Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
a Puigdemont es
PROCESSOBIRANISTA
r planteja avancar
el referendum
a El president estudia accelerar
Si es precipita el calendari, la llei de
ara.cat
la desconnexió en el cas que
transitorietat s'aprovaria al juny
hi hagi inhabilitacions de politics
a consulta seria abans de l'estiu
DILLUNS
130 EUROS
2017: l'any
de l'explosió
de l'extrema
Como dejar de ser
dreta a
Europa?
Tratamiento y Cura
Les eleccions a
Franca i Holanda
marcaran la pauta
ATAMENTO PARA
CARME
COLOMINA.
Sento vergonya que a
Brussel les s'atreveixi
aplantejar que traslladar
els refugiats podria
reanimar l'efecte crida"
Patyi López
desafia Díaz
ANTONI VIVES
i renegade
Cal llegir bé elmoment
l'abstenció
Falses terapies a la xarxa per deixarde ser
politici mesurar bé les
forces disponiblesen cada
a Rajoy
Multitud de presumptes terapeutesofereixen ainternet els seusmetodes
Si no es fa aixi, és
molt possible que perdem
per curar" l'homosexualitat toti les seqüeles que deixen a les victimes
JOAQUIM COELLO
Dos anys després, les obresdels accessosviaris
Els enginyers
som mals
politics: ens falta visió
al port de Barcelona estan practicament aturades
per entendre que el futur
no esta determinat
només pel passat

Noticias
  • Creix la mala maror dins de Junts pels casos de Toni Comín
    La resolució del Parlament Europeu que dona la raó a l'exassistent de Toni Comín que el va denunciar per assetjament psicològic i sexual, i la manera com Junts està tractant aquesta i una altra denúncia interna per presumpta agressió física han accentuat el malestar intern amb l'eurodiputat. Diverses fonts juntaires expliquen a l'ARA que la mala maror, que ja es va fer evident arran de la polèmica gestió econòmica de l'exconseller al Consell de la República, ha anat en increment els últims dies i algunes veus, malgrat que no hi hagi cap petició formal, advoquen perquè la direcció prengui mesures contra Comín, com exigir-li que renunciï a l'escó. Comín, sobre el seu futur com a eurodiputat, considera que seria "un frau a la democràcia" que ell hagués de renunciar-hi per "una denúncia falsa". "Vaig guanyar les primàries per ser cap de llista amb el 77% dels vots i van votar la llista que jo encapçalava quasi 500.000 persones", reivindica en aquest diari l'exconseller.
  • "Viure amb una professora de català no és fàcil"
    Avui dinarem unes mandonguilles amb patates, que amb els bàsics que tinc al congelador són ràpides de fer i ideals per a dies, com avui, que tenim moltes coses per fer abans d’anar a dinar.
  • Barcelona s'encamina a tenir dos regidors extra l'any 2027
    Si no hi ha un gir de guió inesperat, el ple de l'Ajuntament de Barcelona es transformarà a les eleccions del 2027. I no només per la redefinició de majories que suposen sempre els comicis, sinó perquè aquest cop tot apunta que el consell plenari de la capital catalana guanyarà dos regidors. D'aquesta manera, els barcelonins passaran a escollir 43 representants en comptes de 41. El motiu? Que des del 2024 la ciutat ha consolidat la seva població per sobre de la barrera dels 1,7 milions.
  • Comença la campanya de l'IRPF amb més col·laboració de les hisendes estatal i catalana
    Aquest dimecres, 8 d'abril, comença la campanya de la renda (IRPF) 2025, en la qual hi haurà més col·laboració entre les hisendes estatal i catalana, tot i que lluny de la cessió de la recaptació de l'impost per part de la Generalitat, com pretenia ERC. L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha contractat per a aquesta campanya un 49% més de personal temporal, fins a 152 persones, i se sumaran 36 oficines distribuïdes per Catalunya dedicades a aquesta tasca. D’aquestes, vuit seran plataformes temporals destinades exclusivament a l’atenció per la campanya de la renda i s’ubicaran a Barcelona (tres centres), Girona, Lleida, Tarragona, la zona del Baix Llobregat i la zona del Besòs.
  • Lola, el seu restaurant i els pescafúries
    El pas de l’anècdota a la categoria és massa sovint un exercici de funambulisme periodístic, en el qual el mitjà s’estimba en l’abisme dels prejudicis. El Español publicava la següent peça: “Lola va haver de tancar el seu restaurant per la baixa d’un treballador: «Em va costar la salut, 25.000 euros i vendre'm la casa»”. La intenció editorial que s’endevina darrere aquest titular es podria formular com: “Mira tu, pobres petits empresaris del país, arruïnats pels desaprensius que, aprofitant el règim socialcomunista sanchista, s’agafen baixes que els acaben deixant sense sostre”. Però alguna cosa no quadra, en tota aquesta història, perquè en una baixa llarga els tres primers dies no els cobra el treballador, del quart al quinzè sí que els paga l’empresa i a partir de llavors ho assumeix l’estat o la mútua (i el contractador només satisfà les quotes de seguretat social, cal suposar que d’uns pocs centenars d’euros). Llegint la peça un intueix que no haver pogut a