Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
JUDICIALITZACIO
L'Estat ha desobeit
26 sentencies a
favor de la Generalitat
Totes les resolucions menys una
La majoria de contenciosos afecten
daten del període 2011-2016
el repartiment de subvencions
ara cat
DILLUNS
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Amb Trump, els Estats
Units reneguen de l'ordre
mundial que van dissenyar
Bayona, monstre' dels Gaudí
iaraels vells aliats hauran
de trobar el seu lloe
Pel lícula
Direccció
Actriu
Actor
JOAQUIM COELLO
La propera Juan
Antonio
Fernandez
Suarez
Qualsevol negociació de
Catalunya ambrEstat ha de
comensar per acordar les
garanties de compliment
del que es pacti
Trump topa amb la
BARCA.
EVA PONS
justícia i amb Merkel
LA PILOTA.
ENTRA MIG
pel veto alsrefugiats
El regim d'ús de la
METRE AL
Segon dia de protestes en
llengua catalana davant
dels tribunals esta
GOLANUL LAT
quaranta ciutats dels EUA
condicionada a la
de l'organ judicial

Noticias
  • Prefaci a 'Un hivern a Mallorca' (1841)
    De la gran crònica sobre el viatge a Mallorca —traducció pròpia— que l’escriptora Aurore Dupin (París, 1804 - Nohant-Vic, 1876) va publicar el 1841 sota el pseudònim ‘George Sand’ a Revue des Deux Mondes. L’any següent es va editar en llibre (Hippolyte Souveraine, París, 1842). Aquest fragment sobre l’estada a Barcelona en ruta cap a Palma és del prefaci a l’obra titulat Carta d’un exviatger a un amic sedentari. Ella i el compositor polonès Frédéric Chopin sojornaren en una cel·la de la Cartoixa de Valldemossa entre el 15 de desembre de 1838 i l’11 de febrer del 1839. Aquest mes de juny ha fet 150 anys de la mort de George Sand.
  • Arrenca el congrés de la UIA: "No ens podem quedar parats davant els reptes planetaris"
    Un ballet de maquinària de construcció. El punt culminant de la inauguració del Congrés Mundial d'Arquitectura 2026 Barcelona a les Tres Xemeneies del Besòs va ser una coreografia feta amb sis grues, obra de la companyia Cabosanroque i l'estudi Cube.bz. Durant una mitja hora, els sis gruistes van sumar esforços per destapar una ampolla de cava amb una de les grues i servir-ne una copa a la presidenta de la Unió Internacional d'Arquitectes (UIA), Regina Gonthier, que amb el brindis corresponent va tancar la inauguració del congrés, que se celebra fins al dijous 2 de juliol.
  • Tronades de tarda i calor més moderada
    La massa d'aire càlid que ens està afectant aquests dies s'allunya cap al centre d'Europa i els seus efectes acabaran afeblint-se a partir d'avui pel pas d'una cua d'un front. De fet, durant la tarda de diumenge han aparegut nuclis tempestuosos per la Franja de Ponent i pel pla de Lleida que han deixat alguns xàfecs i ratxes fortes de vent. No obstant això, el termòmetre encara s'ha enfilat de valent i les puntes de calor han estat notables, amb 39,4 °C registrats a Lleida (la Fenosa), 38,8 °C a Albesa, 38 °C a Tremp o 37,9 °C a Sant Salvador de Guardiola (Bages). Al final d'aquesta informació afegim un llistat més complet de màximes absolutes registrades.
  • El Mundial entra en el moment de la veritat
  • El capital risc enlaira les ciències de la vida catalanes
    Quan Valerie Vanhooren va deixar Bèlgica per Barcelona, es va trobar que tot era camp. La fundadora i directora executiva d'Ona Therapeutics, una de les start-ups biotecnològiques més cotitzades de l'ecosistema català, recorda del seu primer aterratge a l'Estat que "hi havia molt poca cosa". Fa una dècada, Catalunya tenia una xarxa emergent en el sector de les ciències de la vida "poc professional, amb pocs diners i poc talent forà". Més de 10 anys després, el Principat ha trencat el seu rècord d'inversió en empreses de salut, amb 517 milions d'euros el 2025, d'acord amb les dades de l'informe de la Bioregió elaborat pel Biocat; amb el capital risc com a gran protagonista, després d'haver dedicat 327 milions d'euros a finançar nous projectes. Centres de recerca, emprenedors i fons d'inversió reconeixen que encara hi ha mancances respecte d'altres regions europees, però el motor de la indústria ja ha més que carburat. "Ara ja podem competir", sentencia Vanhooren, en conversa amb l'ARA.