EL CCIONS 21-D ANALISI DEJORDI MUÑOZ L'independentisme pot superar el 50% el 21-D? Els tribunals dicten l'inici de campanva ara.cat AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres MADRID BRUSSEL LES si deixa en llibertat sota fiança els vuit consellers i els Jordis del seu Govern tornen a declarar avui davant la justícia belga 130 EURCOs CARME COLOMINA Vivim en un món on la misogínia criminalitza la victima I vivimen un món on es criminalitzen colors: a Catalunya, el groe A BRANCHADELL prjessir de lo UAB 10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a L'independentisme hauria de tenir el seny de no presentar el 21-D com un plebiscit que té molts números de perdre Les tarifes del ECONOMIA E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari EL NEGOCI DE LES eeetener en suspens pel 155 MONEY MULES Si en el passat no es va La prescripció infermera i la llei d'accés universal, també afectades Molts joves cedeixen els seus comptes per blanquejar diners 2018 seran necessàries no una sinó múltiples mediacions
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Omplir el dipòsit serà més car a partir de l’1 de juliol
Si el consell de ministres convocat per a dilluns 29 de juny no decideix prorrogar les mesures fiscals excepcionals referents a l’IVA i als impostos sobre els carburants, omplir el dipòsit a partir del dia 1 de juliol serà sensiblement més car per als consumidors espanyols. La guerra a l'Iran i la tensió del bloqueig a l’estret d’Ormuz van disparar el preu del barril de Brent a mitjans del mes de març, cosa que va fer que el govern espanyol reaccionés a través d’un reial decret llei que, entre altres mesures, va reduir el tipus d’IVA del 21% al 10%, un moviment que va generar algunes crítiques des de la Comissió Europea, que mai ha aprovat aquesta decisió.
Menys calor extrema i més tronades al Pirineu
La massa d'aire càlid que ens està afectant aquests dies va perdent força i s'anirà allunyant cap al centre d'Europa. No obstant això, la calor encara és intensa i avui, un altre cop, hem tornat a registrar valors propers als 38 °C en algunes comarques de Ponent i de l'Empordà. Per exemple, a Cabanes s'han enfilat fins als 38,7 °C i a Lleida fins als 38,6 °C. Durant la resta del cap de setmana continuarem sota els efectes de la dorsal anticiclònica i la irrupció d’aire molt càlid i pols en suspensió procedent del nord de l’Àfrica. La setmana que ve els termòmetres baixaran, però els últims mapes rebaixen la possibilitat d’una refrescada contundent.
La tutela de Trump sobre Veneçuela topa amb la tragèdia del terratrèmol
L'últim cop que les botes estatunidenques van trepitjar Veneçuela va ser el 3 de gener a la matinada per segrestar el president Nicolás Maduro i encarrilar el país cap a una mena de protectorat dels Estats Units. Ara, mig any després, l'exèrcit nord-americà torna a Caracas per conduir les operacions de rescat davant el devastador terratrèmol que s'ha cobrat la vida d'almenys 1.430 persones i ha deixat prop de 4.000 ferits. La tragèdia suposa un gir imprevist en la tutela que el president estatunidenc, Donald Trump, vol exercir sobre el país per espoliar-ne el petroli.
Una investigació que ha d’anar més enllà
La plataforma 3Cat ha estrenat dos nous episodis dels curts documentals Punt de no retorn, de Raül Gallego. Guanyadora d’un Emmy internacional l’any passat, el primer capítol d’aquesta temporada, Europa: joves i la marea d’extrema dreta, ens transporta al nucli de l’onada ultra del qual s’ha parlat tant en els últims anys. I aquí entra en joc el segon capítol: Europa: joves i antifeixistes, que s’endinsa en els moviments juvenils que s’han organitzat per fer-hi front. La recerca d’aquestes realitats va més enllà de Catalunya i es porta fins a Espanya, Alemanya, França, el Regne Unit i Bèlgica per evidenciar unes circumstàncies compartides que s’expandeixen progressivament.
Una mesura per a les xarxes tan necessària com perillosa
Els ministres del Regne Unit preveuen impulsar un seguit de mesures perquè els mitjans de comunicació tradicionals apareguin de manera més prominent en els fils de les xarxes socials. Assumeixen l’argumentari de la BBC i altres operadors públics que asseguren que el seu contingut queda ofegat per la marea ingent de creadors de contingut que sovint desinformen. A més, el volum ingent de vídeos elaborats als Estats Units en llengua anglesa fa que l’oferta britànica tingui problemes per treure el nas. (Si el Regne Unit, amb el seu anglès esplendorós de salut, està amoïnat... aturem-nos deu segons a pensar en quin estat de pànic hauríem d’entrar els que patim pel català).
Sitio web