Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
CULTURA
25 ANYS DE LARRIBADA
DE SON GOKU
La historia secretade l'aparicióde Bola de Drac
als quioscos il'eclosió del manga a Catalunya
JUDICIALITIACIO DEL PROCES
a uerella per la
ara cat
compra d'urnes
CARRECS
PREVENTIVA
DIMECRES
La fiscalia actua contra l'acord
S'acusa la consellera
130 EUROS
marc de licitació abans que la
Meritxell Borrás de prevaricació,
Generalitat les adquireixi
malversació i desobediencia
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
ona 92:
Imatges simetriques.
de l'abansiel després
CoHecció de 40 fotos
Trump justifica compartir secrets d'estat
sobre la tran
formació
de la capital catalana
El president, que va rebre Erdogan ahir, defensa que revelés informació de l'El alministre rus d'Exteriors
Targeta regal
Inclou10 vals per a
l'edició en paper
2 mesos
La UE UPC El Congrés
Bila Pla contra
d'accés digital
investiguen
reprova Catalá
la mort de
si han sigut i la cúpula fiscal
ciclistes a
espiades
per in
les carreteres.

Noticias
  • La prèvia del Reial Societat - Barça des d'Anoeta amb Albert Nadal
  • Espanya i el petroli: 30 tipus i més de 20 orígens en un any
    L’atac dels Estats Units sobre Veneçuela ha tornat a posar tots els focus damunt l’anomenat or negre. El petroli cru no només és la matèria primera més comercialitzada als mercats internacionals, sinó que controlar-lo atorga, a priori, una clara posició de domini mundial. "Excepte l'armament, cap altre producte té més pes geopolític ni s'ha utilitzat tant com a instrument de coerció, tant per sancions com per realitzar embargaments", reflexiona l'investigador del Real Instituto Elcano, Gonzalo Escribano, sobre aquesta matèria primera en un article seu publicat el 2024. Les pretensions de Donald Trump pel que fa al petroli veneçolà són el resum de tot plegat.
  • Estudiar plomes d'ocell per evitar accidents d'avió: la increïble història de Roxie Laybourne
    Amb motiu del National Bird Day, que s’ha celebrat als Estats Units, l’Smithsonian Institution ha publicat una fotografia impactant: una dona dreta enmig d’un magatzem immens, envoltada de centenars de calaixos oberts plens d’ocells morts. N’hi deuen haver desenes de milers, perfectament classificats per espècies i colors. Una escena fascinant i, a la vegada, una mica macabra. Què hi fan, allà arxivades, totes aquelles bèsties embalsamades, com si dormissin unes al costat de les altres? No és cap excentricitat museística. És el resultat de la tasca ingent de Roxie Laybourne, la dona de la fotografia. Una científica que va dedicar la seva carrera a una feina meticulosa i gairebé invisible, tot i que molt decisiva. Una trajectòria que va marcar un abans i un després en la recerca ornitològica i que ha tingut un impacte directe en la seguretat aèria del món sencer.
  • La peculiar pràctica dels antipescaclics
    La cliquificació del periodisme ha provocat un moviment tectònic en la majoria de titulars que circulen per la xarxa de manera que massa sovint acaben sent petites endevinalles o preguntes del Trivial Pursuit. Tot i que sigui una nosa per al lector, s’explica per la lògica d’haver de monetitzar l’atenció del respectable per la via de la publicitat a l’engròs. Molt més curiosa és la tàctica de l’antipescaclics que il·lustraré amb l’exemple del titular de portada d’aquest diumenge de l’Abc: “Forestalia va fer servir l’home del PNB en la trama de Cerdán per al seu gran projecte del País Basc”. No voldria caure en el pecat de supèrbia d’atribuir al ciutadà mitjà la meva pròpia ignorància, però m’atreviria a dir que una gran majoria de persones corrents no tenen clar què és Forestalia, qui és l’home del PNB a la trama de Cerdán –o en què consisteix exactament aital trama– i quin és el projecte gran al País Basc que s’esmenta. I no és només la suma d’elemen
  • La Lliga en directe: Reial Societat - Barça