Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
CULTURA
25 ANYS DE LARRIBADA
DE SON GOKU
La historia secretade l'aparicióde Bola de Drac
als quioscos il'eclosió del manga a Catalunya
JUDICIALITIACIO DEL PROCES
a uerella per la
ara cat
compra d'urnes
CARRECS
PREVENTIVA
DIMECRES
La fiscalia actua contra l'acord
S'acusa la consellera
130 EUROS
marc de licitació abans que la
Meritxell Borrás de prevaricació,
Generalitat les adquireixi
malversació i desobediencia
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
ona 92:
Imatges simetriques.
de l'abansiel després
CoHecció de 40 fotos
Trump justifica compartir secrets d'estat
sobre la tran
formació
de la capital catalana
El president, que va rebre Erdogan ahir, defensa que revelés informació de l'El alministre rus d'Exteriors
Targeta regal
Inclou10 vals per a
l'edició en paper
2 mesos
La UE UPC El Congrés
Bila Pla contra
d'accés digital
investiguen
reprova Catalá
la mort de
si han sigut i la cúpula fiscal
ciclistes a
espiades
per in
les carreteres.

Noticias
  • Catalunya dispara el dèficit comercial amb la Xina
    El dèficit comercial de Catalunya amb la Xina va marcar l'any passat 12.370 milions d'euros, un resultat que dobla el balanç comercial negatiu anotat el 2015 i és un 236% més gran que el del 2005, segons dades del govern espanyol. Els últims anys, el dèficit comercial de cada mes amb la Xina supera en molts casos els 1.000 milions d'euros, nivells que dupliquen els balanços negatius d'abans de la pandèmia. El sector on més creixen les importacions xineses és el dels automòbils i les motocicletes acabats: durant el 2025 va arribar als 1.557 milions d'euros d'importacions, catorze vegades més dels 96,7 milions del 2019, i supera extensament els 6,41 milions exportats l'any passat des de Catalunya a Pequín en aquest àmbit.
  • La Moncloa aprova 119 milions per a les zones tensionades a Catalunya en plena precampanya
    L'habitatge –motiu pel qual s'han anticipat les eleccions generals a l'Estat– entra de ple en la precampanya electoral del 29-N. Aquest dilluns ho va fer quan el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar una partida de 45 milions d'euros per ampliar l'oferta de places de residències universitàries arreu de l'Estat i impulsar l'allotjament assequible dirigit a ells. L'objectiu és mirar de donar un respir als estudiants universitaris que han de fer mans i mànigues per, molts cops sense èxit, trobar un pis. D'aquesta partida, 2,9 milions d'euros aniran a Catalunya, en concret per a un projecte que està impulsant l'Ajuntament de Lleida, segons ha detallat el ministeri d'Habitatge. En una primera fase, encara sense calendari, es preveu mobilitzar 2.000 places.
  • Zelenski diu que Trump reté intencionadament els míssils que necessita per defensar-se dels atacs russos
    Els Estats Units estan retenint l'enviament a Ucraïna d'un lot important de míssils interceptors Patriot, segons denuncia el president Volodímir Zelenski, que ha assegurat que "hi ha acords polítics que no s'han aplicat a escala operativa". Un alt càrrec ucraïnès i dos responsables militars del país, que han parlat sota condició d'anonimat amb el portal Kyiv Independent, asseguren que el secretari de Guerra, Pete Hegseth, té els contractes de venda de míssils Patriot, però no els està signant. Aquestes armes són l'única defensa que té Ucraïna per interceptar els míssils balístics que Rússia llança contra el seu territori i que tenen com a principal objectiu infraestructures crítiques, com les energètiques. Les mateixes fonts asseguren que Kíiv ja ha pagat aquest armament, i que el retard arriba quan els atacs de Moscou són diaris. Tot plegat se suma a l'última crisi en les relacions entre Ucraïna i l'administració Trump, marcada per les crítiques del president nord-americà als atacs
  • El musical en català que arriba de Madrid carregat de premis
    Quan Dídac Flores (1992) i Mikel Herzog Jr. (1995) van trobar-se per casualitat a l'AVE de Barcelona cap a Madrid i van descobrir que tots dos anaven al mateix càsting, no s'imaginaven que, tres anys després, s'haurien convertit en un pseudomatrimoni i que viurien junts un èxit aclaparador a la capital espanyola. Des de fa tres temporades, els intèrprets fan tots els papers de l'auca d'Assassinat per a dos, un musical de Kellen Blair i Joe Kinosian que va arrasar als PremiOFF, als premis Broadway World Spain i als premis Teatro Musical. L'espectacle, dirigit per Zenón Recalde, es representa a Teatros Luchana de Madrid i, a partir d'aquest dimarts, desembarca al Teatre Goya, on farà funcions els dilluns i dimarts de novembre.
  • Comertia reclama a les administracions una defensa "aferrissada" del comerç físic a Catalunya
    L'associació d'empreses familiars catalanes del sector del comerç al detall, Comertia, ha reclamat a les diferents administracions una defensa “aferrissada” del comerç físic a Catalunya, davant la competència “desigual” de grans plataformes com Amazon, Shein o Temu. En una atenció als mitjans celebrada aquest dimarts a Barcelona, el president de l'organització, Ignasi Pietx, ha reivindicat la importància de competir “en igualtat de condicions” amb uns gegants de la venda en línia que ja representen un 70% de la paqueteria que arriba de fora d'Espanya.