Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
PRIMARIES SOCIALISTES
La vella guardia del
r PSOE anca Díaz
contra Sánchez
La presidenta andalusa promet un L'ex secretari general reclama triar
PSOE guanyador en la presentació
entre un "partit del segle XX iun
ara.cat de la seva candidatura a Madrid
l del XXI en un acte al País Valencia
DILLUNS
EMARK DEL 2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
STORICS
El primer repte de la UE és
Dirigents hi
Felipe Go
Rodrig
Zapat
Alfredo Pe
spanv
recuperar els que se senten
Rubalcaba van donar suport ahir a l'andalusa Susana Diaz en un acte a Madrid que va aplegar més de 7.000 persones.
abandonats per les seves
politiques, els que mostren
hostilitat eontra l'eurocracia
Merkel guanya el primer pols a Schulz
JORDI ANGUSTO
Els cristianodemocrates escombren l'SPD ales eleccions a Saarland
Per a Espanya és tard pero
pera Europa no: haurem de
triar entre una solidaritat
mal entesa ouninteris.
comuque satisfaci tothom
13.000 ea canvi
MOTOGP
VINALES
MARTA TAFALLA
d'abandonar la casa
SIMPOSAAL
on has viscut sempre
Volem viure cada cop
GRAN PREMI
més ysifer cada
cop Unbloc del Raval reppressions per
coses, consu
DE QATAR
deixar els seus pisos de lloguer
Així intentem combatre
ENEOS
la nostra finitud

Noticias
  • Putin es fortifica a la plaça Roja envoltat de líders mundials en una exhibició sense públic
    Un dia per al poble, però sense el poble. Vladímir Putin ha celebrat el 80è aniversari de la victòria soviètica a la Segona Guerra Mundial escudat entre 27 líders mundials a la plaça Roja de Moscou, però amb els carrers buits de gent. La desfilada militar del Dia de la Victòria li ha servit per mostrar al món que no està sol i que té la força per continuar amb la guerra a Ucraïna, tot i que, per aconseguir-ho, hagi hagut de blindar el centre de la ciutat i deixar mig país sense internet per l’amenaça dels drons.
  • Diaris traduïts al català i lectors: a on apunten?
    Feia anys que no ho mirava i em va semblar que podia ser un baròmetre (més) per saber com va això de la salut del català que tant ens amoïna. Parlo de la proporció d’exemplars en una llengua i l'altra dels diaris que ofereixen una edició traduïda. En el cas d’El Periódico, fa deu anys el 37,44% dels seus exemplars de venda ordinària (al quiosc i subscripcions individuals) eren en català. Ara són el 35,95%: hi ha un descens, però prou petit. I, de fet, ha pujat respecte a fa cinc anys, quan el percentatge era només del 31,87%, tot i que jo diria que la dada està condicionada pel fet que correspon a l’últim any d’Enric Hernández com a director i és possible que, entre The nota i altres polèmiques, el lector més catalanista se sentís expulsat. En el cas de La Vanguardia, s’ha passat del 42,9% al 42,0%. De nou, el descens és mínim.
  • Raimon: "Amb Espriu ens vam estimar molt"
    "Dels clàssics catalans, el més traduït és Mercè Rodoreda, després ve Ramon Llull, i el tercer és Salvador Espriu. Ha tingut i encara té una gran influència en molts llocs del món", comentava el poeta i professor universitari Jaume Subirana poc abans de la taula rodona dedicada a l’autor de La pell de brau a la Universitat de Barcelona (UB) en el marc del tercer Simposi Internacional Salvador Espriu, celebrat tant a la UB com a la Pompeu Fabra i a l’Autònoma. Hi han participat el poeta i editor Ramon Balasch i dos cantautors, Raimon i Pau Alabajos, moderats per una de les impulsores de la cita acadèmica, la professora Maria Moreno i Domènech.
  • Vulneracions dels drets de les noies immigrants
    El dossier d'aquest diumenge el dediquem a les vulneracions dels drets de les noies immigrants. A finals de gener, diversos educadors del Raval van denunciar a través d'un comunicat que moltes noies d'origen estranger del barri tenen prohibit fer esport, anar de colònies, sortir soles al carrer o tenir amics nois tan bon punt arriben a la pubertat. Després de setmanes d’indagar sobre el tema, la periodista Mònica Bernabé ha comprovat que no es tracta de casos puntuals, sinó que és un problema generalitzat però ocult, i el pas previ als matrimonis forçats, segons alerten alguns professionals. La denúncia d’aquestes pràctiques culturals, però, pot generar racisme. Què cal fer, aleshores? Mirar cap a una altra banda malgrat que s’estiguin vulnerant els drets d’aquestes noies?
  • Almirall invertirà entre 60 i 80 milions en quatre actius per a malalties dermatològiques
    La farmacèutica catalana Almirall, dedicada a la dermatologia, invertirà enguany entre 60 i 80 milions d'euros en quatre assajos clínics de fase II –que consisteixen en proves mèdiques amb pacients que tenen la patologia a tractar– per a desenvolupar tractaments per tractar malalties dermatològiques. Aquesta aposta ha de permetre a la companyia, que avui ha celebrat la seva junta general d'accionistes, seguir amb un creixement sostingut a doble dígit. Dilluns que ve presentarà els resultats del primer trimestre.