Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
PROCESSOBIRANISTA
El Govern activa
r el referendum
ESTRATEGIA
NOU EQUIP
DUBTES
L'executiu camufla
Un grup informal
Divisió dopinions
els preparatius sota d'alts carrecs coordina
sobre si tots els
el paraigua dunes
tots els passos per
contractes han de tenir
eleccions autonomiques l esquivar el TC
firma collegiada
ara cat
DIVENDRES
24 DE MARK DEL 2017
El túnel de
les Glories
acumula una
sobrecost
ZOO: RAPERS
VALENCIANS POETICS
d'11,8 milions
ICOMBATIUS
L'auditoria externa
també detecta un
retard de 19 mesos
Margallo
admet que
deu favors
internacionals
pel procés
ESPORTS
UNANY
SENSE
Dol a Londres
JOHAN
Shande crear mecanismes
que demostrinalsciutadans
CRUYFF
Milers de ciutadans van acudir ahir al vespre a Trafalgar Squareper retrehomenatge
que les actuacions de la
UnióEuropeasonprofitoses
a les victimes de l'atemptat jihadista iexpressar la seva repulsa alterrorisme
perala seva vida diaria.

Noticias
  • Els estudis frenològics de Marià Cubí (1843)
    D’un llarg article assagístic de Jaume Balmes (Vic, 1810 - 1848) a La Sociedad (15-VI-1843). Traducció pròpia. Aquest desembre ha fet cent cinquanta anys de la mort del lingüista Marià Cubí (Malgrat de Mar, 1801 - Barcelona, 1875), propagandista de la frenologia. Cubí seguia les teories de l’anatomista i fisiòleg Franz Joseph Gall (Baden, 1758- París, 1828), que també van influir en el metge i criminòleg Cesare Lombroso (Verona, 1835 - Torí, 1909), qui encara ens era glossat en els anys seixanta a les classes de Dret Penal de la Universitat de Barcelona. Balmes, filòsof i periodista, va criticar aquesta pseudociència des de la revista que dirigia.
  • 'Wolfgang', la Fundació Miró i David Bueno, entre els protagonistes de la 'Nadala' de la Fundació Carulla
    La Fira Mediterrània de Manresa, la Fundació Joan Miró, la pel·lícula Wolfgang i l'espectacle Òpera a les venes són quatre dels deu projectes culturals protagonistes a la Nadala 2025 de la Fundació Carulla, una publicació que l'entitat edita cada Nadal des de fa 59 anys. La publicació s'ha presentat aquest dijous en un acte a la seu barcelonina de la fundació durant una "experiència artística immersiva", que s'ha inspirat en l'essència dels deu projectes que protagonitzen l'edició, tal com informa Efe.
  • SOS dels ajuntaments a la Generalitat per atendre les persones que viuen al carrer
    Ajuntaments catalans han llançat un crit de socors perquè la Generalitat no els deixi sols a l'hora d'atendre les persones que viuen al carrer. Tot i que no hi ha un cens oficial que posi xifres al sensellarisme, s'ha constatat que és un fenomen que ja sobrepassa la corona metropolitana i s'estén per localitats petites de tot el país. Els consistoris comparteixen que, ara per ara, la problemàtica no compta amb prou recursos econòmics.
  • Sant Pau revelarà en una nova sala l'excepcional col·lecció barroca
    Els mecenes han deixat una profunda empremta en la història de Catalunya. El cavaller targarí Pau Ferran és recordat perquè a la seva mort, el 1649, va deixar 100.000 ducats per a la construcció de la Casa de la Convalescència, l'edifici annex a l'Hospital de la Santa Creu i actual seu de l'Institut d'Estudis Catalans. Ara el seu retrat agafa tot el protagonisme en una de les sales del Recinte Modernista de l'Hospital de Sant Pau, dissenyat per Lluís Domènech i Montaner a principis del segle XX. És aquí on dos tècnics, David Silvestre i Irene Panadés, n'examinen l'estat de conservació per preparar la futura restauració.
  • Una conversa mare-filla increïble
    El Sense ficció de dimarts era un preliminar per a La Marató d’aquest cap de setmana. El documental, Mama, té com a protagonista la Gemma Guzmán, una dona a qui fa tres anys van diagnosticar un càncer de mama i que posteriorment ha desenvolupat metàstasi al cervell. La veiem fent les sessions de quimioteràpia per cronificar la malaltia. És un documental on la generositat de la protagonista i la seva família és essencial, però el fet de col·locar-se davant de la càmera i parlar de la seva situació sembla tenir un efecte positiu en el seu benestar emocional. La producció és molt modesta i el guió aposta per una aproximació molt directa i intuïtiva, amb un desenvolupament narratiu massa estàtic. Malgrat les limitacions formals, però, hi ha una seqüència molt commovedora i d’un valor excepcional.