Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
CULTURA
25 ANYS DE LARRIBADA
DE SON GOKU
La historia secretade l'aparicióde Bola de Drac
als quioscos il'eclosió del manga a Catalunya
JUDICIALITIACIO DEL PROCES
a uerella per la
ara cat
compra d'urnes
CARRECS
PREVENTIVA
DIMECRES
La fiscalia actua contra l'acord
S'acusa la consellera
130 EUROS
marc de licitació abans que la
Meritxell Borrás de prevaricació,
Generalitat les adquireixi
malversació i desobediencia
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
ona 92:
Imatges simetriques.
de l'abansiel després
CoHecció de 40 fotos
Trump justifica compartir secrets d'estat
sobre la tran
formació
de la capital catalana
El president, que va rebre Erdogan ahir, defensa que revelés informació de l'El alministre rus d'Exteriors
Targeta regal
Inclou10 vals per a
l'edició en paper
2 mesos
La UE UPC El Congrés
Bila Pla contra
d'accés digital
investiguen
reprova Catalá
la mort de
si han sigut i la cúpula fiscal
ciclistes a
espiades
per in
les carreteres.

Noticias
  • El brot d’hantavirus, explicat en gràfics
    La crisi sanitària desencadenada pel brot d'hantavirus al creuer de luxe ‘MV Hondius’ continua oberta a mesura que van apareixent nous casos de possibles contagis. A l'ARA intentem resumir l'estat de la qüestió en aquests gràfics.
  • El clàssic de Lliga en directe: Barça - Madrid
  • Flors per als homes
    Un noi jove baixa d’un vagó dels Ferrocarrils. No va mudat, però se li nota la intenció d’aconseguir un bon aspecte. Al braç esquerre hi porta un ram de roses, cap per avall. El subjecta amb una displicència teatral, com si les flors fossin accidentals. És com si li fes una certa vergonya passejar-se amb aquell bé de Déu de flors. Està incòmode. S’intueix que les ha de regalar, però fins que no les entregui sembla que carregui també amb una dosi afegida de vulnerabilitat que intenta dissimular.
  • Ocells amb ales més curtes o crancs en capsetes de iogurts: l'activitat humana força les espècies a evolucionar
    El 1980 una parella de biòlegs nord-americans van començar a estudiar l’oreneta dels cingles a Nebraska, una zona on aquest ocell fa niu a les pilones de les autopistes. I a mesura que el temps passava van adonar-se que les seves ales eren cada cop més curtes: al llarg de 30 anys es van anar escurçant uns dos mil·límetres per dècada. Segons Charles i Mary Brown, autors de l’estudi, aquest canvi s’hauria seleccionat perquè les ales curtes ofereixen més maniobrabilitat als ocells, més capacitat de girar en espais petits, i això ajudaria les orenetes Petrochelidon pyrrhonota a esquivar millor els vehicles i evitar els atropellaments.
  • El gran engany dels paquets industrials de formatge ratllat
    Volem menjar formatge quan comprem un paquet de formatge ratllat, però si no ens fixem bé en l’etiqueta podria ser que mengéssim midons, proteïnes de la llet, sals de fosa, greixos vegetals, aromes i aigua. Tots aquests són els ingredients que apareixen en l’etiqueta d’alguns paquets industrials de formatge ratllat, alguns dels quals podria ser que no tinguessin ni una gota de formatge, perquè “el substitueixen per greixos vegetals, midó i aromes”, afirma la dietista-nutricionista Anna Grífols.