ESQUERRA ALTERNATIVA El nou partit de r Colau topa amb a Podem només Els comuns confien en la pressió de Pablo Iglesias per reconduir Catalunya de Fachin confrontació, veu avalada tot l'estratégia i que ara.cat han votat un 7% dels inscrits la crisi i salvar la confluencia DIMARTS 130 EUROS SALVADOR CARDUS Les indiferenciesiles inhibicions socials són kes que acaben determinant els limits de legitimitat dels que Tragedia al port de Barcelona parten, actuen i exigeixen Dos tripulants d'un pesquer que va ser envestit per unmercant rus, a una milla nautica i mitja de la bocana sud CARLES BOIX Dos companys seus van poder ser rescatatsa temps del port de Barcelona, co aven desapareguts ahir a la de distribuir elsfons publics segons les eleccions L'FBI investiga El fiscal demana anteriors, els ciutadans podrien decidir aquinpartit assignen el financament els vincles entre quatre anys per a Serra i Todó Trump iRússia JOAN SAFONT L'excúpula de CatalunyaCaixa El seu director diuque no hi ha Molts fantasiegen amb es va apujar el sou quan lentitat proves que Barack Obama una respostalanaloga al que l'any 34, quan ja tenia problemes financers espiés l'actual president va acabar en mans d'un coronel
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Guia del partit Barça-Vila-real de Lliga: horari, on veure'l i alineacions
Barça i Vila-real es veuen les cares aquest dissabte al Camp Nou (16.15 h) en la jornada 26 de la Lliga. Els blaugranes —que tornen a ser líders de Primera— volen sumar una victòria que els permeti ampliar, momentàniament, a quatre punts la distància amb el Reial Madrid. D'altra banda, el Vila-real busca consolidar-se en la tercera posició de la classificació. Els groguets tenen tres punts més que l'Atlètic de Madrid i nou de marge amb el Reial Betis, el primer equip que no aniria a la Champions League.
La 'Missa solemnis' de Beethoven i l’Orfeó Català (1927)
De la crítica –traducció pròpia– d’Urbano Fernández Zanni, 'Z', (Valladolid, 1881 - Barcelona, 1961) a La Vanguardia (9-VI-1927). Fa una setmana l’Orfeó Català va excel·lir a Los Angeles, en una projecció mundial de la catalanitat cultural, fita només superada per Pau Casals a l’ONU el 1971. Un Orfeó que és hereu digne del que, el 1927, també va interpretar la Missa solemnis de Beethoven, un cor admirat per públics cultes d’arreu.
Descobrint la història del Monestir de Ripoll, la capital d'una Catalunya passada
"Ostres, que bonic". El comentari és d'un dels membres del Club Prèmium de l'ARA en presenciar la majestuosa portalada del Monestir de Santa Maria de Ripoll. El nombrós grup de subscriptors (les places estaven exhaurides) es van quedar meravellats davant una de les joies de l'art romànic. El seu interès pel que transmet aquella gran pedra modelada —una bíblia oberta que es divideix en cel, terra i infern— contrasta amb la reacció del periodista de l'ARA que els acompanya, criat a Ripoll i acostumat a aquella obra, una portalada que el temps ha convertit per als ripollesos en una rutinària porta a batejos, misses, comunions i enterraments. Segurament, tots els ripollesos haurien de fer aquesta visita guiada un cop l'any.
Almenys dos morts i 40 ferits al descarrilar un tramvia a Milà
Aquest divendres, a Milà, almenys dues persones han mort i 40 han resultat ferides al descarrilar un tramvia que s'ha estavellat contra un edifici, prop del centre de la ciutat. El succés, que ha desencadenat la mobilització de cinc unitats de bombers, ha tingut lloc al voltant de les 16 h al carrer Vittorio Veneto, mentre el tramvia circulava des de la plaça de la República cap a Porta Venezia. Entre els ferits, sis són greus, mentre que la resta presenten lesions lleus.
S'aprovaran els nous pressupostos?
Aquesta és la pregunta fonamental. El projecte de pressupostos que ha presentat la consellera Alícia Romero té vocació de ser aprovat i ofereix molts esquers de despesa més alta perquè ho siguin. Tanmateix, la centralitat d’uns pressupostos per a un govern fa que aprovar-los o no equivalgui a una moció de confiança, i hi ha partits que aprovarien aquests pressupostos, però que no volen aprovar una moció de confiança. Per posar les coses en context, recordaré dos casos recents. El primer és el precedent més immediat: la no aprovació dels pressupostos per a l’any 2024 presentats per la consellera Natàlia Mas a principis del mateix any. Eren uns bons pressupostos, i expansius, que explicitaven clarament les prioritats polítiques del govern del president Pere Aragonès, però van ser rebutjats per raons polítiques pels Comuns –després d'una negociació extenuant d'ERC amb el PSC.
Sitio web