Macron i Merkel volen rellancar l'eix París-Berlín El nou president francés nomena el conservador moderat Edouard Philippe coma primer ministre CRISI SOCIALISTA EL PSOE SESQUERDA ara.cat La duresa del debat entre Díaz i l Lagror de l'enfrontament dispara DIMARTS Sánchez aboca els socialistes a la es alarmes al PSC, clau per barrar fractura després de les primaries el pas a la líder andalusa 130 EUROS Diumenge que ve L'ARA olimpic Un diari molt especial amb portada exclusiva de Xavier Mariscal ara diumenge Antoni Bassas entrevista 2S testimonisclau Barcelona 92: Imatges simetriques. de l'abansiel després Col-lecció de 40 fotos sobre la tran formació de la capital catalana Targeta regal hez se sal del deb la presenci cer en discord López. Inclou10 vals per a l'edició en paper 2 mesos d'accés digital La Generalitat critica Atlantia valora Abertis la lentitud dels jutges en 16.350 milions d'euros Assegura que "s'han adaptat a treballar menys Els analistes creuen que el preu de l'opa és baix
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
A la contra
De fit a fit
Mor Juan Echevarría, l'home que va portar la japonesa Nissan a la Zona Franca
L'empresari i directiu Juan Echevarría i Puig, que va ser president de Nissan i també de Mutua Universal, ha mort als 101 anys, segons ha informat l'entitat col·laboradora de la Seguretat Social, que ha expressat el seu condol a família i amics. A Echevarría se'l considera una persona clau en la salvació de Motor Ibérica i l'entrada de la multinacional nipona Nissan en el seu capital.
Nova fita per al català: Barcelona acollirà un gran fòrum de traductors el 2026
El relat institucional sobre la creativitat literària a la Fira Internacional del Llibre (FIL) de Guadalajara ha fet un tomb aquest dimarts a primera hora quan el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat una fita important per a la repercussió internacional dels escriptors catalans: Barcelona acollirà, del 23 al 26 de novembre del 2026, un fòrum de traductors amb la participació de més de 150 professionals vinguts d'arreu del món. Organitzat per l'Institut Ramon Llull (IRL) en col·laboració amb l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), on se celebrarà, "vol donar una empenta a les traduccions de literatura catalana i aconseguir que arribin a llocs on fins ara no ha estat gaire present", ha comentat Illa.
Ser 'influencer' o ser bona influència
Si Hamlet visqués avui potser no es preguntaria sobre la vida i la mort, sinó sobre alguna cosa més quotidiana: ser influencer o ser una bona influència. Vivim en una època en què molts joves somien a ser influencers. En part és comprensible i fins i tot engrescador: tenir la capacitat d’influir en opinions, decisions o comportaments dels altres pot resultar molt atractiu. Somiar amb tenir repercussió no és el problema; el que importa és no perdre de vista dues preguntes essencials: què estic disposat a fer per aconseguir-ho? I quin impacte vull generar?
Sitio web