Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
CULTURA
25 ANYS DE LARRIBADA
DE SON GOKU
La historia secretade l'aparicióde Bola de Drac
als quioscos il'eclosió del manga a Catalunya
JUDICIALITIACIO DEL PROCES
a uerella per la
ara cat
compra d'urnes
CARRECS
PREVENTIVA
DIMECRES
La fiscalia actua contra l'acord
S'acusa la consellera
130 EUROS
marc de licitació abans que la
Meritxell Borrás de prevaricació,
Generalitat les adquireixi
malversació i desobediencia
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
ona 92:
Imatges simetriques.
de l'abansiel després
CoHecció de 40 fotos
Trump justifica compartir secrets d'estat
sobre la tran
formació
de la capital catalana
El president, que va rebre Erdogan ahir, defensa que revelés informació de l'El alministre rus d'Exteriors
Targeta regal
Inclou10 vals per a
l'edició en paper
2 mesos
La UE UPC El Congrés
Bila Pla contra
d'accés digital
investiguen
reprova Catalá
la mort de
si han sigut i la cúpula fiscal
ciclistes a
espiades
per in
les carreteres.

Noticias
  • El príncep Enric perd el macrojudici contra el 'Daily Mail' i veu rebutjades les acusacions d'espionatge il·legal
    El príncep Enric ha patit aquest dimarts una de les derrotes judicials més importants de la seva llarga batalla contra la premsa sensacionalista britànica. El Tribunal Superior de Justícia d'Anglaterra i Gal·les ha desestimat íntegrament la demanda presentada pel duc de Sussex i sis altres personalitats de la vida pública britànica contra l'editora del diari tabloide Daily Mail, Associated Newspapers, en concloure que no han pogut demostrar que el diari va obtenir informació mitjançant pràctiques il·legals.
  • La IA no ha d’estar emparada pel dret a llibertat d’expressió
    La pregunta no és només un exercici retòric, de saló, sinó que té conseqüències rellevants. Ho plantejava aquesta setmana la Columbia Journalist Review i una experta en dret i informació explicava que el debat no està conclòs, però que ella considerava que no, que les intel·ligències artificials generatives no creen “expressió”, perquè no hi ha intenció comunicativa. Hi coincideixo. Els xats només donen una mera resposta reflexa –per complexa que sigui– on l’algoritme juga a les probabilitats per satisfer el que l’usuari espera rebre. Ja hi ha hagut dos casos concrets als Estats Units en què s’ha posat a prova aquesta fiscalització de la IA. Primer, amb aquell xatbot que va encoratjar un adolescent perquè se suïcidés. Segon, amb una resposta de Chat GPT que es considera que va ser instrumental per preparar un tiroteig massiu. El primer cas es va resoldre amb un acord extrajudicial i el segon tot just s’està començant a instruir. Les companyies tecnològiques, no cal dir-ho
  • Parking Shakespeare porta 'Hamlet' al Parc de l’Estació del Nord
    “No comença l’estiu fins que Parking Shakespeare estrena la seva obra al parc dels Til·lers”. Aquest pensament que exterioritza l’actriu de la companyia Ariadna Matas és un sentiment compartit del públic. Amb el d’enguany, la companyia de teatre representa per dissetè any seguit una obra oberta al públic al Parc de l’Estació del Nord. Aquest estiu és el torn de Hamlet i les coses podrides, amb direcció i versió de Roger Torns, una adaptació lliure de l’obra més coneguda del Bard d’Avon que començarà aquest dijous dia 9 a les 19 h i es podrà veure de dijous a dilluns fins al 3 d’agost.
  • "Un dia vaig ensenyar a fer truites de patates a dones llatinoamericanes en una església de l'Hospitalet de Llobregat"
    El cuiner Òscar Manresa ha creat la Fundació Catalina, amb el nom de la mare i del restaurant que té a Gavà Mar. "Un dia em vaig dir que volia fer alguna cosa més que cuinar al restaurant", diu, i sobretot explica que ho va veure clar durant la pandèmia, fa sis anys, quan aleshores tenia el Casa Leopoldo de Barcelona juntament amb el cuiner Romain Fornell, i allà va començar a preparar dinars per a hospitals, per a associacions. Quan els restaurants van poder tornar a obrir amb normalitat, cuinava àpats per a entitats un cop a la setmana des del restaurant Catalina en comptes de cada dia, com havia fet fins llavors. "I ho portava a la residència San Lorenzo". Aleshores és quan va pensar que, a més de repartir plats, volia anar més enllà: "Vaig pensar que volia que la gent tingués un dia que gaudís amb el menjar, que aprengués a fer receptes a casa, i tot això que rumiava ho havia de fer amb una fundació".
  • Les polèmiques de la batlessa del Trenc que va declarar Damm 'persona non grata'
    La batlessa de Campos, Francisca Porquer (PP), ha protagonitzat la polèmica de la setmana després d'irrompre en la lectura del manifest ecologista de diumenge al Trenc (Mallorca). Un comportament que fins i tot la presidenta Marga Prohens va criticar. Però no és la primera vegada que Porquer és al centre de l'huracà. Aquests són alguns dels moments mediàtics que ha protagonitzat la batlessa.