EL CCIONS 21-D ANALISI DEJORDI MUÑOZ L'independentisme pot superar el 50% el 21-D? Els tribunals dicten l'inici de campanva ara.cat AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres MADRID BRUSSEL LES si deixa en llibertat sota fiança els vuit consellers i els Jordis del seu Govern tornen a declarar avui davant la justícia belga 130 EURCOs CARME COLOMINA Vivim en un món on la misogínia criminalitza la victima I vivimen un món on es criminalitzen colors: a Catalunya, el groe A BRANCHADELL prjessir de lo UAB 10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a L'independentisme hauria de tenir el seny de no presentar el 21-D com un plebiscit que té molts números de perdre Les tarifes del ECONOMIA E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari EL NEGOCI DE LES eeetener en suspens pel 155 MONEY MULES Si en el passat no es va La prescripció infermera i la llei d'accés universal, també afectades Molts joves cedeixen els seus comptes per blanquejar diners 2018 seran necessàries no una sinó múltiples mediacions
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
El preu del gas, a màxims des de l'inici del conflicte a l'Orient Mitjà
El retorn de les hostilitats a l'Orient Mitjà ha fet deixar enrere la calma a la regió. I també la dels mercats, sobretot el de l'energia. D'ençà que va començar la guerra a l'Iran, el tancament de l'estret d'Ormuz ha fet perillar les provisions europees, i això ha disparat els preus dels combustibles. I ara el valor del petroli i el del gas natural tornen a repuntar després d'unes setmanes més calmades.
"Sorprèn la crisi a Ceuta en un moment de lluna de mel entre Espanya i el Marroc"
La investigadora Irene Fernández Molina és especialista en el Magreb, la política exterior de la Unió Europea i les relacions euro-mediterrànies. Hores després de la crisi migratòria a Ceuta, analitzem amb ella quins motius pot haver-hi darrere i les conseqüències que pot tenir a escala europea.
Òscar Andreu recomana una prosa de combat encara vigent
La censura franquista va ser implacable amb Manuel de Pedrolo (1918-1990). Fins a tres vegades li va rebutjar l'assaig Cartes de Catalunya, escrit el 1966 i descrit pels censors com un text de "caràcter definitivament separatista" i "propaganda política amb especial violència". Comanegra va recuperar Cartes de Catalunya el 2025 i el va incloure en l'antologia Prosa de combat, que aplega una quarantena d'articles de Pedrolo publicats entre 1964 i 1988, alguns dels quals també inèdits. Aquesta antologia és el llibre que recomana Òscar Andreu, codirector del programa La competència de RAC1, presentador de l'Està passant de TV3 i autor de Manual de defensa del català (Univers, 2026), el llibre de no-ficció en català més venut de l'últim Sant Jordi.
Orgasme o pressió per arribar-hi?
L’orgasme s’ha convertit, per a moltes persones, en una mena d’examen final del sexe. Si no arriba, sembla que la trobada ha estat incompleta, mediocre o directament un fracàs. A això se li diu imperatiu orgàsmic: la idea que tota relació sexual ha d’acabar amb orgasme i que aquest és la prova definitiva que el sexe ha anat bé.
"Quan pedales descobreixes olors que després retrobes en una copa de vi"
Arriba a El Celler de Can Roca pedalant, amb una motxilla a l’esquena. “A la meva taquilla sempre hi tinc una muda de roba de bicicleta i una altra de carrer, i una tovallola per poder arribar, dutxar-me i preparar-me. S’obre el teló: em poso el vestit de servei. Es tanca: em poso el vestit de la bici”. Marta Cortizas (Culleredo, la Corunya, 1992) és sommelier amb una carrera meteòrica. Va arribar a Girona el 2021 amb una sola maleta i la bicicleta per fer un stage de quatre mesos al costat de Pitu Roca. Ja no n’ha marxat: el 2024 va ser distingida com la millor sommelier de Catalunya i el 2025, del conjunt de l’Estat i la Península Ibèrica.
Sitio web