PRIMARIES SOCIALISTES La vella guardia del r PSOE anca Díaz contra Sánchez La presidenta andalusa promet un L'ex secretari general reclama triar PSOE guanyador en la presentació entre un "partit del segle XX iun ara.cat de la seva candidatura a Madrid l del XXI en un acte al País Valencia DILLUNS EMARK DEL 2017 130 EUROS CARME COLOMINA. STORICS El primer repte de la UE és Dirigents hi Felipe Go Rodrig Zapat Alfredo Pe spanv recuperar els que se senten Rubalcaba van donar suport ahir a l'andalusa Susana Diaz en un acte a Madrid que va aplegar més de 7.000 persones. abandonats per les seves politiques, els que mostren hostilitat eontra l'eurocracia Merkel guanya el primer pols a Schulz JORDI ANGUSTO Els cristianodemocrates escombren l'SPD ales eleccions a Saarland Per a Espanya és tard pero pera Europa no: haurem de triar entre una solidaritat mal entesa ouninteris. comuque satisfaci tothom 13.000 ea canvi MOTOGP VINALES MARTA TAFALLA d'abandonar la casa SIMPOSAAL on has viscut sempre Volem viure cada cop GRAN PREMI més ysifer cada cop Unbloc del Raval reppressions per coses, consu DE QATAR deixar els seus pisos de lloguer Així intentem combatre ENEOS la nostra finitud

Día siguiente 



Recognized text:
Noticias
Putin es fortifica a la plaça Roja envoltat de líders mundials en una exhibició sense públic
Un dia per al poble, però sense el poble. Vladímir Putin ha celebrat el 80è aniversari de la victòria soviètica a la Segona Guerra Mundial escudat entre 27 líders mundials a la plaça Roja de Moscou, però amb els carrers buits de gent. La desfilada militar del Dia de la Victòria li ha servit per mostrar al món que no està sol i que té la força per continuar amb la guerra a Ucraïna, tot i que, per aconseguir-ho, hagi hagut de blindar el centre de la ciutat i deixar mig país sense internet per l’amenaça dels drons.- Diaris traduïts al català i lectors: a on apunten?
Feia anys que no ho mirava i em va semblar que podia ser un baròmetre (més) per saber com va això de la salut del català que tant ens amoïna. Parlo de la proporció d’exemplars en una llengua i l'altra dels diaris que ofereixen una edició traduïda. En el cas d’El Periódico, fa deu anys el 37,44% dels seus exemplars de venda ordinària (al quiosc i subscripcions individuals) eren en català. Ara són el 35,95%: hi ha un descens, però prou petit. I, de fet, ha pujat respecte a fa cinc anys, quan el percentatge era només del 31,87%, tot i que jo diria que la dada està condicionada pel fet que correspon a l’últim any d’Enric Hernández com a director i és possible que, entre The nota i altres polèmiques, el lector més catalanista se sentís expulsat. En el cas de La Vanguardia, s’ha passat del 42,9% al 42,0%. De nou, el descens és mínim. Raimon: "Amb Espriu ens vam estimar molt"
"Dels clàssics catalans, el més traduït és Mercè Rodoreda, després ve Ramon Llull, i el tercer és Salvador Espriu. Ha tingut i encara té una gran influència en molts llocs del món", comentava el poeta i professor universitari Jaume Subirana poc abans de la taula rodona dedicada a l’autor de La pell de brau a la Universitat de Barcelona (UB) en el marc del tercer Simposi Internacional Salvador Espriu, celebrat tant a la UB com a la Pompeu Fabra i a l’Autònoma. Hi han participat el poeta i editor Ramon Balasch i dos cantautors, Raimon i Pau Alabajos, moderats per una de les impulsores de la cita acadèmica, la professora Maria Moreno i Domènech.Vulneracions dels drets de les noies immigrants
El dossier d'aquest diumenge el dediquem a les vulneracions dels drets de les noies immigrants. A finals de gener, diversos educadors del Raval van denunciar a través d'un comunicat que moltes noies d'origen estranger del barri tenen prohibit fer esport, anar de colònies, sortir soles al carrer o tenir amics nois tan bon punt arriben a la pubertat. Després de setmanes d’indagar sobre el tema, la periodista Mònica Bernabé ha comprovat que no es tracta de casos puntuals, sinó que és un problema generalitzat però ocult, i el pas previ als matrimonis forçats, segons alerten alguns professionals. La denúncia d’aquestes pràctiques culturals, però, pot generar racisme. Què cal fer, aleshores? Mirar cap a una altra banda malgrat que s’estiguin vulnerant els drets d’aquestes noies?Almirall invertirà entre 60 i 80 milions en quatre actius per a malalties dermatològiques
La farmacèutica catalana Almirall, dedicada a la dermatologia, invertirà enguany entre 60 i 80 milions d'euros en quatre assajos clínics de fase II –que consisteixen en proves mèdiques amb pacients que tenen la patologia a tractar– per a desenvolupar tractaments per tractar malalties dermatològiques. Aquesta aposta ha de permetre a la companyia, que avui ha celebrat la seva junta general d'accionistes, seguir amb un creixement sostingut a doble dígit. Dilluns que ve presentarà els resultats del primer trimestre.