PROCESSOBIRANISTA La CUP exigeix ja data per al referendum Els cupaires, que avui facilitaran L'oposició impugnara els l'aprovació dels pressupostos, comptes davant el TC, un gest ara cat demanen concreció a JxSi que no tindra efectes practics DIMECRES 130 EUROS ELSUPLEMENT ARA CAMPDE TARRAGONA IUN ESPECIAL SOBRE REUS La ronda de Dalt es cobrira parcialment Al juliol l'Ajuntament de Barcelona comencará a cobrir un tram de la ronda de Dalt a l'altura de la Vall d'Hebron a proposta del PSCimalgrat les reticencies inicials dels comuns, que consideraven el projecte massa costós Iglesias desautoritza Fachin i forca Podem a entrar en la confluencia de Colau FERRAN ARACAMPDE TAI Villaseca SAEZ MATEU ENTREVISTA AOCTAVI VILA esgota el seu MONESTIR DE POBLET Europa no "respirara "Per al país, la nostra opció hauria credit a tranquilla" fins queles inquietuds deles classes de ser el que la majoria decideixi" Gas Natural populars siguin canalitzades per partitspoliticsaliens. al populisme
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Compendium.cat: el català i el dret de les Illes Balears, més a prop que mai
Les llengües no només són útils per conversar sinó que també serveixen per legislar, negociar, defensar drets i construir societats. El català és una d’elles. I a les Illes Balears, aquesta realitat pren una dimensió especial: la llengua pròpia conviu amb una rica tradició jurídica que forma part de la identitat de les Illes i que continua plenament vigent.
La carrera de fons de l'emprenedor: emprendre millor acompanyat
Emprendre és molt més que tenir una bona idea. És convertir-la en un projecte real. És assumir riscos, superar dificultats i prendre decisions. És fer un pas endavant. I, sobretot, és saber amb qui donar-lo. Transformar una idea en una empresa viable és un dels reptes al qual molts emprenedors s'enfronten i sovint el camí no és fàcil.
La feina ben feta de Josep Pons
El públic va acabar dempeus, ovacionant la darrera actuació de Josep Pons com a director musical del Gran Teatre del Liceu. L’obra escollida per a l’ocasió no podia ser més encertada, com a declaració de principis: la darrera simfonia que Mahler estrenaria en vida, la Vuitena (encara li faltava la pregona contenció de la Novena, estrenada pòstumament), coneguda popularment com a Simfonia dels mil i que és un cant a l’optimisme i al retorn a allò natural a través de la bellesa fàustica. Podríem discutir si realment es tracta d’una simfonia o d’una cantata. Tant li fa, perquè la genialitat mahleriana s’exhibeix al llarg i ample d’una partitura que de vegades cau en l’excés, però que mai deixa indiferent.
L'incendi de les Gavarres l’agost del 1928
Del relat de Joaquim Ruyra (Girona, 1858 - Barcelona, 1939) a Entre flames (1928). Els incendis forestals a les Gavarres han estat sempre una calamitat cíclica. Aquell de l’estiu de fa quasi un segle va motivar un llibre de Ruyra en suport dels masovers i els interessos de les seves suredes. Es calcula que el foc va afectar uns cent cinquanta quilòmetres quadrats de territori que incloïa boscos, conreus i masoveries.
PISA: un autèntic desastre
Després del curs més complicat a les aules catalanes, amb un mes final marcat per una tanda inèdita de vagues, quan ja pràcticament tota la comunitat educativa està de vacances, arriba una nova galleda d'aigua freda. Aquest cop sobre un dels pilars avaluatius a escala internacional. Les últimes proves PISA fetes a Catalunya van ser un fiasco. Es tracta d'un autèntic desastre: la tria dels alumnes que les van dur a terme estava mal feta. A la resta d'Espanya es va fer bé.
Sitio web