Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
r ara.cat
DILLUNS
20 DE MARK DEL2017
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Europa ha convertit
l'acollida en detenció
el dret a refugien una
responsabilitat a defugir
externalitzar
NURIA BoscH
La Hisenda propia ha de
ser un objectiu de primer
ordre per al govern catala
tant si Catalunya ésdins
com fora de l'estatespanyol
PERE PUGES
És just ara, en les
circumstancies actuals,
quan cal fer un congrés
ciutad per debatre
el país que volem
PROCESSOBIRANISTA
JxSí traslladara
al setembre la llei
de desconnexió
El full de ruta la situava a finals
Poder concentrar la mobilització
de juliol, pero l'objectiu ara és
ciutadana en pocsdiesiguanyar
acostar-la al maxim al referendum
temps són els motius del canvi
Rajoy fa el primer pas per dur a
la segona llei antidesnonaments
Coronacio
historica
de Schulz
com a rival
de Merkel
Obté uninédit
100% de vots en la
convenció de l'SPD
SUARL
JETZTIST
SCHULZ
unicef
Aliances de
grans ciutats
per recuperar
la gestió
dels serveis
El Barca, per caracter
Barcelona, Sabadell
iBadalona lideren
Un gol de Suárez, dos de Messi
rena d André Gomes permeten als blaugranes
aquestes xarxes
superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2
les opcions a la Lliga

Noticias
  • El poble de 1.200 habitants on es produeix la meitat del béicon que es ven a tot Espanya
    És un poble d'Osona de poc més de quatre carrers i on només viuen uns 1.200 habitants, però on hi ha la càrnia que produeix el 45% del béicon que es ven a tot Espanya. L'empresa té una plantilla que equival a més de la meitat de la població del poble i el 55% de la qual són estrangers de quaranta nacionalitats diferents. El poble es diu Sant Miquel de Balenyà i pertany al terme municipal de Seva; i la càrnia, Embutidos Monells. Es pot dir que són un exemple del que passa al conjunt de la comarca, però potser portat a l'extrem.
  • Matar 30.000 porcs al dia: treballar a Osona però no trobar lloc on viure
    La Sylvie, de cinquanta anys, recorda que gairebé va vomitar el primer dia que va treballar en un escorxador. Havia de tallar la llengua i el cor dels porcs amb un ganivet en una sala on feia tant de fred que gairebé se li congelaven les mans. Eren porcs enormes, d'entre 80 i 100 quilos de pes, com no havia vist a la seva vida. "Al meu país els porcs són petits. Aquí són grans com vaques". I sense parar, un porc darrere l'altre. Com en una cadena de muntatge.
  • Carles Rebassa guanya el premi Sant Jordi amb l’enamorament perillós d’un cambrer
    La literatura catalana va rebre ahir una bona dosi d’autoestima que la portarà ufanosa almenys fins a Sant Jordi. La Nit de les Lletres Catalanes va reunir al Museu Nacional de Catalunya un ampli desplegament institucional –amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa; l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i l’expresident Jordi Pujol, entre molts d’altres, i amb l’absència del PP, Vox i Aliança Catalana– i també del sector editorial, amb representants dels grans grups (Planeta, Penguin Random House i Abacus Futur) i d’editorials independents com L’Altra i La Segona Perifèria, a més de llibreters, bibliotecaris i amants de la cultura. Hereva de la Nit de Santa Llúcia, la gala es va retransmetre en directe per TV3, i es va situar, per dimensions i envergadura, al mateix nivell que l’entrega dels premis Gaudí.
  • Guia del partit Barça - Sevilla: horari, on veure'l i alineacions
    Barça i Sevilla es veuran les cares aquest diumenge (16.15 h) al Camp Nou en un partit corresponent a la jornada 28 de la Lliga. Els catalans volen mantenir el lideratge de la Lliga en un dia marcat per les eleccions a la presidència blaugrana, mentre que els andalusos volen allunyar-se de la zona de descens, de la qual només els separen sis punts.
  • Turisme s'escriu amb B de B-Travel i de 'Biatjar'
    Sota el lema ‘Biatjar’, B-Travel compta aquest any amb més de 100 empreses expositores directes, entre les quals hi ha empreses de pràcticament totes les comunitats autònomes espanyoles. Aragó, Andalusia, Canàries, Castella-la Manxa, Catalunya, Extremadura, Madrid o Navarra, a més de l’illa de Menorca i la Diputació de Guipúscoa, seran presents al Saló del Turisme de Fira de Barcelona, del 20 al 22 de març, en una edició renovada amb un disseny diferent i un programa ampliat d’activitats per a tots els públics.