Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • Putin recluta joves africans com a carn de canó per a Ucraïna
    La voracitat amb què les operacions d’assalt dessagnen les tropes russes a Ucraïna ha obligat el Kremlin a buscar soldats més enllà de les seves fronteres. A l’Àfrica, Rússia aprofita la influència cultivada durant anys per crear xarxes de reclutament que exploten la desesperació de molts joves que anhelen una vida millor. Per primera vegada, una investigació del grup INPACT –que va néixer per monitoritzar els excessos dels mercenaris de Wagner– ha posat xifres a aquest fenomen: ha documentat prop de 1.500 casos de nois africans enviats a primera línia, dels quals 300, un de cada cinc, van morir.
  • Úrsula Corberó i Chino Darín confirmen el naixement del seu fill a Catalunya: "Era important que el part fos en la llengua materna de la mare"
    L'actriu Úrsula Corberó i la seva parella, el també actor Chino Darín, han sigut pares per primer cop, segons ha confirmat ell mateix als mitjans que l'esperaven a l'aeroport del Prat. La criatura –un nen que es diu Dante– ha nascut a Barcelona, on fa unes setmanes que la família es va instal·lar a l'espera del moment de part. De fet, fa uns dies es va poder veure Corberó passejant per la rambla de Catalunya de Barcelona acompanyada del seu sogre, Ricardo Darín, que també es va desplaçar a Barcelona a l'espera del naixement de la criatura.
  • Ayuso concedirà la medalla de la Comunitat de Madrid als Estats Units: "Són un far del món lliure"
    La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha afirmat que sempre s’ha mirat els Estats Units amb “admiració per ser el principal far del món lliure” i ha anunciat que concedirà a aquest país la Medalla Internacional que atorga el seu govern. Ho ha assegurat aquesta nit en un vídeo emès durant The Hispanic Prosperity Gala, celebrat a Mar-a-Lago, la residència privada del president Donald Trump a Florida, on ha rebut un reconeixement per la seva tasca a favor de la hispanitat.
  • Zelenski prepara eleccions i un referèndum sobre l'acord de pau
    El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, té previst convocar eleccions presidencials aquesta primavera, juntament amb un referèndum sobre un acord de pau, segons una informació que publica en exclusiva el Financial Times, que cita fonts ucraïneses i occidentals. Segons el diari britànic, Zelenski farà l'anunci el 24 de febrer, coincidint amb el quart aniversari de la invasió russa. La decisió és resultat de les pressions de l’administració de Trump perquè se celebrin eleccions abans del 15 de maig, sota l'amenaça de retirar, si Ucraïna no ho accepta, les garanties de seguretat ofertes pels Estats Units en el marc de l'acord que s'està negociant amb Vladímir Putin.
  • Feijóo culpa Sánchez dels accidents ferroviaris: "El seu govern s'asseurà al banc dels acusats"
    Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo s'han enfrontat al Congrés dels Diputats sobre els accidents ferroviaris d'Adamuz (Còrdova) i Gelida. El president espanyol s'ha adreçat a la cambra baixa més de tres setmanes després del doble sinistre mortal, que va deixar 47 víctimes i va provocar un caos ferroviari sense precedents a Catalunya. Fins ara qui havia donat explicacions, tant al Congrés com al Senat, havia estat el ministre de Transports, Óscar Puente. Tal com ja va fer el titular del ministeri, Sánchez ha defensat que la via d'Adamuz complia "escrupolosament" tots els controls de manteniment abans de l'accident, tot i que ha reconegut que els protocols "no són infal·libles" i que els estàndards de qualitat han de ser "ampliats i millorats". Alberto Núñez Feijóo, amb un discurs molt dur, ha posat el president espanyol a la diana: "Han jugat a la ruleta russa amb la nostra seguretat, aquest era un accident evitable, no una catàstrofe imprevisible", li ha etzibat el líder del PP. I fins i tot