Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
INFRAESTRUCTURES
L'Estat es dona un
mes per solucionar
a el caos del Prat
El delegat del govern espanyol
Enric Millo no convida la
anuncia l'arribada de 40 equips
Generalitat ni els ajuntaments verificadors i 50 nous policies a reunió per pactar les solucions
ara cat
DIJOUS
130 EUROS
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
Barcelona 92:
lmatges simetriques
de l'abansiel despré
Investiguen la mort d'un detingut
CoHecció de 40 fotos
sobre la tran
formació
pels urbans del crim del panta de Foix
de la capital catalana
Targeta regal
Inclou10 vals per a
CAS PALAU
l'edició en paper
2 mesos
d'accés digital
Pressió al PDECat El fiscal rebaixa a la
perque la Generalitat
meitat les penes contra
es personi contra CDC
Millet i Montull

Noticias
  • La patronal Cecot fa una crida a respectar les institucions a les portes d'una nova campanya electoral
    La patronal Cecot ha celebrat aquest dijous la 31a Nit de l'Empresa a Sant Cugat del Vallès. Durant la trobada, el president de la patronal, Xavier Panés, ha qüestionat la convocatòria de vaga general per la crisi de l'habitatge: "Ara, vaga? Vaga contra qui? Contra el Govern? Contra les empreses? Immerses en una espiral d’increment de costos i disrupcions internacionals que en dificulten cada dia més la viabilitat i la continuïtat". A més, davant la convocatòria d'eleccions, el president de la patronal vallesana ha fet una crida a mantenir el "respecte cap a les institucions" i a no "denigrar adversaris". La trobada ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa, el president del Parlament, Josep Rull, i el ministre d'Indústria i Turisme del govern espanyol, Jordi Hereu, entre d'altres.
  • Els estudiants francesos 'prenen' la Bastilla: "Seguirem fins que Macron cedeixi"
    Les protestes estudiantils a França ja no són només d'alumnes de secundària. Aquest dijous els universitaris s'han unit a diverses manifestacions convocades arreu de l'estat francès, i cada cop més sectors donen suport a les mobilitzacions dels adolescents. Els sindicats i les organitzacions d'estudiants i professors han convocat una nova jornada de grans mobilitzacions pel 13 d'octubre, i el 5 de novembre els grans sindicats francesos també criden a una jornada de protesta.
  • El desnonament que posa cara a cara dues dones vulnerables
    La crisi de l'habitatge continua acarnissant-se amb els més vulnerables. Des d'aquest matí la Natalia i els seus fills, una família que ha viscut els darrers anys al centre de Barcelona, no tenen casa. Ella és víctima de violència masclista, cobra l'ingrés mínim vital (IMV) i té a càrrec dues criatures de 14 i 3 anys. A més, tant el seu fill gran com ella tenen problemes greus de salut mental. Té acreditada la vulnerabilitat, però els nous mecanismes que han d'evitar l'expulsió de persones com ells no els han protegit perquè, a l'altre costat de la història, també hi ha un cas de vulnerabilitat. La propietària és una dona gran, ja jubilada, que paga la hipoteca del pis on viu i també podria quedar-se al carrer si continua sense cobrar el lloguer. Tot i que la Natalia ho ha demanat en diverses ocasions, no se li ha ofert cap alternativa, més enllà de poder passar la nit en un alberg: a Barcelona no hi ha prou recursos disponibles per a la situació d'emergència actual.
  • Els nous programes de Toni Clapés, Albert Pla i Judit Martín marquen el segon any de La 2Cat
    Amb la incertesa de què passarà amb La 2Cat si el PP i Vox formen govern després de les eleccions, el jove canal en català ha presentat una programació lleugerament expansiva, que incorpora noves veus i suma algunes hores més en directe, fins a les vuit diàries. Així ho han explicat aquest dijous els responsables del canal, en un acte de presentació que ha servit per desvelar la graella dels propers mesos. Entre les novetats destaca el programa Cervells mínims, de Toni Clapés, Catalunya fantàstica, d’Albert Pla, Tot això eren camps, de Judit Martín i Nous guerrers, d’Erik Harley.
  • Ara resulta que la Maricarmen no existia
    Dimarts, a Horizonte, vint-i-quatre hores abans de la mort de Maricarmen Abascal, excel·lien en el seu sensacionalisme amb un dels comentaris més delirants que s’han fet sobre aquesta dona. Chapu Apaolaza, columnista i editorialista de l’Abc, assegurava que la mobilització social al voltant del desnonament d’aquesta veïna de Madrid era en realitat una cortina de fum creada pel mateix govern espanyol per tapar la crisi de Ceuta. Segons el periodista, es tractava d’una estratègia d’encobriment a través d’una ficció construïda a la residència de titularitat pública a Lanzarote que els presidents del govern espanyol utilitzen per passar-hi les vacances: “Tienen que sustituirlo por algo más grave. Hacen un casting y eso es lo que deciden en La Mareta. Todo lo que está sucediendo ahora es una operación que se decidió en La Mareta, con un casting para buscar a una mujer que sale con camilla de la casa, con un delegado del gobierno que, con un sindicato de inquilinas 'fake', termina acampado e