Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • L'acord de Trump amb Putin encén la guerra: Ucraïna ataca el petroli rus i Moscou bombardeja civils a Zaporíjia
    Ucraïna intensifica l'ofensiva contra la indústria petroliera russa i Moscou augmenta els atacs contra civils. L'acord anunciat pel president dels Estats Units, Donald Trump, amb el seu homòleg rus, Vladímir Putin, perquè Moscou entregui immediatament 300.000 tones de dièsel al país nord-americà ha tingut aquest dissabte un impacte directe sobre el conflicte. Poques hores després de l'anunci de Trump, Kíiv ha atacat amb drons, durant la matinada, les instal·lacions petrolieres de Novoixàkhtinsk, que proveeixen l'exèrcit rus de combustible en la seva ofensiva a la regió del Donbàs. I en la seva intensificació dels atacs contra civils, Rússia ha bombardejat blocs de pisos a la ciutat ucraïnesa de Zaporíjia.
  • Madrid, ciutat de pau i de protesta
    Ningú podria dir ara amb seguretat ni tan sols quina participació hi haurà a les eleccions generals del pròxim 29 de novembre, però si al conjunt d’Espanya hi ha la meitat de l’interès que regna a l’interior de la M-30 de Madrid, serà força elevada. La que es presenta com la mare de totes les campanyes ha tingut un inici inesperat, arran de les reaccions davant del desnonament de Maricarmen Abascal i la seva mort dimecres. El PSOE té posades totes les esperances en la mobilització que s'ha posat en marxa arran d'aquests fets. Els socialistes són mestres en el maneig dels climes emocionals, però en aquest cas ni tan sols fa falta. La reacció pel cas Maricamen ha sigut força espontània perquè hi havia molta frustració acumulada pel problema de l’habitatge. Algun dia havia d'explotar i ho ha fet ara, cosa que ha donat una oportunitat a Pedro Sánchez per intentar vèncer totes les previsions.
  • Quan es va trencar la confiança entre el PSOE i Junts?
    "A Pedro Sánchez no l'investirem perquè n'hem sortit escaldats". D'aquesta manera responia el secretari general de Junts, Jordi Turull, aquesta setmana a la periodista Ariadna Oltra a Els matins quan li preguntava què faria el seu partit si tornaven a ser decisius al Congrés dels Diputats. Què ha passat en aquests tres anys perquè la conclusió de Junts sigui aquesta? Què s'ha trencat i, sobretot quan, si al final sembla que es podrà aplicar l'amnistia a l'expresident Carles Puigdemont? L'ARA ha reconstruït els moments clau d'aquesta tortuosa relació que va començar l'estiu del 2023 després d'anys de poc contacte arran del Procés.
  • Halle Berry, acusada d'estrangular el seu fill per part del seu ex
    Halle Berry ha tingut la mala sort que el seu nom vagi associat a un fenomen que no és precisament positiu. Igual que li va passar a Barbra Streisand amb l'efecte Streisand –que consisteix en fer tants esforços en voler amagar una cosa de l'ull públic que amb el rebombori acabes aconseguint que capti l'atenció de més gent que si no haguessis fet cap esforç per ocultar-ho–, ella ha donat nom a l'efecte Halle Berry. Aquest es fa servir per descriure la caiguda en picat del prestigi d'actors i actrius que, després de guanyar un Oscar, comencen a prendre males decisions professionals i acaben malgastant en poc temps l'enorme admiració que havien acaparat amb l'estatueta.
  • Quan una sola poma val un euro i mig: un maldecap per als nord-americans... i per a Trump
    A l'estiu, quan ja era clar que la guerra de l'Iran anava per llarg, a la caixa d'una cadena de cafeteries bastant coneguda a Washington hi havia emmarcat en negre un discret cartell. "Un avís per als nostres clients: de tant en tant, hem d'ajustar els preus per reflectir l'encariment del cost dels ingredients i l'operativa". A l'aparador de les pastes i pastissos era fàcil detectar-hi el lleuger augment. Les galetetes de mantega amb xocolata, que abans costaven 90 centaus la unitat, ara costaven un dòlar.