PROCESSOBIRANISTA El Govern activa r el referendum ESTRATEGIA NOU EQUIP DUBTES L'executiu camufla Un grup informal Divisió dopinions els preparatius sota d'alts carrecs coordina sobre si tots els el paraigua dunes tots els passos per contractes han de tenir eleccions autonomiques l esquivar el TC firma collegiada ara cat DIVENDRES 24 DE MARK DEL 2017 El túnel de les Glories acumula una sobrecost ZOO: RAPERS VALENCIANS POETICS d'11,8 milions ICOMBATIUS L'auditoria externa també detecta un retard de 19 mesos Margallo admet que deu favors internacionals pel procés ESPORTS UNANY SENSE Dol a Londres JOHAN Shande crear mecanismes que demostrinalsciutadans CRUYFF Milers de ciutadans van acudir ahir al vespre a Trafalgar Squareper retrehomenatge que les actuacions de la UnióEuropeasonprofitoses a les victimes de l'atemptat jihadista iexpressar la seva repulsa alterrorisme perala seva vida diaria.
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Les protestes a l'Iran per la pujada dels preus s'escampen i ja hi ha almenys sis morts
Les protestes a l'Iran per l'augment del cost de la vida no s'aturen i s'han escampat també a zones rurals. Els enfrontaments entre els manifestants i la policia ja han provocat almenys sis morts, segons l'organització pro drets humans Hengaw i l'agència de notícies semioficial Fars. Per la seva banda, l'ONG opositora Hrana, amb seu als Estats Units, eleva les víctimes mortals a set. Les manifestacions van esclatar a Teheran diumenge passat, desencadenades per una forta devaluació de la moneda iraniana, que aquell dia va assolir un mínim històric.
Boixos Nois, bengales i penes de presó: el derbi que ho va canviar tot
El dissabte 27 de setembre de 2008 es va disputar l’últim l’Espanyol-Barça a Montjuïc, una nit negra que podria haver acabat amb tragèdia. Se’l coneix com el derbi de les bengales, les que van llençar els Boixos Nois des del sector visitant de l’estadi, ubicat a la part alta d’un gol, cap a la graderia que tenien a sota, ocupada per aficionats locals, molts dels quals amb les seves respectives famílies.
Quan créixer fa mal
"Això és que estàs creixent". Les persones que us ho deien de petits quan us queixàveu de mal d’articulacions tenien, segurament, raó: créixer, sovint, fa mal. "El dolor de creixement existeix i, de fet, és una de les causes més freqüents de dolor musculoesquelètic de la infància", apunta la doctora Anna Pujol Manresa, especialista en reumatologia del servei de pediatria de l’Hospital Germans Trias de Badalona i professora de la UAB a la unitat docent del Campus Can Ruti. "Ara bé, no es relaciona directament amb el creixement dels ossos", matisa.
Roger de Gràcia: "El secret de la vida és no mirar-la directament als ulls"
Quan Roger de Gràcia (Barcelona, 1975) li va explicar a la seva mare que escriuria un llibre sobre la fòbia social que pateix des de petit, ella el va advertir que no el contractarien enlloc mai més. No sembla que hagi estat el cas. Des de la publicació de Digue'm boig l'any 2023, De Gràcia ha continuat treballant al pòdcast Tenim paraula de Catalunya Ràdio, i amb Júlia Otero a Onda Cero. Al seu llibre, i també a la conversa, apareixen el cos, el cap i la beguda, com a costum, com a aprenentatge i com a límit.
Una casa del color de la terra
Hi ha cases que, per molt contemporànies que es mostrin, saben fer com si sempre haguessin estat al lloc. La casa que l’estudi Twobo –liderat pels arquitectes Pablo Twose, María Pancorbo i Alberto Twose– ha construït a Matadepera pertany a aquesta categoria: una arquitectura molt contemporània però que no s’imposa, que s’enterra en el terreny i que es mimetitza fins a confondre’s amb el paisatge. És una casa feta, literalment, del color de la pròpia terra.
Sitio web