Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
a Puigdemont es
PROCESSOBIRANISTA
r planteja avancar
el referendum
a El president estudia accelerar
Si es precipita el calendari, la llei de
ara.cat
la desconnexió en el cas que
transitorietat s'aprovaria al juny
hi hagi inhabilitacions de politics
a consulta seria abans de l'estiu
DILLUNS
130 EUROS
2017: l'any
de l'explosió
de l'extrema
Como dejar de ser
dreta a
Europa?
Tratamiento y Cura
Les eleccions a
Franca i Holanda
marcaran la pauta
ATAMENTO PARA
CARME
COLOMINA.
Sento vergonya que a
Brussel les s'atreveixi
aplantejar que traslladar
els refugiats podria
reanimar l'efecte crida"
Patyi López
desafia Díaz
ANTONI VIVES
i renegade
Cal llegir bé elmoment
l'abstenció
Falses terapies a la xarxa per deixarde ser
politici mesurar bé les
forces disponiblesen cada
a Rajoy
Multitud de presumptes terapeutesofereixen ainternet els seusmetodes
Si no es fa aixi, és
molt possible que perdem
per curar" l'homosexualitat toti les seqüeles que deixen a les victimes
JOAQUIM COELLO
Dos anys després, les obresdels accessosviaris
Els enginyers
som mals
politics: ens falta visió
al port de Barcelona estan practicament aturades
per entendre que el futur
no esta determinat
només pel passat

Noticias
  • Els aliats europeus de l'OTAN ja preparen la retirada militar dels EUA
    Les amenaces de Donald Trump de retirar capacitats militars estatunidenques d'Europa anaven de debò. El Pentàgon ha informat que pretén reduir la presència al continent europeu a la resta d'aliats de l'OTAN, i els països europeus s'estan preparant i organitzant per substituir i omplir els buits en defensa que deixarà la potència nord-americana, segons informen fonts diplomàtiques de l'Aliança Atlàntica. De fet, bastants aliats europeus ja han posat sobre la taula quines capacitats poden aportar i de quina manera poden contribuir a la seguretat d'Europa.
  • Quins passos queden perquè la gigafactoria d'IA a Móra la Nova sigui una realitat?
    Dues de les parts implicades en la gigafactoria europea d'IA que s'ha de construir a Móra la Nova, a la comarca de la Ribera d'Ebre, han fet un pas endavant perquè el projecte tiri endavant. D'una banda, el govern espanyol ha aprovat una injecció de 719 milions d'euros a la Societat Espanyola per a la Transformació Tecnològica (SETT), l'anomenada SEPI tecnològica de l'executiu central, perquè els dediqui a aquesta futura fàbrica d'intel·ligència artificial. A més, el consell de ministres d'aquest dimarts també ha autoritzat que la SETT formi part de la societat mercantil que ha d'impulsar el projecte i presentar la candidatura a Europa, i que encara no està constituïda.
  • "No s'ha fet un debat seriós sobre immigració": un grup d'economistes demana una política migratòria "pròpia" a Catalunya
    "La nostra societat no ha fet un debat seriós sobre aquest tema". Així s'ha expressat Joan B. Casas, degà emèrit del Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC), sobre la immigració i el seu impacte a Catalunya. Casas és coautor d'un nou informe presentat aquest dimarts a la seu del CEC titulat Una política migratòria útil per a una transformació econòmica i social, elaborat pel grup d'experts Economistes pel Benestar, en el qual s'exposen les mancances de les polítiques migratòries a Espanya i s'hi identifiquen solucions específiques per tal que l'arribada de població estrangera ajudi a crear una economia que funcioni "en benefici dels autòctons, dels que han vingut i dels que puguin venir en el futur", en paraules de Josep Reyner, un altre dels coautors.
  • El jutge ordena detenir Elisa Mouliaá per no haver comparegut per la querella d'Errejón
    El jutge que investiga l'actriu Elisa Mouliaá arran de la querella que va presentar Íñigo Errejón per presumptes calúmnies ha ordenat la seva detenció i que sigui posada a disposició judicial. Ho ha acordat 24 hores després que l'actriu no comparegués a la tercera citació com a investigada. En la interlocutòria, a la qual ha tingut accés l'ARA, Arturo Zamarriego argumenta que Elisa Mouliaá "ha manifestat reiteradament la seva voluntat de no comparèixer" als jutjats, cosa que demostra una "clara i inequívoca voluntat de sostreure's a l'acció de la Justícia". L'ordre de cerca i captura estarà vigent fins al juny del 2031. A més, el magistrat dedueix testimoni al deganat dels jutjats de Madrid per si la seva "reiterada incompareixença" constitueix un delicte de desobediència a l'autoritat judicial. L'actriu estava citada aquest dilluns a les onze del matí als Jutjats de Plaza de Castilla, però no s'hi va presentar al·legant que estava treballant a l'estranger i assegurant a les xarxes socials
  • Acord per apujar fins als 30 euros la taxa turística als creuers que fan escala a Barcelona
    El PSC, Esquerra i els Comuns han arribat a un acord per encarir la taxa turística als creuers que fan escala a Barcelona. A través d'una esmena a la llei d'acompanyament de pressupostos de la Generalitat, presentada aquest dimarts al Parlament, els tres grups forçaran l'increment de l'impost fins als 30 euros per als vaixells que estiguin menys de 12 hores a la capital catalana.