r ara.cat DILLUNS 20 DE MARK DEL2017 130 EUROS CARME COLOMINA. Europa ha convertit l'acollida en detenció el dret a refugien una responsabilitat a defugir externalitzar NURIA BoscH La Hisenda propia ha de ser un objectiu de primer ordre per al govern catala tant si Catalunya ésdins com fora de l'estatespanyol PERE PUGES És just ara, en les circumstancies actuals, quan cal fer un congrés ciutad per debatre el país que volem PROCESSOBIRANISTA JxSí traslladara al setembre la llei de desconnexió El full de ruta la situava a finals Poder concentrar la mobilització de juliol, pero l'objectiu ara és ciutadana en pocsdiesiguanyar acostar-la al maxim al referendum temps són els motius del canvi Rajoy fa el primer pas per dur a la segona llei antidesnonaments Coronacio historica de Schulz com a rival de Merkel Obté uninédit 100% de vots en la convenció de l'SPD SUARL JETZTIST SCHULZ unicef Aliances de grans ciutats per recuperar la gestió dels serveis El Barca, per caracter Barcelona, Sabadell iBadalona lideren Un gol de Suárez, dos de Messi rena d André Gomes permeten als blaugranes aquestes xarxes superar el doble cap del Valencia, arnbelo liel2 les opcions a la Lliga
Día anterior Día siguiente 


Recognized text:
Noticias
Com veure l'eclipsi a Catalunya
El pròxim 12 d'agost, la Lluna cobrirà completament el Sol i, durant poc més d'un minut, el dia es convertirà en nit. Catalunya viurà un fenomen astronòmic excepcional, que no es podia observar de manera total des de fa més d'un segle. L'enorme interès científic i històric d'aquest eclipsi l'ha convertit en una cita imprescindible tant per als experts com per als aficionats a l'astronomia i el Govern ha identificat, juntament amb els municipis, els millors punts d'observació.
Dos crims masclistes en menys de 24 hores
La violència masclista no s'atura. En només 24 hores, s'han produït dos assassinats masclistes que han fet saltar les alarmes a Espanya. El primer a la caserna de Llanes, a Astúries, aquest dimecres poc abans de les 13:30 hores de la tarda, quan un agent de la Guàrdia Civil destinat a la comandància de Zamora ha disparat contra la seva exparella, amb qui tenia tres fills –un de 18 anys i dues bessones de 14–. L'home, que ha quedat ferit greu quan els companys de la víctima intentaven evitar l'agressió fent-lo retrocedir, també ha mort.
Mor el conductor d'una moto d'aigua en un xoc amb una embarcació a Empuriabrava
Un home ha mort aquest dimecres a la tarda mentre conduïa una moto d'aigua en un xoc amb una embarcació recreativa a Empuriabrava (Alt Empordà). Segons informa l'ACN, el fill de la víctima anava amb el pare amb moto d'aigua quan una embarcació amb deu ocupants els ha passat per sobre i hauria fugit.
Les imatges més nítides del sol fins ara revelen nous descobriments sobre la seva superfície
La comunitat científica torna a sorprendre amb una troballa inèdita sobre la principal estrella del nostre sistema planetari. La revista científica Nature ha publicat aquest dimecres les imatges del sol més nítides que s'han fet fins ara i que han permès observar un fenomen desconegut fins al moment. En concret, les fotos revelen que a la superfície d'aquest astre hi ha petits vòrtexs que, en conjunt, fan patrons en forma de remolí que recorden el cel nocturn del quadre La nit estrellada de Vincent van Gogh.
El vol solemne de l'àliga
Abans que les gralles tornin a alçar el seu cant festiu, la plaça s'omple d'un silenci que no figura en cap programa de la festa. Les converses esmorteeixen, els infants s'enfilen a la punta dels peus per no perdre's cap detall, i totes les mirades convergeixen cap a una mateixa figura. Lentament, una àliga poderosa avança entre el seguici. El seu coll s'inclina amb una precisió antiga; les ales, immòbils, semblen retenir encara l'impuls del vol. Cada pas és pausat, cada gest respira una solemnitat que el temps no ha aconseguit erosionar.
Sitio web