EL CCIONS 21-D ANALISI DEJORDI MUÑOZ L'independentisme pot superar el 50% el 21-D? Els tribunals dicten l'inici de campanva ara.cat AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres MADRID BRUSSEL LES si deixa en llibertat sota fiança els vuit consellers i els Jordis del seu Govern tornen a declarar avui davant la justícia belga 130 EURCOs CARME COLOMINA Vivim en un món on la misogínia criminalitza la victima I vivimen un món on es criminalitzen colors: a Catalunya, el groe A BRANCHADELL prjessir de lo UAB 10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a L'independentisme hauria de tenir el seny de no presentar el 21-D com un plebiscit que té molts números de perdre Les tarifes del ECONOMIA E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari EL NEGOCI DE LES eeetener en suspens pel 155 MONEY MULES Si en el passat no es va La prescripció infermera i la llei d'accés universal, també afectades Molts joves cedeixen els seus comptes per blanquejar diners 2018 seran necessàries no una sinó múltiples mediacions
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Robert Gerhard recordat per Joaquim Homs (1970)
De l’article del compositor Joaquim Homs (Barcelona, 1906-2003) publicat a Serra d’Or (II-1970) amb motiu del traspàs del compositor Robert Gerhard (Valls, 1896-1970) un dels músics catalans més rellevants del segle XX. Per potenciar la divulgació de la seva personalitat i la seva obra s’ha constituït la Fundació Robert Gerhard, presidida pel músic Edmon Colomer. Es va presentar el passat 8 de gener en un acte a la Biblioteca de Catalunya conduït pel periodista Xavier Bosch, i amb la participació del poeta Carles Duarte, del patronat de la nova Fundació.
Focus anuncia els seus plans d'expansió: l'escola i el teatre Gènesis al Poblenou
Com si fos un dia d'estrena grossa al teatre català, alguns dels noms més importants de l’escena s’han citat aquest dilluns al vespre en una nau del Poblenou, a la seu del Grup Focus. Situats en una platea provisional hi havia directors, autors i actors famosos –com Lluís Homar, Josep Maria Pou, Jordi Bosch, Guillem Clua, Marta Buchaca, Josep Maria Mestres, Joel Joan, Àlex Casanovas o Pol López–, representants del món empresarial –el president de PIMEC, Antonio Cañete; la vicepresidenta de Foment, Mar Alarcón; a més de gestors de teatre com Maria José Balañá, Salvador Sunyer o Toni Albaladejo– i els principals representants institucionals –l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; la consellera de Cultura, Sònia Hernández, i hi faltava el president, Salvador Illa, que ha excusat la seva presència–. L'acte servia per celebrar els 40 anys de la fundació del Grup Focus, la principal empresa d'arts escèniques del país i una de les més importants de l'Estat, però també per presenta
L'Eurogrup elegeix el croat Boris Vujčić com a vicepresident del BCE en el lloc de Guindos
Els països de l'euro han començat la llarga renovació de gran part de l'executiva del Banc Central Europeu (BCE) amb l'elecció del croat Boris Vujčić, que actualment és governador del Banc Central de Croàcia. D'aquesta manera, el professor universitari i economista croat substituirà l'espanyol Luis de Guindos a partir de l'1 de juny d'enguany, tal com han decidit els ministres d'Economia dels països de la moneda única en la reunió de l'Eurogrup d'aquest dilluns a Brussel·les.
Tatxo Benet es perfila com el pròxim president de FemCAT
FemCAT, la fundació privada d'empresaris catalans, reunirà aquest dijous a la tarda a Arenys de Munt els seus membres en el marc de l'assemblea que se celebra cada dos anys per renovar un terç del seu patronat i també la presidència de l'entitat. Serà aleshores quan es decidirà oficialment qui serà el relleu de l'actual president, Oriol Guixà, però fa setmanes que plana un nom com a candidat més plausible: Tatxo Benet. Segons ha pogut saber l'ARA, l'expresident de Mediapro seria el candidat preferit del president sortint, malgrat que encara està pendent que l'assemblea ho aprovi.
Lecornu aprovarà els comptes per decret i s'enfronta a la censura
El diari Le Monde lamentava fa pocs dies que la política francesa s'ha instal·lat en el dia de la marmota, en un bucle infinit per intentar aprovar uns pressupostos que mai s'acaben votant. El primer ministre, Sébastien Lecornu, ha confirmat aquest dilluns que després de mesos de negociacions i debats parlamentaris no sotmetrà finalment a votació a l'Assemblea Nacional els pressupostos per a aquest 2026. Com que no disposa de majoria parlamentària, el govern els aprovarà amb una eina constitucional –el ja famós article 49.3 de la carta magna– que dona poders a l'executiu per tirar endavant lleis importants sense l'aval parlamentari. Però també l'exposa a una moció de censura.
Sitio web