r ara.cat DILLUNS 20 DE MARK DEL2017 130 EUROS CARME COLOMINA. Europa ha convertit l'acollida en detenció el dret a refugien una responsabilitat a defugir externalitzar NURIA BoscH La Hisenda propia ha de ser un objectiu de primer ordre per al govern catala tant si Catalunya ésdins com fora de l'estatespanyol PERE PUGES És just ara, en les circumstancies actuals, quan cal fer un congrés ciutad per debatre el país que volem PROCESSOBIRANISTA JxSí traslladara al setembre la llei de desconnexió El full de ruta la situava a finals Poder concentrar la mobilització de juliol, pero l'objectiu ara és ciutadana en pocsdiesiguanyar acostar-la al maxim al referendum temps són els motius del canvi Rajoy fa el primer pas per dur a la segona llei antidesnonaments Coronacio historica de Schulz com a rival de Merkel Obté uninédit 100% de vots en la convenció de l'SPD SUARL JETZTIST SCHULZ unicef Aliances de grans ciutats per recuperar la gestió dels serveis El Barca, per caracter Barcelona, Sabadell iBadalona lideren Un gol de Suárez, dos de Messi rena d André Gomes permeten als blaugranes aquestes xarxes superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2 les opcions a la Lliga
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Els "especuladors" posen fi a l'eufòria de SpaceX a la borsa
La sortida a la borsa de SpaceX, el gegant tecnològic d'Elon Musk que agrupa les seves operacions aeroespacials i d'intel·ligència artificial, va ser un esclat sense precedents. L'oferta pública inicial (IPO) del primer gran actor de la IA a assaltar Wall Street es va executar a uns 135 dòlars per acció; però a la seva entrada a l'índex Nasdaq 100 ja s'havia disparat fins als 160 dòlars. Després de prop d'una setmana d'ascens inaudit, els títols van superar els 200 dòlars i la capitalització global de l'empresa va empetitir gegants tecnològics de l'escala d'Amazon o Meta. L'eufòria, però, va durar menys d'una setmana: des de dilluns, la cotització de la nova joia de la corona de Musk ha retrocedit més d'un 13%. Va obrir la sessió d'aquest divendres, de fet, poc per sobre dels 150 dòlars, i es va anar movent al voltant del mateix preu tota la jornada, amb una lleugera tendència alcista, fins a tancar en 153 dòlars.
Sis mesos després, l'efecte Mamdani està canviant Nova York?
Autobusos gratuïts i ràpids. Congelar (alguns) lloguers. Llars d’infants per a tothom, universals i, per tant, gratuïtes per als infants de fins a cinc anys. Amb aquestes promeses, el socialista democràtic Zohran Mamdani va aconseguir ser elegit alcalde de Nova York el novembre passat, i es va convertir també en el primer a obtenir més d’un milió de vots. El seu carisma, les xarxes socials i 100.000 voluntaris van fer la resta. Però ara que l’alcalde és a prop de complir 200 dies al càrrec, què ha aconseguit exactament?
Una dona de 80 anys mor ofegada a la platja de l'Arquitecte de l'Ampolla
Una dona de 80 anys ha mort aquest dissabte mentre es banyava a la platja de l'Arquitecte de l'Ampolla, al Baix Ebre. L'avís al 112 s'ha rebut poc després de les 13 hores, quan diverses persones han alertat que havien tret de l'aigua una banyista inconscient. La platja no té servei de vigilància.
"Molts esportistes es rodegen de persones tòxiques que només els volen pels diners"
Ferran Martínez (Barcelona, 1968) va brillar amb el Barça, la Penya, la selecció espanyola o el Panathinaikòs durant els anys 80 i 90. Però ja llavors preparava una nova vida com a empresari i assessor financer. Martínez cita l'ARA en una terrassa de Barcelona, on durant més d'una hora parla d'empreses, computació quàntica o IA. I de bàsquet, per descomptat. Ara publica El Algoritmo del éxito (EmpreBooks), un llibre on fa servir la seva experiència esportiva per entendre el món dels negocis.
Pujol demana "integrar" els immigrants i no caure en el "sectarisme"
Envoltat de la plana major de Junts, l'expresident Jordi Pujol ha rebut aquest dissabte un gran homenatge al seu llegat polític a mans de la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC). A Planoles, un municipi simbòlic per a les joventuts juntaires, Pujol ha llançat un missatge potent a favor de la integració dels immigrants, que han pogut sentir el president del Parlament, Josep Rull; el secretari general juntaire, Jordi Turull; l'adjunt a la presidència, Albert Batet; la presidenta del grup parlamentari, Mònica Sales; i el líder municipal barceloní, Jordi Martí; a més d'exdirigents convergents com l'exconsellera Irene Rigau, Jordi Xuclà, Marta Pascal i Carles Campuzano, que ara és diputat d'ERC. Pujol ha recalcat que els catalans tenen el deure "de mantenir la llengua, de transmetre una cultura, d'integrar la gent que ve de fora i de cohesionar-la", a més de "treballar bé i no rendir-se".
Sitio web