Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • El Govern posa les bases per invertir 4.300 milions d'euros en infraestructures la pròxima dècada
    El Govern ha fet aquest dimarts un pas imprescindible per poder tirar endavant les inversions previstes en infraestructures de mobilitat de la pròxima dècada. El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat que l'executiu ha donat llum verda al nou pla d'inversions que li hauria de permetre destinar més de 4.300 milions d'euros des d'ara fins al 2036 a posar al dia una xarxa que acusa el dèficit inversor de l'última dècada. Per assolir aquesta fita, el Govern ha aprovat l'actualització i ampliació del Programa d'Encàrrec d'Actuacions (PEA), un document sense el qual no es poden licitar les obres. "Fem un salt quantitatiu i qualitatiu", ha dit el president de la Generalitat, Salvador Illa, aquest dimarts durant la cloenda d'un congrés organitzat per Forbes a Barcelona.
  • Europa torna a patir una onada de calor que ja deixa desenes de morts a França
    Un nou episodi de calor intensa i generalitzada està deixant registres rècord a bona part de l'Europa occidental i central. Unes temperatures elevades de forma sostinguda durant diversos dies i nits de maldormir que afecten aquesta setmana països acostumats a la calor —si bé no tan primerencament— com França, Catalunya, Espanya i Itàlia, i parts del Regne Unit, Bèlgica i Alemanya, on cada vegada és menys excepcional que el mercuri es dispari. L'impacte de la calorada en la salut, sobretot en persones grans, malaltes o infants, és alt, i diversos estats han llançat alertes meteorològiques per prevenir la població de deshidratacions, cops de calor i, fins i tot, la mort.
  • El Govern avisa que no es poden tirar petards ni fer fogueres a menys de 400 metres de terreny forestal en els municipis amb perill d'incendi
    El Govern ha alertat aquest dimecres que, en els municipis on hi hagi un avís de perill molt alt o extrem d'incendi forestal, no es permetran tirar petards ni encendre fogueres a menys de 400 mestres de terreny forestal.
  • "Vaig estar corrent i entrenant fins a l'últim dia del meu embaràs"
    El sol pica fort a la capital de l'Alt Camp. La Marta Galimany Guasch (Valls, 1985) rep l'ARA a les pistes d'atletisme de la seva ciutat i passa per davant d'un mural on apareix ella. El mira de reüll i somriu. "Quan vinc amb el meu fill és molt divertit", explica, ja que el menut es queda embadalit mirant aquell gran mural on apareix la seva mare. Fa pocs anys l'Ajuntament de Valls va batejar les pistes municipals amb el nom de la Marta, olímpica a Tòquio el 2021. Una atleta prodigiosa que fa pocs anys va batre el rècord espanyol de maratons en què corren homes i dones junts. I fa poques setmanes ho va tornar a fer a una marató només amb dones. Té 40 anys acabats de fer. Una dona que curiosament, va trigar molt en descobrir aquesta vocació.
  • "Al meu jo del passat li diria: «No ets tan bo com et creus quan estàs borratxo»"
    Presència habitual en els festivals musicals catalans, Rufus Wainwright (Rhinebeck, Nova York, 1972) actuarà el diumenge 28 de juny al Blaumarí Music, el cicle de concerts nascut aquest any i que té lloc en un escenari sobre l'aigua al Port Vell de Barcelona. Amb una trajectòria musical que va del pop al folk, passant per la música clàssica i l'òpera, el músic nord-americà oferirà un concert amb alguns dels seus temes més coneguts. Tot això després que fa unes setmanes tornés a reproduir al Royal Albert Hall de Londres el seu xou en homenatge a Judy Garland, una de les grans fites de la seva carrera i que enguany celebrava vint anys.