Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
RELLEU A L'ELISI
EMMANUEL MACRON
Europa necessita
una Franca forta"
ara cat
DILLUNS
130 EUROS
Diumenge 21
BCN '92
Undiarimoltespecial
Targeta Regal
10vals diari paper
2 mesos d'accés digital
dirige
pluja que
de Trion
f després de prend
Repúb
Florentino Pérez va multiplicar
per tres el cost del Castor
CARME
COLOMINA.
Un informe del ministeri d'Indústria revela que ACSes va autoadjudicar l'obra
Segons l'ONU, la mitjana
d'estada dels refugiats als
camps que coordi
és de
hageneracions
nascudes en eaptiveri
L'acord PP-PNB
FUTBOL
perjudica les
EL BARCA
JOAQUIM COELLO
GOLEJA PERO
empreses catalanes
Tenir feina i
EL MADRID
independencia economica
Les companyies basques pagaran
és la prioritat
NO FALLA
primera 1
menys per la factura electrica
absoluta perajudaramolts
a recuperarla dignitat

Noticias
  • El rei Felip VI reivindica des de l'Hospitalet la immigració davant "els sectarismes"
    La gestió de la immigració està centrant la política catalana i l'espanyola, en un debat condicionat per l'auge de l'extrema dreta d'Aliança Catalana i Vox. El rei d'Espanya també hi vol dir la seva, des del seu paper institucional i d’aparent àrbitre que vol exercir després de prendre partit al llarg del Procés. Felip VI ha aterrat aquest dilluns a Catalunya per commemorar el centenari de la concessió del títol de ciutat a l’Hospitalet de Llobregat, i des d’aquí ha volgut reivindicar les passades onades migratòries de la resta de l’Estat en ple franquisme, així com les més recents procedents de l’Àfrica i l'Amèrica Llatina, arremetent contra el "sectarisme". Un centenar de manifestants de l’ANC i contraris a la monarquia han protestat contra la visita, mentre que un centenar i escaig de monàrquics han participat en la benvinguda i salutacions controlades al mil·límetre.
  • "No volem que la carta als Reis sigui només una llista de la compra llarguíssima"
    Enguany no actuo, faig de tramoista i col·laboro fent de tècnic de llums i de so. Els dos anys anteriors sí que els vaig dirigir i també havia interpretat els papers de Lluquet i de Satanàs.
  • El Club Prèmium de l'ARA visita la futurista sala de columnes que s'amaga dins de la presa de Susqueda
    Un arbre caigut barra el pas de la petita carretera que porta del Pasteral a la presa de Susqueda. Un paisatge suspès en el temps. Per sort, uns operaris ja l'estan serrant just a temps per arribar puntuals a les 11 hores davant de la magnífica presa de doble curvatura. A diferència de Sau, el 1967 va inaugurar-se una obra d'enginyeria inèdita a l'Estat: corbada en pla horitzontal i també en vertical. Ho explica amb una palpable emoció el responsable d'Enel de la zona, Xavier Jou. Juntament amb Toni Morilla, visitarem l'interior de la presa amb una trentena de subscriptors del Club Prèmium de l'ARA que asseguren que se senten molt "afortunats".
  • El sector editorial creix un 4% impulsat per la literatura juvenil
    Satisfacció moderada, en les paraules de Patrici Tixis, el president del Gremi d'Editors de Catalunya. "El sector editorial continua amb xifres de rècord. Estem creixent de l'ordre del 3%-4%", ha dit en roda de premsa a l'Ateneu Barcelonès. El percentatge del 2025 és inferior al 10%-12% del 2024, però manté la línia ascendent del període 2019-2025, durant el qual el creixement del sector editorial ha sigut del 29%, sempre segons les dades del Gremi d'Editors. "Espanya i Portugal representem l'excepció ibèrica en un context europeu en què el creixement s'ha estancat", assegura Tixis. La roda de premsa ha servit també per avançar els premis de la 40a edició de la Nit de l'Edició, que se celebra aquest dilluns al Teatre Goya de Barcelona: el premi Atlàntida és per al mestre, pedagog, filòsof i assagista Gregorio Luri; i el premi Memorial Fernando Lara, per a Arpa Editores.
  • Detecten irregularitats en les obres per fer 'colivings' a Barcelona
    Quan els veïns dels edificis de Vandor a Barcelona reben la carta en què se'ls anuncia que el fons és el nou propietari de la finca, només tenen dues certeses: que sigui quina sigui la seva circumstància no els renovaran el contracte de lloguer, i que mentre segueixin al pis hauran de conviure amb les obres per convertir en colivings la resta d'habitatges que vagin quedant buits. Aquestes obres, però, estan en el punt de mira. Els veïns denuncien que sovint es fan de forma irregular: sense llicència o amb permisos menors per tal d'esquivar, alerten, l'obligació de reservar una part de l'edifici per a habitatge protegit. En alguns casos, l'Ajuntament ha pogut corroborar aquestes irregularitats. Per això, els veïns reclamen al consistori més inspeccions.