Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
JUDICIALITZACIO
L'Estat ha desobeit
26 sentencies a
favor de la Generalitat
Totes les resolucions menys una
La majoria de contenciosos afecten
daten del període 2011-2016
el repartiment de subvencions
ara cat
DILLUNS
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Amb Trump, els Estats
Units reneguen de l'ordre
mundial que van dissenyar
Bayona, monstre' dels Gaudí
iaraels vells aliats hauran
de trobar el seu lloe
Pel lícula
Direccció
Actriu
Actor
JOAQUIM COELLO
La propera Juan
Antonio
Fernandez
Suarez
Qualsevol negociació de
Catalunya ambrEstat ha de
comensar per acordar les
garanties de compliment
del que es pacti
Trump topa amb la
BARCA.
EVA PONS
justícia i amb Merkel
LA PILOTA.
ENTRA MIG
pel veto alsrefugiats
El regim d'ús de la
METRE AL
Segon dia de protestes en
llengua catalana davant
dels tribunals esta
GOLANUL LAT
quaranta ciutats dels EUA
condicionada a la
de l'organ judicial

Noticias
  • "Era com si el terra del primer vagó hagués desaparegut": el testimoni d'un dels passatgers del tren accidentat a Gelida
    "Hi ha hagut una frenada molt brusca i hem sortit tots mig disparats", recorda en David Castelló molt poca estona després que el tren de la R4 on viatjava hagi descarrilat a l'altura de Gelida. L'accident que ha tingut lloc al voltant de les nou del vespre ha deixat una víctima mortal i 36 afectats, 5 dels quals són ferits greus. Les primeres hipòtesis apunten que un mur de contenció ha caigut sobre la via i el tren que circulava cap a Manresa ha impactat contra ell entre les estacions de Sant Sadurní i Gelida.
  • Guia del partit Slavia de Praga-Barça d'avui: horari, on veure'l i alineacions
    El FC Barcelona visita aquest dimecres (21 hores) el Fortuna Arena de Praga per enfrontar-se a l’Slavia de Praga en un partit corresponent a setena jornada la fase de grups de la Champions League. Els blaugranes buscaran la victòria per seguir vius en la lluita pel top 8, mentre que l’equip txec necessita sumar punts per somiar amb el top 24.
  • L'àudio del maquinista d’Iryo a Adamuz: "Hem patit una enganxada"
    La investigació de l'accident de tren de diumenge al vespre a Adamuz, que ja ha deixat 42 morts, més d'un centenar de ferits i 43 desapareguts, segueix el seu curs. Instants després de l’accident de tren d’Adamuz, el maquinista de la companyia Iryo va contactar amb el centre de comandament d’Adif a Atocha per advertir que havia patit "una enganxada" a l’altura del municipi cordovès. La comunicació, enregistrada a la caixa negra del comboi i publicada per Eldiario.es, recull la primera descripció del que havia passat, quan el conductor encara no tenia una percepció completa del descarrilament ni de l’abast del xoc amb l’altre tren implicat.
  • Imatges cedides de l'accident causat pel col·lapse d'un mur de contenció sobre un tren de Rodalies a Gelida
  • El nacionalisme a Ucraïna (1921)
    De la crònica sense signar publicada a Monitor (I-1921). Tal dia com avui de fa 105 anys sortia el primer número d’aquesta revista mensual editada a Sitges, que tenia dos directors: Josep Carbonell i J.V. Foix. De l’inici de l’article es desprèn que l’havien transcrit de L'Action française, diari del nacionalisme conservador i expansionista de Charles Maurras. Influïa en uns joves Ors, Foix, Pla i Estelrich, que imaginaven aleshores imperis intel·lectuals llatinistes, occitanistes, peninsulars o mediterranis.