Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
EL CCIONS 21-D
ANALISI DEJORDI MUÑOZ
L'independentisme pot
superar el 50% el 21-D?
Els tribunals dicten
l'inici de campanva
ara.cat
AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres
MADRID
BRUSSEL LES
si deixa en llibertat sota fiança
els vuit consellers i els Jordis
del seu Govern tornen a declarar
avui davant la justícia belga
130 EURCOs
CARME
COLOMINA
Vivim en un món on la
misogínia criminalitza la
victima I vivimen un món
on es criminalitzen colors:
a Catalunya, el groe
A BRANCHADELL
prjessir de lo UAB
10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA
Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments
de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a
L'independentisme hauria
de tenir el seny de no
presentar el 21-D com
un plebiscit que té molts
números de perdre
Les tarifes del
ECONOMIA
E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari
EL NEGOCI DE LES
eeetener
en suspens pel 155
MONEY MULES
Si en el passat no es va
La prescripció infermera i la llei
d'accés universal, també afectades
Molts joves cedeixen els seus
comptes per blanquejar diners
2018 seran necessàries
no una sinó múltiples
mediacions

Noticias
  • Kate Winslet diu que les seves "primeres experiències íntimes" van ser amb noies
    Kate Winslet està en plena promoció de la seva primera pel·lícula com a directora, Adiós, June, estrenada a Netflix la nit de Nadal. Durant el seu periple per diversos mitjans i pòdcasts, l'actriu i directora està compartint reflexions i experiències personals. En la seva recent aparició al pòdcast Team Deakins, la britànica ha explicat que les seves primeres experiències íntimes quan era adolescent van ser amb noies, fet que li va permetre entendre millor el seu personatge a Criatures celestials (1994), la pel·lícula amb què va debutar al cinema. Dirigida per Peter Jackson, la cinta explicava la història real de Juliet Hulme i Pauline Parker, dues adolescents neozelandeses amb una relació obsessiva i de dependència.
  • Les campanades, a punt: amb qui rebrem el 2026 a la televisió?
    Les campanades són uns dels grans moments televisius de l'any. És una emissió que porta assegurada una gran audiència i, per això, cal encertar-la a l'hora de triar els conductors encarregats de donar la benvinguda al nou any. L'oferta televisiva del 2025 es mou entre propostes més que consolidades i tímids intents de renovació.
  • El sector primari protesta contra la manca de control de la fauna silvestre amb una tractorada a l'Eix Transversal: "Ens estan portant a la ruïna"
    Unió de Pagesos ha convocat una nova acció de protesta del sector agrari a l'autovia C-25 (l'Eix Transversal) per a aquest dilluns al matí. Sota el lema Col·lapsem l'Eix Transversal, la tractorada estava convocada per sortir direcció Cervera des de Lleida i Mollerussa, i també direcció Gurb des de localitats com l'Ametlla de Casserres (Berguedà), Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà), Ripoll (Ripollès), Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Franciac (Selva) i Olot (Garrotxa). Segons el Servei Català de Trànsit, la marxa lenta dels tractors ha provocat retencions a les vies C-14 i l'N-II, i també a la C-25 a Vilobí d'Onyar sentit Vic.
  • "Inventar un joc és senzill, el que és difícil és fer que funcioni"
    Hi ha diverses maneres d’inventar un joc. Alguns comencen per triar una temàtica, com ara un fet històric, fer batuts de fruites o caçar bruixes. D’altres parteixen de la mecànica del joc: com ara temptar la sort, col·leccionar elements, llançar daus i triar-ne els millors resultats.
  • El millor còmic de la història té, per fi, un documental
    Vet aquí un documental sobre la dificultat de representar l’Holocaust. O potser sobre la catarsi d’explorar la complicada relació amb el teu pare i acabar exposant-la públicament en una obra des del jo. Tot i que també podria ser un film sobre la pressió i la maledicció de l’èxit: transcendir nínxols underground i tenir un impacte majúscul pot portar un autor al bloqueig. És possible, a més, que estiguem davant d’un documental sobre el destí com a bromista cruel: una obra referencial sobre la memòria històrica per no oblidar mai les atrocitats del nazisme (les fogueres de llibres, per exemple) que, anys després, acaba sent censurada en alguns estats nord-americans. Estem parlant tota l’estona, esclar, d’Art Spiegelman i Maus.