PROCESSOBIRANISTA La CUP exigeix ja data per al referendum Els cupaires, que avui facilitaran L'oposició impugnara els l'aprovació dels pressupostos, comptes davant el TC, un gest ara cat demanen concreció a JxSi que no tindra efectes practics DIMECRES 130 EUROS ELSUPLEMENT ARA CAMPDE TARRAGONA IUN ESPECIAL SOBRE REUS La ronda de Dalt es cobrira parcialment Al juliol l'Ajuntament de Barcelona comencará a cobrir un tram de la ronda de Dalt a l'altura de la Vall d'Hebron a proposta del PSCimalgrat les reticencies inicials dels comuns, que consideraven el projecte massa costós Iglesias desautoritza Fachin i forca Podem a entrar en la confluencia de Colau FERRAN ARACAMPDE TAI Villaseca SAEZ MATEU ENTREVISTA AOCTAVI VILA esgota el seu MONESTIR DE POBLET Europa no "respirara "Per al país, la nostra opció hauria credit a tranquilla" fins queles inquietuds deles classes de ser el que la majoria decideixi" Gas Natural populars siguin canalitzades per partitspoliticsaliens. al populisme
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
"Recordarem el nom dels que van morir als carrers de Minneapolis"
No és cap novetat que Bruce Springsteen condemni públicament les polítiques de Donald Trump. Ara ha fet un pas més i ha publicat la cançó Streets of Minneapolis, amb la qual expressa indignació, ràbia i dignitat. "Recordarem el nom dels que van morir als carrers de Minneapolis", canta com a homenatge a Alex Pretti i Renee Good, les dues persones assassinades a trets per agents del Servei d'Immigració i Control de Duanes dels Estats Units (ICE), "l'exèrcit privat del rei Trump", tal com els descriu Sprinsgteen a la cançó.
Els diaris de l’aigua infinita
No és el cas d’aquestes últimes setmanes, però hem passat mesos i mesos de sequera, sense adonar-nos que determinada premsa disposa de reserves inacabables. Només cal veure com, cada cop que hi ha una bona notícia econòmica, s’afanyen a llançar galons i galons d’aigua al vi, no fos cas que el seu lector sortís de la depressió informativa a què l'han condemnat. L’atur baixa del doble dígit per primer cop des del 2007, és a dir, des de la crisi immobiliària, però hi ha qui s’entesta a buscar els tres peus al gat. OK Diario, per exemple, titulava així la notícia: “L’atur va baixar en 118.400 persones el 2025, però va alentir el ritme de caiguda i segueix per sobre de la UE”. S’esmuny la dada del 10% en favor d’una xifra que el lector comú no pot valorar si és molt o poc (i que pot semblar magra, en un estat de vora 50 milions de persones) i de seguida se li enganya un “però”, no fos cas.
Tornen a tallar del tot l'AP-7 en sentit sud durant 5 dies
Marxa enrere en l'obertura gradual de l'AP-7 després que l'accident ferroviari de Gelida obligués a tallar-la del tot per seguretat. Si dissabte passat la Generalitat anunciava que reobria el carril de l'esquerra en sentit sud a l'altura de Martorell, aquest dimecres el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha anunciat que el tornen a tallar per assegurar que es puguin fer les obres de reparació de la via. Per tant, l'AP-7 torna a estar completament tallada en sentit sud a l'altura de Martorell. Fonts del ministeri de Transports han explicat a l'ARA que la previsió és que es pugui tornar a reobrir aquest carril d'aquí a cinc dies, mentre que la recuperació total de la via es preveu per d'aquí a dues setmanes, a partir del 10 de febrer, segons les mateixes fonts.
El català com a llengua de diversió dels joves
Aquest any, en un dels treballs de recerca en els quals vaig estar de tribunal es va arribar a una conclusió interessantíssima que revelaré al final d’aquest article. El treball en qüestió analitzava l’oferta de lleure en català adreçada als joves. N’hi havia per a tots els gustos i edats. Per als més petits, activitats musicals i teatrals. Aquestes, evidentment, les triaven els pares.
Toyota presenta el nou RAV4, el totcamí híbrid de referència
La sisena generació del RAV4 ja està aquí. Toyota ha actualitzat el seu totcamí estrella, un model que s’ha convertit en la referència del segment dels SUV híbrids a tot el món, amb versions híbrides convencionals o HEV i híbrides endollables o PHEV i una imatge estilitzada i poderosa.
Sitio web