Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
JUDICIALITZACIO
L'Estat ha desobeit
26 sentencies a
favor de la Generalitat
Totes les resolucions menys una
La majoria de contenciosos afecten
daten del període 2011-2016
el repartiment de subvencions
ara cat
DILLUNS
130 EUROS
CARME
COLOMINA.
Amb Trump, els Estats
Units reneguen de l'ordre
mundial que van dissenyar
Bayona, monstre' dels Gaudí
iaraels vells aliats hauran
de trobar el seu lloe
Pel lícula
Direccció
Actriu
Actor
JOAQUIM COELLO
La propera Juan
Antonio
Fernandez
Suarez
Qualsevol negociació de
Catalunya ambrEstat ha de
comensar per acordar les
garanties de compliment
del que es pacti
Trump topa amb la
BARCA.
EVA PONS
justícia i amb Merkel
LA PILOTA.
ENTRA MIG
pel veto alsrefugiats
El regim d'ús de la
METRE AL
Segon dia de protestes en
llengua catalana davant
dels tribunals esta
GOLANUL LAT
quaranta ciutats dels EUA
condicionada a la
de l'organ judicial

Noticias
  • La dona que va sobreviure a una execució als Estats Units està conscient i parla
    Christa Pike, la dona que va sobreviure la setmana passada a una execució a Tennessee, està conscient i pot parlar, segons han informat aquest dimarts els seus advocats.
  • Una nova vaga encoberta de maquinistes provoca el caos a Rodalies
    Una nova vaga encoberta de Rodalies, com ja va passar l'hivern passat després del temporal Harry, torna a provocar el caos a Rodalies aquest dimecres. Els maquinistes no estan pujant als trens al·legant motius de seguretat després de les fortes pluges torrencials que han caigut aquests dies i, especialment, després que ahir un arbre i un talús van caure sobre un tren a Vilafranca, sense causar ferits.
  • “Vols veure com em van retornar el meu fill?": la ferida del 7-O continua oberta a Israel
    Al desert del Nègueb, a tocar de la Franja de Gaza, costa imaginar que fa tres anys aquest indret era ple de música i desenes de joves ballant fins a la sortida del sol. Avui, al lloc on es va celebrar el festival Nova no hi ha música. Hi ha fotografies i memorials escampats per l’esplanada. Un dron sobrevola l’espai mentre soldats israelians vigilen els accessos. A un dels costats, 378 arbres recorden les persones assassinades per Hamàs en el festival. El memorial recorda també els 44 assistents que van ser segrestats i portats a Gaza.
  • “El Suprem no hauria de demorar-se aplicant l'amnistia, més encara quan l'ordre és tan explícita i clara”
    Mariano Bergés és l'advocat de Dolors Bassa. Va defensar l'exconsellera de Treball, Afers Socials i Famílies durant el judici del Procés i fa gairebé dos anys va presentar el recurs d'empara al Tribunal Constitucional contra la negativa de Manuel Marchena d'aplicar-li la llei d'amnistia. La sentència ha obert el camí a la resta del govern de l'1-O: permetrà el retorn de Carles Puigdemont, Toni Comín i Lluís Puig a Catalunya i posarà fi a les inhabilitacions d'Oriol Junqueras, Jordi Turull i Raül Romeva. El recurs argumentava que la interpretació que va fer el Suprem de l’amnistia “atempta de manera frontal” contra “l’esperit i la finalitat” de la norma i “s’endinsa perillosament” en la funció legislativa amb una maniobra que “comporta la pràctica derogació” de la llei.
  • Els germans darrere d’ALDI: la disputa que va partir la cadena en dos
    A Barcelona, n’hi ha per exemple al carrer de Sardenya, a la Gran Via o al passeig de la Zona Franca. A Girona, Lleida i Tarragona, dos establiments més a cada capital. En total, ALDI té 109 supermercats repartits per Catalunya. A tots hi penja el mateix logotip. Però la cosa canvia si agafem un avió i viatgem fins a Alemanya. A Gummersbach, una ciutat de l’oest del país, el nom ja no apareix sol: hi ha supermercats ALDI Nord i ALDI Süd separats per només uns quants quilòmetres. El mateix passa a una altra ciutat, Siegen. A Berlín, en canvi, tots els establiments són ALDI Nord; a Colònia, ALDI Süd. Entre uns i altres serpenteja una frontera comercial invisible que a Alemanya s’ha acabat coneixent com l’Aldi-Äquator, l’equador d’ALDI.