Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico El Periódico de Catalunya(Castellano):
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
A 1,30 IER NOVISMBRE DEL 20917 GANCELONA TEL 982655www.gluapgolae coDNAECGRAANDEz
PARA GENTE COMPROMETIDA
EL SECESIONISMO FRENA ANTE EL 21-D
PANORAMA
Páginas 16 a 24 yeditorial
Ya no tienen prisa
ANTONI COMÍN cONSELLER' CESADO
«Preferimos la parte épica
y más bonita del relato»
JOAN TARDÀ DIPUTADO DEERC
ARTUR MAS
«Hay una reflexión sobre los tiempos
y si la mayoría social era suficiente»
EXPRESIDENTEDELGOVERN
No ha existido una mayoría
que quería laindependencia»
Primer paso
del Supremo
para asumir la
causa de los
'exconsellers
Mil empresas
catalanas han
cambiado su
sede fiscal
El 'president' destituido, en su reunión de ayer en Bruselas con 'exconsellers' y Marta Rovira (ERC).
Que no haya más pelotas de goma»
El hombre que perdió un ojo en la represión del 1-O denuncia a la Policía Nacional
INICIATIVA MUNICIPAL
TESTIMONIO A EL PERIÓDICO
BCN tendráItalia
su propia
moneda
COMPRAMOS EDIFICIOS
EN BARCELONA CIUDAD
Una victima
alerta sobre
lora el fracaso
digital para mundial de elpeligro
usos sociales la Azzurra
del 'estafador
de mujeres'
T 935 481 403
MKPREMIUM
fomkpremu
PRIMERA FILA
TEMA DEL DÍA
Páginas 2 a 5 y editorial
Páginas 46 y 47
COSAS DE LA VIDA
www.mkpremium.com
INVERSORES PATRIMONIALES
Páginas 32y 33

Noticias
  • L’hora de les dones en la diplomàcia
    "Que mai no hi hagi hagut una dona a les Nacions Unides com a secretària general crida l’atenció". Amb aquestes paraules, la candidata nord-americana al càrrec Rebeca Grynspan reflexionava a EL PERIÓDICO sobre aquesta anomalia que fa que 80 anys d’aquesta alta institució hagin sigut inaccessibles per a les dones malgrat ser la meitat de la societat.Seguir leyendo....
  • El mirall cultural del 2025
    EL PERIÓDICO publica avui una selecció del més destacat de la producció cultural de l’any segons el parer dels seus especialistes (en camps com la música, sèries, exposicions, arts escèniques, cine) que anirà seguida els pròxims dies d’una altra entrega en què es repassaran les aportacions més destacades de l’any en el sector editorial. Més enllà dels noms propis, dels discos més celebrats, de les obres de teatre amb més projecció, dels premis i les ovacions, el resum permet observar uns quants paràmetres que ajuden a definir aquest any. El consum cultural no és només entreteniment, sinó que reflecteix en bona part el batec d’una època, les inquietuds dels artistes i les línies que prescriuen els comissaris per definir el temps en què vivim, un panorama inquietant per moltes raons: des de l’emergència climàtica fins a la necessitat d’alguna mena de reflexió espiritual; des de l’auge dels extremismes fins a l’angoixa moral d’un món carregat de dubtes i mancat de referen
  • José Antonio Álvarez de Arcaya, de Thales Alenia Space: "Canàries reuneix totes les condicions per liderar el sector dels pseudosatèl·lits a Europa"
    Thales Alenia Space ha triat Canàries com a base per impulsar les seves plataformes HAPS (pseudosatèl·lits de gran altitud), amb Fuerteventura com a peça clau per integrar i provar el seu Stratobus, un dirigible estratosfèric capaç de mantenir-se fix durant mesos.Seguir leyendo....
  • Beatriz Calvo (Nunsys): "Canàries és un autèntic hub tecnològic i empresarial"
    Per què van triar expandir-se a Canàries?Seguir leyendo....
  • Mil imatges, una paraula
    Tot i que ja fa uns quants anys que funciona i es perfecciona a costa de robar continguts, el 2025 ha estat l’any en què la intel·ligència artificial ha fet el salt cap al gran públic. Aquests dies de festa, a les converses de sobretaula, molts admetíem que la fem servir. Per experimentar, dèiem, per jugar i prou, com a prova per saber de què va. Veurem si el 2026 continuarà la mateixa dèria o ens traurem la bena dels ulls. Cada cop és més difícil saber si algunes imatges, sobretot a les xarxes socials, són reals o les ha generat la IA. Ara, per exemple, circulen uns vídeos en què algú es fa un selfie amb músics, actors o celebritats històriques, com si viatjar en el temps fos molt senzill. A part de ser una mostra de narcisisme, el joc és tan evident que ja entens que es tracta d’una ficció curiosa, però alhora hi ha qui utilitza la IA per crear imatges d’impacte, desastres i accidents que busquen l’atenció morbosa. D’entrada semblen versemblants, però l’hiperrealisme ens alert