Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
ESQUERRA ALTERNATIVA
El nou partit de
r Colau topa amb
a Podem només
Els comuns confien en la pressió
de Pablo Iglesias per reconduir
Catalunya
de Fachin confrontació, veu avalada tot l'estratégia
i que ara.cat han votat un 7% dels inscrits
la crisi i salvar la confluencia
DIMARTS
130 EUROS
SALVADOR
CARDUS
Les indiferenciesiles
inhibicions socials són kes
que acaben determinant els
limits de legitimitat dels que
Tragedia al port de Barcelona
parten, actuen i exigeixen
Dos tripulants d'un pesquer que va ser envestit per unmercant rus, a una milla nautica i mitja de la bocana sud
CARLES BOIX
Dos companys seus van poder ser rescatatsa temps
del port de Barcelona, co
aven desapareguts ahir a la
de distribuir elsfons
publics segons les eleccions
L'FBI investiga
El fiscal demana
anteriors, els ciutadans
podrien decidir aquinpartit
assignen el financament
els vincles entre
quatre anys per a
Serra i Todó
Trump iRússia
JOAN SAFONT
L'excúpula de CatalunyaCaixa
El seu director diuque no hi ha
Molts fantasiegen amb
es va apujar el sou quan lentitat
proves que Barack Obama
una respostalanaloga al que
l'any 34, quan
ja tenia problemes financers
espiés l'actual president
va acabar
en mans d'un coronel

Noticias
  • Almenys dos morts i 40 ferits al descarrilar un tramvia a Milà
    Aquest divendres, a Milà, almenys dues persones han mort i 40 han resultat ferides al descarrilar un tramvia que s'ha estavellat contra un edifici, prop del centre de la ciutat. El succés, que ha desencadenat la mobilització de cinc unitats de bombers, ha tingut lloc al voltant de les 16 h al carrer Vittorio Veneto, mentre el tramvia circulava des de la plaça de la República cap a Porta Venezia. Entre els ferits, sis són greus, mentre que la resta presenten lesions lleus.
  • S'aprovaran els nous pressupostos?
    Aquesta és la pregunta fonamental. El projecte de pressupostos que ha presentat la consellera Alícia Romero té vocació de ser aprovat i ofereix molts esquers de despesa més alta perquè ho siguin. Tanmateix, la centralitat d’uns pressupostos per a un govern fa que aprovar-los o no equivalgui a una moció de confiança, i hi ha partits que aprovarien aquests pressupostos, però que no volen aprovar una moció de confiança. Per posar les coses en context, recordaré dos casos recents. El primer és el precedent més immediat: la no aprovació dels pressupostos per a l’any 2024 presentats per la consellera Natàlia Mas a principis del mateix any. Eren uns bons pressupostos, i expansius, que explicitaven clarament les prioritats polítiques del govern del president Pere Aragonès, però van ser rebutjats per raons polítiques pels Comuns –després d'una negociació extenuant d'ERC amb el PSC.
  • Unió de Pagesos guanya les eleccions agràries a Catalunya
    El sindicat agrari Unió de Pagesos (UP) ha guanyat les eleccions agràries 2026 a Catalunya amb un total de 4.417 vots, que representen un 47% del total, amb el 100% del vot escrutat. En segon lloc ha quedat JARC, amb 2.822 vots, un 30% del total. Les altres tres candidatures, que no obtindran representació a la Taula Agrària, són Asaja, amb un 11% dels vots, Assemblea Pagesa, amb un 5%, i la Unió de Petits Agricultors, amb un 1,9%. Hi ha hagut un 5% de vot en blanc i quasi un 20% de vot nul, que era promogut per Revolta Pagesa. La participació ha estat del 54,78%, amb 11.709 votants.
  • Alumini enverinat de Guinea al Mobile World Congress
    Des de fa uns mesos, la periodista Núria Vilà Coma i jo estem duent a terme una investigació sobre com està afectant la transició energètica en dos països africans: el Senegal i República de Guinea. Guinea és el primer productor de bauxita mundial i té les reserves més grans d’aquest mineral. La bauxita es transforma primer en alúmina, i després en alumini, i això permet fer un salt de qualitat en valor: quan és alumini, un material resistent i lleuger, val trenta vegades més que la bauxita. Com que el preu és tan baix –un quilo de bauxita costava l'any passat entre 6 i 8 cèntims d'euro–, Guinea augmenta els ingressos multiplicant-ne la producció –ara en produeix deu vegades més que fa trenta anys.
  • Trump no descarta prendre Cuba de forma "amistosa"
    El president dels Estats Units, Donald Trump, ha plantejat aquest divendres la possibilitat d’una “presa de control amistosa” de Cuba i ha assegurat que el secretari d’Estat, Marco Rubio, està gestionant la qüestió "al més alt nivell". En declaracions als periodistes acreditats a la Casa Blanca, el magnat ha assegurat: "El govern cubà està parlant amb nosaltres. Tenen greus problemes. No tenen diners. No tenen res ara mateix, però estan parlant amb nosaltres, i potser tindrem una presa de control amistosa de Cuba".