Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
RELLEU A L'ELISI
EMMANUEL MACRON
Europa necessita
una Franca forta"
ara cat
DILLUNS
130 EUROS
Diumenge 21
BCN '92
Undiarimoltespecial
Targeta Regal
10vals diari paper
2 mesos d'accés digital
dirige
pluja que
de Trion
f després de prend
Repúb
Florentino Pérez va multiplicar
per tres el cost del Castor
CARME
COLOMINA.
Un informe del ministeri d'Indústria revela que ACSes va autoadjudicar l'obra
Segons l'ONU, la mitjana
d'estada dels refugiats als
camps que coordi
és de
hageneracions
nascudes en eaptiveri
L'acord PP-PNB
FUTBOL
perjudica les
EL BARCA
JOAQUIM COELLO
GOLEJA PERO
empreses catalanes
Tenir feina i
EL MADRID
independencia economica
Les companyies basques pagaran
és la prioritat
NO FALLA
primera 1
menys per la factura electrica
absoluta perajudaramolts
a recuperarla dignitat

Noticias
  • El que no es pot oblidar (1930)
    De l’article de Josep Pla (Palafrugell, 1897 - Llofriu, 1981) publicat tal dia com avui a La Veu de Catalunya (22-XI-1930), diari de la Lliga. El seu líder, Francesc Cambó, volia ser hegemònic dins el catalanisme quan la dictadura monàrquica dels generals Primo de Rivera i Berenguer feia aigües, amb la qual, per cert, la Lliga col·laborava. Temps de desconcert. S’albiraven canvis, però els partits catalans no feien pinya per la causa comuna.
  • Crit d'auxili a la Generalitat dels científics escanyats per Trump: "Estem en una situació de màxima urgència"
    “Estem en una situació de màxima urgència”. Aquesta és la crida desesperada d'una desena de científics catalans que tenien projectes en col·laboració amb institucions americanes i que han vist com l'administració de Donald Trump els tancava l'aixeta sense cap explicació. En total, hi ha afectats 12 projectes de l'àmbit de la biomedicina que els Instituts Nacionals de Salut dels Estats Units (NIH, per les seves sigles en anglès) havien aprovat finançar amb 6,3 milions de dòlars –uns 5,4 milions d'euros–, que venien íntegres a Catalunya entre el 2025 i el 2029.
  • Trump fa les paus amb Mamdani: "Tindreu un alcalde realment fantàstic"
    "Estaré llest per al que passi", deia Zohran Mamdani el dia abans del cara a cara amb Donald Trump. El resultat, però, no ha estat una esbroncada del republicà –com molts temien–, sinó una trobada cordial i plena d'afalacs per al socialista. Trump, que l'havia titllat de "comunista llunàtic", ara reconeixia estar "emocionat" davant una figura com ell: "Hem tingut una reunió estupenda". El president ha comparegut aquest divendres juntament amb Mamdani des del Despatx Oval. Ell assegut a la taula, i l'alcalde al seu costat dempeus. Tots dos han centrat el seu discurs en el cost de vida a Nova York, més que en les seves diferències polítiques.
  • Ha arribat el moment de la claudicació d'Ucraïna?
    En les ciutats en guerra, quan es tem que l'exèrcit enemic està a punt d'arribar, es col·loquen preventivament bombes enganxades a ponts i carreteres per fer-les explotar quan l'assalt és imminent. És un intent a la desesperada d'aturar l'envestida i mantenir el control de la ciutat. L'estratègia no sol funcionar: quan un exèrcit pren aquesta decisió és perquè la situació és crítica i la pèrdua del territori és pràcticament inevitable.
  • Moren dos treballadors en un accident en una mina a Astúries
    Els serveis de rescat han trobat els cossos sense vida de dos treballadors de la mina de Cangas del Narcea (Astúries), on aquest divendres hi ha hagut un accident per un despreniment de materials, segons ha informat el diari La Nueva España.