Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
EL CCIONS 21-D
ANALISI DEJORDI MUÑOZ
L'independentisme pot
superar el 50% el 21-D?
Els tribunals dicten
l'inici de campanva
ara.cat
AISILIEEN 2EITribunal Suprem decideix avuPuigdemont i quatre membres
MADRID
BRUSSEL LES
si deixa en llibertat sota fiança
els vuit consellers i els Jordis
del seu Govern tornen a declarar
avui davant la justícia belga
130 EURCOs
CARME
COLOMINA
Vivim en un món on la
misogínia criminalitza la
victima I vivimen un món
on es criminalitzen colors:
a Catalunya, el groe
A BRANCHADELL
prjessir de lo UAB
10.000MUSECS A LAPLACAESPANYA
Edmon Colomervaser un dels directors ue ahir van convertir en un clam de llbertat pels presos polities les veusi els instruments
de 10.000 cantaires i intèrprets convocats a la plaça Espanya de Barcelona per Omnium iMusics per la Llibertat. ERE a
L'independentisme hauria
de tenir el seny de no
presentar el 21-D com
un plebiscit que té molts
números de perdre
Les tarifes del
ECONOMIA
E.GIMENEZSALINAS sector sociosanitari
EL NEGOCI DE LES
eeetener
en suspens pel 155
MONEY MULES
Si en el passat no es va
La prescripció infermera i la llei
d'accés universal, també afectades
Molts joves cedeixen els seus
comptes per blanquejar diners
2018 seran necessàries
no una sinó múltiples
mediacions

Noticias
  • Almenys un mort i diversos ferits greus en un atropellament a Berlín durant l'Orgull
    Almenys una persona ha mort i 15 més han quedat ferides —algunes de gravetat— aquest dissabte durant la festa del Dia de l'Orgull LGBTI en un atropellament múltiple a Berlín. Després de dirigir el vehicle contra les celebracions, el conductor s'ha fugat.
  • Més tempestes i refrescada general
    El pas d'un solc en altura ha fet canviar el temps en les últimes hores. Les tronades han descarregat amb intensitat a causa de la generació de grans núvols de convecció alimentats per l'aire fred que s'ha despenjat des de latituds més septentrionals. Aquest xoc de masses d'aire de condicions ben diferents ha contribuït al fet que hagin descarregat xàfecs intensos, acompanyats d'aparat elèctric, calamarsa i pedra (per exemple, a Arbúcies). Fins a mitja tarda de dissabte ja portàvem acumulats fins a 35 l/m2 a Sant Llorenç Savall i entre 15 i 30 l/m2 al voltant del massís del Montseny.
  • Trump i el seu idil·li amb la por
    El departament de Justícia dels Estats Units ha renunciat a citar a declarar periodistes del New York Times perquè revelessin les fonts que els van explicar detalls sobre l’Air Force One de recanvi que Qatar va reglar al president Trump. A alguns els regalen joies, a d’altres avions de 400 milions de dòlars. En aquesta rectificació no s’hi ha de veure el retorn del president americà als carrils del sentit comú, que de fet mai ha transitat, sinó segurament la por de posar en una posició incòmoda algú de la Casa Blanca amb capacitat d’aixecar estores i assenyalar muntanyetes de brutícia, o la resta d’algun cadàver. De fet, Trump ha iniciat un fotimer de processos contra periodistes i mitjans de comunicació, però la majoria han decaigut pel camí perquè ell mateix els ha retirat o fet retirar. L’objectiu no ha sigut mai buscar la justícia, sinó infondre por als professionals. No només als que es veuen davant l’amenaça de tenir tota la maquinària de l’Estat —i quin estat!—, sin
  • Vacances (menys) pagades
    Les vacances pagades van ser, encara no fa un segle, un guany de la classe treballadora, amb França com a primer país que les va generalitzar el 1936: 15 dies per a tothom. Des d'aleshores, i en especial després de la Segona Guerra Mundial, amb la consolidació de l'estat del benestar europeu, s'ha avançat molt en benestar vacacional. Només així s'entén que el turisme hagi esdevingut una indústria global, amb Catalunya-Barcelona com a destí privilegiat. Però es tracta d'una indústria de poc valor afegit que, paradoxalment, està deixant no sense vacances, però sí sense la possibilitat de gaudir-les al nivell d'anys enrere. Cada cop hi ha més catalans que no es poden permetre estades llargues fora de casa.
  • L'advocada "indomable" que és un maldecap per a Zapatero (i ja ho va ser per a Felipe González)
    L'estratègia de defensa de l'empresari Julio Martínez Martínez s'ha convertit en un nou maldecap per a José Luis Rodríguez Zapatero. L'amic i presumpte testaferro de l'expresident del govern espanyol l'ha posat en pràctica aquesta setmana aconsellat per l'advocada María Dolores Márquez de Prado. És de qui anava acompanyat aquest dimarts quan va comparèixer com a investigat a l'Audiència Nacional, un escenari que Márquez de Prado coneix molt bé. Aquesta reconeguda penalista va exercir-hi de fiscal durant disset anys. Una etapa en la qual es va guanyar el sobrenom d'"indomable". Justament per ser un maldecap per a un altre exlíder socialista, l'expresident espanyol Felipe González durant la seva etapa a la Moncloa.