Macron i Merkel volen rellancar l'eix París-Berlín El nou president francés nomena el conservador moderat Edouard Philippe coma primer ministre CRISI SOCIALISTA EL PSOE SESQUERDA ara.cat La duresa del debat entre Díaz i l Lagror de l'enfrontament dispara DIMARTS Sánchez aboca els socialistes a la es alarmes al PSC, clau per barrar fractura després de les primaries el pas a la líder andalusa 130 EUROS Diumenge que ve L'ARA olimpic Un diari molt especial amb portada exclusiva de Xavier Mariscal ara diumenge Antoni Bassas entrevista 2S testimonisclau Barcelona 92: Imatges simetriques. de l'abansiel després Col-lecció de 40 fotos sobre la tran formació de la capital catalana Targeta regal hez se sal del deb la presenci cer en discord López. Inclou10 vals per a l'edició en paper 2 mesos d'accés digital La Generalitat critica Atlantia valora Abertis la lentitud dels jutges en 16.350 milions d'euros Assegura que "s'han adaptat a treballar menys Els analistes creuen que el preu de l'opa és baix
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Rússia allibera un exmarine nordamericà que estava empresonat des del 2022
Rússia ha alliberat aquest dimarts un exmarine nord-americà que havia estat empresonat al país des del 2022. Segons el president dels Estats Units Donald Trump, l'home es troba en un estat molt greu de salut, fet pel qual Putin hauria acceptat alliberar-lo per "raons humanitàries".
“El primer cop que vaig veure el mar era de nit i anava a bord d’una pastera amb 124 persones”
“El primer cop que vaig veure el mar era de nit; i jo, a bord d’una pastera amb 124 persones”. Nascut a un poble de l’interior del Senegal, Mamadou Sow (Tambacounda, 1991) va desembarcar l’estiu del 2007 a El Hierro, a les illes Canàries, gràcies a un vaixell de turistes que va albirar la seva pastera a la deriva. Va viatjar des de la capital, Dakar, amb l’ajuda d’un germà gran, sense permís de la seva mare, vídua del seu pare. “Al meu poble, tots els que tenien casa o cotxe era perquè havien migrat a Europa o als Estats Units”.
La gran paradoxa del futbol català
La setmana passada van començar les obres per substituir la gespa del Narcís Sala, que a partir del novembre ja podrà acollir partits de Primera Federació. L’ascens de categoria del Sant Andreu l’obliga a instal·lar herba natural al seu estadi, una norma que ha aixecat molta polseguera darrerament. “Als jugadors ens agrada. Si està en bon estat, és molt millor la superfície natural que l’artificial. Gairebé és com si fos un altre esport. La pilota corre diferent i la colpeges i controles millor”, diu Robert Simón, que ha jugat bona part de la seva carrera sobre herba natural: “És un aspecte a tenir en compte quan valores ofertes de clubs. Pot decantar la decisió”.
Judit Neddermann: “Els estius d’infància eren les migdiades i veure 'Plats bruts' a la tele”
Algunes de les nits d’estiu més especials a la vida de Judit Neddermann han estat a la platja de Palomares, al seu poble natal, Vilassar de Mar, durant la festa major. La nit més memorable de totes la celebren a finals de juny amb una sardinada popular. “Hi ha brases i cadascú es fa les seves pròpies sardines, tens la picada d’oli, all i julivert, i també hi ha rom cremat. La gent menja asseguda a la platja amb tovalloles i pareos, hi ha un concert d'havaneres i la nit s’acomiada amb un espectacle de focs artificials. Tothom està content i amb aquell moreno incipient de principis d’estiu”, detalla la cantant, i confessa: “Intento anar-hi cada any, però de vegades em surten concerts i no puc. És de les poques nits que si surt un concert em fa pena, perquè em sap greu perdre-m'ho”.
A la contra
Sitio web