lluitat" al Parlament Europeu per ratificar l'acord del Mercosur
    La Comissió Europea preveu que la futura votació al Parlament Europeu per ratificar l'acord comercial entre la Unió Europea i el Mercosur (conformat per l'Argentina, el Brasil, l'Uruguai i el Paraguai) sigui "molt lluitada". Si bé encara no hi ha una data definida perquè l'Eurocambra emeti el seu posicionament –es calcula que almenys trigarà un any, a l'espera d'una resolució judicial del Tribunal de Justícia de la Unió Europea–, fonts de l'executiu comunitari destaquen la forta "càrrega política" del debat i apunten que hi haurà "molts factors" que podran entrar dins l'equació.