www.elperiodico.com DIRECTOR 1,30 € E ENRIC HERNANDEZ 15 DE MAYO DEL 2017 BARCELONA. TEL 93.265.53.53 www.grupozeta.es el Periódico PARA GENTE COMPROMETIDA TEMA DEL DIA TOMA DE POSESION DEL PRESIDENTE FRANCES Páginas 2 a 4yeditorial Nace la era Macron El dirigente de La República en Marcha se compromete a reconciliar el país «Hace faltauna Europamáseficaz democrática afirmael jefe del Estado El día siguiente Sami Nair LA COMPLICIDAD Macron besa a Su esposa, Brgitte Trogneux, durante la ceremonia de toma de posesión en Parts. O COSAS DE LA VIDA Páginas 24y25, y editorial La nueva El Barca COMPRAMOS ruta de la EDIFICIOS EN cumple QATAR BARCELONA ante el Las seda china Palmas (1-4) Pekín impulsa un proyecto de infraestructuras mundial Un Madrid sólidogolea al MIKPREMIUM antes del partido PANORAMA Páginas 12 y 13 aplazado conel Celta NVERSORES PATRIMONIALES F-1 Hamilton se impone la firma alcontrataque T 935 481 403 a Vettel y Alonso logra Pedro Sánchez acabar en Montmeló inquieta PRIMERA FILA Páginas 38a5 JORDI EVOLE Neymar celebra un gol en el estadio de Gran Canaria.
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
- Carlota Pagés, neurocientífica: «La música és el gimnàs de les orelles: accelera l’aprenentatge d’idiomes i millora l’oïda»
La música acompanya els nostres fills fins i tot abans que neixin. Els cantem per calmar-los quan són nadons, sona als aniversaris, es converteix en refugi durant l’adolescència i marca records que probablement els acompanyaran tota la vida. No obstant, mentre ocupa un lloc enorme en la nostra vida emocional, cultural i social, cada vegada sembla tenir menys espai dins de l’escola.Seguir leyendo.... - Guerra de l’Iran L’atac a un vaixell de càrrega paralitza el pla d’evacuació d’Ormuz mentre Israel continua atacant el Líban
El conflicte a l’Orient Mitjà es va iniciar el 28 de febrer del 2026 amb un atac conjunt dels Estats Units i Israelcontra instal·lacions nuclears iranianes. L’Iran va respondre tancant l’estret d’Ormuz, que va disparar el preu del cru i va deixar encallats prop de 2.000 vaixells. Després de 39 dies d’hostilitats, va entrar en vigor un alto el foc el 8 d’abril mediat pel Pakistan. Malgrat la treva, els enfrontaments navals a l’estret no han cessat de la mà de les dues parts. La treva ha penjat d’un fil des d’aleshores, amb constant foc creuat entre les dues parts, fins que, després de diversos intents fallits, s’ha firmat un acord de pau que comporta la reobertura de l’estratègic estret d’Ormuz.Seguir leyendo.... - Espanya desplegarà una xarxa coordinada de telescopis per estudiar la corona solar durant els «eclipsis ibèrics»
Els eclipsis són una oportunitat única per fer ciència. I convé no desaprofitar-la. Per això, davant de l’històric «trio ibèric d’eclipsis» que viurà la Península durant els pròxims tres anys, Espanya, el Marroc i els Estats Units s’han aliat per desplegar una xarxa coordinada de telescopis destinada a estudiar la corona solar i, sobretot, a fer partícip la ciutadania del projecte.Seguir leyendo.... - ¿Per què ara comprem més vinils si el CD sona millor i és més barat?
La venda de vinils ja no només mou més diners que la de CD, sinó que el nombre d’unitats venudes cada any també ha superat el dels compactes. És un matís rellevant: els elapés es venen a un preu molt més alt (35-42 euros, davant els 16-23 del CD, i hi ha discos que en CD són simples i, en vinil, dobles), per la qual cosa fins ara podien representar un volum de negoci superior fins i tot havent despatxat menys còpies, una dada que podia distorsionar la fotografia real del mercat.Seguir leyendo.... - Márquez se’n va de vacances com el rei de MotoGP
Sí, és Rafa Nadal a Roland Garros. Sí, és Tadej Pogacar al Tour. Sí, és Leo Messi al Mundial dels EUA, Mèxic i el Canadà. Sí, és el rei de Sachsenring. Sí, és ja el candidat núm. 1, sí, sí, el núm. 1, com es temia el madrileny Jorge Martín (Aprilia), encara líder, del Mundial de MotoGP. I sí, sí, és el millor pilot de tots els temps.Senyores i senyors, amb tots vostès: Marc Márquez Alentá, 33 anys, nou vegades campió del món, guanyador 13 vegades al circuit de Saxònia, antiga República Democràtica Alemanya (RDA) i l’home que ha igualat un dels estratosfèrics rècords del mític Giacomo Agostini: Ago’ va guanyar 10 vegades, en la categoria reina, en el traçat d’Imatra (Finlàndia) i Il Cannibale’ ha guanyat 10 vegades a Sachsenring.Seguir leyendo....
Sitio web