Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • ¿Pot ser que Zapatero avui acabi a la presó?
    José Luis Rodríguez Zapatero es converteix avui en el primer expresident del govern espanyol des de la restitució de la democràcia que declara com a imputat en una investigació judicial. Declararà a l’Audiència Nacional davant del jutge José Luis Calama, que l’investiga per tràfic d’influències i blanqueig de capitals pel rescat de Plus Ultra i per delicte fiscal i contraban per les joies que la policia espanyola va trobar al seu despatx. La cita arriba un mes després que el cas saltés a la llum i un cop s’han conegut els informes de la UDEF que van desembocar en la seva imputació. El magistrat considera que "liderava" una "trama organitzada d'exercici il·lícit d'influències" i una "estructura estable i jerarquitzada" que tenia la finalitat d'obtenir "beneficis econòmics" a través de la "intermediació" amb administracions públiques. Creu que l'expresident espanyol hauria posat la seva "capacitat d'accés" a alts càrrecs al servei de tercers que volien "obtenir decisions favorables".
  • Un helicòpter "bombardejarà" Barcelona amb 100.000 poemes catalans i xilens
    Fa 88 anys, els ciutadans de Barcelona i d’altres poblacions catalanes miraven al cel amb terror. “Continua la terrible hecatombe que castiga Barcelona. Un parell de milers de víctimes i més de cent edificis destruïts en dos dies. Pànic i horror. Anem tots a Vallirana. Les escenes d’èxode i d’arrecerament presenciades als paradors del metro i a les estacions són d’aquelles que no s’obliden mai”, escrivia el 18 de març del 1938 Josep M. López-Picó. El dissabte 20 de juny, en canvi, es podrà contemplar el cel amb optimisme: cauran 100.000 poemes. Amb motiu dels 50 anys de la mort de Franco, un helicòpter sobrevolarà la plaça Nova i els voltants de la catedral de Barcelona per llançar versos, en català i en castellà, sobretot de poetes emergents.
  • "A Palestina els periodistes protegim amb el cos el resultat de la nostra feina"
    Mariam Barghouti (Atlanta, 1993) és una periodista i investigadora palestina nascuda als Estats Units que s'ha convertit en un referent pels seus articles des de la Cisjordània ocupada en mitjans com The Guardian, la BBC, Al-Jazeera o Mondoweiss. Aquest any és la resident internacional del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).
  • Una història d'amor, maternitat i orgull lèsbic
    Per damunt dels vibrants títols de crèdit de 15 pruebas de amor se sent un tall d'àudio real: el de l'anunci, per part del president de l'Assemblea Nacional francesa, del resultat de la votació sobre el matrimoni igualitari, aprovat l'abril del 2013. La poderosa opera prima d'Alice Douard parteix, per tant, d'un fet històric (el film transcorre en 2014) per retratar amb sensibilitat i empatia un esdeveniment que pertany a l'àmbit de l’íntim: el terratrèmol que suposa per a una jove parella lèsbica, la formada per la Céline (Ella Rumpf, en ple ascens a l’estrellat) i la Nadia (Monia Chokri, habitual del cinema de Xavier Dolan), la decisió de formar una família, i el discriminatori laberint legal i burocràtic que això implica.
  • Competència obre una nova etapa amb el mandat de Cani Fernández caducat
    "Portar una casa sempre és complicat", reflexiona una veu que ha estat treballant colze a colze amb Cani Fernández, la fins ara presidenta de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), a qui aquest dimecres caduca el mandat. Ella ho ha constatat en primera persona, sobretot perquè aquests sis anys al capdavant de Competència han estat marcats per fites històriques en l'àmbit de la competència: des de la investigació per l'apagada elèctrica massiva o la pujada de preus dels carburants per les guerres a Ucraïna i l'Orient Mitjà fins a l'opa hostil del BBVA al Banc Sabadell, passant per l'aprovació de multes històriques com la de 413 milions d'euros a Booking, tot i que després la va suspendre l'Audiència Nacional.