Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
PROCESSOBIRANISTA
La CUP exigeix ja
data per al referendum
Els cupaires, que avui facilitaran
L'oposició impugnara els
l'aprovació dels pressupostos,
comptes davant el TC, un gest
ara cat
demanen concreció a JxSi
que no tindra efectes practics
DIMECRES
130 EUROS
ELSUPLEMENT
ARA CAMPDE
TARRAGONA IUN
ESPECIAL SOBRE REUS
La ronda de Dalt es cobrira parcialment
Al juliol l'Ajuntament de Barcelona comencará a cobrir un tram de la ronda de Dalt a l'altura de la Vall d'Hebron
a proposta del PSCimalgrat les reticencies inicials dels comuns, que consideraven el projecte massa costós
Iglesias desautoritza Fachin i forca
Podem a entrar en la confluencia de Colau
FERRAN
ARACAMPDE TAI
Villaseca
SAEZ MATEU
ENTREVISTA AOCTAVI VILA
esgota el seu
MONESTIR DE POBLET
Europa no "respirara
"Per al país, la nostra opció hauria
credit a
tranquilla" fins queles
inquietuds deles classes
de ser el que la majoria decideixi"
Gas Natural
populars siguin canalitzades
per partitspoliticsaliens.
al populisme

Noticias
  • La guerra amenaça el model econòmic dels països del Golf, i no només pel petroli
    No cal ser un economista per adonar-se de les pèrdues astronòmiques que pot representar l'actual guerra de l'Iran per a les petromonarquies del golf Pèrsic, sobretot si es perllonga en el temps. A banda dels costos associats a la destrucció d'algunes de les seves infraestructures, la interrupció del comerç marítim per l'estret d'Ormuz és un seriós maldecap per a uns estats que obtenen entre el 60% i el 85% dels seus ingressos de la venda del gas i el petroli. Ara bé, el cost d'aquesta guerra a llarg termini podria ser força elevat per una altra raó: amenaça els seus plans per diversificar les seves economies i posar fi a la seva dependència del petroli.
  • Què està passant a Gaza mentre tothom mira cap a l'Iran?
    Mentre els titulars internacionals se centren en la guerra entre els Estats Units i Israel contra l’Iran, a la Franja de Gaza la situació humanitària està empitjorant a marxes forçades. El tancament del pas de Rafah, l’augment dels preus dels aliments i l'expulsió del personal internacional de les grans ONG dibuixen un escenari que recorda els pitjors moments del setge.
  • "Van fer una investigació prospectiva perquè es diuen Pujol i perquè Catalunya volia la independència"
    Francesc Sánchez (Sant Boi, 1971) és l'advocat d'Oriol Pujol al judici que s'està duent a terme a l'Audiència Nacional. Durant les qüestions prèvies, va denunciar que l'inici de la investigació és "il·lícita" i respon a la "voluntat" de "part de l'aparell de l'Estat" de voler "influir" en el procés d'independència. Fa unes setmanes, va aportar la documentació de la causa que està en marxa a Andorra sobre la desaparició de la Banca Privada d'Andorra per acreditar la intervenció de les clavegueres de l'Estat. Qui també va ser responsable jurídic de Convergència confia que les declaracions com a testimonis pendents de Celestino Barroso –exagregat d'Interior a l'ambaixada d'Andorra– i Joan Pau Miquel –exconseller delegat de la BPA– ho apuntalin i celebra que el president del tribunal, José Ricardo de Prada, "parés els peus" a José Manuel Villarejo.
  • L'escàndol de l'habitatge protegit d'Alacant s'escampa a germans i cosins de regidors
    L'escàndol per l'adjudicació d'habitatge protegit a Alacant no deixa de créixer. A la polèmica pel fet que una promoció immobiliària hagi beneficiat fins a cinc càrrecs del PP, diversos empleats del consistori i la Generalitat, se suma la circumstància que en l'edifici resideixen més d'una desena de famílies amb diversos membres als quals se'ls ha concedit pisos. Entre ells hi ha, fins i tot, tres germans i dos cosins amb edats d'entre 18 i 24 anys, una dada especialment cridanera, atès que els primers tràmits del projecte es remunten al 2018, la qual cosa hauria obligat a la seva inscripció amb 14 o 15 anys.
  • Iran i EEUU: preparem-nos per afluixar la cartera
    Podríem pensar que el conflicte bèl·lic a l’Iran ens queda molt lluny i no ens afecta directament. Però res més lluny de la realitat. Aquest tipus de conflictes tenen conseqüències econòmiques globals i, en aquest cas, una de les principals és l’augment del preu d’una matèria primera clau: el petroli. Quan el petroli s’encareix, també ho fa el combustible —cosa que probablement ja haureu notat— i, en conseqüència, acaben augmentant molts altres preus de l’economia. De fet, aquest context pot tornar a generar inflacions del 4% al seu preu actual.