PROCESSOBIRANISTA El Govern activa r el referendum ESTRATEGIA NOU EQUIP DUBTES L'executiu camufla Un grup informal Divisió dopinions els preparatius sota d'alts carrecs coordina sobre si tots els el paraigua dunes tots els passos per contractes han de tenir eleccions autonomiques l esquivar el TC firma collegiada ara cat DIVENDRES 24 DE MARK DEL 2017 El túnel de les Glories acumula una sobrecost ZOO: RAPERS VALENCIANS POETICS d'11,8 milions ICOMBATIUS L'auditoria externa també detecta un retard de 19 mesos Margallo admet que deu favors internacionals pel procés ESPORTS UNANY SENSE Dol a Londres JOHAN Shande crear mecanismes que demostrinalsciutadans CRUYFF Milers de ciutadans van acudir ahir al vespre a Trafalgar Squareper retrehomenatge que les actuacions de la UnióEuropeasonprofitoses a les victimes de l'atemptat jihadista iexpressar la seva repulsa alterrorisme perala seva vida diaria.
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
La mirada de Siri Hustvedt
Un dels llibres més recomanats en els últims mesos ha sigut Històries de fantasmes, de Siri Hustvedt, en què l’escriptora fa una reflexió al voltant del dol, l’amor i la memòria després de la mort del seu marit, Paul Auster. Ara, la plataforma Filmin ha estrenat un documental sobre l’autora que connecta, en certa manera, amb aquesta nova etapa de pèrdua. En principi, Siri Hustvedt: Dance around the self no pretenia explorar aquest episodi personal més tràgic. Però la mort d’Auster, inevitablement, acaba travessant la història. El novel·lista, de fet, forma part de les veus que participen en el documental quan ja estava malalt. I el seu decés es produeix quan encara no havien acabat el rodatge. Per tant, mesos després d’enviudar, el documental reprèn el fil i aprofita per mostrar-nos també aquest període d’adaptació a l’absència del seu marit. Tot l’entorn més íntim de l’escriptora, incloses les seves germanes, la filla, el gendre i les millors amigues s’integren en el rel
Àlex Tous: “La millor nit d’estiu és veure sortir el sol a Cadaqués”
Per a l’influencer Àlex Tous, la millor nit d’estiu no és una de sola, són pràcticament totes les revetlles de Sant Joan que ha viscut a Cadaqués. És una tradició familiar completament instaurada: pujar-hi amb els amics, celebrar l’aniversari de la seva mare i allargar la festa fins que surt el sol. “És un dia supermaco per a tota la família i els amics”, assegura.
"Vaig ser el primer català a tocar la Copa del Món"
Abans que Lamine Yamal, Cubarsí i Olmo guanyessin el Mundial, Piqué, Puyol, Xavi i Busquets ja van aixecar la Copa del Món el 2010 a Sud-àfrica. Ells, però, no van ser els primers catalans a tocar el preuat trofeu. Va ser Jaume Marquet (Sabadell, 1976), conegut popularment com a Jimmy Jump. Minuts abans de començar la final entre Espanya i Països Baixos, va saltar al camp per posar una barretina al trofeu, però els agents de seguretat el van placar just quan el tenia a davant, i el va tocar. "Vaig ser el primer català a tocar una Copa del Món", remarca amb orgull.
El Marroc: radiografia d'una potència geopolítica a l’alça
El Marroc ha canviat molt en pocs anys. Ha millorat en diversos aspectes, sobretot en l’econòmic, cosa que afavoreix la creació de llocs de treball, la construcció i el desenvolupament d’infraestructures. Fins i tot, les autoritats tenen prou recursos per reformar i embellir l’aspecte de les ciutats. Us animo a fer una prova. Demaneu a un amic marroquí quin era el panorama del seu país natal quan en va marxar i quin paisatge hi troba ara, quan hi va de vacances.
La victòria més heroica des de Perejil
Trenta-vuit hores després que alguns diaris proclamessin des de les seves portades la “invasió” d’Espanya per la frontera de Ceuta, estaria bé tenir accés a una webcam que recollís les seves estupefactes reaccions quan la vasta majoria de persones que van travessar el límit territorial van tornar cap a casa. Nombre de trets disparats per garantir la integritat territorial: zero. Evidentment, el cas il·lumina la debilitat de l’Estat per preveure i gestionar un fenomen així, però abans de carregar el Cetme verbal amb paraules altisonants potser val la pena aplicar el principi de prudència i mirar-s'ho amb una mica de perspectiva geopolítica.
Sitio web