Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
Macron i Merkel volen
rellancar l'eix París-Berlín
El nou president francés nomena el conservador
moderat Edouard Philippe coma primer ministre
CRISI SOCIALISTA
EL PSOE
SESQUERDA
ara.cat
La duresa del debat entre Díaz
i l Lagror de l'enfrontament dispara
DIMARTS
Sánchez aboca els socialistes a la
es alarmes al PSC, clau per barrar
fractura després de les primaries
el pas a la líder andalusa
130 EUROS
Diumenge que ve
L'ARA olimpic
Un diari molt especial
amb portada exclusiva
de Xavier Mariscal
ara diumenge
Antoni Bassas
entrevista 2S
testimonisclau
Barcelona 92:
Imatges simetriques.
de l'abansiel després
Col-lecció de 40 fotos
sobre la tran
formació
de la capital catalana
Targeta regal
hez se sal
del deb
la presenci
cer en discord
López.
Inclou10 vals per a
l'edició en paper
2 mesos
d'accés digital
La Generalitat critica
Atlantia valora Abertis
la lentitud dels jutges en 16.350 milions d'euros
Assegura que "s'han adaptat a treballar menys
Els analistes creuen que el preu de l'opa és baix

Noticias
  • Als instituts catalans es detecten quatre cops més alumnes pobres que el 2020: "Fins ara no es mirava"
    Més alumnes pobres, més estudiants que necessiten reforç educatiu i una inversió que, malgrat augmentar, no està aconseguint fer remuntar els resultats. Aquesta és la radiografia de la situació de l'educació catalana que fa Equitat.org —l'antiga Fundació Bofill— en el seu anuari del 2026. L'informe mostra com, des de l'any 2020, la proporció d'alumnes amb necessitats socioeconòmiques que es detecta als instituts catalans s'ha multiplicat per quatre (del 6,8% dels adolescents al 29,3%). Ara bé, aquest augment de casos detectats en els darrers anys no vol dir que hi hagi hagut un augment massiu d'alumnat pobre.
  • L"autoestop" cel·lular que podria explicar l'avenç de l’Alzheimer
    La malaltia d'Alzheimer probablement no té una única causa. Per això, la comunitat científica continua estudiant els canvis que es produeixen al cervell de les persones afectades per determinar si són l'origen de la malaltia o una conseqüència del procés neurodegeneratiu. Actualment, dues hipòtesis concentren bona part de la recerca. La primera, dominant durant dècades, apunta a l'acumulació de plaques de beta-amiloide, dipòsits de fragments de proteïna que s'acumulen entre les neurones. La segona se centra en la proteïna Tau, que forma agregats dins de les neurones en forma de cabdells i s'associa a la mort neuronal. Un estudi publicat aquest dilluns a la revista Cell per la Universitat de Utah Health —amb el suport dels Instituts Nacionals de la Salut (NIH) dels Estats Units— aprofundeix en aquesta segona hipòtesi. El treball indica que una proteïna cerebral anomenada Arc pot facilitar la propagació de la Tau des de neurones malaltes fins a neurones sanes.
  • Sense un final clar de la calor sufocant i les nits de maldormir
    La calor no dona treva i aquest dilluns, malgrat que ha baixat el termòmetre en moltes comarques, ha continuat l’ambient plenament canicular, amb xafogor molt marcada a la costa. Tan sols en zones del Pirineu, de l’interior nord-est i del prelitoral central ha refrescat més gràcies als xàfecs i tronades de tarda que, en alguns casos, han anat acompanyats de calamarsa o pedra. Per exemple, el fort aiguat que ha deixat 70 l/m² a Santa Coloma de Farners (Selva) ha desplomat de cop el mercuri dels gairebé 36 ºC de màxima als 18 ºC. A Camprodon (Ripollès) s'han acumulat més de 45 l/m².
  • Andy Burnham "imagina" un nou Regne Unit descentralitzat i amb el control dels serveis essencials
    El Regne Unit té un nou messies. Un més o un de debò? O potser només és un altre polític, prou ingenu, que creu que pot canviar el sistema i no a l'inrevés? Preguntes que, de moment, no tenen resposta. En tot cas, l'home es diu Andy Burnham i amb tota probabilitat es convertirà en primer ministre en poc menys de tres setmanes, després de l'anunci de dimissió de Keir Starmer avui fa set dies.
  • El Suprem impedeix que Trump pugui acomiadar la governadora de la Fed, Lisa Cook
    El tribunal Suprem dels Estats Units ha rebutjat la maniobra de Donald Trump per intentar acomiadar a la governadora de la Fed, Lisa Cook. La votació, 5 a 4, suposa un revés als plans del president estatunidenc per intentar trencar la independència del banc central estatunidenc després d'un any de pressions polítiques contra l'organisme. El cas era un dels més decisius per al futur de la Fed i la credibilitat de les seves polítiques monetàries s com a referència per a la resta de bancs centrals. Si els jutges del Suprem haguessin donat la raó a Trump en el seu intent per acomiadar Cook sense una sentència judicial ferma, haurien obert la porta que el president pogués deposar qualsevol governador que li resultés molest només amb una simple acusació.