Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
EL CCIONS 21-D
ANALISI DEJORDI MUÑOZ
L'independentisme pot
superar el 50% el 21-D?
Els tribunals dicten
l'inici de campanva
ara.cat
AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres
MADRID
BRUSSEL LES
si deixa en llibertat sota fiança
els vuit consellers i els Jordis
del seu Govern tornen a declarar
avui davant la justícia belga
130 EURCOs
CARME
COLOMINA
Vivim en un món on la
misogínia criminalitza la
victima I vivimen un món
on es criminalitzen colors:
a Catalunya, el groe
A BRANCHADELL
prjessir de lo UAB
10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA
Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments
de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a
L'independentisme hauria
de tenir el seny de no
presentar el 21-D com
un plebiscit que té molts
números de perdre
Les tarifes del
ECONOMIA
E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari
EL NEGOCI DE LES
eeetener
en suspens pel 155
MONEY MULES
Si en el passat no es va
La prescripció infermera i la llei
d'accés universal, també afectades
Molts joves cedeixen els seus
comptes per blanquejar diners
2018 seran necessàries
no una sinó múltiples
mediacions

Noticias
  • El PSC torna a intentar prohibir el burca a Lleida
    Després que ho intentés Àngel Ros en la seva etapa com a alcalde de Lleida, el PSC torna a intentar prohibir el burca i el nicab a la capital del Segrià de la mà de l'alcalde socialista Fèlix Larrosa. En ple creixement de l'extrema dreta, que ha posat sobre la taula els últims anys la prohibició del burca i la lluita contra l'islam, el govern de la Paeria de Lleida ha presentat aquest dimarts la proposta d'ordenança de civisme i convivència, que preveu, entre d'altres, prohibir l'ús del vel integral a l'espai públic i en oficines municipals. L'anterior intent de vetar el burca va topar amb el Suprem, que va tombar la iniciativa al considerar que un ajuntament no podia regular-ho.
  • Cambó des de la intimitat de casa seva
    Quin millor espai per parlar de Francesc Cambó (1876-1947) que el lloc que va ser casa seva? En concret, la seva biblioteca, que es conserva intacta, amb totes les lleixes i tots els llibres. Aquest va ser l’escenari d’una conversa entre Borja de Riquer, l’historiador que més en sap sobre el factòtum de la Lliga i la seva complexa trajectòria, i el director adjunt de l'ARA, Ignasi Aragay.
  • Creus de Sant Jordi per "mirar-nos com a país i reconèixer els nostres referents"
    Manel Gasch, pare abat de Montserrat i president de la Fundació Pau Casals, s'ha passat la pantalla dels discursos d'agraïment. Alhora, ha fulminat la falsa modèstia que sovint apareix en cerimònies de lliurament de premis. En l'acte d'entrega de les Creus de Sant Jordi 2026, Gasch era un dels triats per parlar en representació de les vint personalitats i deu entitats guardonades. Al final del discurs, i amb la seguretat apresa en litúrgies mil·lenàries, ha explicat una anècdota sobre un monjo que, quan tenia 99 anys, i al ser distingit com a doctor honoris causa, va dir: "Ara quedaria molt bé dir allò que no ho mereixo, però si ho digués faria quedar molt malament aquests senyors que han pensat en mi. Per tant, no diré que no ho mereixo. Senzillament, donaré les gràcies per haver-me tingut en compte. Doncs això, moltes gràcies". Aquest agraïment, vitamina d'autoestima, ha fet somriure la resta de premiats, tothom cerimoniosament assegut a la Sala Oval del MNAC, "un espai insígnia de la cultur
  • Aprendre política nord-americana i dret a través del cinema
    L'editorial valenciana Tirant lo Blanch, dirigida al públic universitari, té una col·lecció molt interessant en què barreja dos conceptes aparentment llunyans com el cinema i el dret. La idea és aparentment simple, però molt efectiva per enganxar els lectors que busquin una manera més amena d'aproximar-se a qüestions que poden resultar àrides. La clau és trobar un expert jurídic que vulgui entrar en el joc. Fins ara ho han fet molts, i així trobem, per exemple, el penalista Jordi Nieva dissertant sobre institucions democràtiques a partir del clàssic de John Ford L'home que va matar Liberty Valance. El darrer fitxatge de l'editorial ha estat Joan Ridao, professor de Dret Constitucional a la UB i lletrat al Parlament (i dirigent d'ERC en una vida anterior), que s'atreveix amb una de les seves especialitats, la regulació dels lobis, a partir de la pel·lícula El cas Sloane (2016), dirigida per John Madden i protagonitzada per Jessica Chastain.
  • Amor a primera IA
    Dilluns al vespre, a la pausa del Telenotícies, TV3 anunciava per dimarts l’estrena de La gran cita a la plataforma 3Cat. Però Toni Cruanyes ens va recordar, en dues ocasions, que aquell mateix dilluns ja podíem veure el programa. Una descoordinació dins de la cadena que provocava confusió a l’espectador.