Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • "Vaig frenar per no atropellar un turista": la conversa pendent després d’un accident
    "Des de l'accident no podia parar de pensar en com estava, perquè no sabia què li havia passat, si viuria o no". Carlos Roberto Hernández recorda que els vidres del cotxe es van trencar en bocins i que es van escampar al seu voltant. Abans de tenir temps de preguntar-se què havia passat, va veure una persona caient al costat del seu cotxe, al carrer Mallorca de Barcelona, just davant de la Sagrada Família. Qui havia caigut era el Javier, que anava en moto, i va topar amb el seu cotxe, que havia frenat en sec. El motorista es va trencar tres tendons dels dits i va necessitar fins a quatre operacions després de l'accident. Encara avui no ha pogut tornar a la seva feina de lampista i dubta si podrà tornar a treballar-hi mai.
  • La lluita mil·lenària dels ianomamis: "Protegir l'Amazònia significa protegir la vida"
    La calor cau sobre el llogaret des de les primeres hores del matí. Aïllat al cor de la selva tropical, aquest assentament amazònic segueix els ritmes imposats pel riu i la terra. Al llarg de l’Uraricoera, afluent del riu Negro, alguns nens juguen i es refresquen a l’aigua. Una mica més enllà, diversos joves tornen de la riba amb una canoa carregada de feixos de mandioca: el tubercle que sosté la vida ianomami. La collita passa de mà en mà fins a arribar als habitatges, on les mares la renten, la ratllen i la transformen en farina, repetint gestos transmesos de generació en generació, tan antics com el riu mateix.
  • Brussel·les té una nova guia sobre fiscalitat: cal lluitar contra la concentració de la riquesa
    La Comissió Europea té un nou diagnòstic sobre fiscalitat que apunta a les rendes més altes i a les grans fortunes. Segons un estudi publicat per l'executiu comunitari, durant els últims trenta anys s'ha produït a la Unió Europea una concentració de la riquesa en les capes més benestants de la població, per la qual cosa cal repensar els impostos que graven el patrimoni, les herències i les rendes del capital a la UE per desfer aquesta tendència.
  • Berlín s'ha despertat, i això ho pot canviar tot
    El fado portuguès, una música europea, parla recurrentment d'un sentiment que ara fa pensar en el moment polític d'Europa amb els Estats Units: un amor antic, que ha derivat en dolor, en maltractament, però que costa deixar enrere. En essència, la geopolítica és també una història d'amors i desamors i, per tant, de divorcis.
  • "Hi ha massa gent que pensa que la seva vida és apassionant i que dona per a un llibre"
    L'ascension du haut mal (1996-2003; Epiléptico en l'edició en castellà), un dels grans còmics de no-ficció de la història, va convertir el francès Pierre-François Beauchard (Nimes, 1959), conegut com a David B., en un dels noms imprescindibles de la Nouvelle BD, el moviment que va renovar de cap a peus la historieta francesa durant els anys 90. Però ell no és autor d’una sola obra sinó un creador amb una imaginació desbordant, gairebé aclaparadora, com demostra un cop més a El señor Búho y el País de los Muertos (Salamandra), l’exuberant poema sobre la vida i la mort que ha dibuixat en vinyetes d’un blanc i negre prodigiós.