ESPORTS Márquez, sis vegades campi0 Amb només 24 anys, el pilot de Cervera guanya el seu quart titol de MotoGP, el sisè en total sumant totes les categories ara.cat CRISI A L'AJUNTAMENT I3 DE NOVEMBRE DEL 2017 Colau trenca amb el PSC Les bases de BComú decideixenL'alcaldessa s'aboca a pactes la ruptura pel suport socialista puntuals amb la resta de formacions del consistori a l'aplicació de l'article 155 CARME COLOMINA ARTICLE DE JAUME COLLBONI P. 23 "Per Barcelona, des de l'esquerra" Amb Donnld Trump la retòrica gannya de llarg la politieas amenaces, xenolobia i impulsivitat sense estratégia La CUP es presentarà en solitari el 21-D ANTONI BATISTA Es nega lexistència de políties perdegradar-los a democracia del seu pitjor delicte contra ella matem Elpartit creu que no té sentit fer boicot ales eleccions si ERCiel PDECat també hi concorren MARCMURTRA engiyer industrial ARA O entre tots refredem els ànims i ens esforcem a ser més empatics, o en un futur ens lamentarem Sallunya lopció de la lista únicaials comicis hi haurà tres candidatures independentistes de les consequències
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Un 0,8% de possibilitats de convertir-se en euròcrata
Sembla difícil de creure però aquestes setmanes, a Brussel·les, gairebé es parla més d’oposicions que del caos provocat per la guerra a l'Iran. És la primera convocatòria generalista per a graduats que vulguin treballar a les institucions europees des del 2019. Com ja es podia esperar, s’hi han presentat més de 170.000 persones. Literalment, és impossible viure a Brussel·les, tenir menys de 40 anys i no tenir cap conegut que s’hi hagi presentat.
La gènesi medieval de Catalunya (2022)
Del text de l’historiador Michel Zimmermann (Villefranche-sur-Saône, Alvèrnia, 1937 - París, 2026) en el Butlletí de la Societat Catalana d’Estudis Històrics (VII-2022). Eminent catalanòfil, Zimmermann va morir el passat 13 de març. Des del 1993 va ser catedràtic d’història medieval de la Universitat de Versalles i abans, des del 1983, professor a la Sorbona. Com a investigador de la Catalunya del període comtal formava part amb els seus mestres Wolf i Bonnassie, de l’anomenada escola de Tolosa. Era membre corresponent de l’Institut d’Estudis Catalans.
El Barça troba dos flotadors impagables
Dos dies després de la contundent derrota al clàssic, un Barça en hores baixes va agafar oxigen contra l'Anadolu Efes, un rival amb una irregular esma per competir. L'equip blaugrana, que va perdre massa pilotes, es va apuntar una victòria amb més ofici que brillantor (78-71). La defensa i el rebot van sostenir el conjunt culer en un partit que tan sols va reunir 4.861 espectadors al Palau Blaugrana.
Un fòrum romà, hipòtesis revolucionàries i un debat molt encès
Nombrosos estudis, recerques i excavacions han permès conèixer cada cop millor la història de Bàrcino, la colònia romana fundada per l'emperador August al segle I. Podem saber la dieta que seguien, com cultivaven les ostres, com s'acomiadaven dels morts i quins déus adoraven, com planificaven els carrers o com van construir els aqüeductes. La recerca també demostra que res és immutable i que tot és debatible. I de debat n'hi ha hagut aquest dimarts durant la conferència de l'arqueòleg Jordi Amorós sobre la troballa arqueològica més important dels últims trenta anys a Barcelona: un paviment monumental del fòrum de Barcelona. Un centenar de persones, moltes de les quals arqueòlegs i historiadors, han omplert l'auditori d'El Born, i més de mig centenar de persones han seguit l'acte en estríming.
'Dia u', la sèrie concebuda en castellà que s’emet per TV3
Diumenge, TV3 va estrenar Dia u, la sèrie que van promocionar en el context del Mobile World Congress per aprofitar l’atmosfera futurista que ens satura durant aquelles dates. Es tracta d’un thriller tecnològic de diàlegs simples i precaris, ple de clixés i amb interpretacions afectades perquè a l’espectador li resulti més fàcil connectar amb la història. Aspira a l’efectisme del suspens, però amb tot molt ben trituradet perquè s’entengui. La trama es desenvolupa a Barcelona, amb la participació d’actors catalans. Una postal grandiloqüent i moderna de la ciutat, però amb una singularitat: no hi ha ni rastre del català més enllà del doblatge que s’hi ha afegit després. Dia u és una sèrie concebuda plenament en castellà, en tots els sentits, i TV3 només sembla haver-hi aportat el doblatge. És a dir, és una capa afegida a posteriori que provoca aquella artificialitat que grinyola. Els actors catalans treballen en castellà i només uns quants s’han doblat a ells mateixos. Els a
Sitio web