PROCESSOBIRANISTA El Govern activa r el referendum ESTRATEGIA NOU EQUIP DUBTES L'executiu camufla Un grup informal Divisió dopinions els preparatius sota d'alts carrecs coordina sobre si tots els el paraigua dunes tots els passos per contractes han de tenir eleccions autonomiques l esquivar el TC firma collegiada ara cat DIVENDRES 24 DE MARK DEL 2017 El túnel de les Glories acumula una sobrecost ZOO: RAPERS VALENCIANS POETICS d'11,8 milions ICOMBATIUS L'auditoria externa també detecta un retard de 19 mesos Margallo admet que deu favors internacionals pel procés ESPORTS UNANY SENSE Dol a Londres JOHAN Shande crear mecanismes que demostrinalsciutadans CRUYFF Milers de ciutadans van acudir ahir al vespre a Trafalgar Squareper retrehomenatge que les actuacions de la UnióEuropeasonprofitoses a les victimes de l'atemptat jihadista iexpressar la seva repulsa alterrorisme perala seva vida diaria.
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Andorra signa un acord d’associació amb la UE per accedir al mercat únic
Andorra fa un pas més per apropar-se a la Unió Europea. El cap del govern andorrà, Xavier Espot, ha celebrat l'inici d'una "nova etapa" després de segellar aquest dilluns el pacte d’associació amb Brussel·les, que ha de permetre al principat integrar-se en el mercat del bloc.
Ja és definitiu: el Dakar fuig de l'Aràbia Saudita i canvia de dates
Ja és definitiu: El Dakar 2027 es disputarà. Després de moltes setmanes de dubtes, que havien fet perillar l'organització del ral·li més dur del planeta, finalment s'ha arribat a una solució. Segons ha pogut saber l'ARA, la prova canviarà de seu i es disputarà entre Europa i Àfrica, allunyant-se així de l'Aràbia Saudita.
Miguel Ángel del Arco Blanco, Premio Nacional d'història per destapar les mentides de Franco sobre la fam
Miguel Ángel del Arco Blanco (Granada, 1978), historiador i catedràtic de la Universitat de Granada, ha estat guardonat amb el Premio Nacional d'història d'Espanya 2026, concedit pel ministeri de Cultura i dotat amb 30.000 euros, per la seva obra La hambruna española: victoria y muerte en la posguerra (Crítica). El guardó posa el focus en una recerca que desmunta la versió oficial que la dictadura va difondre durant dècades. Al llibre, l'historiador explica com totes les grans fams del segle XX estan relacionades amb decisions polítiques. "A Espanya va ser una arma de guerra contra els vençuts", va afirmar l'historiador a l'ARA quan va publicar el llibre.
El dolor de posar veu al botxí: l'intèrpret de Nuremberg que va perdre els pares a Auschwitz
Patricia Jordan tenia 21 anys i s'acabava de graduar a l'Escola d'Interpretació de Ginebra quan la van seleccionar per fer d'intèrpret als judicis de Nuremberg. Era la primera vegada a la història que es feia una traducció simultània. "Això de parlar per un micròfon i estar sentint alhora una veu incorpòria a través dels auriculars era una cosa profundament inquietant. Va ser la meva primera feina i la més important. Hi vaig anar amb l'entusiasme innocent dels meus 21 anys. Quan vaig tornar a casa quatre mesos després, havia envellit deu anys, i sí, ja era intèrpret", va escriure Jordan.
Zelenski acusa Trump de buscar la rendició d'Ucraïna
Deu dies després que esclatés una nova crisi entre el president dels Estats Units, Donald Trump, i el seu homòleg ucraïnès, Volodímir Zelenski, Kíiv creu que el magnat novaiorquès busca la rendició d'Ucraïna davant de Rússia. Així ho ha dit Zelenski en una entrevista a Bloomberg en què considera que els retards de Washington en l'enviament de míssils antibalístics necessaris per protegir la població i les infraestructures dels atacs russos i la manca de cooperació en intel·ligència, entre d'altres, són mesures que busquen “convèncer Ucraïna perquè capituli”.
Sitio web