EL CCIONS 21-D ANALISI DEJORDI MUÑOZ L'independentisme pot superar el 50% el 21-D? Els tribunals dicten l'inici de campanva ara.cat AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres MADRID BRUSSEL LES si deixa en llibertat sota fiança els vuit consellers i els Jordis del seu Govern tornen a declarar avui davant la justícia belga 130 EURCOs CARME COLOMINA Vivim en un món on la misogínia criminalitza la victima I vivimen un món on es criminalitzen colors: a Catalunya, el groe A BRANCHADELL prjessir de lo UAB 10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a L'independentisme hauria de tenir el seny de no presentar el 21-D com un plebiscit que té molts números de perdre Les tarifes del ECONOMIA E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari EL NEGOCI DE LES eeetener en suspens pel 155 MONEY MULES Si en el passat no es va La prescripció infermera i la llei d'accés universal, també afectades Molts joves cedeixen els seus comptes per blanquejar diners 2018 seran necessàries no una sinó múltiples mediacions
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Diversos morts i ferits en un accident d'autocar als Alps suïssos
Un autocar turístic ha bolcat aquest dijous als Alps suïssos, entre les localitats de Zernez i Susch, segons ha publicat el mitjà local Engadiner Post. La policia local informa que el greu accident ha deixat diversos morts i ferits, encara que de moment no se'n coneix la xifra exacta.
Ian McEwan: "Els morts ens observen amb un punt de vergonya i un altre d'orgull per tot el que no sabem d'ells"
Ian McEwan s'acosta als 80 anys sense cap intenció de relaxar el seu ritme creatiu. Nascut el 1948 a Aldershot (Anglaterra), l'autor d'Expiació (2001) i Dissabte (2005) –tots dos en català a Anagrama– ha viscut recentment la pèrdua d'alguns companys de generació, com Martin Amis, que va morir el 2023, i també ha estat testimoni de com altres novel·listes anunciaven que deixaven d'escriure, cas de Julian Barnes. "D'un temps ençà, he hagut d'anar a uns quants funerals de gent coneguda, i m'he adonat de la quantitat de coses que no en sabia. Els morts ens observen amb un punt de vergonya i un altre d'orgull per tot el que no en sabem", explica McEwan des de casa seva, amb motiu de la presentació de la seva nova novel·la.
Illa, per la Diada: "A casa nostra l’odi no hi té cabuda"
Salvador Illa torna a llançar un missatge contra els discursos xenòfobs i la polarització política que se'n deriva. En el missatge institucional de la Diada Nacional, el president de la Generalitat ha tornat a reivindicar una Catalunya "unida", sobretot davant de l'auge de l'extrema dreta –tant el de Vox com el d'Aliança Catalana– i ha avisat que "a casa nostra l'odi no hi té cabuda". Així, el president socialista ha fet una crida a "continuar sent un sol poble" i a mantenir la "capacitat admirable" de fer sentir "catalans i catalanes de ple dret" les persones que arriben des d'Andalusia, Extremadura, el Marroc i Colòmbia. "Ningú és més català que ningú. Catalunya som tots i totes", ha insistit Illa, en un missatge institucional des del Palau de la Generalitat.
El dia que la IA es va convertir en el nou dolent de la pel·lícula
Ho hem vist mil vegades, a la tele i al cinema: un actor malèvol s'infiltra en la producció i distribució d'energia, en les telecomunicacions, en el control del trànsit aeri o viari, en la sanitat o en el sistema financer que fa funcionar una ciutat, un país o el planeta sencer, i el contamina o l'atura fins que, al caire de la catàstrofe, arriben els bons i el neutralitzen. El dolent, gairebé sempre, és un geni de la informàtica amb aspiracions monetàries, poca vida social i algun greuge pendent amb els poders establerts, o bé al servei d'un estat adversari. Un arquetip còmode i fàcil d'aturar en noranta minuts.
El Marroc rebutja ser "boc expiatori" en la batalla política a Espanya
Davant de les acusacions contra el Marroc per la crisi migratòria a Ceuta, el ministeri d'Exteriors marroquí ha advertit aquest dijous que "no acceptarà ser el boc expiatori" en la batalla política a Espanya. En una declaració, el Marroc també defensa que "no existeixen proves" per implicar-los.
Sitio web