EL CCIONS 21-D ANALISI DEJORDI MUÑOZ L'independentisme pot superar el 50% el 21-D? Els tribunals dicten l'inici de campanva ara.cat AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres MADRID BRUSSEL LES si deixa en llibertat sota fiança els vuit consellers i els Jordis del seu Govern tornen a declarar avui davant la justícia belga 130 EURCOs CARME COLOMINA Vivim en un món on la misogínia criminalitza la victima I vivimen un món on es criminalitzen colors: a Catalunya, el groe A BRANCHADELL prjessir de lo UAB 10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a L'independentisme hauria de tenir el seny de no presentar el 21-D com un plebiscit que té molts números de perdre Les tarifes del ECONOMIA E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari EL NEGOCI DE LES eeetener en suspens pel 155 MONEY MULES Si en el passat no es va La prescripció infermera i la llei d'accés universal, també afectades Molts joves cedeixen els seus comptes per blanquejar diners 2018 seran necessàries no una sinó múltiples mediacions
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
La ruta transfronterera per on van fugir Azaña i Negrín el 1939
De rutes transfrontereres de l’exili republicà, que ressegueixen els mateixos traçats que milers de persones van fer a peu de manera clandestina durant la Guerra Civil, des de Portbou fins a Maçanet de Cabrenys, n'hi ha un munt. Durant els últims anys, el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb els ajuntaments de l'Alt Empordà, ha procurat estudiar-les i senyalitzar-les degudament. Ara, però, se n'afegeix una de nova a la llista que, per primera vegada, ha estat senyalitzada també en col·laboració amb les administracions occitanes. El primer itinerari de memòria democràtica fet conjuntament amb la Catalunya del Nord.
"Volem mostrar al públic melòman quina és la potencialitat de la Banda Municipal"
La Banda Municipal de Barcelona arriba al 140è aniversari en plena forma i recollint els fruits d'una feina feta amb constància, determinació i atreviment. Salvador Brotons primer i José R. Pascual-Vilaplana (Muro, 1971) des de fa vuit anys han eixamplat tant el repertori com el públic d'una formació que el diumenge 1 de març celebra l'efemèride amb un gran concert a L'Auditori (18 h), amb la col·laboració de l'Escolania de Montserrat i la mezzosoprano Gemma Coma-Alabert. En el programa, Angel of Mercy (2015), de David Maslanka; Simfonie der lieder (2013), de Johan de Meij, i l'estrena mundial de Chibola Mu Lumba (2025), d’Hèctor Parra, una obra encarregada per L’Auditori per a l’ocasió i basada en músiques tradicionals de la regió africana de Katanga.
Paramount guanya la batalla a Netflix per la compra de Warner
Netflix ha decidit retirar-se definitivament de la cursa per adquirir Warner Bros Discovery (WBD) després que el seu consell d’administració hagi conclòs que la darrera oferta presentada per Paramount Skydance (PSKY) és superior i que el preu necessari per igualar-la ja no és justificable per als accionistes.
Els homes no ho tenen pelut
Amb un cansament ja immens i bascós envers el tema, llegeixo que aquests dies el senyor Juanma Bajo Ulloa –un director de cinema que temps enllà m’hipnotitzava (amb catorze anys vaig anar tres vegades al cine Fantasio a veure Alas de mariposa) però que després vaig abandonar del tot– va pel món ploriquejant i dient que si no ets una dona o no segueixes certes consignes woke ho tens molt pelut al món del cinema. No he vist l’entrevista ni la veuré: parlo, doncs, d’oïda. Uns quants han sortit a refutar les afirmacions d’Ulloa amb dades, en especial Javier Zurro: en resum, podríem dir que, en les subvencions, hi ha uns puntets extres (molt pocs) si alguns dels càrrecs principals està ocupat per una dona. Això és una mesura que existeix per corregir el biaix històric i ominós que ha patit el cinema fet per dones. Tanmateix, ens diu Zurro, que malgrat la petitíssima ajuda que tenen les dones, el 2023 només el 36,5% dels projectes que van aconseguir una ajuda tenien direcció exclusivament
Pakistan bombardeja Kabul i es declara en guerra contra l'Afganistan
L'exèrcit del Pakistan ha bombardejat durant la matinada d'aquest divendres objectius de Kabul, Paktia i Kandahar, a l'Afganistan. L'onada de bombardejos suposa una escalada del conflicte obert entre els dos països des de la tornada dels talibans al poder. Segons ha informat el portaveu del primer ministre del Pakistan en una compareixença davant la premsa internacional, els atacs del seu país han anat dirigits contra objectius militars de l'Afganistan.
Sitio web