r ara.cat DILLUNS 20 DE MARK DEL2017 130 EUROS CARME COLOMINA. Europa ha convertit l'acollida en detenció el dret a refugien una responsabilitat a defugir externalitzar NURIA BoscH La Hisenda propia ha de ser un objectiu de primer ordre per al govern catala tant si Catalunya ésdins com fora de l'estatespanyol PERE PUGES És just ara, en les circumstancies actuals, quan cal fer un congrés ciutad per debatre el país que volem PROCESSOBIRANISTA JxSí traslladara al setembre la llei de desconnexió El full de ruta la situava a finals Poder concentrar la mobilització de juliol, pero l'objectiu ara és ciutadana en pocsdiesiguanyar acostar-la al maxim al referendum temps són els motius del canvi Rajoy fa el primer pas per dur a la segona llei antidesnonaments Coronacio historica de Schulz com a rival de Merkel Obté uninédit 100% de vots en la convenció de l'SPD SUARL JETZTIST SCHULZ unicef Aliances de grans ciutats per recuperar la gestió dels serveis El Barca, per caracter Barcelona, Sabadell iBadalona lideren Un gol de Suárez, dos de Messi rena d André Gomes permeten als blaugranes aquestes xarxes superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2 les opcions a la Lliga
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Marc Márquez va fent passes cap al títol de campió mundial de MotoGP
Marc Márquez camina amb pas ferm cap al títol de campió de MotoGP. A la cursa sprint del Gran Premi de Malàisia al circuit de Sepang, s'ha fet amb una segona posició que li permet anar fent via. La victòria ha estat per a l'espanyol Pedro Acosta (KTM), qui no és rival a la classificació general. Márquez (Ducati Desmosedici GP26) és més líder del mundial en espera de la cursa de diumenge. Una cursa on sortirà segon per darrera del seu germà, l'Àlex.
Tornarà a nedar el gegant del Mediterrani per les costes catalanes?
“Jo vull fer una petició: no li digueu foca monjo. Això és un invent, una traducció literal del castellà sense cap tradició en la nostra llengua”. Amb aquesta advertència tan clara, el biòleg i conservacionista mallorquí Joan Mayol posa els dits a la nafra de la memòria marítima: “A la nostra mar se n'ha dit de tota la vida vell marí, vedell marí o lleó marí. I recuperar-ne el nom no és un caprici, sinó el primer pas per restituir la dignitat d'un animal que va conviure amb nosaltres durant mil·lennis”. Aquesta reivindicació és el punt de partida per retrobar-nos amb un gegant discret que, durant dècades, vam condemnar a l'oblit.
"Quan em vaig prejubilar, va ser el moment de fer realitat el meu somni"
Durant dècades, Antònia Carré-Pons (Terrassa, 1960) va compaginar la docència a secundària amb les classes a la Universitat Oberta de Catalunya, l'escriptura de novel·les com Jo també vull ser funcionària (Proa, 2010) i l'edició de llibres com Espill, de Jaume Roig (Quaderns Crema, 2006). "Quan em vaig prejubilar, va ser el moment de fer realitat el meu somni, que era muntar una editorial", recorda des de la llibreria Casa Usher, que ha acollit la celebració del cinquè aniversari de Cal Carré, el projecte que va arrencar l'octubre del 2021 amb Dos relats, escrit per Virginia i Leonard Woolf. "Des de llavors hem publicat cinquanta títols –explica–. Sento un gran orgull per la feina feta durant aquest temps perquè connecta amb els pares i avis, que havien tingut la carnisseria de Terrassa que l'editorial homenatja des del títol. Si ells tenien un gran respecte pels clients, Cal Carré el té pel públic lector: mai no li donem gat per llebre".
El desconcert s'apodera del PSOE: "Necessitem uns dies per digerir-ho"
Fa temps que es diu que la política espanyola està immersa en un estat "d'ai al cor". El motiu: fets sobrevinguts, alguns fins i tot difícils de creure o assumir, que suposen un gir de 180 graus a l'agenda pública. L'últim, l'accident ferroviari a Urda, a la província de Toledo, que per ara ha deixat 69 víctimes mortals. La diferència amb altres moments és que l'accident agafa al govern espanyol i al PSOE en plena precampanya electoral. I tot i que encara queda un mes per a les eleccions a l'Estat, la magnitud de la tragèdia suposa un cop difícil d'entomar. L'estratègia política de Pedro Sánchez també es veu obligada a canviar per complet.
Tens assegurat el teu enterrament i potser no ho saps
Al voltant d'un terç dels catalans estan coberts per una assegurança de decessos. L'any passat eren uns 2,5 milions de persones, gairebé un terç de la població. Es tracta d'usuaris subjectes a una pòlissa amb una prima que cobreix les despeses relacionades amb el seu enterrament o incineració i el de familiars i els serveis que hi van associats. Els preus poden anar dels 20 o 35 euros a l'any per persones de 30 a 40 anys a 600 a 800 per qui té més de 70 anys. A més edat, més preu. També hi ha les primes anivellades (una quota constant només actualitzada amb la inflació, des d'uns 30 euros a l'any per persones entre 30 i 40 anys fins a més de 300 per majors de 65). I finalment hi ha la prima única, per gent de més de 65 anys que no tenia assegurança, i que pot anar de més de 4.000 a 6.000 euros.
Sitio web