Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • Robeu-nos, sisplau
    En qüestió de dies, el Barça ha perdut bous i esquelles. No es pot dir que els del Metropolitano i Montilivi siguin dos accidents sorprenents sense importància, perquè totes dues derrotes emeten senyals preocupants amb conseqüències directes en les opcions per reeditar dos títols. Hansi Flick ja portava uns quants partits amb la mosca pujant-li al nas. Ell detecta de seguida l’estat d’ànim del vestidor i, igual com va percebre a Stamford Bridge que estaven a punt de fer un tomb cap a millor, les darreres setmanes estava veient que la tendència no era la desitjada. Havia subratllat la poca concentració amb què els jugadors sortien a les primeres parts, s’havia queixat de la intensitat en la pressió i els duels i també havia posat el focus en la dificultat per marcar gols. Flick no suporta la desaparició de la fam.
  • Els sindicats de docents amenacen amb una setmana de vaga i Educació s'obre a seguir negociant
    L'estira-i-arronsa entre els sindicats educatius i el Govern s'allargarà, com a mínim, una setmana més. Després de reunir-se aquest dijous amb el departament d'Educació, els sindicats han reiterat que no accepten la proposta de millora que els fa la conselleria i que, entre altres coses, contemplava un increment de sou de 1.500 euros en quatre anys, una pujada que implicaria que el 2029 els mestres i professors cobressin uns 100 euros bruts al mes més que ara.
  • La Generalitat recupera les concessions d'obra pública 14 anys després amb una inversió de 1.200 M€
    La Generalitat vol deixar enrere el model que ha servit per construir i gestionar grans infraestructures públiques durant els últims 14 anys. Aquest model es caracteritzata per dos elements: el pagament per ús de la via que feia l'administració, popularment conegut com a peatge a l'ombra, i la possibilitat de les empreses privades de recomprar a l'administració una part o la totalitat de la infraestructura ja feta.
  • De Mendoza a la Ràpita: la brasa com a destí
    Maury Lucero és net d’immigrants bascos i aragonesos que van marxar a l’Argentina després de la Guerra Civil. L’avi, carnisser a Bilbao, va aconseguir obrir i regentar diferents carnisseries. El Maury, originari de Mendoza, pel fet de ser el primer net en va heretar una, però amb vint-i-dos anys la va traspassar per emprendre una nova vida a casa nostra. “Era l’època del corralito, cap a l’any 1999. Els meus amics que havien emigrat abans em deien que aquí hi havia feina i jo necessitava un canvi d’aires”.
  • La Filharmònica de Los Angeles, el vaixell d'acer que espera l'Orfeó Català
    L'arquitecte Frank O. Gerhy (1929-2025) va descobrir la música clàssica quan era un nen i la mare el portava a escoltar els concerts a la seva Toronto natal. Com a arquitecte, el seu primer gran auditori va ser el Walt Disney Concert Hall de Los Angeles, la seu de la Filharmònica de Los Angeles, un vaixell d'acer que aquest cap de setmana acollirà el debut de l'Orfeó Català als Estats Units amb una Missa solemnis de Beethoven sota la batuta de Gustavo Dudamel. "El que em va interessar més és que la sala tingués ànima i el fet de reunir la gent", deia Gehry sobre aquest projecte. "Al final vaig acabar creant una mena d’intimitat envoltant l’orquestra, de manera que es comença a trencar la forma de capsa de sabates de la sala i es redueix la distància entre l’orquestra i el públic, acostant-los", explicava.