Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
JUDICIALITZACIO
L'Estat ha desobeit
26 sentencies a
favor de la Generalitat
Totes les resolucions menys una
La majoria de contenciosos afecten
daten del període 2011-2016
el repartiment de subvencions
ara cat
DILLUNS
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Amb Trump, els Estats
Units reneguen de l'ordre
mundial que van dissenyar
Bayona, monstre' dels Gaudí
iaraels vells aliats hauran
de trobar el seu lloe
Pel lícula
Direccció
Actriu
Actor
JOAQUIM COELLO
La propera Juan
Antonio
Fernandez
Suarez
Qualsevol negociació de
Catalunya ambrEstat ha de
comensar per acordar les
garanties de compliment
del que es pacti
Trump topa amb la
BARCA.
EVA PONS
justícia i amb Merkel
LA PILOTA.
ENTRA MIG
pel veto alsrefugiats
El regim d'ús de la
METRE AL
Segon dia de protestes en
llengua catalana davant
dels tribunals esta
GOLANUL LAT
quaranta ciutats dels EUA
condicionada a la
de l'organ judicial

Noticias
  • La cara "emocional i tèrbola" del llegendari Jasper Johns
    Als 96 anys, el nord-americà Jasper Johns (Augusta, Geòrgia, 1930) roman com un dels artistes contemporanis més importants. Va ser un dels precursors del pop art, amb les pintures de banderes dels Estats Units i l'escultura en bronze de dues llaunes de cervesa, però també és recordat per Pintura amb dues pilotes, burla dels excessos testosterònics dels artistes de l'expressionisme abstracte, com Pollock, De Kooning i Rothko. Aquestes obres són només la punta de l'iceberg de Night driver, la gran retrospectiva que el museu Guggenheim de Bilbao li dedica fins al 12 d'octubre.
  • Almenys cinc morts per nous atacs russos a la regió de Khàrkiv
    Almenys cinc persones han mort aquest diumenge a la tarda per atacs russos a la regió de Khàrkiv, al nord-oest d'Ucraïna, segons informen les autoritats regionals. Un atac ha matat dues persones i n'ha ferit sis més al districte de Lozivska, i un altre n'ha matat tres a la ciutat de Khàrkiv.
  • Naim Smaili: “Les vistes són espectaculars. Estic tan pendent de mirar-les que deixo de pensar”
    Al tiktoker Naim Smaili i als seus amics els agrada buscar a xarxes llocs macos per després anar a conèixer-los. Explica que des d’Avinyó, on viuen, han anat tantes vegades a la Barceloneta i Lloret de Mar, que aprofiten per descobrir noves destinacions els caps de setmana, i també entre setmana si tenen disponibilitat: “Hem anat a rius, al pantà de Sant Ponç i a diverses platges de Catalunya. Ens interessen sobretot platges amagades i tranquil·les, que si vols jugar o saltar no molestis a ningú”. Per aquest estiu ja té una llista de cales de la Costa Brava, “estem mirant cosetes molt maques”, diu il·lusionat.  
  • Per què no es pot prohibir una manifestació com la dels que volen "salvar Europa"?
    Dissabte, la plaça Sant Jaume de Barcelona va acollir la primera parada a l'Estat del moviment ultra Save Europe Act, que reclama la "remigració" –el retorn forçós dels migrants no europeus–. La concentració, amb només una cinquantena de persones, va evidenciar una punxada d'assistència enmig d'un rebuig unànime de les institucions i el teixit social. L'Ajuntament de Barcelona va anunciar que portarà a la fiscalia els missatges racistes expressats durant la manifestació —com també havia plantejat el Govern divendres—, mentre que els Comuns van denunciar diumenge l’acte a la Generalitat i van exigir sancions de fins a 500.000 euros pels discursos xenòfobs. Prèviament, partits com la CUP, ERC i els mateixos Comuns ja havien demanat obrir la via per prohibir la mobilització; una petició compartida pels col·lectius presents a la contramanifestació antifeixista de dissabte a la plaça. Ara bé, es poden prohibir actes com aquest?
  • L'epidèmia d'Ebola a la RD del Congo ja és la segona més gran de la història
    L'epidèmia d'Ebola a l'est de la República Democràtica del Congo ja és la segona més gran de la història, s'està estenent molt més ràpid que brots anteriors, i afecta un territori més gran que França. Aquest diumenge ha fet cent dies que es va declarar i ja han mort 2.557 persones. A més, hi ha 5.375 casos confirmats, però es creu que aquest número representa menys de la meitat dels casos que hi ha en realitat. A això, cal afegir-hi les dificultats per transferir diners a la zona afectada per pagar el personal sanitari, el mal estat de les carreteres que fa complicat l'accés, la desconfiança de la població, i un conflicte a la regió que ha provocat el desplaçament de milions de persones i que encara ho agreuja tot més.