Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • Crema un camió amb contenidors de mercaderies al Port de Barcelona
    Els Bombers de Barcelona treballen aquest diumenge al migdia en l'extinció d'un incendi que afecta un camió estacionat a la zona del Pont d’Europa, on esperava per embarcar la mercaderia. No hi hagut persones afectades. El cos d'emergències hi ha desplaçat 10 dotacions per apagar les flames, que han creat una gran columna de fum visible des de diferents punts de la ciutat. Segons han informat fonts portuàries, l'incendi ha afectat a algunes tractores portuàries de la terminal i les mercaderies que s'han cremat no són perilloses.
  • Pedro Sánchez se'n riu de Donald Trump (ara amb una gorra)
    Pedro Sánchez continua la seva croada particular contra el president dels Estats Units, Donald Trump. Al xoc per la despesa en defensa d'Espanya, inferior al 5% del PIB, s'hi ha sumat des de fa un mes l'oposició fèrria del president espanyol a la guerra a l'Iran iniciada per americans i israelians. Sánchez ha entonat amb solemnitat el 'No a la guerra' i, de forma més distesa, ha fet servir les xarxes socials per llançar dards a Trump i a la seva estratègia a l'Orient Mitjà. L'últim ha estat aquest dissabte, quan Sánchez ha penjat al seu Instagram un vídeo on se'l veu amb una gorra amb el missatge "Make science great again".
  • Dos presos en aïllament intenten escapar-se de la presó Brians 2
    Dos presos del departament especial de règim tancat (Dert) —la zona d'aïllament— de la presó de Brians 2 han intentat escapar-se aquest diumenge a la matinada del centre. Fonts penitenciàries han explicat a l'ARA que els dos interns s'han passat entre dues i tres hores a les golfes d'aquest departament després de sortir d'una cel·la desmuntant el plafó de la llum, que dona accés a la planta tècnica del departament, on hi ha la instal·lació elèctrica i del sistema d'aigües. Els interns han pogut fer aquest moviment sense que hagi saltat cap alarma, afegeixen les mateixes fonts. Per la seva banda el departament de Justícia ha destacat que els funcionaris del centre han frustrat l'intent de fugida.
  • Com Donald Trump ha acabat en el fangar de l'Iran
    L'infern de Dante està format per cercles descendents, cada cop més estrets, fins a l'últim, on hi ha Llucifer. La guerra de l'Iran també està entrant en un descens descontrolat cada vegada més fosc. Ha passat d'una operació aèria controlada a la mobilització de tropes a la regió, preparades per a una possible incursió terrestre. Quan Dante baixava a l'infern, Virgili l'orientava i l'aconsellava. Donald Trump també té els seus Virgilis, però a mesura que passen els dies és cada cop més difícil entendre quin tipus d'acompanyament ha rebut o si simplement ha ignorat les advertències.
  • Per què Catalunya triplica la taxa d'espera per a una operació comparat amb Madrid?
    "Som la comunitat autònoma més transparent de l'estat espanyol i així ens va quan surten informes que comparen les llistes d'espera sanitàries", lamenten fonts de la conselleria de Salut sobre la disparitat que hi ha entre els diferents sistemes sanitaris a Espanya. Disposar de dades és essencial per definir les prioritats de la política sanitària i les llistes d'espera són un gran indicador de l'eficiència del sistema, però fa temps que des de Catalunya critiquen que no tots els territoris recullen les dades de la mateixa manera. Les competències en salut recauen a cada comunitat autònoma, per la qual cosa el ministeri de Sanitat elabora els informes amb les dades que comunica cada territori. D'acord amb l'última publicació estatal, Catalunya és la comunitat amb més pacients en espera per entrar en un quiròfan i la segona amb el temps d'espera més alt, uns 148 dies de mitjana per a una operació. Des de Salut, però, posen en dubte l'informe i insisteixen que no totes les comunitats comparteixe