ESQUERRA ALTERNATIVA El nou partit de r Colau topa amb a Podem només Els comuns confien en la pressió de Pablo Iglesias per reconduir Catalunya de Fachin confrontació, veu avalada tot l'estratégia i que ara.cat han votat un 7% dels inscrits la crisi i salvar la confluencia DIMARTS 130 EUROS SALVADOR CARDUS Les indiferenciesiles inhibicions socials són kes que acaben determinant els limits de legitimitat dels que Tragedia al port de Barcelona parten, actuen i exigeixen Dos tripulants d'un pesquer que va ser envestit per unmercant rus, a una milla nautica i mitja de la bocana sud CARLES BOIX Dos companys seus van poder ser rescatatsa temps del port de Barcelona, co aven desapareguts ahir a la de distribuir elsfons publics segons les eleccions L'FBI investiga El fiscal demana anteriors, els ciutadans podrien decidir aquinpartit assignen el financament els vincles entre quatre anys per a Serra i Todó Trump iRússia JOAN SAFONT L'excúpula de CatalunyaCaixa El seu director diuque no hi ha Molts fantasiegen amb es va apujar el sou quan lentitat proves que Barack Obama una respostalanaloga al que l'any 34, quan ja tenia problemes financers espiés l'actual president va acabar en mans d'un coronel
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Frontex podrà deportar migrants des de fora de la UE
Brussel·les vol donar més poders a Frontex, l'agència de la Unió Europea encarregada de la gestió de fronteres. L'executiu comunitari proposa reforçar el paper del cos en les deportacions per tal que pugui retornar immigrants al seu país d'origen des de territori extracomunitari. Així, per exemple i segons la reforma prevista, l'agència podria retornar una persona procedent de Mali que es troba al Marroc. Per dur a terme aquestes operacions, però, caldrà que prèviament el país tercer en qüestió hagi firmat un acord específic amb la UE.
Indra lidera des de Barcelona el desplegament de les noves estacions del GPS europeu
Europa continua buscant formes d'aprofundir en la seva sobirania tecnològica, tant a la terra com a l'espai. I ho fa, en bona manera, des de Barcelona: aquest dimarts Indra ha signat dos contractes amb l'Agència Espacial Europea (ESA) per al disseny i desenvolupament de les estacions terrestres per a la nova generació del projecte Galileo, el sistema global de navegació per satèl·lit europeu, equiparable al GPS nord-americà, i al qual ja es connecten 5.000 milions de dispositius.
L'avís de la UE: l'amenaça climàtica fa perillar les inversions en territoris com València
Europa s'enfronta a uns pronòstics climàtics incòmodes: amb les polítiques actuals, la temperatura al món s'enfilarà 1,5 °C el 2030, uns 2 °C el 2050 i fins a 3 °C el 2100. Al Vell Continent, on la velocitat de l'escalfament climàtic és encara més alta, les temperatures podrien arribar als 4 o 5 graus més a finals de segle. Davant d'aquest escenari, la Unió Europea avisa: cal passar de la prevenció a l'adaptació. Per això, la Comissió Europea ha presentat aquest dimarts una proposta de llei de resiliència climàtica que exigirà als estats membres avaluar els riscos climàtics i adoptar un pla nacional per afrontar-los. Els governs hauran d'identificar autoritats públiques responsables de cada risc climàtic i hauran de designar un responsable per supervisar el pla. I darrere de la proposta hi ha sobretot un argument econòmic.
Batman se'n va de Gotham per combatre a Londres l'augment del cost de la vida
Un petit misteri recorre Londres des de fa un mes. A poc a poc s'ha anat escampant com una taca d'oli. I al segle XXI, això vol dir que s'ha viralitzat. En aquest cas a través d'un compte d'Instagram (Officiallondonsbatman) que té, ara per ara, 126.000 seguidors, amb un dels seus vuit posts que ha estat visualitzat per almenys 1,8 milions de persones.
El decret dels centres de dades dilueix les exigències per a gigafactories d'IA com la de Móra la Nova
El govern espanyol està decidit a aprovar el decret que regula els requisits de sostenibilitat energètica, mediambiental i de resiliència i sobirania digital per als centres de processament de dades (CPD) a Espanya abans de les eleccions generals del 29-N, tot i que el termini és molt just. D'aquesta manera, ha traslladat a la taula del Consell d'Estat un nou text després d'estudiar les més de 600 al·legacions durant el període d'audiència pública, i també l'informe preceptiu de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) en què s'apuntava que les exigències energètiques i renovables inicials del govern eren massa "estrictes". El document final manté les exigències per a la indústria, però és més flexible amb el compliment. Per exemple, tindran cinc anys per adaptar-se a requisits com l'obligació de justificar el consum a través d'energia renovable.
Sitio web