Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
INFRAESTRUCTURES
L'Estat es dona un
mes per solucionar
a el caos del Prat
El delegat del govern espanyol
Enric Millo no convida la
anuncia l'arribada de 40 equips
Generalitat ni els ajuntaments verificadors i 50 nous policies a reunió per pactar les solucions
ara cat
DIJOUS
130 EUROS
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
Barcelona 92:
lmatges simetriques
de l'abansiel despré
Investiguen la mort d'un detingut
CoHecció de 40 fotos
sobre la tran
formació
pels urbans del crim del panta de Foix
de la capital catalana
Targeta regal
Inclou10 vals per a
CAS PALAU
l'edició en paper
2 mesos
d'accés digital
Pressió al PDECat El fiscal rebaixa a la
perque la Generalitat
meitat les penes contra
es personi contra CDC
Millet i Montull

Noticias
  • Una estratègia encertada
    Europa no té una tecnologia de xips pròpia. Per tant, és dependent de la tecnologia dels Estats Units o de la Xina, però aquesta darrera a efectes industrials no és una opció per raons geoestratègiques. Les tecnologies existents, i en concret els codis de programació, són propietat d’empreses privades, Nvidia, Intel i altres. Utilitzar el seu codi és perdre la independència tecnològica i dependre d’elles comercialment i tècnicament. No és, doncs, una opció.
  • La firma d'hipoteques creix un 11% en plena escalada de l'Euríbor
    Al juny s'han firmat un 11% més d'hipoteques a Catalunya que en el mateix període que l'any passat, tot i que les compravendes d'habitatges han pujat un 1% raspat. Segons ha publicat l'Institut Nacional d'Estadística (INE) aquest dimecres, ha sigut el juny amb més formalitzacions de préstecs des del 2010. La compra amb finançament continua guanyant protagonisme en el mercat de l'habitatge, fortament tensionat, i s'utilitza en el 85% de les operacions.
  • La Interpol deté a Abu Dhabi a Hamlyn, l'empresari encausat en la trama d'hidrocarburs i vinculat a Leire Díez
    La Interpol ha detingut a Abu Dhabi l'empresari Alejandro Hamlyn, fugat des del maig de l'any passat. La seva companyia, Hafesa, va ser declarada culpable al judici per frau d'hidrocarburs de l'Audiència Nacional, on no es va presentar. Hamlyn també està vinculat a l'exlampista del PSOE Leire Díez.
  • No, el menú halal no està prohibit a les escoles valencianes
    Fa uns dies Vox va propagar la idea que havien prohibit el menú halal a les escoles valencianes. La majoria dels mitjans van picar l'ham i a les xarxes es van multiplicar els debats a favor i en contra. Però resulta que no era veritat. El diari El País publica aquest dimecres una informació del periodista Ignacio Zafra que és un exemple de bon periodisme. Zafra s'ha mirat el detall de la norma aprovada, que només diu que, en el cas de la carn, "el sacrifici de l'animal s'haurà d'haver dut a terme mitjançant un procediment d'atordiment previ", i ha contrastat amb fonts del sector carni que la majoria de productes halal ja compleixen aquest requisit. Tot seguit, ha trucat a la conselleria d'Ensenyament i li han confirmat que el titular de la prohibició és fals, i que els centres poden continuar oferint menús en funció de les creences dels alumnes, sigui per raons religioses, mèdiques o de qualsevol altre tipus. Per exemple, si es vol fer un menú vegà.
  • Vaga educativa: la USTEC reclama a Illa que assumeixi la negociació abans de l'inici de curs
    Quan falten només dotze dies per a l'inici de curs, i amb una vaga docent per al primer dia, 8 de setembre, amb poques possibilitats de ser desconvocada, el sindicat majoritari USTEC ha reclamat que sigui el president de la Generalitat, Salvador Illa, qui negociï amb ells. "Si la consellera [Esther] Niubó no vol o no pot encarrilar aquesta negociació, se n'ha d'encarregar el president Illa", ha dit aquest dimecres Iolanda Segura, portaveu del sindicat, en un comunicat. També ha advertit que les mobilitzacions posteriors es mantenen mentre no hi hagi una resposta política a les seves reivindicacions.